Jump to content

Erfaringer med www.huntershouse.dk?


Godfisken

Recommended Posts

Hei :D

 

Ny her på forumet, og lurte på om noen har erfaring med kjøp fra www.huntershouse.dk?

 

Vil kjøpe en Beretta 90 TWO http://www.huntershouse.dk/kat137-Beret ... 0-Two.html

men det er for tiden utsolgt i Norge. Har ventet i snart 6 månder og søknaden min går snart ut. For å slippe og fornye den og vente ytterligere noen månder tenkte jeg å kjøpe den fra danmark da huntershouse sier de har den inne :)

 

Eneste er at jeg må forhåndsbetale, noe jeg aldrig gjør for en vare da jeg vet det er lett og bli lurt :?

Tenkte derfor å høre om noen herfra har kjøpt fra dem, evnt erfaringer :?:

 

edit: skrive leif

Link to comment
Share on other sites

Har handlet pistol fra Huntershouse, ingen problem overhode! Dem tok seg av alt så det er bare og ordne våpentilatelse og overføre penger etter demes instruksjoner, da er det ingen problem! Vel, kansje med toll og post her i Norge, spesielt posten, der er det en bedrift med mye røre huer, rent skremende faktisk hva dem gjorde med min pistol!!! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg handlet riktignok fra Karlslunde Sport, men kan fortelle litt om posten...

 

Pistolen ble holdt igjen irriterende lenge på toll lageret i Oslo. Ingen av funksjonerene der hadde spesielt peiling på hva de skulle gjøre. Hadde en rekke interessante telefonsamtaler ned til lageret..

 

Den første funksjonæren hevdet det ikke fulgte med papirer på pistolen, og at de kom til å holde den igjen inntil de fikk alle papirene. Jeg la på og ringte opp på nytt i håp om å fra prate med noen andre som gadd å anstrenge seg nok til å åpne plastmappa på pakka og lese gjennom papirene.

 

Funksjonær nummer to fant papirene, men i og med at det dreide seg om ett våpen så måtte jeg visst ta kontakt med politiet for å få den videresendt.

 

Funksjonær nummer tre ble satt ut da han så det var en pistol, for å sitere korrekt: "Oi, det er pistol jo, blei helt satt ut nå jeg, veit ikke hva vi pleier å gjøre med sånt."

 

Funksjonær nummer fire var en hyggelig dame som visste hva hun drev med, kontrollerte alle papirene som fulgte med pistolen, godkjente videresending, og fikk den kjørt ut til meg med Bring-bil neste dag.

 

 

Bring-bilen som skulle levere pakka til meg på døra slang den istedet fra seg på nærmeste post-i-butikk, der jeg kunne dra og hente pakka uten at de spurte om legitimasjon, hadde bare pakkenummeret med meg. Skremmende å la posten ha ansvaret for våpen...

Link to comment
Share on other sites

Hadde ingen problemer med posten da jeg bestillte fra karlslunde for 4 mnd. side, pistolen ble liggende en dag på tollageret før det bar videre, og pakken ble levert til meg på døren. Hadde ikke nølt med å handle hos karlslunde eller huntershouse igjen, virker som seriøse butikker begge to.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hentet min pardini pistol på tollageret ved Alnabru for noen uker siden. Jeg handlet fra Huntershouse. Ikke bekymre deg for forhåndsbetaling. Det jeg ble irritert på var at de tilsynelatende hadde våpenet på lager da jeg betalte/bestilte. Da jeg ikke fikk noen mail om at våpenet var på vei til meg fikk jeg beskjed om at våpenet sto og ventet på avreisetillatelse på flyplassen i Italia. De hadde mao ikke våpenet på lager likevel. Etter mye frem og tilbake spurte jeg om de hadde modellen i en annen fargekombinasjon, noe de hadde og våpenet ble sendt i løpet av noen få dager.

 

Jeg sendte original tillatelse til HH, men de har visstnok bare behov for en kopi for å få søkt om eksporttillatelse på ditt våpen. Jeg fikk derfor original søknad i retur fra HH sammen med faktura noen dager før våpenet kom til landet. Pakken ble stoppet ved tollageret på godssenteret til posten på Alnabru. Jeg bor, heldigvis i akkurat dette tilfellet bare 10 min i bil fra alna, og tok med tillatelse og leverte pakkenummeret til tolleren som trykket litt på sin pc og leverte ut våpenet til meg etter ca 15 min.

 

Pga litt dårlig kommunikasjon i mitt tilfelle tok hele seansen ca 6 uker fra jeg betalte til jeg hadde våpenet, men jeg var aldri i tvil om at HH kom til å levere det jeg hadde betalt for.

 

Lykke til, jeg sparte mange penger og kommer til å kjøpe fra utlandet igjen. Jeg er ikke av de som har så mye penger at jeg kan sponse "røver-Lars" med unødvendig mange tusenlapper.

Link to comment
Share on other sites

at jeg kan sponse "røver-Lars" med unødvendig
Noen som var på NM i Larvik i år? Der var Børselars tilstede og hjalp mange Pardinieiere (og andre våpen også), inkludert meg. Godt det er NOEN som er intressert i at vi skal ha våpenbutikker i Norge..... Petter gjør en utrolig bra jobb og fortjener IKKE et stempel som røver... (Da heller de som undergraver norske våpenbutikker..)
Link to comment
Share on other sites

Kjempefint at Børselars hjelper skyttere under NM, det er god pr for sjappa og gir tillit i miljøet. Men jeg kan for min del ikke betale 4500,- mer for en pardini bare for at han skal være behjelpeligheten selv under store stevner.

 

Sorry, men jeg får ikke regnestykket til å gå opp og handlet fra Danmark med god samvittighet. At man kanskje kunne fått en redusert pris ved å ringe å "prute" hjelper ingenting. Han selger veiledende for 17,9 danmark for 10,5 + kurs+frakt.

Link to comment
Share on other sites

Å handle i Danmark går helt greit og er trygt. Utsending fra Danmark til Norge er intet problem. Problemet oppstår om det er en feil på våpenet, og du må sende det tilbake. Kjenner flere tilfeller hvor de ikke har fått importtillatelse tilbake til Danmark.

 

Jeg ønsker at vi har våpenbutikker i Norge og handler hos Børselars og Winge.

Link to comment
Share on other sites

Da var våpenet betalt og kopi av bevilget søknad sendt til dem per epost. Var kun dette de sa de trengte :?

 

Er forsatt litt skeptisk til dette da jeg i flere av epostene spurte om de har våpenet på lager, eller må bestille. Har også spurt dem flere ganger om de kun trenger innvilget søknad, eller noe mer, men de svarer liksom aldrig helt på spørsmålet :x

 

Nå får vi se hva som skjer de neste ukene. veldig spent om dette går sin gang, eller blir tull av... :|

Link to comment
Share on other sites

Godfisken

 

Kjøpte Beretta 90 Two kal. 9mm Parabellum for litt over 2 år siden har skutt over 2000 skudd med den.

Pistolen har ikke hatt funkjonfeil en eneste gang. :D

Eg har planer om å kjøpe justerbart baksikte,da jeg ikkje kommer helt overens med det faste siktet som er levert med pistolen.

Håper du skriver litt om pistolen når du får prøveskutt med den.Håper også at andre her på kammeret som har 90 Two gjerne skriver litt om hva dem syns om pistolen.

Link to comment
Share on other sites

Fikk tilbakemelding fra dem nå. Sist uke var visstnok alle Køpenhavns våpenkontorer på skytebanen, dette var noe som kun skjedde 1 gang i året :shock: . Derfor hadde de visstnok ikke fått gjort noe på 1 uke. Han forventet at alt skulle ordnes og sendes denne uken. :)

 

Helt enig i det du sier, Dansker er UTROLIG dårlige på info :lol:

 

Nå får jeg heller slappe av og vente en uke eller 2 før jeg får bekymringer igjen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Kan trøste deg med at en i klubben har ventet i ca 2 mnd på en X-esse......

Men har fått beskjed om at de venter på fabriken og at han ev. kan få pengene tilbake.

 

Da jeg kjøpte Pardini GT45 gikk alt jæ.... fort, bortset fra posten!

 

Så jeg vil nok tro at du også får det du skal ha etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

Hvor mye koster frakt for en stk pistol fra Danmark. Kjøper muligens en Tanfoglio Limetid fra karlsrune.

 

Han første jeg fikk svar fra på hunterhouse skrev 300DK.

Andre mann svarte 400DK.

 

Endte såklart opp med at jeg måtte betale 400DK, og idag skrev de også at faktura blir sendt med våpenet :shock: Så akkurat nå sitter jeg som et :?: og ikkje skjønner noe :?

Men jeg har nå fått gleden av at våpenet er sendt og sporingsnummeret er på plass :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Forstår hva dere mente med posten nå :x

De og Tollerne har jo ikke peiling på en eneste ting :(

Våpenet har brukt 4 dager fra postens lager i Norge til Toll vesenets lager. "Tok 2 dager fra Danmark til Norge så det er jo utrolig å bruke 4 dager "over gaten". Og absolutt ingen hos posten kan si hva status er. Håper bare de ikke har greid å "rote bort" pakken nå.

 

Meget skuffet :evil:

Link to comment
Share on other sites

Var 23147600 jeg ringte. Eneste dem sier er at jeg må vente til Status blir "ankommet tolllager" Først da kan de få navn/nummer til en jeg kan snakke med. Bare helt sykt at det har tatt 4 dager og den enda ikke har endret status fra "Til tolllager" :x

 

Men ellers takk for å prøve å hjelpe :)

Link to comment
Share on other sites

Da var pistolen hentet fra postens godssentral (Orket ikke vente noen dager til før den kom til lokal kontoret) og alt er på stell :D

 

Så da er det bare å avslutte tråden med at kjøp fra www.huntershouse.dk går strålende bra!

All skryt til gutta der (Selv om de er dårlig med infoen :lol: )

 

Imorgen skal jeg teste våpenet på trening så får jeg komme tilbake i en ny tråd med en review :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Skulle gjerne ha gjort det, men han har ikke en Beretta 90 TWO, den er som skrapet bort fra markedet.

Og Italia har visstnok sluttet og sende flere ut da de nå er plutselig blitt "militære" våpen. :x

 

Jeg bestilte en Beretta 90two, 40 s&w i Mai.

Nå har jeg fått melding om at den forventes levert rundt Mars.

Hadde det vært i 9mm ville ventetiden vært betydelig lengre.

Forklaringen jeg fikk var at det Italienske politi og Carraberini skulle fornye sine våpen.

Derfor skulle våpen av typen Beretta 90two forlate Italia før deres behov hadde blitt mettet..

Så sendte jeg en mail til huntershouse.

De har merkelig nok liggende i 9mm. Men siden 40s&w ikke er tillat i Danmark hadde de den forklarlig nok ikke inne...

 

Blir nok sittende å vente.. :-)

Link to comment
Share on other sites

Kan dele mine erfaringer med Hunters House:

 

-Har du hastverk finn ut om pistolen du ønsker er på lager.

-Våpensøknaden scanner du og sender på e-post for å spare 2-3 dager postgang (mail@huntershose.dk).

-For tiden tar HH 430,-Dkr i porto og bankgebyr (2 våpen).

-Prisene som listes på hjemmesiden konverteres til levert på døra hjemme i Norge ved å gange med (for tiden) 1,13 + porto.

-Hvis du har det "travelt" ber du om pakkenummeret og sender våpensøknaden til postens fortollingssenter merket med pakkenummer. Da mottar posten våpensøknaden og pistolen sammtidig og ting går mye raskere.

-Det lønner seg å ha litt is i magen og utnytte valuttakursen som har variert fra 1,08-1,26 det siste året (dagens kurs er 1,13).

- Har ikke hatt problemer med noen av våpnene jeg har kjøpt hos HH så jeg har ikke hatt behov for reklamasjon. Hvis dette skulle bliet tema kan jeg støtte meg til andre som ikke har hatt noen problemer med det (der kreves et ekstra dokument for ut/innførsel av våpenet, noe tollvesenet hjelper deg med).

- Min regel er at sparer jeg mindre en en tusenlapp handler jeg i Norge.

- Butikken HH er absolutt verdt en Danmarkstur.

 

-Har selv kjøpt 7 pistoler hos HH og forskuddsbetalt alle uten problemer. Jeg har spart ufattelig mye penger på å bestille fra HH og kommer til å fortsette med det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk nettopp en revolver fra Huntershouse og det gikk uten problemer. Tok etpar uker for eksportillatelse fra DK. Jeg hentet pakken på godssenteret på Alnabru hvor de også har tollkontor. Dessverre var ikke den hyggelige tollbetjenten noen våpenentusiast, så utfyllingen deres av ervervstillatelsen er blitt litt på tilfeldig. Regner med at det ordner seg med en telefon til våpenkontoret. Jeg skulle vært litt mer våken da jeg fikk papirene tilbake.

 

Prismessig kom jeg ut ca likt som i Norge, men i Norge var det ingen som kunne skaffe den aktuelle revolveren innen rimelig tid.

Link to comment
Share on other sites

Hallo

 

Det er ikke noe problemer med og kjøpe våpen eller andre saker fra de to i DK. Har vært på besøk flere ganger hos Hunters House så de er seriøse og veldig hyggelige. Bare husk på at de skal trekke MVA når du må fortolle varer inn i Norge.

 

Men det er også et punkt som Woff tar opp at det er jævlig harmli og få noe tull med våpnet når du har reist langt som mange gjør til NM og du må gå til Petter og få fikset et problem - du stiller bakerst i køen for jeg og Woff kommer før deg :lol:

 

Jeg regner med at alle som handler våpen også pruter, da har nok de i norge mer og gå på enn de i DK.

Tar man da hensyn til kurs,frakt, ferdig pruta osv så sparer man ikke så veldig mye.

 

For ordens skyld.. har jeg bare kjøpt våpen i Norge, det jeg har handlet fra utlandet er mest kjekt og ha ting.

Link to comment
Share on other sites

I øjeblikket er ekspeditionstiden hos det danske politi meget lang. Desværre. Og her op til klimatopmødet i København bliver det kun værre. :(

 

Jeg har importeret mange våben fra Tyskland til Dk og har sendt et enkelt til Norge. Der går meget problemfrit - undtagen den lange ekspeditionstid.....

 

mvh

Per

Link to comment
Share on other sites

Tok meg 15 dager fra og bestille til jeg kunne hente det på posten. Gikk smertefritt. Først en mail på en sen søndagskveld til Hunters H fikk svar alt på mandag om fremgangsmåten. Så en mail til med info om jeg nå hadde statt inn pengene + scannet inn tilatelsen min som vedlegg. Så lettere kan det ikke bli. Nesten mere pes med de Norske butikkene. Da tenker jeg slikt. I disse internetttider da alt bare er ett tastetrykk unna. Da velger jeg de butikker som faktisk svarer meg på mailer og på tlfer. Så kan bare anbefale Huntershouse på det sterkeste.

 

Men nå er skapet fult og pengepungen tom. Så blir ikke noe nytt på meg på mange mange år. :twisted:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei,

 

Jeg er fersk her inne og tenkte spørsmålet mitt passet best i denne eksisterende tråden.

 

Jeg har lett etter en spesialpistol i 7.65 mm en stund, og fant det jeg ville ha hos en forretning på Jylland i Danmark. Dere som har litt erfaring med å handle med dansker, sendte dere bare en vanlig norsk (kaliberspesifikk) søknad til dem? Eller må jeg belage meg på en ny tur innom våpenkontoret for å si at jeg skal handle en pistol fra Danmark?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Om våpen er nytt er det fratrekk dans moms og påslag norsk moms, skiller 2-3%, i tillegg kommer frakt og tollbehandling i norge, om du plusser på 500-1000.- på den danske prisen så er du i mål. Er våpen brukt er det ikke noe fratrekk i danmark, og mva. påslag i Norge.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke tollavgift, annet enn moms. Du må ha papirene i orden for import på forhånd. Vet jeg har lest at HH hjelper deg med papirene for innførsel av våpen hvis du har våpensøknaden i orden. Det tilkommer mva. som alt annet man importerer til Norge og et tollgebyr som fraktselskapet tar for tollhåndteringen.

 

- På helt nye varer, så kan de trekke fra dansk mva., og du betaler kun norsk mva. ved import(Mener å huske mva. satsen er omtrent det samme 25% i Danmark som i Norge).

- Ved bruktkjøp, så kommer norsk mva. i tillegg til prisen du ser på websidene - siden HH. ikke har noen måte å få refundert mva. på for brukte varer.

 

I tillegg kommer selvfølgelig frakt og en engangskostnad for fortolling som fraktselskapet skal ha(typisk kr 150 ca.?).

 

--

Så hvis du har en ny vare til DK kr. 5680, så kan du legge til tollgebyr og frakt - og mva. blir omtrent å trekke fra like mye som du legger til. Skal vi gjette på en totalkostnad på ca. 6650kr kanskje? (500kr frakt og 150kr tollgebyr)

 

Er varen brukt, så blir kostnaden (DK kr 5680) + (mva. inn i Norge) + (tollgebyr) + (fraktkostnad.). Hvis ny vare på DK kr 5680 får en totalpris på kr 6560 norske - så ville brukt vare DK kr 5680 koste ca. kr 8100 til sammenlikning..

 

 

(Tallene er kun ment for å illustrere kostnad - og er neppe nøyaktige)

--

nivell

Link to comment
Share on other sites

Handlet en revolver fra HH i juni. Kjempeservice! Finner du ikke det du vill ha i Norge, prøv HH!

 

Som nevnt de ordner eksporttilatelse ut av Danmark. Tar 2-4 uker.

Du trenger din vanlige ervervstilatelse fra politiet, en fakser/mailer du til HH.

 

Vi (jeg og en skytterkamerat) valgte å selv hente våpnene, 2 revolvere hos HH i Køpenhavn. Null stress og meget god service fra HH. Siden vi hentet selv og selvsagt var ute av Norge i over 24 timer slapp vi da momsen inn til Norge.

 

For vår del, bil fra Halden, over Øresundbrua og hjem igjen var vel egentlig ikke noe billigere enn å få sendt dem i posten. Men vi tok det som en tur og var vel egentlig veldig interessert i å se Hvordan butikk HH var. Dem har våpen i lager, mye i lager.. Har dem det ikke på hjemmesiden sin, send dem en mail. Er mye våpen som ikke ligger på hjemmesiden som dem har liggende.

 

Husk å melde fra til Svensk toll hvis du tar turen gjennom Sverige :oops: Enten på nett eller stoppe på rødt. Så stopper du ved tollen i Norge. Våpen er ikke noe de er vant med så beregne 20-30min ved skranken. Kan vare lurt å sjekke litt når det er lite folk ellers på stasjon, på Svinesund kan det til tider vare lange køer..

Link to comment
Share on other sites

Mva-fri innførsel betinger at det du kjøper koster under 6000 NOK og at man har vært utenfor Norge i minst 24 timer. Bruk valutakursene på toll.no for korrekt kurs. De oppdateres ukentlig. Jeg kjøpte en brukt Gold Cup hos HH forleden, og det fungerer utmerket. Havet av våpen i butikken er nesten verdt en tur alene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg og en kamerat bestilte i fjor sommer hver vår Ruger Mini 14 derfra. Vi ba om å få disse ferdig gjenget. Handelen tok vel rundt 1 mnd, det er vel ikke så ille mtp. på papirarbeidet som må til. Da vi fikk riflene var de såppas bra gjenget at når vi monterte på lyddemperen sto den oppover som en skorstein. Hadde altså skutt tvers gjennom demperen på første skuddet. Gjengearbeidet var trolig gjort i fylla med et øye. Det var en tysker på butikken der som hadde tatt den jobben. Det var mye greier for å få igjen pengene. Fikk tilbud om 1000,- avslag på neste handel.

Kommer jo aldri til å handle der igjen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...