Jump to content

Storfornøyd med Blaser tråden:-)


cervus elaphus

Recommended Posts

Prisane har eg sett ligg ganske høgt, men er vel begrensa kor mykje ein kan ta og.

Ein ny R 93 pro, kostar vel rundt 16000,-

Pipa kan eg tenke meg har gått rundt 1000 skot

Skal bytast til fordel for R8.

 

Men har no ein peikepinn, skulle vel ikkje bytast før etter nyttår uansett.

Link to comment
Share on other sites

Trestokk er dyrere enn professional. Pipe som har gått 1000 skudd har enda 3000 igjen vil jeg tro. Alt bunner ut i hva noen vil betale, og har selv bydd på lik rifle som gikk 5000kr over det selgeren forlangte, var riktignok i links om det har noe å si. Legges bare rifla ut til 12-13000kr på finn, så ligger den maks en dag og to tipper jeg.

Link to comment
Share on other sites

Er i links den det er snakk om her og.

Har sjølv ein r93 pro, som er eit 2 år, den kosta rundt 16000,- den gang.

 

Har igrunn lurt litt på å bytte den i ein r8 og. Har ikkje prøvd r8, men har høyrd at den er litt

Tyngre og meir " klumpete" enn r93.

 

Er godt fornøygd med den eg har, men har blitt litt skeptisk til r93 etter eit par mindre heldige hendelsar andre har vert ute for med den.

Link to comment
Share on other sites

var på skytter banen i høst med min R93, skaut en 5 skudds serie på løpende elg som gikk så som så, men skulle ta en serie til, og da satt alle skudden nede i foten. Prøvde en til. og samme resultat og en bra samling. Skjønte noe var galt så alt ble studert nøye og fant til slutt ut at fremre ring hadde sprukket. Material svakhet tenkte jeg og fikk meg ny. men nå hører jeg om at det samme har skjedd til en kompis. Flere som Har vært borti det?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har standard baksikte og Titanium gunworks framsikte, synes det funker bra.

Landet på rødt fibersikte med grønn LED da jeg synes de totalopplyste ble litt store. Grønn LED gir meg litt mindre punkt i dårlig lys.

Har de på 6,5 og 9,3 pipa, synes det fungerte vedlig bra ut til 50 meter og akseptabelt på 100 meter

 

Er ganske dårlig på å poste bilder men send meg PM så kan jeg ta noen bilder og sende deg på SMS/epost om du vil

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg rundet 2000 skudd med blaseren og må virkelig si at jeg bare blir mer og mer fornøyd for hver gang jeg drar frem den.

 

Fikk pris på 270win pipe idag, 58 cm gjenget for 9995 SEK. så blir vel å investere iløpet av uken.

 

Bilde 1 er med RPS bipod og vektor brems og 2-12x50 med picatinny feste for grønnlaseren.

1.jpg

Bilde 2 er med versapod

2.jpg

Bilde 3 med aimpoint micron, hadde nok valgt H34L om jeg skulle kjøpt igjen. Bare av estetiske sjæl.

3.jpg

 

.V

Link to comment
Share on other sites

Jeg er eier av 2 Blaser R93, og trives godt med disse.

 

I går fikk jeg et løp i 7x64 i posten. Ble litt overrasket da munningsdiameteren på dette løpet er 15mm i motsetning til produsentens opplysninger om at alle std piper er 17mm..?

Er det flere som har sett noe lignende? Løpet er kjøpt brukt, men selger har ingen opplysninger om dette..

Kan det i sin tid ha vært en spesialbestilling?

Det er tydelig tynnere enn mine andre 3 løp, og man kjenner det er lettere på børsa.

Helt ok til mitt bruk, skulla bare likt å vite årsaken.. :)

 

M

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg blitt eier av min første Blaser - julaften kom tidlig i år :-)

Vet det er vanvittig med kompetanse her inne, og lurer derfor på om noen som eier en r93 Luxus som vet graden på treverket kan ta en sjekk inne i forskjeftet om tallet der stemmer med graden? Er veldig fornøyd med våpenet, men ble plutselig usikker på om jeg har fått feil..

Link to comment
Share on other sites

heisann! gutt på 16 år som skal kjøpe seg blaser R8 proffesional :)

lurer litt på kass kaliber som dåke anbefaler! kor langt eg burde kappe løpet, og litt diverse?

skal bruke børsa til hjort og elg og longhold skyting.

Har sikte som eg har kjøpt etter konfirmasjonen, ein zeiss victory HT 2,5-10x50 med lys og kulekomp.

litt hjelp på til ein som ikkje klarer og bestemme seg? :)

Link to comment
Share on other sites

når det gjelder den kombinasjonene du er ute etter vil jeg vel tippe att 6,5x55 vil være ett bra alternativ. denne er godkjent for storviltjakt og er bedre egnet til langhold enn for eksempel 308. når det gjelder løpskapping så er ikke 6,5 den best egnede og hvis du skal skyte litt på lengre hold så er det en fordel å ikke kappe alt for mye.

6,5 er også veldig billig å skye med i forhold til magnum kalibrene.

 

har selv 308 som jeg bruker til det meste og skyter ut til rundt 500 meter med denne. men 500 er vel nesten ikke klasset som langhold. vil anbefale 308 også men tror 6,5 er bedre egnet til langhold.

Link to comment
Share on other sites

skal du ha børse til langhold bør du vel ikke kappe løpet....en fin kombinasjon mellom langhold og storvillt patron vil vel være noe slikt som 300 Win mag

eller 338 Win mag :) de fleste vil vel anbefale deg 6,5..men når man er så pass ung og uerfaren bør man ikke bruke en patron som såvidt holder storvillt kravet..

faktisk så holder ikke en fabrikk ladet Norma Oryx 156Gr storvillt kravet i det hele tatt da denne genererer 2463J på 100m

Da det skal være minst 2700J på kulevekt mellom 9 og 10gram..

Er man redd for rekyl med 300 og 338 kan det løses med lyddemper :)

Link to comment
Share on other sites

faktisk så holder ikke en fabrikk ladet Norma Oryx 156Gr storvillt kravet i det hele tatt da denne genererer 2463J på 100m

Da det skal være minst 2700J på kulevekt mellom 9 og 10gram.

 

156 grains = 10.10863 grams :wink:

 

6,5x55, 308 eller 30-06 blir aldri feil i første rifle. I ung alder bugner sjelden lommeboka, og billig treningsammo får du i de tre "store". Kjedelig, men veldig praktisk :winke1:

Link to comment
Share on other sites

når det gjelder den kombinasjonene du er ute etter vil jeg vel tippe att 6,5x55 vil være ett bra alternativ. denne er godkjent for storviltjakt og er bedre egnet til langhold enn for eksempel 308. når det gjelder løpskapping så er ikke 6,5 den best egnede og hvis du skal skyte litt på lengre hold så er det en fordel å ikke kappe alt for mye.

6,5 er også veldig billig å skye med i forhold til magnum kalibrene.

 

har selv 308 som jeg bruker til det meste og skyter ut til rundt 500 meter med denne. men 500 er vel nesten ikke klasset som langhold. vil anbefale 308 også men tror 6,5 er bedre egnet til langhold.

 

skal bruke det til og skyte opp til 500m til trening. jakter også masse med hund, så er ikkje 308win heilt greit då? med fortbrennede krutt som gjør at du kan kappe meir med det en dei fleste andre kalibera?

Link to comment
Share on other sites

Har skåte 10 hjort med ein schultz & larsen i år! ( fornøyd med det siden det er første høsten min og alt skutt i skogen :D )

då har eg brukt ein 308win med 47cm løp, og jakter med vor-tx 168grs og har 29klikk på kulekompensatoren til 400m. men kunne tenkt meg og kanskje prøvd nåke nytt men vett ikkje kva :)

Link to comment
Share on other sites

skal du ha børse til langhold bør du vel ikke kappe løpet....en fin kombinasjon mellom langhold og storvillt patron vil vel være noe slikt som 300 Win mag

eller 338 Win mag :) de fleste vil vel anbefale deg 6,5..men når man er så pass ung og uerfaren bør man ikke bruke en patron som såvidt holder storvillt kravet..

faktisk så holder ikke en fabrikk ladet Norma Oryx 156Gr storvillt kravet i det hele tatt da denne genererer 2463J på 100m

Da det skal være minst 2700J på kulevekt mellom 9 og 10gram..

Er man redd for rekyl med 300 og 338 kan det løses med lyddemper :)

 

går heilt fint og skyte med 300 win mag :) faren min har det, og har skutt mange hundre skudd med det uten demper. heilt fantastisk kaliber. har 19-20 klikk med det med vor tx 165grs til 500m med standard lengde med demper.

Link to comment
Share on other sites

skal bruke det til og skyte opp til 500m til trening. jakter også masse med hund, så er ikkje 308win heilt greit då? med fortbrennede krutt som gjør at du kan kappe meir med det en dei fleste andre kalibera?

 

 

 

Jeg er veldig fornøyd med 308. er ikke verdens mest spennende patron men jeg har kjempe presisjon i blaseren min i dette kaliberet. har kappa løpet til 46 cm. ser du skriver att du skyter med vor tx 165 grain. jeg har skutt endel med fabrikklada 168 grains barnes ttsx og børsa mi har veldig god presisjon med denne kula. hastigheten jeg får er 774ms med dette løpet.

Link to comment
Share on other sites

ja barnes vor-tx 168grs jaktammo er veldig god presisjon i! skaut ein 5 skuddsserie på 400m og alt var innfor 5cm :) men kunne tenkt meg eit anna kaliber og få prøvd nåke nytt :) har lyst på 6,5x55, 30-06 eller 300 win mag.. men vett ikkje kva. tenker litt på løpsbytte og til blaser. for med magnum kaiber må du jo i tillegg ha nytt sluttstykkehode! og eventuelt nytt magasin? har også lyst på et 22-250 løp men da må du vell bytte sluttstykkehode samme om du har 6,5x55 eller 300 win mag? heilt konge system på blaser!

Link to comment
Share on other sites

går heilt fint og skyte med 300 win mag :) faren min har det, og har skutt mange hundre skudd med det uten demper. heilt fantastisk kaliber. har 19-20 klikk med det med vor tx 165grs til 500m med standard lengde med demper.

 

vist dette er noe som går greit og noe som din far har ville jeg nok ikke vært mye i tvil

og faktisk valgt 300 win mag :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...