Jump to content

Storfornøyd med Blaser tråden:-)


cervus elaphus

Recommended Posts

Rustfrie blaser piper til rundt 6000,-

 

De sier noe om at kikkertmontasjen burde gjøres med picatinny siden rustfritt stål er såpass mye mykere en det som blasers piper leveres med.

 

Du får prate med skrot-hasse. :)

 

se tråd:

http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=21&t=156700" target="_blank" target="_blank

 

Forresten en god latter de siste 3-4 "postene" på den linken:))

Link to comment
Share on other sites

Noen der ute som har Weaver / Picatinny skinne på Blaseren sin? Jeg ønsker å gå over til Weaver / Picatinny med Leupold QRW ringer for lettere å kunne bytte kikkerter mellom pipene. Da slipper jeg å justere montasje hver gang jeg skal ha den ene kikkerten over på den andre pipa, og motsatt. Kun notere meg antall kneppe, fra den ene til den andre.

Det jeg lurer på er om jeg klarer meg med lave QRW på begge kikkertene, eller om jeg må ha medium på Zeiss`n? Jeg har std ringer i montasjen i dag, og det passer fint til både Zeiss 3-12x56, og selvfølgelig Leupold med rett tut.

Link to comment
Share on other sites

Vurderar fortsatt om eg skal behalde min r93, eller om eg skal bytte denne i ein r8.

Vil i såfall ha den uten laust magasin. Nokon som har prøvd denn, fungerar magasinet på same måte som r93? Er det mulig å bytte stokk på denne modellen?

 

Noken som veit kor mykje tyngre r8 er i forhold til r93?

Link to comment
Share on other sites

Hei Sogning,

 

Hvorfor vil du bestille med fast magasin, det er en bryter nedi magasinet på R8, denne kan du flikke over og låse magasinet slik at det ikke går å ta ut. Kjekt å ha løst magasin på banen ol. magasinet er helt ok å lade fra toppen, men tar det som regel ut på p.g.a det er lettere å lade uten et kikkertsikte som er over magasinet.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Da ble det Blaser på meg også, og er positivt overrasket over kvaliteten.

Det ble en rigg R93 Pro Varmint i 6.5 med Hausken samt en pen K95 i 6.5x65R. K95 blir holdt original uten gjenger på tuppen samt en liten kikkert i sadel montasje. Er overbevist og angrer ikke kjøp av Blaser tross pris :-)

Link to comment
Share on other sites

OK, men da må det vel være hensiktsmessig å anskaffe noen rattskruer hvis en må senke kinnstøtta x antall ganger per jaktdag... Eller mener du jmosbakk at den må helt av? Da er det jo nesten ubrukelig i og med slutstykket må ut hver gang en skal kjøre bil rundt i terrenget...

Link to comment
Share on other sites

"I Stand Corrected"

 

Takk for innspill, men jeg ønsker fortsatt gjerne å vite om det holder å senke kinnstykket eller om det må helt av for å ta ut sluttstykket på R93.

 

Har holdt i et par andre rifler med KKC og de passet meg utmerket, men dette med kinnstykket hadde vert fint å få avklart.

Link to comment
Share on other sites

Det er enklere å ta av kinnstøtta enn å senke den.

Det er bare å løsne (kvart omdreining) to skruer for å løfte den helt opp og av, men for å senke den må du skru ned to skruer som ligger under støtta og en må da uansett av med kinnstøtta først.

 

Jeg skal være den første til å innrømme at det hadde vært kurant med en hurtigløsning lik GRS sin, men jeg ser ikke på dette som et veldig stort problem.

Det er en utsparring i kinnstøtta som jeg mistenker er designet for at sluttstykket skal gå klart, men det funker ikke på min ihvertfall.

 

Alt dette er ting du ikke tenker på i det hele tatt hvis stokken passer deg. Kan ikke få roset ergonomien nok!

Link to comment
Share on other sites

Nybegynner spørsmål av ny Blaser r8 eier og forumdebbatant:

 

Beklager på forskudd hvis innlegg har havnet i feil tråd eller dette har vært skrevet om før, jeg har forsøkt å søke noe allerede:)

 

1: når dere får gjenget opp Blaser løpene, er det vanlig å behandle gjengene med noe eller står de "bare"? Plasmanitering er jo ikke det samme som blånering at jeg forstått riktig.

 

2: gode innspill for tofot montasje? Vektor maskin er kul, men får den da plass i kofferten©

 

3: vedlikehold, olje på glideskinnene til sluttstykke eller la de være tørre? Hva med bolten? Hvordan renser dere løpet uten å søle mye i kammeret eller er det bare jeg som er bekymret her?

 

Hilsen rookie som blir veldig glad for svar og tips!

Link to comment
Share on other sites

Nybegynner spørsmål av ny Blaser r8 eier og forumdebbatant:

 

Beklager på forskudd hvis innlegg har havnet i feil tråd eller dette har vært skrevet om før, jeg har forsøkt å søke noe allerede:)

 

1: når dere får gjenget opp Blaser løpene, er det vanlig å behandle gjengene med noe eller står de "bare"? Plasmanitering er jo ikke det samme som blånering at jeg forstått riktig.

 

2: gode innspill for tofot montasje? Vektor maskin er kul, men får den da plass i kofferten©

 

3: vedlikehold, olje på glideskinnene til sluttstykke eller la de være tørre? Hva med bolten? Hvordan renser dere løpet uten å søle mye i kammeret eller er det bare jeg som er bekymret her?

 

Hilsen rookie som blir veldig glad for svar og tips!

 

Får svare her:

 

1. Ikke sett noen som har behandlet gjengene og har heller ikke gjort dette selv. På jakt står gjengene inne i lyddemperen og er da beskyttet. Ellers er det påsatt gjengebeskytter når den står i skapet. Tørker og pusser av gjengene samtidig med løpspuss. Ingen problemer med rust.

 

2. Hvis det er org Blaser koffert så er jeg usikker. Ser ut som det kan være i grenseland. Sikkert noen andre her som har prøvd.

 

3. Jeg har litt olje på glideskinnene. Synes det glir litt lettere da, selv om det ikke er noen problem å kjøre disse tørre. Tørr bolt. Kammeret må pusses det også så det er ikke noe å bekymre seg for gris her. Bare og pusse og tørke etterpå. Bruk vanlig kammerbørste.

Link to comment
Share on other sites

Nybegynner spørsmål av ny Blaser r8 eier og forumdebbatant:

 

2: gode innspill for tofot montasje? Vektor maskin er kul, men får den da plass i kofferten©

 

3: vedlikehold, olje på glideskinnene til sluttstykke eller la de være tørre? Hva med bolten? Hvordan renser dere løpet uten å søle mye i kammeret eller er det bare jeg som er bekymret her?

 

2. Ikke plass i original blaser koffert men med pelicase 1700 er det plass.

 

3. På glideskinnene bruker jeg Tetra Gun grease (fluoropolymer fett) etter anbefaling av forhandler.

Link to comment
Share on other sites

71 sider, og jeg er lat... Det mapper litt i kjøpefingern om dagen. Lysten på å Blasere meg litt muligens.. Men av det jeg har prøvd, er det sucsess stokken som frister. Er denne i det heletatt levert til R93 i Norge? Evt noen som kan hinte om hvor og pris? Eller må man evt gå "all in" og kjøpe R8?

Link to comment
Share on other sites

Motargument må nesten bli at ferdigrulla ammunisjon er dyrt, men om du lader selv er saken en annen. Ellers er jo en god gammen 6,5x55 godt nok i massevis ift. kulebane og det du skal bruke den til, men 6XC er jo et snasent kaliber og da! :D

Link to comment
Share on other sites

tar sjansen på enda ett blaser nybegynner spørsmål: er det vanlig at coatingen på armene/glideskinnene på bolthuset blir slitt synlig omtrent før børsa er brukt? Forstår at jeg bør ha på litt tynn olje her, men svær synlig selv etter litt tørrtrening. Gjelder forsovet mest på høyre skinne og det er standard høyre bolthus.

 

Tusen takk for svar:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...