Jump to content

Storfornøyd med Blaser tråden:-)


cervus elaphus

Recommended Posts

Tippet at det var lurt allerede, var mer overrasket at deler av coatingen så ut til å være slitt bort allerede enkelte steder, særlig langt foran på skinnene. Den har riktignok trolig vært spent endel ganger mens den har vært i utstilling i butikk samt x antall ganger når jeg har øvd på bevegelsen her hjemme, men høyre skinne har mye brune merker samt tendenser til at coatingen er slitt med "blanke" flekker.

 

R8en er forøvrig anskaffet for kort tid siden og er ny:)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Finnes det rustfrie piper til Blaser?

 

Hvorfor vil du ha det ?

 

Plasmanitreringen overgår vel det meste du har prøvd fra før?

 

De er strengt tatt ikke like rustfrie innvendig som utvendig. Fusker du med puss innvendig har du ganske rask rust i kammer virker det som. Men har ikke merket noe til dette selv, men det har vel noe med mine pussevaner :D

Link to comment
Share on other sites

Sitter i kina på et meget begrenset internett, men har jeg forstått rett at blaser kommer med 338LM løp til R8 ?

Hvordan vil dette gå sammen med ATZL avtrekk ?

Noen med formeninger om presisjons potensialet i et systemvåpen VS. TRG/ssg 08 ??

 

Takker for info og linker om det finnes :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Noen som vet om bipoden til Prof. kommer snart ?

 

MINIMUM WEIGHT, MAXIMUM FUNCTIONFriday, October 17, 2014

 

 

The Blaser Carbon BiPod redefines the game. Why? Only when you are getting ready to shoot, you need to attach it to the rifle. At all other times the Blaser Carbon BiPod can be easily carried around in your pocket, virtually weightless: Made out of ultralight carbon fiber, it only weights little more than 130 grams. Huntability at its best!

 

Adapted specifically for the R8 Professional Success, the Blaser Carbon BiPod comes exclusively as a set, consisting of an especially designed forearm and a dependable magnetic mount. This ensures maximum stability when shooting and a built-in cant system keeps the rifle level even when the ground is not. The Blaser Carbon BiPod can be turned quietly and easily. No need to pick up the rifle to reposition the bipod. Extendable legs cater for a wide variety of shooting situations, while the stainless steel ends guarantee a safe stand at all times.

 

Thanks to the interchangeability of the Blaser modular system the bipod can be easily attached to the rifle by exchanging the standard for the Blaser Carbon BiPod forearm in no time. Insert the bipod, adjust the legs and the built-in cant system and you are ready to go.

 

This cool hunting companion has been developed by UK-based Spartan Precision Equipment for Blaser. Currently the bipod is only available for the R8 Professional Success with a muzzle diameter of 17mm (0.6’’). A bipod for the R8 Professional is at planning stage.

Link to comment
Share on other sites

Beauty (30.06) and the little beast (.375)

 

Blasers.jpg

 

Ser kanskje ikke ut som det er stor forskjell på de, men du merker det når de plukkes opp 8)

 

 

Hei! Har du kappet løpet på geværene når du satte på demper?

 

Hvilke dempere bruker du?

 

mvh Knut

 

Sjeldent innom denne tråden.

 

Øverste, 375en er kappet til 48cm med en hausken jd184 magnum demper.

3006en er vel 52cm med en hausken jd 224 standar demper.

Link to comment
Share on other sites

Hei dere,

 

Har kjøpt en Blaser R8 Success og en Kahles k624i, men må så langt over kolben for å komme i rett siktebilde. Cirka 25,0mm

 

Idag med picatinnyskinne fra Langhold og en Sphur SP-4601 montasje ligger jeg på 53,7mm i fra senter på løp til senter på kikkert. Noe som gir meg klaring foran på kikkerten på 13,2mm.

Med ringer fra Vortex som bygger 23,4mm + 23,7mm fra skinnen ender jeg opp på klaring på 6,6mm.

 

Er det noen av dere vet hvor høyt senter på kikkerten kommer fra senteret på pipa om jeg bruker original montasje med original ringer på 34mm?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Krokill:

 

Er det noen av dere vet hvor høyt senter på kikkerten kommer fra senteret på pipa om jeg bruker original montasje med original ringer på 34mm?

 

 

Heisan.

Jeg har ikke målt fra senter løp til senter kikkert, men med originale lave ringer til Blaser R8 montasje, og Butler Creek montert har jeg ca 5 mm klaring til løp på en R93.

 

Hvis du ser på filmene til Roe under langhold, film 59, og ca på 6,52 minutter ut i filmen er det filmet det du spør om.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Er den noen Blaser R8 eiere som kan legge ut bilde av børsen sin med en Zeiss Victory V8 kikkert stor eller liten på toppen?

 

Lurer litt på hvordan det blir med høyden fra kolben til å se i kikkerten, erfaringer med skinne VS vanlig lav blaser montasje.

Har lyst på ny kikkert, men må ikke bli at jeg trenger å bygge opp kolben eller strekke hals. Da kjøper jeg heller noe som sitter lavere på Blaser`n min.

 

Så hvis noen har erfaringer med dette der ute så del gjerne :)

Link to comment
Share on other sites

Takk for bilde av en flott kikkert :wink:

 

Ser at den sitter "litt høyt", hadde håpet å slippe å få justerbar kolbe.

 

Nå mangler bare bilde av samme kikkerten men med lave ringer for å sammeligne, er d noe der ute så post bilde.

 

Eller blir svaret at skal du ha kikkerten så lavt som mulig og være en V8 så blir d en 1.8-14X50??

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Har et kjapt spørsmål til dere blaser eksperter. Har fått for meg at jeg trenger en kort og lett r93 til jakt i tett skog. Har fra før av en r8, men havesyken er ikke altid rasjonell. Jeg lurer på om det i fremtiden vil være like lett tilgang på løp og deler til r93 som det er i dag? Leste på et amerikansk forum i dag at blaser har sluttet å produsere r93, dette stemmer vel ikke?

Grunnen til at jeg spør er at jeg syns det er greit å vite at jeg har mulighet til å bygge på systemet i tiden som kommer :D

Link to comment
Share on other sites

Trenger hjelp til løpslengde:

 

En r8 er på vei og kaliberet blir 6,5x55. Jeg kommer til å ha en Sonic 35 demper på den, men vil bruke den på banen uten demper.

 

Har tidligere hatt .308 i 47 cm (R93) og det syntes jeg var for kort til at jeg synes det var ok å skyte uten demper, mens 223en i 52cm var fin.

 

Rifla kommer til å bli brukt til rådyr og reinsjakt og løpet er det eneste jeg kommer til å ha (enn så lenge :-) )

 

Så da er spørsmålet: Ville dere gått for 52 eller 58cms løp?

Link to comment
Share on other sites

Har eit 6,5 løp til r93 som eg gjenga uten å kappe det,57 cm.

Det vart langt å gå med, med dempar på. Fekk det kappa på 50 og gjenga på nytt, det vart mykje hendigare. Demparen var ein atec maxim.

So eg ville gått for 52 cm, eller 50.

Link to comment
Share on other sites

Har et kjapt spørsmål til dere blaser eksperter. Har fått for meg at jeg trenger en kort og lett r93 til jakt i tett skog. Har fra før av en r8, men havesyken er ikke altid rasjonell. Jeg lurer på om det i fremtiden vil være like lett tilgang på løp og deler til r93 som det er i dag? Leste på et amerikansk forum i dag at blaser har sluttet å produsere r93, dette stemmer vel ikke?

Grunnen til at jeg spør er at jeg syns det er greit å vite at jeg har mulighet til å bygge på systemet i tiden som kommer :D

 

Det blir jo litt spekulasjoner dette, for jeg vet jo ikke. R93 selges jo fremdeles, men det kan jo godt hende at Blaser på sikt tenker å fase den ut. Den er jo uansett fra 1993 så begynner jo å dra på årene om ikke annet rent markedsføringsmessig.

 

Hvis Blaser slutter å selge (noe man jo uansett må regne med på enhver modell) så vil jo tilgang til nye løp bli dårlig, men det finnes jo et ganske stort antall på bruktmarkedet. I tillegg finnes det jo idag 2.partsleverandører av løp også, selv om disse ikke er så vanlige i NOrge.

 

Summa summarum: Vil tro du ganske trygt kan kjøpe en R93 idag og regne med å kunne finne både deler og løp til den i veldig lang fremtid om ikke alt må kjøpes nytt fra Blaser.

Link to comment
Share on other sites

R93 er jo de site 20 åra blitt solgt i bøtter og spann, så tror ikke det blir noe problem med både løp og deler de neste 100 åra ihvertfall. Sjøl om R8 er kommet i salg, så er vel de fleste "gamle" R93 i bruk ennå. Ser at endel Blaser eiere som har R8 også bruker R93 i et annet kaliber som rifle nr 2. Hvis feks Blaser endag vil fase ut R93, så kan jo da andre levrandører levere løp billigere enn orginal løpene?. Aldri så galt at det ikke er godt til noe?. Liker godt R93 jeg. Slank, smekker og lett.

Link to comment
Share on other sites

For å ta ut Bolthodet(regner med at det er det som er sluttstykke hodet?), må du ta ut selve sluttstykket. Snu det opp, og se under, og sånn ca på midten er det som en liten innfelt spak, som må vippes opp, for å ta ut bolthodet.

 

Sikringen, er liten teknikk på. Trykk rett inn knappen, mens du legger press oppover, når en kjenner den sikringsknappen har blitt litt trykt inn. Da skal sikringen eller oppspenneren bli oppspendt, og knappen gli opp(Rød merke der bryteren tidligere lå komme til syne).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...