Jump to content

Storfornøyd med Blaser tråden:-)


cervus elaphus

Recommended Posts

Hei og takk for svar. Må forske litt på dette. Pussige er at den spredte godt både i 6,5 og 9,3 pipa med demper. Testet 6,5 uten demper og spredning på jaktmatch var forholdsvis lik mens oryx gikk hull i hull. Må teste 9,3 uten demper også til uka. Har bestilt en benk for å se om det er jeg som er problemet.

 

1983:har du prøvd scenaren på feks vinterrype?

Link to comment
Share on other sites

Tråden er ryddet. Legg merke til at denne tråden heter Storfornøyd med Blaser tråden.

 

Innleggene som er fjernet finner dere her, som er en mer passende tråd å fortsette denne diskusjonen i. http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=14&t=102900&start=40

 

Ingen har fått pm, dere ser selv hva som er flyttet.

Igjen, hold dere til tema.

Link to comment
Share on other sites

Tråden er ryddet. Legg merke til at denne tråden heter Storfornøyd med Blaser tråden.

 

Innleggene som er fjernet finner dere her, som er en mer passende tråd å fortsette denne diskusjonen i. http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=14&t=102900&start=40

 

Ingen har fått pm, dere ser selv hva som er flyttet.

Igjen, hold dere til tema.

 

Se hær sauerhansen :)

 

 

Forøvrig er jeg selv meget fornøyd med min R8 success. Måtte ta et prøveskudd etter full demontering, bare for å være sikker.

Link to comment
Share on other sites

Hvilke kulevekter bruker dere i deres 308 pipe, type R93.

 

Har bare brukt 150 grain accubond, som går som en stråle, desverre er ikke denne å oppdrive for tiden. Jeg har prøvd med både med 180 grain og 165 grains fusoin uten at det gikk bra, mens 150 grain fusion gikk bra! så spørsmålet er om 180/165 grain er for tungt for 308 pipa mi?! håper ikke det er tilfelle da det er disse kulevektene som hovedsak er å oppdrive.. Jeg håper at det bare er fusion kule løpet ikke liker.

Link to comment
Share on other sites

På min r93 kunne eg tidlegare etter avtrekk ta ned oppspennaren, for så og spenne oppatt.

Ved klikk med patron i kammeret feks, var det berre å spenne ned og oppatt, uten og opne sluttstykket.

 

Dette går ikkje lenger, når eg prøver å ta ned oppspennaren etter avtrekk heng den oppe, men kjem ned viss eg dreg i den.

 

Noken tips til dette?

Noke som må smørjast/oljast?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
E det noen av dere som jakter med 93x62 med åpene sikter? Og er fornøyd med det?

Eg vudere dette på grunn av vekt å de bratte liene eg går i, max hold blir rundt 50 meter.

 

Og dere andre ka kuler bruker dere på hjorten i dette kaliberet?

 

Prøv aimpoint micro Ray, den er helt topp og fast på min R8 på all dagjakt. Jeg har skutt litt med de åpne siktene men ville ikke strukket holdet opp til over 50. Det er vel en vanesak

Link to comment
Share on other sites

jeg ble ikke noe god kompis med åpnesiktene, men vil tro det er en treningssak... jeg kjøpte også en aimpoint micro og synes den er genial, det er den som står på børsa så lenge det er dagslys.

 

kulevalg til 9,3? ville nok brukt en bondet kule, men utover det er det vel en smakssak. har en kompis som bruker oryx og er fornøyd og en annen jeg kjenner sverger til vulkan(jeg ville heller satset på en bonda en!). på 50m vill nok både oryx, accubond, aframe, rhino el. funke ypperlig, men det samme vil vel de fleste andre også...

 

versegod for et helt meningsløst svar :mrgreen::roll:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har noen spørsmål rundt Blaser sin stokk, og eventuelt våpenbytte :roll:

 

Har nå en R8 Proff med et 9,3x62 løp. Børsa i seg selv er knall og er storfornøyd med den egentlig. Problemet mitt er at det jeg må ha den lengre, som i å få en lengre bakkappe og montere kinnstøtte. Jeg har og vært inne på tanken på en Sauer 202 Synchro XT pga stokken for denne passer meg godt, vet dette er å banne i kirken egentlig..

Jeg har sett på R8 Success men denne er vel samme målene, altså like lav og kort som R8 Proff stokken?

 

Det jeg trenger litt råd og veiledning er;

Beholde R8 Proff og bygge på kinnstøtte og bakover (hvis mulig)?

Bytte til R8 Sucess og bygge på? Eventuelt hva blir enklest, selge den jeg har og kjøpe ny?

Eller verste fall bytte over til 202, da med tanke på at denne stokken passer ganske bra.

 

Blir litt mye her, men føler det sitter folk her inne med en del kunnskap om Blaser og vil høres dere meninger :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har R8 proff med justerbar kinnstøtte fra kolvkam.se som fungerer perfekt og ser bra ut. Lengden skulle vel være en smal sak å fikse med mellomleggs skiver eller en tykk kolbekappe fra limbsaver som man sliper til for å passe til kolben. Har eid å brukt en del forskjellige rifler de siste årene men mener nå jeg har funnet den perfekte rifla til mitt bruk. Jeg ville uten tvil brukt penger på justerbar kinnstøtte og noen timer på å slipe til en egnet kolbekappe.

Link to comment
Share on other sites

 

Har nå en R8 Proff med et 9,3x62 løp. Børsa i seg selv er knall og er storfornøyd med den egentlig. Problemet mitt er at det jeg må ha den lengre, som i å få en lengre bakkappe og montere kinnstøtte.

 

Disse fungerte flott for meg :)

 

http://www.norma.as/v" target="_blank" target="_blankåpendeler/kolbekappe/blaser/blaser-r8-kolbeforlenger-3x1cm-passer-til-r8-proff-sett-av-3x1-cm-2958371-p0000001205

 

Anbefaler kolbeforhøyer fra kolvkam.se Jeg fikk våpenet mitt levert med det, er meget fornøyd.

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg sikla etter en slik Blaser i over fire år.

Det var jaggu på tide at det ble en slik nå. Overtatt fra en annen forumbruker.

 

OXZMbUhp.jpeg

 

 

Blaser R93 i KKC-stokk toppet med en Zeiss Classic 2,5-10x50 m/lys montert i MAK-montasje.

6,5x55 med standard pipeprofil og lengde. Skal gjenges for demper (TMD 55 + en liten jaktdemper), men lengda beholdes i tilfelle det skal skytes på litt lengre hold.

Byttet hevarmskule til en dråpeformet type. En meget bra oppgradering for min del. Ladegrep går mye raskere.

 

Har dratt gjennom 50 skudd til nå og kan ikke si annet enn at ergonomien i stokken passer meg perfekt. Balanse og vekt er super.

15 kjappe skudd på skiva i dag resulterte i meget god selvtillit før rådyrjakta. Har aldri skutt i nærheten så bra på frihånd før så jeg begynner å forstå at det er viktig med en god stokk, også på rifle.

 

Til de som enda lurer, jeg er storfornøyd med Blaser.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...