Jump to content

Beste pris på 9x19 ammo


bk00

Recommended Posts

  • Replies 305
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hvor står det at man kan låne våpen dersom man har samme kategori selv fra før?

 

§ 85 Utlån fra fysisk person (våpenloven § 11 første til femte ledd)

Den som låner ut eller på annen måte overlater skytevåpen eller våpendeler til en annen,

skal gi mottakeren en datert og underskrevet bevitnelse om dette.

Bevitnelsen skal opplyse om

a) långiverens og låntakerens navn og adresse,

b) långiverens våpenkort (nummer og utstedende myndighet),

c) art, kaliber, fabrikkmerke og nummer på de våpen eller våpendeler som er lånt ut,

d) hva våpnene eller våpendelene skal brukes til, og

e) for hvilket tidsrom våpnene eller våpendelene er lånt ut.

Bevitnelsen gjelder som våpenkort i et tidsrom av inntil fire uker fra utstedelsen.

Pistol, revolver og halvautomatisk rifle eller -hagle kan for et tidsrom av inntil fire uker

lånes ut eller overlates til andre som har gyldig våpenkort for tilsvarende våpen.

Pistol, revolver og halvautomatisk rifle eller -hagle kan også lånes ut eller overlates til

godkjent tilviker, børsemaker eller våpenhandler etter paragrafen her når dette er nødvendig i

forbindelse med tilvirkning, handel, reparasjon eller kommisjonssalg via autorisert

våpenhandler. Den som får våpenet overlatt, skal være fylt 21 år.

Link to comment
Share on other sites

Jfr. Våpenforskriften 25.juni 2009

 

Kapittel 18. Bestemmelser om utlån

 

§ 85 Utlån fra fysisk person (våpenloven § 11 første til femte ledd)

Den som låner ut eller på annen måte overlater skytevåpen eller våpendeler til en annen,

skal gi mottakeren en datert og underskrevet bevitnelse om dette.

Bevitnelsen skal opplyse om

a) långiverens og låntakerens navn og adresse,

b) långiverens våpenkort (nummer og utstedende myndighet),

c) art, kaliber, fabrikkmerke og nummer på de våpen eller våpendeler som er lånt ut,

d) hva våpnene eller våpendelene skal brukes til, og

e) for hvilket tidsrom våpnene eller våpendelene er lånt ut.

Bevitnelsen gjelder som våpenkort i et tidsrom av inntil fire uker fra utstedelsen.

Pistol, revolver og halvautomatisk rifle eller -hagle kan for et tidsrom av inntil fire uker

lånes ut eller overlates til andre som har gyldig våpenkort for tilsvarende våpen.

Pistol, revolver og halvautomatisk rifle eller -hagle kan også lånes ut eller overlates til

godkjent tilviker, børsemaker eller våpenhandler etter paragrafen her når dette er nødvendig i

forbindelse med tilvirkning, handel, reparasjon eller kommisjonssalg via autorisert

våpenhandler. Den som får våpenet overlatt, skal være fylt 21 år.

Link to comment
Share on other sites

Sarpsborg våpen har S&B til 85kr pr 50stk 1700kr for 1000stk Så slipper mann og kjøpe 1000stk for og teste også.

 

Må jo si det, og ikke var det ille pris på stort kvanta heller....

 

hadde man tatt enhetprisen på 50 fra de andre og bare ganget opp er det langt mindre hyggelig lesning....

 

Ringte Jaktdepoet akkurat i andre henseende nå, og de skulle ha 1990,- for 1000 skudd som sitt billigste, da er jaggu XXL med 50 skudd til 100 vel så bra gitt...

Link to comment
Share on other sites

Drammen er ikke langt unna. Gå sammen mange fyll bilen med folk kjøpt med det dere klarer og bære del på bensinutgiftene. Ta med fiskestengene fisk gjedde i Visteflo på hjemveien. Vinn vinn.

 

Kunne nesten tru jeg jobbet med ammo. Men gjør nok ikke det.

 

Eller mange våpenbutikker med masse rart i på veien også.

 

Sarpsborgvåpen

Holstadvåpen

Wingevåpen + en til i Rygge/Råde

XXL Sarpsborg

OSV............

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
Siste :

 

XXL ; Fiocchi 115 og 123 grains kr 1,40

 

Ved bestilling av mer enn 50 000 stk

Hvilken XXL var dette? Var det spesielt tilbud du fikk eller fast pris ?

 

XXL Laguneparken (Bergen) gav meg følgende priser (alle ved kjøp av 1000):

 

Fiocchi 115 kr 1,79

Fiocchi 123 kr 1,97

 

Er det noen som kan forklare meg hvordan en opplever forskjellen på disse to? (Er det slik at det er litt mer rekyl og litt bedre presisjon med tyngre kule?)

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder pris vil denne ofte gå ned litt når man handler store kvanta,

kan tenkes at triggerhappy fikk et bedre tilbud på 50 000 enn du klarte å få på 1000.

 

Om du vil ha bedre presisjon med 123gr eller 115gr kommer helt an på ditt våpen.

Dette vil variere mellom 2 like pistoler også, så er ingen som kan svare på det spørsmålet.

 

Rekylmessig merker ikke jeg mye forskjell, i alle fall ikke i et kaliber som 9mm, men tung kule vil antagelig gi bittelitt mindre følt rekyl.

Link to comment
Share on other sites

Hørte i romjulen at samme tilbud som Triggerhappy nevner også er gitt pistolskyttere i XXL-Kristiansand :wink:

 

 

Så da er det vel rimelig å tro at det er et tilbud, som ligger i XXL-kjedens system :D og kan oppnås i alle XXL butikkene :wink:

Skal man kjøpe 50 000 smell så kan man like gjerne importere selv og spare enda mer penger.

Det er jo en hel forsendelse til XXL, og hvorfor la de sitte med fortjenesten når du heller selv kan trekke den av på sluttsummen? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Må på det skarpeste fraråde noen og kjøpe større mengder av noen ting på XXL.

 

Ser at de på flere produkter ganger opp prisen når noe i jakt og våpen avd. begynner å selge i større antall.

Er det noe man påtross av alle fornuftige råd skal anskaffe seg fra denne bedriften er det relativt vanlig at det ikke er på lager. Om de skulle slumpe til og ha varen inne så kan du gå ut fra at den ikke er komplett.

Nei XXL er og blir en sekunda butikk med tanke på jakt og våpen relaterte ting.

Winge er ikke min favoritt etter noen uhelldige handler, men vil si at de er i en helt overlegen divisjon sammenlignet med XXL.

Link to comment
Share on other sites

Om de skulle slumpe til og ha varen inne så kan du gå ut fra at den ikke er komplett.
Tråden heter beste pris på 9mm ammo... Tviler STERKT på at ammoen XXL selger ikke er 'komplett'... Skal du kritisere XXL så er det flere tråder som egner seg bedre:

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=3&t=7914&p=75325&hilit=xxl#p75325 :wink:

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=24&t=11412&p=116203&hilit=xxl#p116203 :wink:

Den ammoen jeg har kjøpt på XXL har både vært særdeles rimelig og helt perfekt! :)(All ammo sprer noe helt jævlig, men det er nok mest sansynlig at blinkene ikke står helt stille... :oops: )

Link to comment
Share on other sites

Tar den Woff!

Ønsket egentlig bare og anntyde / formidle at vi bør støtte de forhandlerne som faktisk anstrenger seg for jakt og våpen rundt det ganske land. Slik at vi ikke tilslutt sitter gjen med store aktører som XXL, det vil vi som jegere og skyttere tape stort på.

 

MVH.

NM149

Link to comment
Share on other sites

Joda. jeg er veldig enig med deg om dette, men noen av oss skyter så mye at det er litt penger å hente på å kjøpe store kvanta! Om leverandøren heter XXL eller Jaktdepotet spiller mindre rolle.. Jeg kjører gjerne en tur til Drammen (for eksempel :P ) hvis jeg får et bra ammo-tilbud! Og BEKLAGLIGVIS spiller det ingen rolle om lokal våpenbutikk går konk! De 'gidder' ikke bry seg med oss hånvåpeneiere her i Lillehammer.... :P

Link to comment
Share on other sites

En tanke kan være og sjekke med noen hvilken pris man kan få hvis en gjeng går sammen og bestiller. Da snakker jeg om feks 100 - 200 000 skudd.

Er en enkel greie, lage ett rundskriv og sjekke på pris utifra ammo type og kulevekt for så ta opp en bestilling av skyttere feks igjennom Kammeret.no

 

Det må evnt lages en konto som skytterne "bekrefter" sin bestilling når pris er avtalt.......

 

Men prisen på en 115 grains FMJ bør ned mot 1,20 hvis det skal være noe poeng......spør dere meg...ellers får man jo tak i til ca 1,50 ved kjøp av 5000 stk....

 

K.

Link to comment
Share on other sites

En tanke kan være og sjekke med noen hvilken pris man kan få hvis en gjeng går sammen og bestiller. Da snakker jeg om feks 100 - 200 000 skudd.

Er en enkel greie, lage ett rundskriv og sjekke på pris utifra ammo type og kulevekt for så ta opp en bestilling av skyttere feks igjennom Kammeret.no

 

Det må evnt lages en konto som skytterne "bekrefter" sin bestilling når pris er avtalt.......

 

Men prisen på en 115 grains FMJ bør ned mot 1,20 hvis det skal være noe poeng......spør dere meg...ellers får man jo tak i til ca 1,50 ved kjøp av 5000 stk....

 

K.

 

Og hvordan vil du da regulere at kun de med 9mm våpenkort får patroner i hende? I realiteten blir det vel èn som handler for så å drive videresalg.

 

No offence, dårlig forslag.

Link to comment
Share on other sites

Men prisen på en 115 grains FMJ bør ned mot 1,20 hvis det skal være noe poeng......spør dere meg...ellers får man jo tak i til ca 1,50 ved kjøp av 5000 stk....

 

K.

 

Prisene på 9mm er idag så presset at det kan du bare glemme. Innkjøpspris +frakt +moms +import gebyr blir godt over 1,20, med mindre du skal ha flere kontainere med ammo.

Link to comment
Share on other sites

XXL har handlet Fiocchi ammunisjon i mange år. De tok over "agenturet" eller at Willy Røgeberg gikk inn i XXL og gikk konk. Det er en god del ammo som hentes inn om gangen. Skal frakten lønne seg må en fylle opp conaineren. Det er jo også tillegg på frakten på grunn av sikkerhet, eksplosjonsfare og andre regler. Det som jeg synes er bra med Fiocchi er at hylsene er meget bra.

 

Skal noen ta inn større kvanta her på forumet bør det nok fordeles på forskjellige kaliber for å få fylt opp en container. 9 mm, .40 og .38. Men det er ikke så mye og tjene på dette. Har selv jobbet hos XXL for noen år siden og fortjenesten på ammo er egentlig elendig.

 

Kjøpte selv Geco av Winge i vår til 1,65 og kan ikke klage på verken pris eller presisjon.

Link to comment
Share on other sites

Men det er ikke så mye og tjene på dette. Har selv jobbet hos XXL for noen år siden og fortjenesten på ammo er egentlig elendig.

Nei! Nå tuller du! Trodde det var opplest og vedtatt her at alle forhandlere og importører kjørte Mercedes på vår regning. Jeg trodde i alle fall det etter å ha lest en del tråder om priser på ammunisjon og komponenter her. :D

Sorry OT.

Link to comment
Share on other sites

Har selv jobbet hos XXL for noen år siden og fortjenesten på ammo er egentlig elendig.

Ser denne påstanden innimellom. Regner ikke med at noen forhandlere bedriver veldedighet uten å ville tjene penger.

Men "elendig fortjeneste", er det i forhold til andre varer feks XXL selger?

Link to comment
Share on other sites

det kan godt være, men tviler på at de selger ting uten å tjene penger. Å jeg tror (merk:tror) at de som selger optikk, ammo osv har ganske god avanse i norge.

Så elendig fortjeneste? det tror jeg ingenting på.

Men det kan være at ammo har elendig fortjeneste i forhold til dyrere varer.

Link to comment
Share on other sites

det kan godt være, men tviler på at de selger ting uten å tjene penger. Å jeg tror (merk:tror) at de som selger optikk, ammo osv har ganske god avanse i norge.

Så elendig fortjeneste? det tror jeg ingenting på.

Men det kan være at ammo har elendig fortjeneste i forhold til dyrere varer.

 

akkurat er må jeg protestere..

Noe fortjeneste er det nok. men det er i størrelse orden 100kr pr 1000 skudd for høyforbruksammo som 9x19, 223 osv til praktisk o.l. skyttere. Det man tjener penger på er det andre som kunden forhåpentligvis også kjøper. Eventuelt det kunden kjøper i stedetfor når det viser seg at lokketilbudsvaren var utsolgt. (el-kjøp anyone...)

Link to comment
Share on other sites

Slutt å tro høggern!

På 9mm ammo som som er nevnt tidligere i denne tråden er det kanskje 10%fortjeneste, er det bra?

Ennå værre er det på tennhetter. Slik prisene er idag tjener en butikk rundt en 10'er pr. 1000 hetter. Hadde det ikke vært et nødvendig onde, som kanskje drar med seg annet salg, så hadde ingen våpenbutikker brydd seg med å selge hetter.

 

Det snakkes også fritt om å importere sin egen kontainer med ammo. Lykke til, hvor mye ammo tror dere egentlig det går her i landet? F.eks. så er en kontainer med .22 LR ca. 50% av totalforbruket i Norge på et år.

Link to comment
Share on other sites

Det snakkes også fritt om å importere sin egen kontainer med ammo. Lykke til, hvor mye ammo tror dere egentlig det går her i landet? F.eks. så er en kontainer med .22 LR ca. 50% av totalforbruket i Norge på et år.

 

Det finnes de som ordner seg import på en eller to paller vet du, man behøver ikke fylle en hel 20 fot container for å importere. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Vel, jeg tror fortsatt ikke at butikken taper penger på å selge ammo.

10% hm, rart jeg klarer få mer enn 10% avslag på veil pris på ammo innimellom enkelte plasser. da selger de ammo med tap? neppe. Men det kan godt være 10% eller mindre på enkelte varer

 

Jeg vet jo at de ikke bedriver veldedighet. Å det er helt greit. Det er lov å tjene penger.

Link to comment
Share on other sites

Høggern, butikker selger av og til varer med liten eller ingen fortjeneste og dekker det inne igjen ved salg av andre varer.

dette er ikke nytt.

Av og til ja. Kan godt være en periode man selger ut ting, et parti eller lignede. Men jeg tror ikke de selger varer over tid (selv ikke ammo) med tap eller null fortjeneste.

Men jeg kan godt ta feil her.

Link to comment
Share on other sites

9mm er jo veldig presset på pris. Vil tro xxl selger dette til lavere pris enn den lokale våpenbutikken pga. de kjøper inn i mye større kvanta enn de små butikkene kan og bruker dette som lokkemat til kundene. Som regel kjøper jo kunden mer enn det han kom for i utgangspunktet. Det er også veldig mulig for en stor kjede som xxl å selge feks 9mm ammo i tap for å konkurrere med andre bedrifer og heller ta igjen det tapte på et annet produkt.

Link to comment
Share on other sites

Det snakkes også fritt om å importere sin egen kontainer med ammo. Lykke til, hvor mye ammo tror dere egentlig det går her i landet? F.eks. så er en kontainer med .22 LR ca. 50% av totalforbruket i Norge på et år.

 

Det finnes de som ordner seg import på en eller to paller vet du, man behøver ikke fylle en hel 20 fot container for å importere. :wink:

:P Det var da noen som snakket om en container :wink:

 

10% hm, rart jeg klarer få mer enn 10% avslag på veil pris på ammo...

Det du opplever er kanskje at du, som god kunde, får "kasse-prisen" på mindre kvanta. Får du ytterligere 10% på de kasse-prisene som er omtalt i denne tråden, må du gjerne fortelle hvor.

 

 

Å det er helt greit. Det er lov å tjene penger.

Nix, ikke i dette landet! siden vi står opp til øra i en salig smørje av jantelov og skattelov er det bare å glemme :D:D

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nå opplevd å få 25% rabatt ved kjøp av mer enn 250skudd i 9mm, .40S&W og .45ACP kontra prisen for en pakke med 50skudd over en periode på mange år.

Men det kan jo ha med at de importerer ammoen selv, og da kommer den inn til landet i opptil flere kontainere av gangen..... :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...