Jump to content

Beste pris på 9x19 ammo


bk00

Recommended Posts

Det er ikke noe problem det 90 two.

 

Min bror har ikke våpenkort, men har handlet masse ammunisjon for meg når han skal hjem Kristiansand fra Oslo.

Jeg ringer jaktdepotet, forklarer situasjonen og hva jeg skal ha, og hva min bror heter.

De noterer navnet på min bror, og jeg fakser/mailer inn mitt våpenkort.

Min bror svinger innom på veien, spørr etter varene jeg har fått lagt av, betaler og leverer til meg.

 

Smal sak.

 

Ring Jaktdepotet så ordner det seg.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 305
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

:) Siden du bor i Oppland... Er jo av og til å kjøper ammo selv, så hvis du ikke bor altfor langt i utkanten kan jeg jo ta med til deg de gangene jeg er på handletur.. Send meg en pm med kontaktinfo hvis det kan være av interesse. (Jeg bor på Lillehammer)
Link to comment
Share on other sites

:) Siden du bor i Oppland... Er jo av og til å kjøper ammo selv, så hvis du ikke bor altfor langt i utkanten kan jeg jo ta med til deg de gangene jeg er på handletur.. Send meg en pm med kontaktinfo hvis det kan være av interesse. (Jeg bor på Lillehammer)

 

Eg bor midt mellom Oslo og Trondheim,så det blir eit godt stykke å kjøre til Lillehammer.

Blir det ikke annen råd så skal eg tenke over forslaget ditt Woff.

Link to comment
Share on other sites

Jeg trodde teknisk sett at man bodde i lillehammer, ikke på...
Det har du jammen meg rett på (i)! :) Det var sløvt av meg. Og Oppland er stort 90 two, så jeg forstår at vi har noen meter mellom oss! Forslaget hadde vært bedre om du holdt til i nabolaget.. Men tipset til VeT|Us var jo bra da, og Jaktdepotet har meget bra kundeservice (som jeg har opplevd de iallefall.) Så forøvrig denne fra Fozzy357:
Winchester 115gr. som selges for ca. 1,50 skuddet er veldig presise.
Jeg tipper det da er Winge våpen som har disse. (Meget bra service hos de også!)
Link to comment
Share on other sites

Så forøvrig denne fra Fozzy357:

Winchester 115gr. som selges for ca. 1,50 skuddet er veldig presise.
Jeg tipper det da er Winge våpen som har disse. (Meget bra service hos de også!)

 

1,50 kjempebra pris :D:D:D

Men avstandene da :roll:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tipset om Barnaull ammo til 1,5 for ca 3 uker siden, men jeg glemte visst å skrive hvor de kom fra. De ble kjøpt hos Jakt og Friluft i Arendal. De går bra. Faktisk de som gikk best av de vi testet. Litt lav utgangs hastighet, så med løp på 4" er det ikke sikkert man klarer faktor kravet. Men i min 5" Pardini ble rekylen jævlig fin. Merkbar mindre, hurtige serier går mye greiere med de. Dessuten trenger man ikke tenke på å plukke opp hylser. De er av coated stål med Berdan hetter. Gidder ikke plukke uansett.

 

Leste lenger opp at det fantes Winchester til 1.5!!??? Hvor?

Link to comment
Share on other sites

Tror winge våpen har et betjeningsproblem :shock: .

Det har til nå tatt 2mnd. + å få hentet ut Geco 9mm fra tollager.

Det virker som det eneste de i perioden har greid er og sette opp prisen på en vare de ikke har :roll:

Vi får bare håpe bitene faller på plass for de snart, så vi kan fortsette og skyte med våre gamle travere.

Link to comment
Share on other sites

Burde ikke de som har bestilt da blitt informert om at de var kommet ????????????????. :evil::evil::evil::evil::evil::evil:

På nettsiden står kommentaren "kommer snart til lager" som det har stått siste 2-3mnd.

Så min sarkastiske kommentar om betjeningsproblem var muligens på sin plass.

Link to comment
Share on other sites

Synd de har landet på utur, siden de har vært en god aktør i brangsjen.

 

Snakket med en hyggelig dame hos Winge på telefonen på Fredag og lurte på status for den 9mm ammo som vi har bestilt. Hun skulle få R--- til og ringe meg når han ble ledig for det var mye folk i butikken når jeg ringte. Det har jeg ikke noe problem med og forstå, men nå har det gått et antall dager så jeg burde vel kunne forventet å ha fått en tilbakemelding nå?

 

Mvh.

NM149

Link to comment
Share on other sites

De burde klone Rino, tror han er en veldig etterspurt mann for tiden :)

 

Prøvde du å velge noe annet enn håndvåpen avdelingen på innvalget. Kanskje du får noe svar fra Jan, han pleier jo å være innom forumet her som wingevåpen brukeren.

Link to comment
Share on other sites

Tomt for Geco, unntatt for de som har reservert. Håper de får inn mer snart! Noen som vet om noen bra tilbud og om det faktisk eksisterer noe på lager hos enten Landrø, Børselars eller XXL på Alnabru? Var innom Villmarksbutikken på Jessheim, 2880 kroner (inkl 10% avslag) for 1000 CCI Blazer er ganske uaktuelt :)

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Klone Rino, vel vi har spurt Helseminister`n om nettopp dette, men vi ble frarådet å gjøre det av en eller annen grunn!

Vi vet at forhold rundt testingen av Rino`s DNA avgjorde om det var mulig å gjennomføre prosjektet, men vi ble frarådet å publisere resultatene av prøvene som ble fremlagt :shock: .

 

Fra spøk til alvor, vi lever alle mann og åpner alle sluser mandag t.o.m. lørdag året rundt.

Vi rekker dessverre ikke alle telefoner, dette grunnet mye kunder i butikken og vi synes er det er meget hyggelig at kundene fortsatt strømmer inn gjennom dørene :D .

 

Vedrørende 9mm ammunisjon, vi solgte ca en lastebil med skudd på ca 2 uker, nytt parti kommer inn en gang ut på ettersommeren (håper vi) og der er det pr i dag mer en 1 A4 side med navn som har satt seg opp på venteliste.

Send en e-post til rino@wingevapen.no og skriv hvor mye skudd du vil reservere og vi kontakter deg den dagen det kommer til lager.

 

Ønsker dere alle en fortsatt god kveld!

Mvh

Jan :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er noe rødt på esken, og det står parabellum på den, er det svak type.

Hvis det er hvit eske med svart skrift med bla 9mmx19, SKARP, er det den nye og kraftigere typen. Den kan du ikke bruke i gamle pistoler som Luger og W38, men går fint i alle nye pistoler.

Link to comment
Share on other sites

jeg fikk tak i en eske 9 mm parabellum,ser ut til å være fra forsvaret.hvordan kan jeg vite om dette er mp5 eller pistol ammo? mp5 ammo sies å være hardere laddet og kan være farli å bruke i pistol.
Dersom NATO-nr slutter på 1211 er det den "skarpe" typen. Slutter det på 2676 er den svakere ladet. Glock svelger begge uten problemer.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Winchester går i hytt og p i min Targetmaster. Geco fra Winge skyter jeg 50 poeng med på press skiven. Dog kun på meget gode dager, som ikke er tilstede for ofte. :roll:(Og nei, det er ikke på 5 meter. Det er på 25)

Så nå gidder jeg ikke lade 9 mm. på en god stund fremover. :arrow:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Forskjellige merker ammunisjon vil virke forskjellig i forskjellige våpen. I tilegg så kan det være variasjoner blandt merket, slik som kulevekt osv.

 

Det er vel å anta at pistolen til Lostboyz går bra med gecco, og at han derfor vl ha det merket han vet funker. 124gr gecco PN gikk f.eks ikke så bra i min (kjærestens :oops: ) targetmaster.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel å anta at pistolen til Lostboyz går bra med gecco, og at han derfor vl ha det merket han vet funker.

 

Njæe, Geco'en har vel bare fått ett godt rykte for å gå godt i mange pistoler, jeg har ikke prøvd det enda. Går den dårlig i Pardini'en så er det nok ikke noe problem å bli kvitt ammoen til selvkost hos klubbkamerater.

 

Gratulerer med Targetmaster forresten! Kjekt med nye reglene som gjør at man kan låne pistoler i samme kaliber som man selv har? 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...