Jump to content

Recommended Posts

@bbdg Jeg skulle så nær ha foreslått det samme, gamle Baikalhagler og lignende får du jo tilnærmet kastet etter deg på Finndotten.

Videre vil jeg si at Kammeret skuffer, jeg hadde faktisk forventet ti-tyve forslag om skampene kipper i eksotiske .22- og .17-kalibers kreasjoner hvor du trenger diesett og kuler fra en enslig kar som sitter og hamrer dem ut for hånd på en middels høy fjelltopp i Pyrenneene, eller drillinger i klassen "koster skjorta og sjelen til din førstefødte men er egentlig ganske rimelig for hva du får". Med masse bilder av treverk som er så fint at du må kle på deg tweedjakke og silkestrømper bare for å se bildene, så klart.

  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

36 minutter siden, bbdg skrev:

Kjøp deg en slik hagle og ett innstikkløp i ønsket kaliber så har du både ei sekke hagle og rifle😉

Hvem selger slike innstikkløp og hvor bra fungerer det for eksempel i 6,5x55. Har en russehagel fra 1980 som det kunne være aktuelt til.

Link to comment
Share on other sites

Må si at responsen på denne tråden skuffer. Makan til negative svar til ett nytt medlem. Og alle tommel ned-responsene. 9_9

Hvorfor i alle verdens dager henge seg opp i om kragen hans blir "ødelagt"? Det er da jo ingen av dere som får glede av at den er hel og nummerlik allikevel.

 

Edited by G.Larson
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

På 23.12.2018 den 23.58, Bygdagutt skrev:

Har ruger 10/22 take down fra før så har blitt bortskjemt med at rifla er lett å kaste med seg på tur og synes derfor lang kragen blir væl ufjampin! 

 

Enig i at folk kan drite i hva han velger å gjøre med kragen.

 

Men det må være lov til å spørre: Hva skal han med enda en liten 22 børse som passer lett ned i sekken?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 time siden, G.Larson skrev:

Må si at responsen på denne tråden skuffer. Makan til negative svar til ett nytt medlem. Og alle tommel ned-responsene. 9_9

Hvorfor i alle verdens dager henge seg opp i om kragen hans blir "ødelagt"? Det er da jo ingen av dere som får glede av at den er hel og nummerlik allikevel.

 

Selvfølgelig er det hans sak hva han gjør med kragen. Men det blir nesten som å bygge dyrt på en mauser. Når du er ferdig å bygge og har brukt mange penger, så er det fortsatt en mauser. 

 

Men i dette tilfellet er det ikke en mauser heller ;)

 

Altså blir det ukurrant deluxe. Og siden det er en krag .22 så har den og endel issues. En enkeltskudds 22lr som har låsksse lengde/vekt som en 6,5, og som i mange tilfeller kan ha funksjons problematikk (da de ble brukt i stor utstrekning i DFS ble det anbefalt briller ved skyting.)

Edited by høggern
Link to comment
Share on other sites

3 timer siden, G.Larson skrev:

Må si at responsen på denne tråden skuffer. -

 

Jeg skrev dette som svar på et tilsvarende innlegg på forrige side:

"Kreativitet er bra, men det går en grense mellom kreativitet og spinnvill fantasi. Dette forumet har mange ressurspersoner, og det er ikke "bakstreversk negativitet" når noen av disse påpeker at dette prosjektet ikke henger på greip. Det er vist til mange gode alternativer, er det "negativitet"? Og å påpeke at kostnadene vil bli det massedoble av å søke på, og kjøpe, et nytt og fungerende våpen, er det "bakstreversk"?".

 

At tråden har kommet "skjevt ut", skyldes blant annet at TS ville bygge om en "nummerlik Krag", noe de fleste av oss tolker til å være et våpen i 6,5x55, og så, et godt stykke ut i tråden, plutselig skal skifte (eller har våpen med) pipe til .22 LR. De (ikke så rent få) av oss som har hatt våpen til mer eller mindre fornuftig "ombygging" hos kompetente børsemakere, vet at dette prosjektet allerede har passert 10 store, og er på vei mot kr. 20.000,-. Skal vi ikke gi nettopp "et nytt medlem" beskjed om et slikt innhogg i bankkontoen?

 

4 timer siden, G.Larson skrev:

 - Og alle tommel ned-responsene. 9_9 -

 

Denne funksjonen har jeg aldri brukt, og kommer heller ikke til å bruke, uansett hvor rykende uenig jeg måtte være med andre "kammer"-ater.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

4 timer siden, G.Larson skrev:

Må si at responsen på denne tråden skuffer. Makan til negative svar til ett nytt medlem. Og alle tommel ned-responsene. 9_9

Hvorfor i alle verdens dager henge seg opp i om kragen hans blir "ødelagt"? Det er da jo ingen av dere som får glede av at den er hel og nummerlik allikevel.

 

Kammeret.no er et diskusjonsforum der forskjellige brukere kommer med sine meninger og erfaringer rundt et tema/prosjekt. Styrken er at ingen av oss har noen "glede" eller økonomisk gevinst i et evt. sluttresultat. Får man da 10 poster av forskjellige bruker som mener at dette ikke er spesielt lurt, så har man valget mellom å høre på disse eller gi faen og fortsette som planlagt. Og komme med gode råd om en ombygging man selv mener er meningsløs er ikke lett eller lurt. Alternativt kan jo kun de som mener dette er "topp opplegg" svare i tråden, men da vil etter min mening "arkivverdien" av tråden være lik null. Jeg selv har hatt flere "fantasifulle" prosjekter som jeg i et svakt øyeblikk har sett på som lure... Et søk på "Kammer-arkivet" kan vise at prosjektet ikke er spesielt lurt eller på grensen til ren idioti:) Dette mener jeg er en stor styrke.    

Edited by Super XX
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

@Bygdagutt Tenk litt over ordbruken; du kom veldig, veldig, veldig skjevt ut her. Mange vrir seg når nummerlike gamle våpen ødelegges, meg med. Hyggelig om du husker det til neste gang, blir mye triveligere da. Og rådene du får, er velmente, enten de gis på vei ned eller opp av ei kaffikanne eller ei gratis brennevinsflaske, ikke sant. Er jo juletider her no...

 

Men nå som børsa ikke er så original likevel: Ikke gi opp drømmen om børsa di, altfor ofte tas artige prosjekter ned av noen som ikke ser samme glede i å gjøre noe "annerledes". At det finnes mer moderne våpen, er vel ikke noe poeng her? Du ønsker å gjøre noe med en gammal kriger, så hvorfor ikke? Du ønsker jo faktisk å bruke den. Intet ulovlig på gang, heller. Du ser sikkert det vil koste noen kroner, men det er din sak. Jeg har skutt med (ikke min) en av de første M98 nedkorta og ombygd til MS-pistol. Kjempedyrt ble det, mye hoderisting, men flere kom etter=suksess. Kjempevåpen.

 

I Metallsilhuettskyttermiljøet er det bygd våpen med "framflytting" av avtrekksmekanisme, hør deg litt rundt. Kanskje noen med freseutstyr kan frese ut en stokk for deg, kanskje må du lage deg en mal. En solid stokk er viktig, som nevnt over. Og en EER kikkert kan gjøre noe med balansen. Hadde/har/vil selv ha noen liknende planer for en small-ring mauser, i 6.5 - men med langt nok, dempa løp. Kanskje du har en lokal børsemaker som har lyst på en slik jobb? Snakk med ham. Du vet, de kan ha litt ledig tid, og om han tenner på tanken din så kan dere bli enige om en fin pris også. I en slik samtale, vil du kanskje få tips som bringer deg i en annen/enda bedre retning også. Eller så hadde jo @Jegermeistern et meget godt tilbud til deg over her...

 

Jeg synes vi skal heie på noen som har friske planer, andre planer enn oss selv. Planer vi kanskje aldri har hørt om før. Kanskje vil det gå helt fint, og skape noe kult også. Mye glede finnes i å skape noe helt etter eget hode. Det er ofte med skyttere som med fisk: dau fisk flyter med strømmen - frisk fisk går motstrøms, til kilden.

 

@BygdaguttHeier på deg 👍

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

@BygdaguttEn Krag med en litt slank stokk og karabinlengde på pipa er ei hendig og snerten rifle. Jaktrifa etter bestefar har denne utførelsen med en bjørkestokk uten overtre. Denne er mer hendig enn min egen kongsbergbygde elgrifle M1951. Og denne igjen er absolutt snerten i forhold til de fleste moderne rifler. Så å få en hendig rifle av en Krag er ikke noe dødfødt prosjekt. En donorstokk som kan slankes og eventuelt lages foldemekanisme på bør kunne skaffes for en billig penge. XS har hylser med picatinnyskinne som kan limes på pipa foran låskassa. For bruk med scoutsikte. Da må du i såfall ofre baksiktet og overtreet. Fint prosjekt for en hendig jaktkarabin i 6,5x55.

 

Det har vært et problem med sikkerhet for skytter på krager i 22 lr, hvis hylsa revner. Da kan en få messingbiter og kruttrester i ansiktet og øynene. Da synes jeg det kanskje er bedre med en kombi  som den du la ut bilde av. Ellers kan du se på en Savage 24, disse fås vel også i kal 20/22wmr. Og koster ikke mange kronene på Finn 2-3000,- har jeg sett de gå for.

 

Men siden du vurderer en bøylerifle, så kan du jo prøve å få tak i en takedown utgave. Har sett et par win94 takedown på Finn. Ellers synes jeg en Co-pilot fra Wild West Guns er helt rå. Men de blir litt dyre og omstendlige å få tak i. En TD bøylerifle er en super sekkerifle og "ruslebørse" i min bok.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

13 timer siden, 32-40 Win. skrev:

 

Enig i at folk kan drite i hva han velger å gjøre med kragen.

 

Men det må være lov til å spørre: Hva skal han med enda en liten 22 børse som passer lett ned i sekken?

...kanskje bare lyst på en...😕...har vel vært der flere av oss...😁...

Link to comment
Share on other sites

Det er heller ikke bestandig at resultatet av et prosjekt er det viktigste. En kan lære mye underveis, som en kan bruke på neste prosjekt. Eller før neste nyanskaffelse. 

 

Når jeg får tenkt meg litt om så er å lage seg ei sekkebørse av en 22 Krag, sikkert både artig og lærerikt. Tenker dette er noe en kan gjøre selv uten å involvere våpensmed.

Feks. Skaffe en foldemekanisme, kappe pipa med baufil, krone, montere skinne eller beholde åpne sikter, montere patronholder i ladelokket, prøve seg fram med feks ceracoat, slanke stokken med sliperondell. Kan bli mye kos i furtebua av slikt. Og tilslutt prøveskyte og jakte (helst med briller.)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hovedproblemet når en skal lage sekkebørse er jo at de fleste sekker er <84cm lange, og alle lovlige rifler er >84cm lange, når evt foldekolbe er foldet. På ei vanlig (Rem700 kort) repeterrifle er løpet da ca 55cm. Så en kan ha ei fullverdig rifle på lovens minimumsmål.  Men den går ikke i sekken.

 

K

Link to comment
Share on other sites

@M67Kanskje du har rett i det.

Men avtakbar bakstokk med brutte gjenger kan fort også bli under 84 cm, hvis ikke pipa er god å lang. Dette ser ut til å være en akseptert løsning. Ser ikke den helt store  forskjellen på denne løsningen.  Og det å kappe en vanlig riflestokk på samme sted og folde den frem langs siden. Begge deler er for alle praktiske formål ubrukelig uten bakstokken montert.

Nesten like ubrukelig som å ta av hele stokken og skyte med rifla. Så jeg ville tro at det var greit, men det kan godt hende jeg tar feil.

Link to comment
Share on other sites

Det er en enkel løsning på dette.

Få montert en muffe for pipebytte. Rafdal har en utmerket løsning, pipa kan skrus ut uten bruk av verktøy.

Lag god plass i stokken, så kan pipa tas ut uten å ta av stokken.

Enkelt, billig og funksjonelt.

Lykke til med prosjektet!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brukt mange år på å tenke ut en funksjonell «bolt sekkerifle design» som er lovlig. For å si det sånn, jeg tenker fortsatt 🙄 For meg ser det ut som om knekkrifle med enkeltskudd er eneste praktiske lovlige måte å få til ei ekte sekkerifle på om man ikke skal dele rifla i biter som må skrues sammen før bruk. Jeg er låst i dele rifla i biter om den skal bli en funksjonell boltrifle.

 

Et punkt jeg savner i tankegangen til trådstarter er vekta? Hva er vitsen med ei sekkerifle om den blir tung? Hvordan skal du få en Krag til å bli lett?  Spesielt med tanke på at det er en .22!

En annen ting jeg stiller litt spørsmål ved er hvorfor starte et slikt prosjekt uten å ha noen forutsetning for «håndarbeid/bøsjemakerkunnskaper»? Jeg hadde skjønt tanken om det var snakk om å handle deler og et par «skrutrekkere» til en rem.700 el.l., men en Krag?  Jeg savner nokså mye realismen i hele prosjektet, kall meg gjerne en festbrems. I mitt hode skader det ikke å stikke fingeren i jorda litt innimellom 😉. Hvilken bøsjemaker tror du har lyst på et slikt dødfødt prosjekt? Det er ikke meningen å være ufin og slem, dette er et velment råd,  tro det eller ei!

 

Var jeg trådstarter hadde jeg skaffet meg litt «bøsjemaker kunnskaper», funnet frem rasp, fil og sag og gått amok med utgangspunkt i at Kragen skal på fyllinga etterpå. Gammelt skrot er fint å lære på 🤗, og et nytt «prosjekt» koster nesten ikke penger. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Dødfødt prosjekt...vel...er vel kanskje å ta litt hardt i da...

Det er positivt å få innspill undervegs, for bare slik kan et godt forslag i utgangspunktet bli enda bedre. De av oss som har bygd spesielle våpen har erfart dette. Jeg synes @Bygdagutt sin tanke er frisk og utradisjonell. Utenkt. Men sant at litt våpenkunnskap er smart. Ikke sikkert børsa blir bygd i vår, men kanskje kan selve "modningstida" være det mest verdifulle her. Er jo denne fasen som er morsom. Og her er vi i et spennende krysningsfelt: Noe upraktisk prosjekt - men litt pirrende lell!

 

Jeg vil anbefale @Bygdagutt å skaffe deg et gammalt skjefte, spikke litt - og leke litt. Lag deg en mal, ikke nøye hvordan den blir seende ut, tenk form, lim, skru og puss. Prosessen er det viktigste. La tiden modne dine tanker mens du spikker og koser deg. Hvordan blir dette? Nesten gratis, så langt. Og gjerne deler tanker her på forumet. 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 timer siden, Bly skrev:

Gammelt skrot er fint å lære på[...]

Jepp, og da velger man noe annet enn en komplett Krag. For den er f**n ikke gammelt skrot, uansett hva man måtte mene om resten av prosjektet.

 

Og:

En av styrkene kammeret.no har, er også et av dets problemer. Det er en liten kjerne av oss som er innpå her hver dag. Vi har sett det meste, diskutert det meste, og laget/slått fra oss det meste (ihvertfall det vi har hatt råd til). Vi er litt GGG, samtidig som vi iblant surver over manglende rekruttering og lite interesse fra den yngre garde. Når det da kommer nytt blod til, så er det leit at det da er med et prosjekt som ikke virker særlig økonomisk, enkelt eller lurt. Ei heller særlig snilt mot en gammel Krag, som flere av oss liker spesielt godt.

Det er flott at noen har lyst til å bruke ei gammal børse til noe, det er fint at noen vil lage noe.

Det som er foreslått av trådstarter er en dårlig ide.

Det er jeg ikke alene om å mene, og er uavhengig av alderen og nummerlikheten på Kragen.

Børsa er et dårlig utgangspunkt for "stuttvåpen", fordi den er laget for å være lang, med et kaliber som er laget for lange løp.

Det er gjort et par forsøk, noen av dem med en viss grad av hell. (Karbon-Kragen ble ikke så verst, selv om jeg ikke sov på flere dager etter å ha sett bildene.)

 

Jeg har et forslag til @Bygdagutt. Jeg skal se om jeg har ei Krag-kasse til overs som er komplett. Hvis jeg har det skal du få den, mot at du lar den du har være i fred. For jeg applauderer virkelig at noen vil bygge noe. Gudene skal vite at det er mange prosjekter som koker oppi huet mitt, og jeg skal være den første til å innrømme at det sjelden blir noe av...

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Sitat

For meg ser det ut som om knekkrifle med enkeltskudd er eneste praktiske lovlige måte å få til ei ekte sekkerifle på om man ikke skal dele rifla i biter som må skrues sammen før bruk. Jeg er låst i dele rifla i biter om den skal bli en funksjonell boltrifle.

Hvis jeg først skal ha ei rifle som må skrus sammen, så skal jeg ha denne.

22554823_1409854405729346_2968417965338839091_n.jpg.2ebfb6a8d51c007eaf83df4096e5c3db.jpg

 

K

Link to comment
Share on other sites

Som sagt, et dårlig utgangspunkt. Gamle våpen har elendig modularitet og krever store mengder verktøy og spesialverktøy når man skal gjøre noe utafor allfarvei. Å få tak i deler som passer til formålet er som regel dyrt og vanskelig også i tillegg til at tilpasningene blir arbeidskrevende.

 

Er man utdannet børsemaker og har utstyr tilgjengelig er det vel og bra. Hvis ikke så ender man enten opp med noe som ikke er i nærheten av forventningene eller så bruker man mye mer penger på å få en kompetent børsemaker til å avslutte prosjektet enn et nytt våpen som gjør samme jobb ville kostet. Å påpeke noe så elementært burde snarere oppfattes som et positivt enn et negativt bidrag. Det er kort og godt en realitetsvurdering. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

11 minutter siden, Olesøn skrev:

Jepp, og da velger man noe annet enn en komplett Krag. For den er f**n ikke gammelt skrot, uansett hva man måtte mene om resten av prosjektet.

 

Og:

En av styrkene kammeret.no har, er også et av dets problemer. Det er en liten kjerne av oss som er innpå her hver dag. Vi har sett det meste, diskutert det meste, og laget/slått fra oss det meste (ihvertfall det vi har hatt råd til). Vi er litt GGG, samtidig som vi iblant surver over manglende rekruttering og lite interesse fra den yngre garde. Når det da kommer nytt blod til, så er det leit at det da er med et prosjekt som ikke virker særlig økonomisk, enkelt eller lurt. Ei heller særlig snilt mot en gammel Krag, som flere av oss liker spesielt godt.

Det er flott at noen har lyst til å bruke ei gammal børse til noe, det er fint at noen vil lage noe.

Det som er foreslått av trådstarter er en dårlig ide.

Det er jeg ikke alene om å mene, og er uavhengig av alderen og nummerlikheten på Kragen.

Børsa er et dårlig utgangspunkt for "stuttvåpen", fordi den er laget for å være lang, med et kaliber som er laget for lange løp.

Det er gjort et par forsøk, noen av dem med en viss grad av hell. (Karbon-Kragen ble ikke så verst, selv om jeg ikke sov på flere dager etter å ha sett bildene.)

 

Jeg har et forslag til @Bygdagutt. Jeg skal se om jeg har ei Krag-kasse til overs som er komplett. Hvis jeg har det skal du få den, mot at du lar den du har være i fred. For jeg applauderer virkelig at noen vil bygge noe. Gudene skal vite at det er mange prosjekter som koker oppi huet mitt, og jeg skal være den første til å innrømme at det sjelden blir noe av...

 

Har du noe å ofre så sier jeg ikke nei takk til det altså! Ikke sikker på om det blir 6.5 eller 22lr enda, har løp i begge kaliber! Dette blir i hovedsak for å lære og se om e får til et våpen e bare kan kaste med meg på tur uten å være så redd for det! 

 

Jeg er ikke veldig jakt gira enda, men liker godt å rusle en tur i skogen og gjøre opp et bål bare for å kose meg litt i frisk luft! Da føles det også mye bedre å ha med ei rifle sjøl om den ikke nødvendig vis blir brukt så mye, annet en til å plinke litt en gang i blant! 

 

Har ingen planer om å bygge børse som skyter 50øringer på 150-200m! Blir den presis nok til å ta ei skjære på 50meters hold, så er det godt nok for meg! Har andre våpen til presisjons skyting! 

Link to comment
Share on other sites

3 minutter siden, Bygdagutt skrev:

Blir den presis nok til å ta ei skjære på 50meters hold, så er det godt nok for meg!

Ok. Men da trenger du ikke 6,5x55. Da trenger du .22. Og trenger du .22 trenger du ikke Krag, hverken min eller din. Hvis kriteriene er som følger:

-I sekken. 

-Plinking. 

-Kråkefugl på 50 m. 

Så er svaret ekstremt enkelt:

10/22 Takedown. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Det har han jo :) 

Så da regner jeg med at du vil ha noe litt grovere, det ville jeg ihvertfall valgt.

 

Et våpen som står på min ønskeliste ift "sekkevåpen" er en Bergara BA13 Takedown i 300AAC. Rimelig, ganske bombesikker, og pakkes lett ned. Tilnærmet lydløs med sub-ammo og demper.

 

https://www.pvas.no/produkter/vaapen/rifle/bergara-ba13-takedown

 

 

Link to comment
Share on other sites

Sitat

-Kråkefugl på 50 m. 

Så er svaret ekstremt enkelt:

10/22 Takedown

Eller en Marlin Papoose, Eller en Unique, eller en CZ 511. Jeg tror CZen er den mest presise av dem. Den er ca like presis på 100m som en 100/22 TD er på 15, eller mer tror jeg

 

K

Link to comment
Share on other sites

5 minutter siden, Olesøn skrev:

Ok. Men da trenger du ikke 6,5x55. Da trenger du .22. Og trenger du .22 trenger du ikke Krag, hverken min eller din. Hvis kriteriene er som følger:

-I sekken. 

-Plinking. 

-Kråkefugl på 50 m. 

Så er svaret ekstremt enkelt:

10/22 Takedown. 

Ja men jeg er vanskelig og vill prøve å bygge noe! Har en 10/22 takedown, men vill prøve meg på ei lita bolt rifle! 

Link to comment
Share on other sites

Sitat

men vill prøve meg på ei lita bolt rifle! 

Da anbefaler jeg å begynne med en Remington 700. Å begynne med en Krag er omtrent det dårligste utgangspunktet du kan finne. Og uansett hva du gjør med den så blir det bare en ødelagt Krag.

 

K

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

35 minutter siden, M67 skrev:

Hvis jeg først skal ha ei rifle som må skrus sammen, så skal jeg ha denne.

 22554823_1409854405729346_2968417965338839091_n.jpg.2ebfb6a8d51c007eaf83df4096e5c3db.jpg

Jeg har også lyst på en, sånn rent bortsett fra at jeg ikke vil betale for den. For summen den koster kjøper jeg heller enda en Jeep til 🙄 (sykdom!)

 

Uansett så finnes det smekrere og ikke minst lettere ting som kan skrues sammen. Noe i karbon med brutte gjenger som tar 2 sek. og sette sammen hadde vært bedre i sekken på fjellet enn den AI’en som sikkert veier 10 kg minst.

Link to comment
Share on other sites

Sitat

sikkert veier 10 kg minst.

AIAXen er vel sådær 7kg - 7.5 med et anstendig sikte på tenker jeg. Jeg vil nå heller bære den enn betale for den.

 

ARen Thor viser er ikke SÅ langt fra lovlig her i Kongleriket. Noen få cm. Og Bly - det du trenger en jo Kipplauf. Med grade 9 treverk, og et 21 grams rødpunktssikte ;)

 

K

Link to comment
Share on other sites

35 minutter siden, M67 skrev:

AIAXen er vel sådær 7kg - 7.5 med et anstendig sikte på tenker jeg. Jeg vil nå heller bære den enn betale for den.

 

ARen Thor viser er ikke SÅ langt fra lovlig her i Kongleriket. Noen få cm. Og Bly - det du trenger en jo Kipplauf. Med grade 9 treverk, og et 21 grams rødpunktssikte ;)

 

K

Apropo AR og lovlighet av det i kongleriket her, hvordan ser fremtiden for det ut her nå?

har vert på tanken av det også, men å få kjøpe det er vell ikke det enkleste? Og i tilleg er det vell spørsmål om man må gi det i fra seg igjen om en 3års tid?! 

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, Ei tohi varjata said:

 

Billig quadrail, to ringer i stedet for cantilever-hurtigmontasje, MBUS når det finnes MBUS PRO eller KAC Micro, og standard ladehendel?

🤔

 

Nå OT’er du igjen.

 

Hva er poenget med cantilever på en liten rødpunkt da? Vortex Tac ringer er mer enn solide nok og siktet er der det skal være. Oss menn har da nok styrke i fingrene til å fjerne siktet på 10 sekunder uten QD. 😁

 

Jeg ser heller ikke nytteverdien i å legge ekstra penger i BUIS for en 10.5" med begrenset radius. 

 

Hva railen kostet husker jeg ikke, men den gjør jobben, er solid og har QD remfester. Spesielt billig tror jeg ikke den var, men det var i 2017.

 

Fancy ladehendler er bare tull når man ikke har optikk som er i veien. Den brukes bare når man har feilfunksjon og når man klargjør våpenet etter transport uansett.

Edited by Thor
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...