Jump to content

Hva galt har bikkja di gjort?


GreyGhost

Recommended Posts

Et par komiser lo godt av denne lille historien her om dagen, og da tenkte jeg litt på alle "rampestreker" som bikkjer (og kanskje i sær valper) finner på, og tenkte kanskje jeg kunne få litt "trøst" fra andre som har opplevd historier med "krapylet" :mrgreen:

 

Har en Weimaraner på 11 mnd. Han har inntil for ikke så lenge siden sovet i sin seng på vårt soverom, i en egen krok av rommet. Etterhvert blir man lei av fisinga,så jeg bestemte meg for å flytte senga til stua, så nå sover han der. Det har gått greit et par uker - inntil her om dagen...

 

Min kjære samboer får "husmorånden" over seg og baker brød og boller på kvelden. Baksten ligger på kjøkkenbenken til dagen etter. Kjøkkenet er stengt med en skyvedør som min 5-åring (altså på to bein) akkurat klarer å åpne, men ikke 3-åringen. Så jeg antok at denne var "weimaraner-sikker" .....

 

Hadde mine antagelser vært korrekte hadde jo ikke dette blitt noen historie, så jeg regner med at man har skjønt hva som skjedde nå. Dagen etter står vi opp - og ser fram til nybakt brød og boller....

 

Bikkja har da i løpet av natten - uten at vi har hørt det - brutt seg inn på kjøkkenet og lagt labbene på kjøkkenbenken og gafla i seg 8 store boller og et helt brød. Det lå igjen en liten skalk og en masse gris på gølvet :evil:

Ungene måtte gå i barnehagen/skolen med knekkebrød den dagen. Som takk for maten hadde bikkja driti på gølvet - og hadde diare i 2 dager etterpå.

 

FILLEBIKKJE !

 

Hundesengen har nå blitt flyttet inn i buret....

 

Grey Ghost

 

PS ! Da håper jeg på noen bedre historier som gjør at jeg med tid og stunder kan le av dette !

Link to comment
Share on other sites

Tja, hvor skal vi begynne :lol:

 

Hun har hjulpet mamma å plante blomster:

 

n665832386_1202490_809.jpg

 

Prøvd å vaske fotballskoa mine med dopapir:

 

n665832386_1246377_353.jpg

 

Og har generelt en nororisk interesse for søppelbøtter:

 

n665832386_1945912_4763.jpg

 

Men når sant skal sies, så er hun stort sett en engel, og så søt som hun er, så varer sinnet aldri så lenge...

 

n665832386_1202486_8203.jpg

 

EDIT: For øvrig en Østsibirsk laika, også hun på 11, mndr, så med laikaholdningen i tankene har jeg vel bare 10 år igjen med hvalp :lol:

Link to comment
Share on other sites

Når Dachsen malvin var ca 5 mnd, så klarte han det :D

Kjerringa hadde vært på shopping og kjøpt inn ting og tang før et julebor vi skulle på samme kvelden :shock: Jeg har alltid sagt til henne at alt du er glad i må settes minst 80 cm over gulv for å være sikker. Kjerringa var som vanlig sent ute, og styrtet direkte inn i dusjen for å fiffe seg opp. Etter 5 min kom hun på de nye tingene hun hadde kjøpt så lå som vanlig henslengt i gangen. Og nærmest stupte ut for å redde de, men det var for sent. Malvin hadde vært før henne, med det resultat at 2 par nye sko (2300,-) 1 topp (599,-) og en kjole (1100,-) var overført til fretex. Jeg måtte ta den tunge turen ned på kne, og tilby kortet, samt dra i en helvetes fart ned og kjøpe kopi av det allerede innkjøpte kreaturet.

 

Akk ja, sånn kan det gå, men det ble nå julebord lell :lol:

 

Men jeger er det blitt av han, og han er værd alle pengene.

Link to comment
Share on other sites

Når Dachsen malvin var ca 5 mnd, så klarte han det :D

Kjerringa hadde vært på shopping og kjøpt inn ting og tang før et julebor vi skulle på samme kvelden :shock: Jeg har alltid sagt til henne at alt du er glad i må settes minst 80 cm over gulv for å være sikker. Kjerringa var som vanlig sent ute, og styrtet direkte inn i dusjen for å fiffe seg opp. Etter 5 min kom hun på de nye tingene hun hadde kjøpt så lå som vanlig henslengt i gangen. Og nærmest stupte ut for å redde de, men det var for sent. Malvin hadde vært før henne, med det resultat at 2 par nye sko (2300,-) 1 topp (599,-) og en kjole (1100,-) var overført til fretex. Jeg måtte ta den tunge turen ned på kne, og tilby kortet, samt dra i en helvetes fart ned og kjøpe kopi av det allerede innkjøpte kreaturet.

 

Akk ja, sånn kan det gå, men det ble nå julebord lell :lol:

 

Men jeger er det blitt av han, og han er værd alle pengene.

 

hehe :P

Link to comment
Share on other sites

Min gamle dachs, gjorde et siste pek til meg før hun døde.

 

Jeg hadde skutt en pen reinsbukk, og etter å ha kokt av gevir etc., så lå det på vaskerommet til tørk. Frøkna så sitt snitt i å får opp døra (på ett eller annet vis :?: ) snike seg inn dit, og gnage av "nesen" på skallen.

 

Jaja, det var det siste peket hun gjorde til meg, (hun fikk nemlig ikke være med på jakt, og var dødelig fornærmet på meg...) og dermed, så har jeg et varig minne om røver`n.

 

:mrgreen:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Bææææ...nam,nam,nam :lol:

 

Ledningen til juletrebelysninga....bzzzzzzzzzzzz....laikavalp med afrokrus og et alldeles herlig utrykk :lol::lol::lol:

 

Søpleposene til nabofrua....hele hagen har fått ny plendekor :shock:

Det var en hund og jeg har hatt mange :wink:

 

Skjønner nå at man må forevige galskapen når det skjer :D

Link to comment
Share on other sites

Gøy tråd dette!

Hunder gjør mye gøy, og noe ugang.

Det helt klart værste så langt skjedde nå nylig.

Vi har flyttet inn i nytt hus, og her har vært alt for mange gøye kasser på gulvene

til at en dachs på 14mnd skal kunne stå imot.

Og siden kona har fryktelig vondt for å lukke dører hjalp det lite at jeg gjemte kassen

med noen av de kjæreset, mest uerstattelige eiendelene i, på soverommet...

Så etter hun hadde vært på badet en morgen ble hun møtt i soveromsdøra av Spike, som stolt hadde fanget en utstoppet Spurvehauk.

Hodet har falt av, og den er litt pjusk på ben-og halefjær! :x

Gjett om den skal repareres!?

Nesten sagt koste hva det koste vil.

 

Ellers ryker det noen potteplanter, av typen stor gulvplassert. (kan jo ikke ha sånn dill med en dachs i hus...)

Han kan jo tygge, rive i og herje med hva som helst, så alt i alt har det gått bra!

Link to comment
Share on other sites

Tja. 1 tispe(fårehund) spiste listene rundt baderomsdøra av veggen + hjalp hannhund(boxer) med en sofa. Bikkjene begynte vi å sperre inne. Vi ville gjerne at dem skulle ha mest mulig av huset, så det ikke ble så ille å være litt aleine. Men det fikk vi svi for. Måtte kjøpe ny sofa og ny lister + tispa tok et jafs av strietapeten også. Morro med dyr. Seriøst...da ble jeg så forbanna at jeg visste knapt hvor jeg skulle begynne og hvem jeg skulle banke. Ingen ble banka, bare kjefta huden full og kasta på huet ut mens vi rydda opp restene.

 

1 stk. kanin spiste opp nesten alle ledninger den kom over + sofa'n. Tenk dere dette synet....du kommer inn døra og det er skumgummibiter over hele stua og du ser bare den runde kaninræva midt i hølet i sofa'n. Jeg går inn og ser på baksida av sofa'n og ser det fårete utrykket i ansiktet på den kaninen. Jeg hadde vanskelig for å holde meg da gitt. Kunne ikke gjøre no annet enn å le litt av gæliheta også. Men da fikk den plutselig bur ute gitt.

 

Et "lite" bur ute på 25 kvm. med nettingtak, og en 2 kvm. hybel inni uthuset som jeg isolerte og satte inn en varmovn som sto på konstant hele vintern. Henta oss umiddelbart en ny kanin, så han ikke skulle føle seg aleine. Dem ble fora med frukt og grønt jeg fikk av butikkene her jeg bor. Sånt som kastes er jo mer enn godt nok til dyra. Dem fikk brød og poteter + (løvetann i sommerhalvåret) også. Og vi skifta ofte ut høyet inni uthuset også.

 

Bikkja(schäfer) vi hadde da jeg var ung og bodde hjemme elska å sitte på kjøkkenbordet og glane ut av vinduet og se på alt det som skjer på et lite stille boligfelt, men en gang så satte hu seg litt for langt ut på kanten, og velta hele bordet, med alt oppå det. Radio, blomster kaffekopper osv.

 

Kan tenke meg det fårete uttrykket hu fikk i det dette gikk gæli.

 

Hu elska i tillegg å snoke i søpla....det lå søppel overalt og det var kaffegrut overalt. Det så seriøst ikke ut i måneskinn. Etter dette ble det barnesikring på det aktuelle søpleskapet sjøl om jeg var 17 år.

Link to comment
Share on other sites

Hadde tidligere ein fuglehund blanding. Hannhund, som var både stri og sta og full i f....

Kjerringa hadde glømt å sette inn nesten 1 Kg med Melange Margarin på kjøkken bordet. Den hadde bikkja spist i løpet av natta, og spydd gule fine dammer over heile gulvet, det var meget moro å våkne opp til.

 

Den klarte dessuten å pisse over tv-reolen, sånn at både tv-tuner og videospilleren var fullstendig kortslutta. Våkna om morgenen, og det lukta stram pisselukt og svidd elektronikk.. Det va bikkja si det.. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Hadde tidligere ein fuglehund blanding. Hannhund, som var både stri og sta og full i f....

Kjerringa hadde glømt å sette inn nesten 1 Kg med Melange Margarin på kjøkken bordet. Den hadde bikkja spist i løpet av natta, og spydd gule fine dammer over heile gulvet, det var meget moro å våkne opp til.

 

Den klarte dessuten å pisse over tv-reolen, sånn at både tv-tuner og videospilleren var fullstendig kortslutta. Våkna om morgenen, og det lukta stram pisselukt og svidd elektronikk.. Det va bikkja si det.. :mrgreen:

 

 

Vi hadde en katt som ikke ble stuerein. Hu kunne komme utenfra og inn, for å gjøre fra seg. Vi prøvde ganske mye rart, men ingenting funka. Men en dag så valgte hu å pisse feil sted, for der var det ei lang forgriningskontakt som kontaktene til seksjonen satt i. Hu satte seg godt til rette og pissa oppi den. Katta skreik rett ut, spratt rett opp og begynte å løpe i lufta. Det røyk ut av ræva på katta, og det røyk mellom seksjonen og veggen. Etter dette var katta banna bein stuerein.

 

Jeg vil bare si at de kontaktene alltid hadde vært der, men hu hadde aldri gjort fra seg der før. Så det var ikke vi som hadde rigga det til. Bare så det er sagt.

Link to comment
Share on other sites

Vi hadde en gråhund for mange år siden som var fæl til å snoke på kjøkkenbordet når den var alene. Rigget musefelle med leverpostei og gikk på stua. Som forventet kom et kvink kort tid etter og fella var utløst. Etter det var den fremdeles like heit på kjøkkenbordet, men livredd for leverpostei.

 

En av hundene vi har nå (gråhunder) er fæl til å spise på alt mulig. Den har blant annet gnag i stykker en trestol og spist opp tunga i en av Lundhagsskoene til bruttern. Er 1,5 år og for tiden ett eller annet sted på fjellet, sannsynligvis sammen med en elg eller tre...Koser seg fælt tenker jeg:)

Link to comment
Share on other sites

Et par komiser lo godt av denne lille historien her om dagen, og da tenkte jeg litt på alle "rampestreker" som bikkjer (og kanskje i sær valper) finner på, og tenkte kanskje jeg kunne få litt "trøst" fra andre som har opplevd historier med "krapylet" :mrgreen:

 

Har en Weimaraner på 11 mnd. Han har inntil for ikke så lenge siden sovet i sin seng på vårt soverom, i en egen krok av rommet. Etterhvert blir man lei av fisinga,så jeg bestemte meg for å flytte senga til stua, så nå sover han der. Det har gått greit et par uker - inntil her om dagen...

 

Min kjære samboer får "husmorånden" over seg og baker brød og boller på kvelden. Baksten ligger på kjøkkenbenken til dagen etter. Kjøkkenet er stengt med en skyvedør som min 5-åring (altså på to bein) akkurat klarer å åpne, men ikke 3-åringen. Så jeg antok at denne var "weimaraner-sikker" .....

 

Hadde mine antagelser vært korrekte hadde jo ikke dette blitt noen historie, så jeg regner med at man har skjønt hva som skjedde nå. Dagen etter står vi opp - og ser fram til nybakt brød og boller....

 

Bikkja har da i løpet av natten - uten at vi har hørt det - brutt seg inn på kjøkkenet og lagt labbene på kjøkkenbenken og gafla i seg 8 store boller og et helt brød. Det lå igjen en liten skalk og en masse gris på gølvet :evil:

Ungene måtte gå i barnehagen/skolen med knekkebrød den dagen. Som takk for maten hadde bikkja driti på gølvet - og hadde diare i 2 dager etterpå.

 

FILLEBIKKJE !

 

Hundesengen har nå blitt flyttet inn i buret....

 

Grey Ghost

 

PS ! Da håper jeg på noen bedre historier som gjør at jeg med tid og stunder kan le av dette !

 

 

 

Ha en kammerat som har samme hunden som deg, men den er voksen.

Vi hadde vert på jakt og skutt en fin bukk. Bukken ble hengt opp i garasjen (stor og høy garasje, verksted) der det ikke er port, men pressenning.

Morgonen etter, var det noen som hadde sluppet ut hunden og tror du ikke den hadde rent i bukken og spist flere kilo med kjøtt av lårene. Et forferdeligt syn, men ingenting å gjøre med.

Men skal si hunden fikk diare og oppkast resten av dagen han og!

 

Best å passe bikkja si.

Link to comment
Share on other sites

et stykk engelsk setter som har fast tilholdssted om natten i gangen ved siden av en komode som vi pleier å slenge fra oss hansker, luer o.l. Her har uttallige hansker gått tapt i løpet av nettene. men han er godt dressert, så det som er mitt rører han aldri, men søstrene mine sitt blir det kort prosess på. han har også funnet an måte å få av seg halsbåndene når han er i hundegården, for så å spise de opp så bare metall eller plastdeler ligger igjen.

en ettermiddag klarte han å jafse i seg en god elgstek som var tiltenkt en finere middag mens den lå å avkjølte seg. da var ikke ho mor mye stolt nei!

jämthunde valpen til pappa tok knekken på to av skoene til søsteren min. og da så klart klart en av hvert par, og heller ikke av den billige typen.

kan nok også slenge meg på der man har lite kaniner igjen. gamle jämten jager alt, og da er kaniner og katter VELDIG morsomt. man er ikke mye stolt når man må stå å rive hunden nesten ut av nettingen til kaninburet.

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Har ei gråhundtispe som jeg hentet 18 desember for 10 år siden i sørtrøndelag. Hun kom blid og glad inn i stua vår bare 8 uker gammel. Åiii, hva var det for no rart, jo juletre :D hun heiv seg inn i juletre med dødsforakt og fiksa det på et par min. Jeg syns hele greia bare var komisk, men ikke fruen. Dermed ble juletre 1m kortere og flyttet så høyt at nøstet ikke nådde opp. Jeg syns fortsatt dette er et artig minne om en flott hund, som lever i beste velgående enda.

Link to comment
Share on other sites

 

Den klarte dessuten å pisse over tv-reolen, sånn at både tv-tuner og videospilleren var fullstendig kortslutta. Våkna om morgenen, og det lukta stram pisselukt og svidd elektronikk.. Det va bikkja si det.. :mrgreen:

 

Haha.. . Ble vell ny flatskjerm i huset da tenker jeg :lol::roll:

Link to comment
Share on other sites

Har prøvd å fortrenge det meste, men noen perler må nevnes:

 

Første natt vi flyttet inn i "nytt" hus spiste han seg gjennom en skyvedør.

Første gangen vi hadde en tispe i hus spiste han seg ut av ett lukket rom ved å rive av belistningen rundt dørkarmen, da han ble satt i bur så tygget han delevis opp plastplata i bunn av buret.

Ellers så går det stadig med noen av ungenes leker (har en forkjærlighet for gummiaktige ting) og kosedyr.

Derfor bor han stort sett ute :roll:

 

Ellers har kjærringa en Amerikansk cocker spaniel som fortsatt kan finne på å pisse på gulvet rett etter att hun har kommet utefra...

 

For ikke å snakke om kattene!

Er vi dumme nok til å legge fra oss noe spiselig ett sted, så forsvinner det fort på mystisk vis. Til og med agurk og mais!

Link to comment
Share on other sites

Første gangen alene hjemme uten bur. Kommer hjem og finner bikkja midt på bordet med verdens herligste uttrykk og avis i munnen. Total summen var en oppgravd sofa, en fjernkontroll og ett par bøker. Kan legge til at jeg leide møblert leilighet og verten ikke var helt fornøyd.

 

Ett vennepar skulle passe en dachs. Den var jo så søt så de ville ikke ha den i bur når de bare skulle være borte i ett par timer. De bor i nyoppusset villa i Sweitser stil og hadde uka fått ny dør til 40000,- Hunden ble stangt i gangen og hadde totalt ramponert innsiden av hoveddøra. Klarte dog å berge den med MYE jobb. De var ikke interessert i å passe hunden igjen....

Link to comment
Share on other sites

Tyskern jeg en gang hadde, gnagde i stykker begge hendlerne i Pegouten min. ( de for blinklys & spyling) Samtidig som han hadde på skrudd på lysene på bilen så da får kom tilbake så var det bare Hyygnnghyyy lyder da tenningen ble vridd rundt! Ellers måtte jeg montere barnesikring på skapdøren undervasken for at ikke udyret skulle marinere gulvet mitt med søppel!

 

Ellers så har han også bevist at terriere er ypperlige hihunder selv i urbant strøk. Ålte seg på et merkverdig måte inn til naboen via en liten dreneringsåpning. Tilfeldigvis var naboen på rammen. Da han kom tilbake til bordet sitt var tallerkenen hans helt ren :mrgreen: og den frekkasen hadde sneket seg tilbake til Far igjen.

 

Elles så masskrerte han reinsdyrskinnet til kompis av meg og mors relativt dyre ull tøffler.

 

Dachene deres høres forøvrig ut som skikkelig matvrak :D

Link to comment
Share on other sites

Dobbermann tispa mi greide å avlive en saccosekk ine på stua.

 

Hu såg ut som en blanding av en dobbermann og "labbetuss har vært ute i snøen og lekt seg", kulene var klistret til hele bikkja.

 

Det kom isoporkuler ut bakvegen i flere dager etterpå.

 

Så statisk elektriske som de kulene er tok det dagesvis før støvsugeren greide å svelge unna alt.

 

Etter det gjorde hu aldri noe ugang igjen, skjønte at hu hadde gått over streken

Link to comment
Share on other sites

Var på jakt tur her for noen uker siden.Kom hjem var trøtt og sliten,så jeg ryddet bort det viktigste våpen,ammo og kniver da jeg har en liten datter.

Etter en dusj kom jeg på sovepose ,liggeunderlag og telt som var henslengt i gangen .

På tide og legge det i kjellern før madamen kom tenkte jeg.Liggeunderlaget lå i biter str alla fyrstikkesker over hele gangen , soveposen og teltet var bare masse små høl.

Hvem i allverden tenkte på bikkje faen . Heretter blir alt pakket ordentlig bort . Langt unna bikkja .

 

 

Bikkja er forøvrig en DACHS

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Har også en dachs på 15mnd. Her hjemme har jeg passet på hele veien, og korrigert han, om han har prøvd på søppelposen og gnage på ting han ikke skal.

Men har blitt passet av en dame i 12 dager mens jeg har vært bortreist! Hun ville heller ikke ha bur til han inne, så da ble det på eget ansvar som jeg sa! Hun var ute 4 timer en dag, og når hun da kom hjem, var det gått 2 bøker, en støvelett, 2 puter og hundesenga hans.....så hun var litt beskjemmet når hun fortalte dette!

 

Men men, man må ta dem for det de er, de er noen skikkelige røver om de får muligheten.

 

 

Mvh

 

Sako_35 :wink:

Link to comment
Share on other sites

joda, har en Basset Artesien Normand som er snart 6 mnd ( 9nov ) som har gjort litt forskjelig jævelskap :wink:

 

:arrow: plyndra midagstalerkenen til min far, 3 ganger nå tror jeg :lol::lol:

 

:arrow: revet opp en madrass og spredd skumgummi over HELE verandaen sammens med dunkeren vår som er 4 år gammel.

 

:arrow: spiste opp innholdet i et medisinskap som sto på et ikke-ibruk soverom ( det var ikke noe tabletter eller noe slikt som hunden kunna ha tatt skade av.

 

:arrow: spist opp et eller annet som det var plastikk i ( skulle ta hundeskiten, fikk se at det var røde plastikkbiter i den)

 

venter bare på neste sprell :wink:

Link to comment
Share on other sites

Min Jemt, Frøya, bestemte seg for å komme seg ut av bilen. Hun satt innestengt i sitt nye bur fra Felleskjøpet, som sundt bondevett :twisted: , og brettet dette buret i filler fra innsiden og fortsatte på tak, sideplater og dører. Dette var i en Jeep vare limited med skinn. Skaden var enorm og dette etter ca 15min alene.

Link to comment
Share on other sites

Tja har ei dachstispe på 7mnd, så er hele tia klar for nye sprell. :lol: Men det jeg husker best nå i farta, skjedde nå under den første løpetia hennes. Jeg hadde vært ute å lufta ho i 20 minutter for å fohåpentligvis få pissa te kveln. som sagt så tok jeg det som ho ikke måtte pisse etter 20 minutter, så vi gikk inn. Trur ikke det tok mer enn 45 sekunder fra vi kom inn døra, før ho satt oppi senga å laga en fin blaut ring av blod å piss(midt på dyna :evil: ) Det er i sanne stunder man kan begynne å tenke på om det er lurt å angre :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tja har ei dachstispe på 7mnd, så er hele tia klar for nye sprell. :lol: Men det jeg husker best nå i farta, skjedde nå under den første løpetia hennes. Jeg hadde vært ute å lufta ho i 20 minutter for å fohåpentligvis få pissa te kveln. som sagt så tok jeg det som ho ikke måtte pisse etter 20 minutter, så vi gikk inn. Trur ikke det tok mer enn 45 sekunder fra vi kom inn døra, før ho satt oppi senga å laga en fin blaut ring av blod å piss(midt på dyna :evil: ) Det er i sanne stunder man kan begynne å tenke på om det er lurt å angre :wink:

 

 

Hæ, blod og piss ? Får tisper løpetid i så ung alder, eller var den sjuk ?

Link to comment
Share on other sites

har en rottweiler tispe som er noe slu. Jeg satt i saccosekken som hun tidligere fikk bruke da hun var valp, og jeg var dypt innviklet med en x-boks. Bikkja var tidligere prøvd seg på sekken, men den hadde jeg gjort krav på. Ingen dobbel parkering her takk. Bikkja gikk til døra å peip, som om den måtte på do. Jeg var overbevis at dette var kun for å komme seg ut å spise snø. Men hun ga seg ikke. Til slutt reiste jeg meg opp, gikk til gangen, åpna døra og snurra på sko og jakke men ingen hund. Da jeg gikk inn i stua, hadde bikkja tatt turen opp i sacco sekken. Gla og fornøyd. Hadde ikke hjerte til å hive dyret ut av sekken.

 

Ellers så ser jeg flere som har fått ødelagt planter ol. Selv har jeg hadde jeg en lue med både dusk og snor. Nå har jeg bare lue. En koma-genser er nå koma vest. Men det er en liten pris å betale mener jeg.

Link to comment
Share on other sites

En kompis av meg fikk seg dame og en dachs-valp på omtrent samme tidspunkt. Som alle veit blir det fort litt brunstaktiviteter på hybelen når forholdet er nytt, og hormonnivået er høyt. Slike aktiviteter fører også gjerne til litt latex-basert avfall med fyll, som hadde havna rett i søppelbøtta på rommet uten videre sermoni. Ingenting dramatisk med dette, helt til dachsen etter å ha vært aleine på rommet en stund plutselig begynnte å kaste opp brukt gummi. Var visstnok ganske smittsom den gulpinga blant tilskuerne også. :D

Link to comment
Share on other sites

Hehe, utrolig morsomt å lese den tråden. Jeg har sittet og småhumret for meg selv, og tenkt at Birk - min valp på snart 8mnd, er jaggu meg snill og grei. Han har jo tross alt ikke gjort så mye ugang. Frem til i dag: Birk og jeg er nede hos a mor på middag, og vi glemmer vel alle Birk litt - han er jo bare og herjer med gamlebikkja likevel, helt til a mor går i stua og ser at det ny innkjøpte stueteppet til 6000 har blitt ramponert av en litt for søt ramp med alt for mye hormoner i seg! :mrgreen:

 

Edit: Ups, må jo ikke glemme rasen: Basset fauve de Bretagne.

Link to comment
Share on other sites

Har jo en Malamut som har tygget mye rart, men det skumleste var da vi var på besøk hos familie i Mjøndalen:

Hun var ute i hagen som er godt avskjermet. Katta til naboen gikk forbi, tett inntil gjerdet. Bikkja tok rennefart og pløyde ned stakittgjerdet så flisene føk. Etter katta inn på kjøkkenet til naboen, en stor rundtur i huset der, og ut igjen før eg fikk stoppa henne. Ut kom naboen:" Hvem i hælvete sin bikkje var det som raserte kjøkkenet mitt"... :shock::oops:

Link to comment
Share on other sites

Det har egentli skjedd lite me min hund. Ikke mye galt han har gjort. Kom seg inn i fryseskapet som valp, å spiste 1 kg frosne karbonader. Å når jeg kom inn døra var han uskyldigheten sjøl. "Det her, nei det aner jeg ingenting om" :mrgreen:

Men jeg har vært flink å ha han fast når jeg er borte, å ikke i nærheten av sko osv.

 

IMGP2654.jpg

Link to comment
Share on other sites

En kompis av meg fikk seg dame og en dachs-valp på omtrent samme tidspunkt. Som alle veit blir det fort litt brunstaktiviteter på hybelen når forholdet er nytt, og hormonnivået er høyt. Slike aktiviteter fører også gjerne til litt latex-basert avfall med fyll, som hadde havna rett i søppelbøtta på rommet uten videre sermoni. Ingenting dramatisk med dette, helt til dachsen etter å ha vært aleine på rommet en stund plutselig begynnte å kaste opp brukt gummi. Var visstnok ganske smittsom den gulpinga blant tilskuerne også. :D

 

Ingen ting er mere "turn on" en når Dachsen kommer draende på kjerringas brukte "propper" Jummi :wink:

Kjerringa skylder på meg, og skylder på blodsportreninga. Skjer desverre regelmessig, ca med 28 dagers mellomrom :lol:

Link to comment
Share on other sites

En kompis av meg fikk seg dame og en dachs-valp på omtrent samme tidspunkt. Som alle veit blir det fort litt brunstaktiviteter på hybelen når forholdet er nytt, og hormonnivået er høyt. Slike aktiviteter fører også gjerne til litt latex-basert avfall med fyll, som hadde havna rett i søppelbøtta på rommet uten videre sermoni. Ingenting dramatisk med dette, helt til dachsen etter å ha vært aleine på rommet en stund plutselig begynnte å kaste opp brukt gummi. Var visstnok ganske smittsom den gulpinga blant tilskuerne også. :D

 

Ingen ting er mere "turn on" en når Dachsen kommer draende på kjerringas brukte "propper" Jummi :wink:

Kjerringa skylder på meg, og skylder på blodsportreninga. Skjer desverre regelmessig, ca med 28 dagers mellomrom :lol:

 

Note to self: NEVER frenchkiss a dachshound :lol: !

Link to comment
Share on other sites

Tja har ei dachstispe på 7mnd, så er hele tia klar for nye sprell. :lol: Men det jeg husker best nå i farta, skjedde nå under den første løpetia hennes. Jeg hadde vært ute å lufta ho i 20 minutter for å fohåpentligvis få pissa te kveln. som sagt så tok jeg det som ho ikke måtte pisse etter 20 minutter, så vi gikk inn. Trur ikke det tok mer enn 45 sekunder fra vi kom inn døra, før ho satt oppi senga å laga en fin blaut ring av blod å piss(midt på dyna :evil: ) Det er i sanne stunder man kan begynne å tenke på om det er lurt å angre :wink:

 

 

Hæ, blod og piss ? Får tisper løpetid i så ung alder, eller var den sjuk ?

 

 

Joa jeg stussa litt på det i starten jeg også.. men snakka med tre lokale dyrleger her, og alle sa at døm syntes det var tidlig, men at det er noen tisper som får det allerede etter sjette måna.. Ho er i hvertfall ferdig nå, og frisk som en fisk.. :lol:

Link to comment
Share on other sites

en dag jeg kom hjem fra arbeid hadde tyskern,tatt knekken på en

vedsekk og gjemt vedkubbene på strategiske plasser på stua.

og når matfar kom hjem slengte han seg på sofaen og der lå det en stor kubbe :D

svei godt på halebenet den...la kubben i vedkorga og tenkte ikke mere på det,men kjøtern kom f... meg dragendes på kubber i flere dager..hehehe og ville ha apporttrening :D

Link to comment
Share on other sites

Vi har fått en blandingshund av Setter, boarder coliie og Tervuren (usikker på skrivemåten gitt)!

 

Til nå har hun revet ned ca 2 kvadratmeter tapet på vaskerommet. Nytt hus!

Spiser bæsj som sjokolade. Ikke kult når jentungen ikke alltid trekker ned.... :evil:

tygger litt på møbler, river i filler papir, eter potteplanter osv osv.. Men snill og søt er hun jo. I hvertfall av og til.

 

Skoene våre er heldigvis fortsatt like hele. Etter tapetepisoden så ble det bur på henne.

 

Hun er også veldig glad i rå fisk, så fangsten må passes på når vi er på fisketur.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...