Jump to content

Cz-Klubben


222. Nitro

Recommended Posts

Hei

 

Jeg har kjøpt meg ny rifle i 22 Wmr Cz American.

 

Noen som kan forklare meg hvordan jeg skal gå fram med innskyting av løpet?

 

Er dette noe vits eller er det bare å skyte i vei og heller pusse litt mer i begynnelsen?

 

Pusser dere løpet etter hver jakt tur der det har vært løsnet skudd eller etter en tur med blink skyting?

 

Risikerer en lett rust i 22 wmr løp?

Fikk tips/råd om at børsa må pussest etter hver skyting eller så vil løpet ruste....

 

Noen som har noen råd og erfaringer å komme med eller en god "oppskrift" for å hjelpe meg?

Link to comment
Share on other sites

Hei

Jeg har kjøpt meg ny rifle i 22 Wmr Cz American.

Noen som kan forklare meg hvordan jeg skal gå fram med innskyting av løpet?

 

Det spørs vel litt på hvilken amo du har kjøpt, det er vel både rene bly kuler og kobbermantlede kuler å få til 22Wmr, hvis det er kobbermantlet kuler du skal bruke så bør du vel helst følge oppskriften for innskyting av løp til større kaliber, som går litt som dette...

 

Ett skudd og puss, gjentas 5 ganger,

så puss etter hvert femte skudd 3 ganger,

så puss hver gang du har vært på banen,

helt til du blir som meg, litt lei av puss..... :winke1:

 

Det er sikkert like mange måter å gjøre dette på som det er produsenter av løp, men dette er ca det jeg ble fortalt da jeg skulle skyte inn mitt første løp

Link to comment
Share on other sites

Kan endelig melde meg inn i klubben etter å ha hentet en 455 american oss jakt og våpen elverum i går. synes bresisjoenen er veldig god :D en tikroning på 50m er ikke noe problem. Montert en SAK demper, hørte kun klikket av bolten som går fram og klasket når kula teffer blinken :mrgreen:

får 17 hmr løpet om noen uker... blir interesant. :D

Link to comment
Share on other sites

Ok :) Takk for svar.

 

Jeg har også pratet med noen som er mye mer erfarne enn meg når det kommer til skyting og som har skutt inn noen nye rifler.

 

Oppskrifta var som følger:

 

Ikke skyt løpet varmt på første 100-150 skuddene.

Og dra igjennom løpet av og til med fille og olje.

 

Enkelt og greit.

 

Har skutt inn med RWS magnum SP.

 

Jeg skal etter kvart gå over til:

CCI Maxi Mag Total metal jacket til matvilt og

V-max Polymer tip til kråke/skjor og rev da jeg har kjøpt inn ammo av denne typen.

 

Med RWS magnum SP så fikk jeg skutt den inn på 55-60 m lengde,

siden det er ingen skytebaner som er åpne nå.

 

Vil det være noen store endringer i kulebanen fra 50 m til 100 m?(Med RWS ammoen)

Noen som har noe erfaring med denne ammoen?

 

Og er det noen som har brukt denne ammoen (RWS) på rev?

 

Det er jo "mantla" kule og blyspiss så den skal jo fungere bra tror jeg på rev........

 

Skutt 30 skudd med den hittil og den samlet bra. God og holde i og med demper så var ikke lyden så gale. Så jeg er fornøgd:)

Link to comment
Share on other sites

Har skutt inn med RWS magnum SP.

 

Jeg skal etter kvart gå over til:

CCI Maxi Mag Total metal jacket til matvilt og

V-max Polymer tip til kråke/skjor og rev da jeg har kjøpt inn ammo av denne typen.

 

Med RWS magnum SP så fikk jeg skutt den inn på 55-60 m lengde,

siden det er ingen skytebaner som er åpne nå.

 

Vil det være noen store endringer i kulebanen fra 50 m til 100 m?(Med RWS ammoen)

Noen som har noe erfaring med denne ammoen?

 

Og er det noen som har brukt denne ammoen (RWS) på rev?

 

 

 

HEi

 

Prøver igjen

 

Noen som har prøvd RWS Magnum sp ammoen på rev?

Link to comment
Share on other sites

Salongen min, CZ 452 style. Harris tofot, og for tiden en rimelig kinakikkert, Leupold-etterlikning; "MARK 3" 3,5-10x40 AO med mildot retikkel og taktiske tårn. Fungerer helt som den skal. Nå har børsa også fått kappet av litt i front, og erstattet dette med tykkere lydisolerende gods, av den gode gamle Parker-Hale sorten foreløpig. Nyinnskutt med CCI Standard er dette blitt gode greier.

 

SB1_9181lo.jpg

Link to comment
Share on other sites

Denne er med her fra før,men nå er den løpskappet med 60 mm å påmontert en Sonic 45 lyddemper :)

Slik er den nå.

04102011787.jpg

 

Neste prosjekt er å få tillpasset ny stokk fra Boyds :)

 

 

 

 

fin salong , har helt makan , er god den , 0 problem med og treffe cola bokser på 130 meter med den ....

 

lyst på lyddemper , ble kjempe kult med det på den :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jo takk skal du ha :)

Det er en god salong ja..men nå har jeg byttet kikkert igjenn. Nå står det en 6-24*60 på :mrgreen:

Men jeg kan ikke fylle denne tråden med bilder av salongen min hvær gang jeg bytter kikkert :roll:

Presisjon er så mangt. Bra du liker den du har. Jeg liker at jeg treffer kinderegginnmaten på 130 m jeg..fyllt med hvetemel :mrgreen:

 

Litt info vdr Varmintpipene til CZ 455 som skal komme i løssalg.8alle 3 kalibrene)

Siste oppdatering fra importøren i dag er at dem har ingen dato lenger for når dem kommer inn. Det eneste dem kunne si var at det ble en gang iløpe av 2012.

Link to comment
Share on other sites

Jo takk skal du ha :)

Det er en god salong ja..men nå har jeg byttet kikkert igjenn. Nå står det en 6-24*60 på :mrgreen:

Men jeg kan ikke fylle denne tråden med bilder av salongen min hvær gang jeg bytter kikkert :roll:

Presisjon er så mangt. Bra du liker den du har. Jeg liker at jeg treffer kinderegginnmaten på 130 m jeg..fyllt med hvetemel :mrgreen:

 

Litt info vdr Varmintpipene til CZ 455 som skal komme i løssalg.8alle 3 kalibrene)

Siste oppdatering fra importøren i dag er at dem har ingen dato lenger for når dem kommer inn. Det eneste dem kunne si var at det ble en gang iløpe av 2012.

 

Undres litt over opplegget med importør når det kommer til varmint piper..Fått høre mye forskjellig derifra men håper nå det kan komme rett over på ny året.Produserer CZ så mange komplette varmint utgaver av 455 at dem ikke klarer og levere pipe sett mon tro? Eller er det "the US" som tar allt som kommer kanskje..

Link to comment
Share on other sites

US har ikke Varmint faktisk,så det er ikke dem som er årsak til denne forsinkelse. Dem er lovet varmint-utgavene i.l.a våren 2012(komplette våpen)

Har hørt,å det mener jeg at jeg leste her,at CZ hadde en storleveranse av våpen/piper til en eller annen enhet(politi etc)at dem ikke hadde kapasitet til sivil produksjon av piper for løssalg enda. Tror ikke du skal satse på at Varmint-piper kommer i løssalg rett åver nyåret nei..

 

Skal se om jeg ikke kan få lagt ut et par nye bilder snart :)

Link to comment
Share on other sites

Hvis det amerikanske markedet er lovet varmint utgaver av 455 i 2012 vil jeg nok mene at det er litt av årsaken til forsinkelsen av løse pipe sett. Men hvis dem har fått inn en stor offentlig bestilling på et våpen system så har nok det en større innvirkning.Så bare når vi her tilands bestillte HK 416 og HK fabrikken sleit litt der til tider.Men mye pga en brann i produksjons fabrikken :P

 

Vel vel,bare smøre seg med tolmodighet og vente på at pipe settet til varminten dukker opp.Er nå bestillt om ikke annet :)

Link to comment
Share on other sites

jeg bestilte avtrekksettet fra Yodaveproducts.com til min 455std. synes avtrekket blei veldig bra. sikkert ikke på linje med timney, men så koster yodave 100kr da.. vil bare legge til at han pakket og sendte varene raskt. han svarte også på epost raskt (husk at det er tidsforskjell).

Link to comment
Share on other sites

Jippi!

Søknad har ankommet butikken å bestillingen er gjort.

Nå må jeg bare vente på at børsemaker skal gjøre jobben sin!

 

Cz 455 American med 22lr løp kappet til 40cm

17HMR løp kappet til 45cm

Tunet avtrekk

Hausken Mini 22

Leupold VX1 3-9x40 med Wide Duplex retikkel

Stålmontasjer

 

 

Gleder meg skikkelig til å høre hvor stille 22 blir!!

Link to comment
Share on other sites

Siden det er så mange CZ eiere her,er det noe her som har handlet noe ifra "diproducts inc" før? (http://www.diproductsinc.com)

Man får ikke opprettet en profil siden man ikke får lagt inn Norge som et gyldig land..så jeg misstenker at dem ikke sender over dammen..Men dem har også valg og ikke svare meg på mail,ihvertfall ikke siden jeg fikk et svar om at picatinny adapter var i produksjon og ble forventet tilsalgs igjen om noen uker (var svaret den gang) Nå får jeg som sagt ikke svar i det hele tatt..

 

Så,noen erfaringer hos dere her?

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som har QL og kan se etter hvor mye fart jeg mister ved å kappe CZ455 17hmr løpet 6cm, fra 52,5cm og ned til 46,5cm??? :)

 

http://www.varmintal.com/17hmr.htm" target="_blank" target="_blank

 

Mye fint om 17 hmr, blant annet om kapping av løp og tap av hastighet.

 

Melder meg inn i klubben med nykjøpt CZ 455 American 17hmr(inne til kapping og gjenging, 46 cm) og 22lr i full lengde. Demper Hausken mini 22.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Litt off-topic, men:

 

Har vurdert å søke om en .22lr en stund nå, men som student er det ikke mye å fiske opp fra lommeboken. Vet noen om det finnes pakkesalg på cz 455 eller 452 varmint med kikkert (muligens også gjenging/demper) noen plass rundt stavanger eller bergen?

Link to comment
Share on other sites

Siden det er så mange CZ eiere her,er det noe her som har handlet noe ifra "diproducts inc" før? (http://www.diproductsinc.com" target="_blank" target="_blank)

Man får ikke opprettet en profil siden man ikke får lagt inn Norge som et gyldig land..så jeg misstenker at dem ikke sender over dammen..Men dem har også valg og ikke svare meg på mail,ihvertfall ikke siden jeg fikk et svar om at picatinny adapter var i produksjon og ble forventet tilsalgs igjen om noen uker (var svaret den gang) Nå får jeg som sagt ikke svar i det hele tatt..

 

Så,noen erfaringer hos dere her?

 

Jeg handlet picatinny skinne til Sako Quad der, (riktignok før jeg avbestilte quaden pga lang leveringstid...).

Brukte JetCarrier til å frakte det for meg. Fungerte kjempefint, tok 3-4 uker med sjøfrakt og så levert til nærmeste post i butikk.

Jetcarrier gir deg en postboks i USA som du kan bruke som adresse når du skal kjøpe varene, resten står på Jetcarrier sine sider :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg handlet picatinny skinne til Sako Quad der, (riktignok før jeg avbestilte quaden pga lang leveringstid...).

Brukte JetCarrier til å frakte det for meg. Fungerte kjempefint, tok 3-4 uker med sjøfrakt og så levert til nærmeste post i butikk.

Jetcarrier gir deg en postboks i USA som du kan bruke som adresse når du skal kjøpe varene, resten står på Jetcarrier sine sider :D

 

Ble så jeg brukte Jetcarrier til og frakte hjem noen varer fra DIP Products. Jetcarrier kom inn i hodet mitt rett etter at jeg hadde postet min frustrasjon her.. Jeg glemte helt av jetcarrier som et alternativ selv om jeg har brukt dem endel ganger før på større gods. Så delene jeg bestillte har kommet til Norge nå så da blir det noen små julegaver til CZ`n i posten snart ;)

Men takk for info uansett :)

Link to comment
Share on other sites

Min nye CZ455 17HMR. Nikon Monarch 4-16x42BDC, Harris 9"-13" m/vugge, Hausken mini og løpet kappet på 46cm. Er også ny på forumet. Mye nyttig og spennende å lese her (Derfor jeg valgte denne) :D

 

 

 

 

Kunne du vært snill å tatt et bilde av børsa fra siden?

Slik at jeg ser hvor langt løpet er iforhold til børsa.

Link to comment
Share on other sites

Har bare såvidt fått tittet litt i kikkerten så langt da jeg fikk den for en ukes tid siden. Etter min mening virker den solid, litt tung (600g på kjøkkenvekten), klar optikk, skarp ut til kantene dog litt tåkete fra 14x når det var litt skumring ute, grei øyeavstand for meg og syns ikke den er spesielt var for øyeplasseringen sideveis. Den har tydelige kontante klikk på justeringstårnene. Ville ikke valgt BDC rektikkel hvis jeg skulle kjøpt om igjen da det virker som det er mer ment for grovkalibrete våpen. Kjekt med muligheten for å bruke spoton applikasjonen til Nikon for å lage klikktabeller dog. Monterte den på rifla i kveld og har enda ikke skutt ett skudd med dette utstyret. Med den montasjen som jeg fikk med så går den akkurat klar av sluttstykke når jeg lader om. Når det er sagt så har jeg ikke veldig erfaring med andre kikkerter annet enn vanlige handkikkerter og noen billige kikkertsikter. Ikke er jeg veldig erfaren riflejeger heller, så du får ta det for hva det er verdt. Leser mye teori og tester før jeg handler inn noe i alle fall. Kikkerten kom på 3355kr inkl mva og frakt med dhl express fra USA (3 dager til Alta fra Amazon via myus.com) og det tror jeg er rimelig for denne kikkerten

Link to comment
Share on other sites

skyting_101211.jpg

 

Fikk testet litt i dag. Ikke mange timene med dagslys her oppe nå. Skutt med Winchester sin 17HMR V-Max 17gr. Spredningen trur jeg kommer av skytteren og ikke av børsa, ene slengeren kjente jeg veldig godt på avtrekket. Virker jo som den går nøyaktig dit man peker :-)

Link to comment
Share on other sites

hallo er dt noen som vet hvor man får kjøpt montasje til cz527 helst en warn hurtigmontasje 1b1lm quick detach. har funnet det på ebay, men finner ingen som sender til norge. viktig at den er til 16mm spor. takker for all eventuell hjelp

ps er litt usikker på om dette er til tommer eller mm, men jeg skal ha en low montasje for 30mm kikkert

Lars Christian

Link to comment
Share on other sites

hallo er dt noen som vet hvor man får kjøpt montasje til cz527 helst en warn hurtigmontasje 1b1lm quick detach. har funnet det på ebay, men finner ingen som sender til norge. viktig at den er til 16mm spor. takker for all eventuell hjelp

ps er litt usikker på om dette er til tommer eller mm, men jeg skal ha en low montasje for 30mm kikkert

Lars Christian

 

 

Her er en side du kan sjekke ut, jeg kjøpte min dovetail til min cz455 herfra. DIP inc.

Om du lager deg en konto/adresse hos jetcarrier.com så går det fint.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...