Jump to content

Cz-Klubben


222. Nitro

Recommended Posts

Har en 511 halvauto, temmelig ny årgang. Har også på gang en 452 standard, men kan noen si fordelene med en American i forhold til den jeg har på gang, som er standard? 511 skal forbli original, men den andre skal utstyres med kikkertsikte.

 

Lurer på om denne standardutgaven er et godt valg, eller om en American altså har noen fordeler. Tykkere løp = bedre presisjon??

 

Så hører jeg at den krummede kolben på standard er mindre egnet enn den rette som American har når man skal ha på kikkert. Stemmer det?

 

Jeg kommer kun til å skyte 22 LR, så modellen med fast løp er ok for meg.

 

Er den "gammeldagse" modellen mer robust/bedre presisjon enn den nye 455?

 

Takker for svar:)

Link to comment
Share on other sites

Min CZ 452

Beddet Tacticool stokk fra Boyds

Sirkelpolerte sluttstykket. Lagde en jigg og satt ca 1.5 timer ved søyleborremaskinen :)

Avtrekket er oppgradert med det mye omtalte settet fra yodaveproducts. Null kryp og ca 1kg

 

CZ2.jpg

 

CZ-bolt.jpg

Hadde ikke verdens beste jigg, men den funket og gjorde jobben sin!

 

CZbedding.jpg

Siden det ikke er rekylklakk å bedde fast, så beddet jeg fremre del av låsekassen og litt av løpet. La også litt beddemasse slik at det fremre festet for å skru løpet fast i stokken også ble beddet.

Og selvfølgeli bakre del av tangen.

Link to comment
Share on other sites

Flere som erfarer at magasinet sitter løst på cz455?

Ramlet ut flere ganger når jeg tok av meg børsa, men fant d hver gang igjen, men tilslutt ble det borte...:-(

Noen lure løsninger? Blir å sette tråd/strikk på magasinet på neste tur... Men er d ikke noe varig man kan gjøre med magasinfestet?

Link to comment
Share on other sites

dere som har cz455 er det plastmagasin på dem?

ble litt slik tatt på senga da jeg så at det var plastmagasin på 455'n jeg så på :shock: vurderer sterkt en 455 varmint med 22 lr løp og 17 hmr til jakt og trening

 

Ja,det er plast magasin. Men i 22lr kan du bruke stål magasin ifra Cz452 :)

Link to comment
Share on other sites

dere som har cz455 er det plastmagasin på dem?

ble litt slik tatt på senga da jeg så at det var plastmagasin på 455'n jeg så på :shock: vurderer sterkt en 455 varmint med 22 lr løp og 17 hmr til jakt og trening

 

Jeg har 455 Varmint Thumbhole, med plastmagasin. Får tak i stål også, men så ikke helt vitsen i å betale mer for det. Fått orden på børsa nå, satt 5 skudd i samme hullet på 50m i helga, så nå er jeg meget fornøyd. Finnes ikke fetere salong utseendemessig heller 8)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke hatt noen problemer med at magasinet er løst,sitter egentlig ganske tight.

Løsner det fordi du kommer borti utløser hendelen evt?

 

Ja, er nok en kombinasjon av utløserhendelen er litt svak og at jeg drar den forbi sekkereimene når jeg skal ta børsa. Virker som det skal lite til før magasinet er løst, og når jeg da snur børsa etter å ha tatt den av faller det ut...

 

Har ikke forsket på utløserhendelen enda, kanskje mulig å gjøre denne mer stinn/hardere...

 

Ville bare høre om det var noen som hadde opplevd samme sak og funnet en god kur. Synes ikke tråd/strikk er en varig løsning.

Link to comment
Share on other sites

Er det noen her inne som vet hvis Boyds thumbhole stokk til CZ452 passer til CZ455 American?

 

Med Dremel og søyleboremaskin er det ikke så veldig mye arbeid som skal til for at den passer :wink:

Gjorde det nå i romjula med en Ross RVT Applejack.

Skal se om jeg ikke kan få lagt ut bilde.

Link to comment
Share on other sites

tror jeg har fått satt meg opp ei grei liste nå på Cz 455 Varmint.

handle på interarms.no 4900

kikkert og baser har jeg.

og ev litt senere kjøpe en atec rimfire ctm4 og kjøpe 6 moduler ekstra. 10 moduler til sammen. burde funke fint

så kjøpe litt ammo i tillegg da selvfølgelig..

kaliberet jeg skal ha blir nok 17 hmr i starten til jeg får råd til 22 lr løp da jeg skal ha 17 hmr til litt kråke og revskyting.

Link to comment
Share on other sites

Melder meg inn i klubben:

CZ 455 American med 17 hmr og 22 lr løp.

Nikko Stirling 3-9x40

Harris 2-fot

10 skudds magasin

Reim, futeral, pussesett og diverse ammo for test.

Mao komplett småvilt-dødare handlet fra Jaktdpotet.

 

Må, som mange andre, skryte av presisjonen på våpenet (under rette forhold og distanser)!

Men avtrekket hadde mye kryp, så det fikk seg en omgang med polering og justering.

Det ble mye bedre, nå er det nesten perfekt og 1,2 kg på avtrekkern.

Link to comment
Share on other sites

tror jeg har fått satt meg opp ei grei liste nå på Cz 455 Varmint.

handle på interarms.no 4900

kikkert og baser har jeg.

og ev litt senere kjøpe en atec rimfire ctm4 og kjøpe 6 moduler ekstra. 10 moduler til sammen. burde funke fint

så kjøpe litt ammo i tillegg da selvfølgelig..

kaliberet jeg skal ha blir nok 17 hmr i starten til jeg får råd til 22 lr løp da jeg skal ha 17 hmr til litt kråke og revskyting.

 

Har testet litt med Sonic 45 max 6 demper,og det var ingen merkbar forskjell med 4 kontra 5 moduler med 22lr RWS subsonic HP. Med 3 moduler fikk man en såvidt en økning hørt med øre. Når det kommer til 17HMR så får du ikke den til og bli veldig stille av seg. Men du får selvsagt dempet noe smell. Tror volum spiller mer inn en antall moduler uttover 4-5 på 17HMR. Evt en demper designet for kaliberet vil fungere kanskje bedre men overlyds "snerten" blir du nok aldri kvitt.

Link to comment
Share on other sites

i jakt 9/2011 var det testa av dempere på på 22lr, 22wmr og 17hrm med både store jaktrifledempere og vanlige salongrifledempere og det var omtrent ingen merkbar forskjell i lydnivå på noen av kaliberene. det var faktisk de små demperene som var beregnet på salongrifle som dempet best. men variasjonen var ikke større en + - 1-2 db ;)

Link to comment
Share on other sites

Bytta ut skjefteskruene og tennfjæren i dag. Kjøpt fra http://www.jnpgunsprings.com. Var en god del forskjell på lengden mellom den orginale og den nye fjæra. Tok bare noen minutter å bytte. Slo vesentlig hardere når man tørrklikket nå. Har ikke testet den med skudd enda så aner jo ikke om dette har noe for seg. Kanskje den blir enda mer presis, hvem vet :-)

 

20120107_131815.jpg

Link to comment
Share on other sites

Var jo så å si ny den fjæra som sto i da, men leste på rimfire at de aller fleste bytta ut orginalfjæra med den her siden den skulle være bedre. De skruene til stokken skulle gjøre det lettere å få likt moment vær gang man demontere/montere stokken. Ser at det er skarpere vinkel på skruhodene i forhold til de orginale https://www.jnpgunsprings.com/product_info.php?cPath=10&products_id=234. Morsomt er det jo, men tviler nå litt på at jeg treffer noe bedre dog :P

Link to comment
Share on other sites

Noen av dere som kan dra sluttstykket av våpenet uten å holde inne avtrekkeren??

Jeg var på banen idag å mot slutten merket jeg at det gikk skikkelig tregt i mekanismen. når jeg skulle lade så måtte jeg ta litt hardt i når jeg skulle få patron ut etter skudd var avfyrt. Det første man gjør er å ta hendelen opp. det gikk fint men da virket det som om han sto bom fast. Etter litt røsking fikk jeg sluttstykket bak men da kunne jeg dra sluttstykket rett av. Det var ingenting som skulle til for å få sluttstykket ut..

Hjelp!

Link to comment
Share on other sites

Kan det være skjefteskruene som er dratt til litt for hardt? Sluttstykket mitt gikk ikke bra hvis jeg strammet disse til CZ spesifikasjon iaff. Bruker 25 inch/lbs nå og da glir sluttstykket lett.Hvis du kan ta det rett ut så må du sjekke den tappen som skal stikke opp. Kan den ha blitt bøyd/knekt når du brøyt sluttstykket bakover?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke si at jeg tok uvanlig hardt i når jeg tok sluttstykket bak. nå har jeg prøvd å løsnet litt på skruene å jeg merker ingen forskjell. Fa-n...

kan man ikke bare kjøpe seg en børse som virker feilfritt. Hater når det blir tull på produkter man bruker masse penger på. Nå må jeg bruke enda mere penger på å sende inn rifla...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...