Jump to content

Våpengalninger i farta


Andis

Recommended Posts

Han her virka ikke god nei!!!. Du legger ikke ut liste over våpna dine, og hva du kan komme til gjøre om en møter noen som mener noe annet en det en selv gjør.

 

Jeg hverken forsvarer eller sier no om opførseln hans da jeg ikke aner vad som får han til og uttrykke sin mening på denne måten. Ikke er jeg FRPr heller.

 

Men han sier vel faktisk ikke det du påstår:

 

"Slik jeg ser det er det på tide å være forberedt på angrep fra venstresosialistene, jeg har derf or sett over arsenalet mitt og skal nok bite fra meg om det blir nødvendig å forsvare hus og hjem"

 

Jeg ser er han beredd forsvare seg i hjemmet hvis han må. Med våpenmakt hvis det må til.

Nødverge er fortsatt lov i Norge. (men ikke lov at diskutere her på forumet så jeg dropper videre utdyping)

Link to comment
Share on other sites

Kan nevnes at jeg akkurat har snakket med PST og bedt de om å ta en titt på denne brukeren. For det der regner jeg som en trussel (selv om jeg egentlig håper det er skrevet i fylla...).
En trussel er vel en trussel, uansett hvordan og på hvilket grunnlag den er framsatt?

 

- og hva du kan komme til gjøre om en møter noen som mener noe annet en det en selv gjør.
Men han sier vel faktisk ikke det du påstår:

"Slik jeg ser det er det på tide å være forberedt på angrep fra venstresosialistene, - "

Spørsmålet her er jo hva som har fått vedkommende til se et væpnet angrep fra "venstresosialistene" like utafor dørstokken. Er det Jens Stoltenberg, med sin nyinnkjøpte jaktrifle, som h*n mener kommer og angriper?

 

Etter min oppfatning er denne personen like virkelighetsfjern som en viss ABB, og vi har ingen som helst garanti for hva han måtte komme til å "se" i sin neste åpenbaring, og hvordan han da vil agere. Jeg ser det som en klar forsømmelse, hvis ikke denne figuren blir fratatt samtlige skytevåpen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke med anledning av det som sies i nettdebatten si hvordan det er stillt med vedkommende.

 

Siden er vel "venstresosialist" ett ganske vidt begrep. Strekker seg vel fra sunde AP velgere til harbarkede kriminelle som støtter diverse sosialistiske ideologier langt ut på på venstresiden, tenker her på RAF, Blekingegade gjengen osv som faktisk brukte vold og terror.

Att det faktisk finnes folk/miljøer på venstresiden som agerer i Norge, Sverige og ellers i Europa, som er farlige har vel vist seg de siste årene.

Link to comment
Share on other sites

Att det faktisk finnes folk/miljøer på venstresiden som agerer i Norge, Sverige og ellers i Europa, som er farlige har vel vist seg de siste årene.

 

Har det? Linker? Jeg tenker altså på de siste 10-20 årene... Ikke RAF osv. I norge er det vel den såkalte høyre sidens ekstremister som har utført terror.

Link to comment
Share on other sites

Att det faktisk finnes folk/miljøer på venstresiden som agerer i Norge, - - - som er farlige har vel vist seg de siste årene.
Her må du komme med eksempler!

 

Jeg kan jo, i farten, komme med noen eksempler fra motsatt side:

ABB - bombingen av Bandidos-hovedkvarteret - Hadelands-drapene - Kyviks bombe mot Faglig 1. mai-fronts tog - drapet på Benjamin Hermansen - sprengningen av Oktoberbokhandelen i Tromsø - forsøkene på å kverke Mulla Krekar.

 

Skuddene mot synagogen i Oslo, og andre anti-semittiske voldsaksjoner, er vel vanskeligere å plassere i en høyre-venstre-akse. Det samme kan kanskje sies om den første terroraksjonen i Norge etter krigen, Lillehammer-drapet, som Mossad utførte.

 

Edit.: Vi har hatt en kategori terror til, som heller ikke er så enkel å plassere: Diverse "dyrevenner" sine ulike aksjoner. Ei stund ble jo flere hvalbåter forsøkt senket, mens folk lå og sov om bord. Det har også vært hærverk mot pelsdyrfarmer, som fyller definisjonen for terror.

 

Edit II: Den eneste aksjonen jeg kan huske som, med svært utvidet tolkning, kan knyttes til "venstresiden", var forsøket på å sprenge ei bru (i Nordreisa?) i forbindelse med utbyggingen av Alta-vassdraget for 30 år siden. Den aksjonen viste seg å være "farlig" - for sabotøren sjøl!

Link to comment
Share on other sites

Jegermeister`n, MC-relaterte smell skal ihvertfall ikke høyresida måtte ta på seg skylda for...

Hva antisemitiske aksjoner av alle slag angår så synes det å være (skal man tolke kommentarfeltet på vg rett) samme gjengen som hyller mullaen og andre herligheter opp i skyene som gjerne flatbomber israel, så enten man vil det eller ei så ser det ut som at disse holdningene har tatt en dreining mot venstre...

 

Det virker som at alt av tankegods og meninger på død og liv må "politiseres" og forklares langs den tradisjonelle høyre-venstre-aksen, og da blir de forskjellige "sidene" uvergerlig tillagt meninger som politikken deres i utgangspunktet ikke ønsket å stå for.

Verden er MYE mer tredimensjonal enn dette og den tradisjonelle to-akse-modellen er avlegs for lenge siden, det bør derfor tilføres en Z-akse og hele det politiske landskap redefineres (sammen med en grundig redefinering av politikkens syn på seg selv).

Slik situasjonen er så vet jo snart ikke de forskjellige partier hva de selv mener og da trengs det definitivt litt dybdesyn og nyansering i form av en ny modell....

Etter internetts tilblivelse har man jo ikke akkurat fått mindre meninger om dette og hint... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jegermeister`n, MC-relaterte smell skal ihvertfall ikke høyresida måtte ta på seg skylda for...
Da må du i tilfelle ha en definisjon på "høyresida" som fullstendig sammenfaller med Høires lokallag på Frogner!

 

De såkalte "MC-klubbene" (i en av dem, "Mongol MC", hadde bare halvparten av medlemmene MC, en del hadde ikke engang MC-lappen!) har svært nær tilknytning til nynazistiske kretser, f.eks. til Oklahoma-bomberen. Ideologien er sammenfallende med høyresida sin (i følge Ofstad: "Forakt for svakhet"), sjøl om ikke alle liker det.

 

Jeg skrev, som du er enig i, at høyre-venster-aksen ikke dekker alt. For ekstrem-høyre er dette vanskelig - nazistene ser jødene som undermennesker, ABB og likesinnede er mot islam. Det blir kanskje litt problemer i festforsamlingen, når noen heier på Israel, når de bomber palestinere, mens andre heier på palestinerne, når de sender rakette mot Israel.

 

Men tilbake til topic - når man har såpass velutviklet konspirasjonstenkning som denne "skribenten" (har VG fjernet "åndsverket" hans?), og skriver at man vil bruke sine lovlige våpen mot andre samfunnsborgere, må man ikke være forbauset om våpenkortene blir inndradd.

Link to comment
Share on other sites

Jeg støtter innføring av en Z-akse (også kjent som psyko-aksen) 8)

 

For å komme tilbake til topic så er det vel like sannsynlig at det er en gutteromsjockey, som ikke eier noe mer alvorlig enn luftvåpen, som skrev det vissvasset som var referert fra VGD. Det ser i alle fall ut som majoriteten av bidragyterene der hører inn under den kategorien. Jeg klarer i alle fall ikke å hisse meg opp over den type fyllevrøvl.

Link to comment
Share on other sites

Edit II: Den eneste aksjonen jeg kan huske som, med svært utvidet tolkning, kan knyttes til "venstresiden", var forsøket på å sprenge ei bru (i Nordreisa?) i forbindelse med utbyggingen av Alta-vassdraget for 30 år siden. Den aksjonen viste seg å være "farlig" - for sabotøren sjøl!

Hege Storhaug fra Human Rights Service, en av landets mest høylytte forkjempere for innvandrerkvinners menneskerettigheter og et av venstresidens mest yndede hatobjekter i disse dager, ble overfalt og mishandlet i sitt eget hjem i 2007.

 

Christian Tybring-Gjedde m/ familie trues på livet.

 

Ikke faen om ikke det er politisk.

Link to comment
Share on other sites

Hege Storhaug - - ble overfalt og mishandlet i sitt eget hjem i 2007.
Det byr vel ikke på særlige problemer å finne hundrevis av eksempler på folk som er blitt trakassert og/eller mishandlet pga. rase/hudfarge, der "ariske" nordmenn har stått bak. "Ikke faen om ikke det er politisk"!?! Hege Storhaug er for øvrig en av mine favoritter. Den/de som overfalt henne, har vel mest sannsynlig tilknytning til samme miljøer som kvinnene hun skriver om - vanskelig å plassere i høyre/venstre-akse.

 

Christian Tybring-Gjedde m/ familie trues på livet.Ikke faen om ikke det er politisk.
Igjen, ingen problemer med å finne masse eksempler på tilsvarende trusler fra motsatt side, mot vår forhenværende favoritthoggestabbe Knut Storberget, f.eks.

 

Tråden omhandlet en (påstått? godt mulig det!) våpeneier, som beskrev i detalj hvordan han skulle bruke sin lovlige våpen (+ motorsag!) mot "venstresosialister".

 

Tidliger tiders ML-ere har jeg vel omtalt før - de snakket i varme ordelag om "væpna revvvvvolusjon", og sysselsatte hundrevis av overvåkingsfolk. Men når det kom til stykket, kunne de ikke kverke kattunger en gang!

Link to comment
Share on other sites

Jegermeister`n; nå har jeg kjørt tung sykkel siden begynnelsen på 90-tallet ( ja, choppere hele veien, I`m on an egotrip, dude! :lol: ) og ikke sett for mye til politiske diskusjoner i så måte...

Eksplosjonen i Drammen og annen MC-relatert kriminalitet er nettopp MC-miljø-relatert (sykler eller ikke sykler) og om de er politiske så må de da være et utslag av høyresiden-mot-høyresiden da, ellers må de forskjellige grupperinger ha forskjellige politiske syn?

 

Det blir som å si at all kriminalitet begått av utlendinger er begått av venstresiden da, uavhengig av hvem det måtte ramme...så den definisjonen er jeg uenig i.

Link to comment
Share on other sites

Eg tek gladeleg vegetarkafé og punkkonsertar framfor dei folka som faktisk driv med terror mot folk her i Skandinavia, dvs. dei nynazistiske/rasistiske miljøa: Hadelandsdrapa, 1. mai-togbomba, Jernbanetorgbomba, Lasermannen, Benjamin-saka, Lasermannen 2, skota mot asylmottaket i fjor ... finst nok av aggressive idiotar som heng på Blitz som likar å slåss, men tross alt: dei drep ikkje uskuldege.

Link to comment
Share on other sites

finst nok av aggressive idiotar som heng på Blitz som likar å slåss, men tross alt: dei drep ikkje uskuldege.

Atte? Kriminelle som skjuler seg bak politiske paroler for å slippe straffeforfølgelse framstilles som relavtivt ufarlige? Den gjengen står bak mye dritt, og burde ha blitt kasta på hue og ræva ut av hullet sitt. Er vel få eller ingen som til de grader systematisk har poalrisert politiske parter og står bak voldelige angrep enn den gjengen der.

Med slike i systemet, er det ikke snakk om meningsutvekslinger. Etter mitt syn er de terrorister, og det burde de bli behandlet som (noe jeg mener om enhver som bruker vold eller er villig til å bruke vold eller annen sabotasje for å hindre andre i å utrykke sine meninger på fredelig vis. Dette uavhengig av farge, politisk ståsted, og om jeg er enig med de eller ei).

Link to comment
Share on other sites

En rekke smørsyreangrep i Oslo på sent 80, tidlig 90 tall, tildels med flere personskader, spesielt rettet mot Shell og andre med interesser i SA, tilskrives normalt Venstresiden. Æres den som æres bør.

 

Hvis en skal gi seg i kast med slike diskusjoner er det greit å ta med hele bildet samt å prøve å holde "ren" kriminalitet, som Drammensbomben på utsiden. For min del synes jeg de er rasshøl, uavhengig av hvor de befinner seg på skalaen.

Link to comment
Share on other sites

Utskudd, samfunsfientlige personer, anarkister. Kall dem hva man vill, men uskyldige er de som gruppe ikke. Ikke (som jeg har lagt merke til, enten jeg nå er ute eller inne på vidda :wink: ) får de den behandlingen de fleste andre her i landet får når de finner på f..skap heller (straffet blir de vel på ett vis, men dask på lanken hjelper ikke på slikt. Blir som å klapse en masochist på ræva, vill bare ha mer :roll: ).

 

Uansett er dette noe på sidelinjen, poenget er at man ikke skal hvitvaske dritt. Enten den nå er her eller der, for meg er det revnende likegyldig hvem som bruker vold og eller er som noen så pent lenger oppe beskrev som rasshøl. Det er slike som på alle sider torpederer reflektert og løsningsorientert samfunsdebatt, og som er med på å skape ett behov (tenkt som reelt) for å forberede forsvar. Og så har man det gående til man tilslutt kansje sitter i en situasjon der man har ett legetimt behov for å kunne forsvare seg (forsvar er ikke angrep, eller trussel om hverken det ene eller det andre, husk det).

 

Problemet i dag er ikke enkeltpersoner med uheldige uttalelser i seg selv, da slikt kun er ett symptom på sykdom i samfunnet. Problemet er at man i god norsk tradisjon fikserer på å fjerne eller pynte på symptomene, og ikke sykdommen i seg selv (storbergets uttalelser og våpenutvalgets innstilling er til en viss grad eksponent av dette). Og det problemet er desvere skapt og næret av våre politikere, men vi har vel de politikerne vi fortjener så... :(

Link to comment
Share on other sites

Det der kvalifiserer da ikke til å bli kalt "dask på lanken" (det var en komentar som henspilte på "straff" i etterkant av en hendelse). :?

 

Det vi her ser, er klart en samfunsfiendtlig person som missbruker våre skattepenger/oljekroner. Ved å ha motsatt seg arrestasjon og utøvd vold mot tjenestemenn. Han der burde vel heller ha vært i Afrika og gjort noe nyttig for Rødekors, eller servert suppe til trengende for frelsesarmeen, fremfor å utøve samfunnsfiendtlige aktiviteter som gjør det nødvendig for politiet å gripe inn. :wink:

 

P.s. Aner ikke om dette er en "Blitzer" eller en MC dude med ekstreme høyrevridd/venstrevridd idelogi, men bildet er en god illustrasjon på at vold avler vold. :|

Link to comment
Share on other sites

1992 ja, det var jo da Lillevolden framleis var artig for politiet. I alle fall var det grunnen Ellen Holager Andenes gav for å slutte som leder av uropatruljen, når Lillevolden var blitt gammal og Blitz tamme var ikkje jobben artig lenger. Fekk ikkje ri over dei med hesten meir.

 

Greit nok, ho sa det som gjest i eit moroprogram ;)

 

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Terror kan være så mangt.

 

Personlig så mener jeg at det den venstrevridde media skriver hver eneste dag i diverse tabloidblekker, går under kategorien psykisk terror.

 

De forpester vårt sinn fra morgen til kveld og prøver å presse svært naturstridige syn på gud og hvermann.

Link to comment
Share on other sites

***huske forumreglene****

 

grlm..grx..."#¤%&/()=

Ikke diskutere olitikk nei... sånn var det.

 

Det ser vel ut, om man vaksker ren kriminalitet og ymse ikke politisk sidete (mer nasjonalt) mord på kelnere i lillehammer, så er det fortsatt høyresiden som står bak de mest voldelige og poteniselt farligste angrepen i Norge.

 

Det er forøvrig en del som lar seg lede til å tro på de mer fientlig høyretolkningen av hva blitz er, og hvordan det samfunnet fungerer, kontr virkeligheten (Som jeg har fra en sikker kilde på nett, både er naturstridig og påtvunget)

Link to comment
Share on other sites

Kanskje burde eg ha halde kjeft, for det er no uansett slik at ein kan sjå ein klar tendens i dei landa der ein hadde aktivt valdelege venstreekstreme organisasjonar: dei har alle til felles at dei har ein fascistisk fortid, som det hadde blitt gjort lite og avgrensa oppgjer med, slik at ein i Tyskland som ung og radikal på sekstitalet til dømes kunne bli banka opp av ein politimann som hadde gjort teneste i Waffen-SS på austfronten. Eller at ein i Italia kunne sjå at ein eks-minister til Mussolini bli valt til høgesterettsdommar. Same i Japan.

Ikkje i Skandinavia. Hadde ting vore annleis om Norge hadde hatt ein fascistisk regjering i fredstid?

 

(Bonusspørsmål: omfattar dette òg ETA sine aksjonar i Spania, eller er desse heilt og haldent motivert ut frå etniske omstender?)

 

Men, på slutten av dagen kjem alle desse banale diskusjonane om kven som har drepe flest av kommunistar og fascistar aldri nokon veg, av naturlege grunnar: til sjuande og sist er faenskapen den same uansett kva slags takt dei marsjerar i.

 

Nokon som trur me får høyra noko meir i denne saka, forresten?

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke at noen her inne på kammeret skal melde noen til PST på grunnlag av hva som kommer frem i en avis.

 

Jeg fikk dessverre ikke lest artikkelen. Ser ut som den er tatt bort.

 

Så lenge han ikke plager andre så synes jeg ikke det er andre sin sak å blande seg inn i. Om han vil sitte i godstolen sin, med våpen i hånd, å vente på at venstresosialister skal angripe huset hans, så må vel dette være lov.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke føler meg særlig truet av Tormod fra Toten som sitter i godstolen sin, samme hvor berserkt han sitter. Det må da være lov å se forskjell på folk som går ut og skyter og folk som skyter i sitt eget hus?

 

For å ta en analogi: Om noen kom på døra mi for å gi meg deng, ville jeg forventet at rettsvesenet behandlet den vold jeg ville utøvd annerledes enn om jeg hadde gjort det samme uprovosert på åpen gate.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke at noen her inne på kammeret skal melde noen til PST på grunnlag av hva som kommer frem i en avis.

 

Du må være ny her siden du ikke har fått med deg at enkelte brukere på dette forumet har en intern konkurranse i å være mest PK ...

Link to comment
Share on other sites

Så lenge han ikke plager andre så synes jeg ikke det er andre sin sak å blande seg inn i. Om han vil sitte i godstolen sin, med våpen i hånd, å vente på at venstresosialister skal angripe huset hans, så må vel dette være lov.

 

Før eller sidan blir isolasjonen for mykje for dei siste få hjernecellene hans, og så får han spiralmønster i augene og finn ut at han skal ut på gata og ta "venstresosialistene" (dvs. alle han ser) der i staden... :shock:

Link to comment
Share on other sites

Jeg rakk ikke å lese hva trådstarter linket til, men har da forstått såpass at det var en kar som ytret sin vilje til å forsvare seg når bolsjevikene (eller hvem det nå var) kom for å ta fela, kua og munnspillet hans.

 

Om dette er riv ruskende feil så hadde en faksimile av linken gjort seg...

 

Er selvforsvar bare legitimt om det er enkeltpersoner som forgriper seg? Er ikke opprørene i det utvidede Midtøsten på sett og vis selvforsvar mot en stat som forgriper seg?

 

For øvrig er det ingen som vet hvorvidt Varj eller Jegermeister eller meg eller deg eller politimester Bastian får en åpenbaring i morgen om at alle med føflekk på venstre skulder er satans barn og må skytes med kuler dyppet i hvitløk og vaniljeessens. Skal man dermed fjerne alle våpen?

 

Eller er det slik at man må velge: Enten rett til å ytre sine meninger i det offentlige rom, eller rett til å ha skytevåpen. Hvilke andre rettigheter ekskluderer hverandre? Bør folk som har bil forbys å ytre sin mening om syklister, siden det er så mange saker om uoverensstemmelser mellom de to gruppene?

 

Varj: Jeg kan berolige deg med at jeg ikke har våpenkort. Ennå. Derimot har jeg smågodt.

Link to comment
Share on other sites

SiegHallo: Vedkommende skrev blant annet: "Slik jeg ser det er det på tide å være forberedt på angrep fra venstresosialistene, jeg har derfor sett over arsenealet mitt og skal nok bite fra meg om det blir nødvendig å forsvare hus og hjem".

 

Hvoretter vedkommende nevner hvert enkelt våpen i sin påståtte "garderobe", og hvordan han skal skyte "venstreorienterte" med forskjellig type ammunisjon, og kutte dem opp med motorsaga.

 

Tidligere i tråden har noen av oss vist at de fleste våpen- og sprengstoffrelaterte aksjoner i Norge etter krigen har vært gjennomført av "høyre-(sosialistene??)siden". Det som måtte ha fått denne figuren til å "se" at han må være "forberedt på angrep" fra påståtte venstresosialister (de fleste av oss her inne vet inderlig vel at "venstresidens" motvilje mot jakt og skyting bunner i at de ikke har den ringeste peiling på våpen og våpenbruk), er svært vanskelig å forstå, uten å ty til psykologenes vokabular.

 

Trådstarters intensjon var, såvidt jeg har oppfattet det, å si fra om at å liste opp våpna sine på åpne fora, og så utbrodere i detalj hvordan man skal drepe andre samfunnsborgere med dem, neppe er blant det smarteste man kan fordrive tida med.

 

De som derimot mener at norske jegere og skyttere har et akutt behov for at flere går amok med lovlige våpen, slik som ABB, bør i tilfelle argumentere litt bedre for det synet.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...