Jump to content

xxl sine lokketilbud


rabiat

Recommended Posts

Ifjor reklamerte xxl med Zeiss Diavari Classic 2-10x50, til ca 7000 kr. Jeg slo til, bestilte en, men etter en mnd var den fremdeles ikke kommet. Da ringte jeg xxl og de påstod de var utsolgt, men at jeg skulle få en straks de fikk en ny ladning. Nå har de tydeligvis fått en ny ladning for de reklamerer med samme kikkert til ca 6500 i siste nr. av jakt og fiske. Jeg har ikke fått noen kikkert og jeg regner med at andre også har opplevd det samme. Dette er en jævlig useriøs måte å drive forretninger på og du kan aldri være sikker på å få de varene du bestiller derifra :evil:

Link to comment
Share on other sites

Var jeg deg ville jeg ringt dem og sagt at du krever å få det du har bestilt omgående. Jeg vet at de har minst et eksemplar av classicen liggende på XXL Lade og da er det ikke verre enn at den blir sendt til deg. For øvrig høres det jo ut som om en eller annen gjøk har rotet til/bort bestillingen din da.

 

Uansett, jeg er sikker på at du får kikkerten ganske så fort om du bare litt store ord. Si at du vet den finnes, så er det jo vanskelig å argumentere mot det, eller hva..?

Link to comment
Share on other sites

Hm, en liten sak vedrørende det tilbudet XXl kom med den gangen....

 

Dette tilbudet var ment som at hver kunde skulle få kjøpt en kikkert hver... Greit nok.

Men, det er et men...

Når enkelte klarer å grafse til seg 10 kikkerter til den prisen, og personen gir inntrykk av at han skulle kjøpe inn til et jaktlag, for så å selge de videre på finn.no til høyere pris. Da blir jeg arg.....

 

Så før dere legger all skyld på XXL, så send deres tanker til den/de som holder XXl for narr....

 

Om dette er tatt ut av rykter? Nope.... Håper den/de leser her inne... :x

Link to comment
Share on other sites

Også andre har dette siktet til under 7000kr. Mellom anna Winge Våpen til 6990kr .Skulle ikkje forundre meg om også andre kan levere til for under 7000kr.

 

Om desse ikkje skulle vere råd å få tak i så har Schou tilbud på Kahles 2.5-10x50 til 7490kr

Eller kva seiast til ein Meopta Meostar 3-12x56 m/lys til 6999kr hos Sportsbutikken? Eller for eksempel Nikon Monarch Gold hos XXL 2.5-10x50 m/lys for 5999kr og samme i 2.5-10x56 for 6499kr. Vel du Meopta og Nikon uten lys så blir dei omtrent 1000 lappen billegare.

Ingen grunn til fortvilelse om du ikkje får tak i akkurat denne modellen, det finns faktisk mange andre "rimeleg" alternativ som er i klasse med Zeissen. Eg har berre nemnt nokre av dei.

Link to comment
Share on other sites

Som du sier finnes det fleire alternativ i den samme prisklassen, MEN zeiss er og blir zeiss. Har selv Nikon Monarch ,25-10*56 og har bestemt meg for å bytte ut denne med xxl sitt kanontilbud på classicen. Har testet begge nevnte og optikken til classicen er betydelig kvassere både i ved skumring med også fargegjengivelse og kontraster. Dessuten har zeissen medforstørrende retikkel som jeg setter stor pris på ved skumringsjakt på hjorten. Det har ikke Monarch. Ulempen er jo selvsagt at lysåpningen blir mindre, men med bedre optikk blir det nesten det samme også der. Fordelen er at zeissen blir mindre og letter på rifla, og kan derfor også nytte en laver montasje som gjer det mer behagelig å skyte.

 

Når man bestiller zeiss classic på nettet blir det sendt direkte fra sentrallageret.

Til trådstarter vil jeg si at det nok har skjedd en forglemmelse. Kjenner flere som har bestilt dette siktet og som har fått det bare få dager senere. Kan også bekrefte at nesten samtlige xxl butikker i Norge har dette siktet i butikken, i tillegg til sentrallageret på gardermoen. Håper det order seg, for du får mer enn du betaler for ved classicen.

Link to comment
Share on other sites

Kong Salamo og Jørgen hattemaker........

 

Det er rart at Mugabe'ene her slipper gjennom slikt, et anonymt angrep på en forhandler.

 

Selv fikk jeg forumadvarsel for å spørre om en forretning mulignes var gått konkurs, etter at denne forretningen selv la ut informasjon på nett om at bedriften skulle flyttes fysisk ut av sine tidligere lokaler og legge ned driften i nåværende form.....

 

Slike anklager som føres fram her, burde det være et krav at man stiller under navns nevnelse.

Det er jo anklager om å ha ført kundene, dvs oss bak lyset på en organisert måte og over år.

Link to comment
Share on other sites

Hjortetrekk Du har rett i at medforstørrande retikkel er bra ved mørkejakt, fordi det då blir større og lettare å sjå enn eit ikkje medforstørrande..Om ein derimot har lys på eit som ikkje er medforstørrande så er ikkje dette så nøye då ein lett ser lyspunktet. Derimot finn eg eit medforstørrande retikkel meir målraskt. Altså at det er lettare å få plassert ved raske skot.

Angåande XXL så kan dei vera variable med kor raskt dei leverer. Eg har opplevd dei heilt uklanderlige, til at dei har gløymt av bestillingen.Men det siste var berre ved 1 anledning.

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte dette siktet når det kostet 5990. Hva kan man si, jeg er meget fornøyd, optikken er utmerket og hadde jeg trengt flere sikter av samme type hadde jeg gjerne gitt 7000 for det.

Løp og kjøp, jeg vil tro at det er det beste kjøpet i sin prisklasse i dag.

 

Når det gjelder XXL. Mitt inntrykk er at de leverer, men det kan ta litt tid.

Winge har samme sikte til ca samme pris, det er jo verdt et forsøk.

Link to comment
Share on other sites

De er jo logget på her, så da er de kun en pm unna :wink:

 

Godt poeng.

Det er vel stort sett Lars som skriver her inne og både han og Rhino er jo hyggelige folk.

Hvorfor handle på XXL når man kan handle med proffer for samme pris.

 

Og det er jo ikke dumt og gi gutta et inntrykk av at det lønner seg og annonsere på Kammeret :wink:

Link to comment
Share on other sites

..Du Stalker?

Innlegg av denne typen som du smører ut av deg her kan ikke tas seriøst. Så lenge du er anonym i uttalelse dine er de ingenting verdt, og du kunne ha spart deg for å komme slikt "smøreri".

Hvordan kan vi vite om du er en konkurrent som gjerne vil sverte dem med dårlig omtale?

 

Jeg sier dette på generelt grunnlag. Jeg er ikke engang en sjelden kunde hos xxl.

Link to comment
Share on other sites

Dummeste jeg har hørt! Jeg er en helt vanlig kunde og som det fremgår av mine andre innlegg er jeg rimelig ny innen jakt og våpen. Det burde være soleklart for alle som gidder å gjøre et minimum av research at jeg ikke representerer noen som vil "sverte" xxl. Det klarer de forøvrig utmerket godt selv. Gjennopplever bare noe av frustrasjonen jeg følte da jeg ventet 2 lange mnd på en rifle som kunne vært ekspedert på 2 dager. Vil gjerne advare andre mot dette og det forbeholder jeg meg retten til, så vær så snill å spar pekefingermoralen din!

Link to comment
Share on other sites

jeg bestilte noe fra xxl.no i fjor høst. bla 2 par støvler.

etter tre uker var det ennå ikke kommet støvler hjem til meg. tok kontakt med xxl, da påsto de at støvlene var utsolgt. sjekka i nettbutikken. begge de størrelsene jeg hadde bestilt lå i nettbutikken enda. gikk ytterligere en uke eller to før det ene paret støvler dukket opp hos meg. dvs, det gikk over fire uker fra jeg bestilte støvlene til jeg fikk de. det jeg fikk var halvparten av det eg hadde bestilt. hele tiden hadde det ligget par i den størrelsen jeg ikke fikk i nettbutikken deres. de støvlene de ikke hadde inne akkrat da har jeg sett i butikkene deres hver gang jeg har vært innom etterpå. ble aldri spurt om jeg ville ha de støvlene ettersendt.

så min erfaring med xxl.no er ikke kjempegod.

 

derimot har jeg engang bestilt en ladepresse fra xxl pr telefon(brukte bare 2 dager på å få svar) å den pressa lå i posten her etter 3-4 dager.

 

i dag har jeg bestilt noe fra xxl.no igjen. er spent på hvor lang tid det tar denne gangen. å om jeg får alle tingene jeg har bestilt.

 

men en ting skal xxl ha, det er ikke mange i norge som kan matche de på pris.

Link to comment
Share on other sites

-

XXL har sine sterke sider og svake sider. Jeg har fått tatt en titt på innsiden av XXL organisasjonen og har derfor fått sett hvor mye feil det ble skrevet om de på SL som jeg rett og slett tok for god fisk.

 

Det samme inntrykket sitter jeg med og.

2 gjengangere som fikk "pøn" på SL, XXL og Midway... Og i noen grad Landrø...

Link to comment
Share on other sites

Bør man ikke kreve at alle slike angrep skjer under fullt navn?

 

For ellers er det jo umulig å forsvare seg.

 

Rett og slett en Kammer-regel: alle angrep på forretninger eller navngitte personer skal skje under fullt navn, ellers blir det sletta øyeblikkelig?

 

Det er himmelvid forskjell på å svare på noe en har lagt ut her helt frivillig, og gå til anonymt angrep på juridisk person.

Jeg er ikke sikker på at det er holdbart i forhold til redaktøransvar å tillate det over hodet.

Link to comment
Share on other sites

Er det umulig å svare på et innlegg fordi innlegget er skrevet av en person som ikke undertegner med sitt fulle navn? Forretninger (og enkeltpersoner) må rett og slett tåle at de blir diskutert, anonymt eller ikke. Samtidig må man huske på at den er mennesklig å feile. Jobber selv i butikk, og har kludret til flere bestillinger. Det blir ofte så travelt at det er umulig å holde oversikt over absolutt alt.

 

Men; skal man kritisere, bør det selvfølgelig holdes seriøst. Ikke: "fy faen, den jævla drittbutikken", osv osv.

 

Hvis man har et problem med en person på forumet, bør det unngås å tas opp i plenum. Hvorfor ikke krangle seg imellom på PM? Personangrep og/eller utdriting bør vi holde oss for gode til.

 

 

 

Det er ihvertfall min mening.

 

G.G

Link to comment
Share on other sites

Jeg er nesten helt sikker på at det er fullstendig innenfor alle mulige grenser å dele erfaringer om en butikk på et nettforum under forumnavn. Noe annet er bare tåpelig. Hva skal liksom XXL gjøre for å forsvare seg? I mine øyne er alt de kan gjøre å skjerpe seg i fremtiden.

 

Det hjelper dem lite om de vet at det var "Ola Nordmann" ett eller annet som syntes servicen var elendig. Jeg har selv ringt å snakket med administrasjonen i XXL og fortalt dem akkurat hva jeg mener og gitt dem både navn å adresse. At jeg forbeholder meg retten til å forbli anonym på et forum har helt andre årsaker og gjør det ikke ulovlig å dele erfaringer angående en butikk.

 

Dessuten, å kalle det et "angrep" vitner jo om en relativt svak virkelighetsforståelse. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Viss innlegg som innheld kritikk skal undertegnas med fullt namn så bør det samme gjelde ved ros og skryt.

Så lenge ein klarer å halde kritikken saklig så ser eg for min del ingen problem med det. Så får heller moderator gripe inn om han/ho synes nokon går for langt.

Link to comment
Share on other sites

Å dele gode erfaringar med ei bedrift, butikk, organisasjon etc. kan like gjerne skje anonymt, etter mi meining. Sopass må dei tåle, dei brukar tross alt mange kanalar til å reklamere for seg sjølv etc.

Skal ein derimot kritisere ein person, noko ein bør vere særedeles forsiktig med, bør det skje under fullt navn.

Link to comment
Share on other sites

Viss innlegg som innheld kritikk skal undertegnas med fullt namn så bør det samme gjelde ved ros og skryt.

Så lenge ein klarer å halde kritikken saklig så ser eg for min del ingen problem med det. Så får heller moderator gripe inn om han/ho synes nokon går for langt.

Skriver under på denne.

 

Jeg argumenterte i siste instans for et totalforbud mot både ros og ris. Eneste måten å slippe masse gnål fra forskjellsbehandlere som tror at det er fortreffelig med anonymt skrytespam -- og samtidig helt forkastelig med rasjonell anonym kritikk.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Jeg har ingen erfaring med netthandel hos xxl siden butikken i Sandvika kun ligger 10 minutter unna. Men jeg har handlet en god del der og er fornøyd med pris og kanskje ikke like fornøyd med produktkunnskap og kundebehandling. Nå handler jeg mest i villmarksavdelingen og enkelte kvelder er det langt mellom ekspeditørene.

Men tilbake til pris. Mange kvalitetsvarer til gode priser. I år fikk jeg invitasjon til venners venners salg og kjøpte 2 stk zeiss og leica avstandsmåler. I utgangspunktet gode priser og med ytterligere 15% tror jeg/vet jeg at de ikke tjente mye på meg den kvelden, men det er ikke mitt problem jeg følte jeg hadde gjort en god handel...

Skal jeg ha noe sjekker jeg om xxl er på banen, er de det handler jeg som oftest der av grunner allerede nevnt.

Link to comment
Share on other sites

Var innom XXL (Oslo) seist veke. Ville kjøpe ein slik våpenkoffert til kr 250,- som det er reklame for bakpå katalogen som fylgde med Jakt og Fiske seist. Dei hadde ikkje fått inn kofferten endå, men eg fekk ein dyrare våpenkoffert til same pris. Bra synest eg :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg sliter litt med xxl.

Jeg kjøpte et par sko (fjellsko) i fjor, det tok 3 uker før de kom i posten.

I år sjangset jeg og kjøpte tesvinnere(villmarksliv) hos dem, betalte. og forventet levering i løpet av 2-3 uker.

det har gått 4 uker og enda har jeg ikke fått sporingsnummer på pakken, og sesongen her nord er allerede på hell...

Det verste er at de ikke svarer på mail. I forrige uke sendte jeg to mailer på deres "kontaktskjema" på nettsiden, ikke svar.

Jeg har betalt dem nesten 3 tusen kroner, da forventer jeg i det minste at de tar seg tid til å svare på mine henvendelser.

Link to comment
Share on other sites

En kompis av meg kjøpte seg en Franchi Inertia Raptor 12/76 på XXL Lade. Dette var i fjor. Vi dro sporenstreks på duejakt, og fikk tidlig sjanse på due. Kompisen min ladet opp, å skjøt - men fikk klikk. Ladet igjen - klikk! Nå skjønte vi fort at det var våpenet det var noe galt med, og avbrøt jakta.

 

Jeg hadde samme hagle som han på den tiden, og vi skrudde opp børsene for å sammenligne om det var noe som var ødelagt, men det var ikke noe problem å finne ut hva som var feilen. Børsa var levert uten tennstift. I all frustrasjon dro kompisen min inn til XXL igjen, men fikk beskjed om at de hadde ikke tennstiften, og det kom til å ta 6 mnd. å skaffe ny. Dette synes han selvsagt var fullstendig latterlig, men godtok tilslutt en annen børse, som kostet det samme som Raptoren på den tiden.

 

Har ikke våpenforhandlere et ansvar om at våpenet er i henhold før det utføres et salg? Hele situasjonen var helt latterlig syntes jeg, men hva skal man gjøre? Jeg handler fremdeles på XXL, men da kun klær. Våpen og våpentekniske ting kommer jeg aldri til å kjøpe der mer.

Link to comment
Share on other sites

I ett annet forum jeg var mye på før, ble man rett og slett nødt til å innføre underskrift med fullt navn ved kritikk av butikker lokalisert i norge.

Det var ikke annet å gjøre, da fjortisfaktene var helt på styr der. Det hjap veldig, og resulterte i saklig kritikk. Og forbausende mengder ros, for endel utsjelte butikker.

 

En to tre med fjortis mentalitet, som får slippe til med ubehøvlet språk. Og helt anonymisert, gjør fort mye skade.

 

Når navnene først kom for dagen, og butikkenes historie kom frem. Var flesteparten av den type angrep, en saga blodt.

 

Her inne har det ikke vært så galt, men så har vi moderatorer som følger med for grove overtramp. Og vi kan skrive ganske mye, om vi bare holder oss saklige i både kritikk og ordform.

 

Men det er klart, det skal ikke mye skittkasting til. Før jeg avskriver en person som totalt usaklig i slike saker, skal man først kritisere. Får man se til å holde seg til sak, og holde seg unna skjelsord.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...