Jump to content

Tidenes sprøeste svar fra kundeservice (jaktbutikk)?


Vestavind

Recommended Posts

Dette varier etter hvor du holder til i landet. Har jobbet noen år i butikk, og har hatt stilling som service ansvarlig i noen av de. Kan si det sånn at de årene jeg jobbet i Stavanger mistet jeg troen på mennesket, mens et vikariat i Bryne (bondeland et stykke sør for Sandnes) gjenopprettet den.

Maken til slitsomme, utakknemlige og frekke kunder(folk) som i Stavanger skal du lete lenge etter.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke jeg, har en følelse av av folk som snakker om hvor veldig molboland Norge er, hvor late vi er blitt, janteloven etc egentlig ikke har vært nok i utlandet?

 

Storforlangende kuker, idioter, latsabber og sutrepaver finnes det godt av rundt omkring i verden, er ikke noe spesiellt norsk det. Heldigvis finnes det mye bra folk også, både i Norge og ellers i verden.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

jeg fikk akkurat ordrebekreftelse fra Kult Of Athena, og der sto det:

Please Note: USPS tracking does not work very well. They reuse tracking numbers and do not always scan the packages. We are providing you with this number in the hopes that it may benefit you. Please do not be alarmed if it does not work or shows strange results. Your package will arrive as normal regardless of the tracking results. Try the number again periodically, as it may not work correctly until the package is scanned.

Thanks

veldig enkelt og greit.

nå er jeg inneforstått med det, og det hadde ikke kostet selgeren i første innlegg et rødt øre og gjøre det samme.

Link to comment
Share on other sites

må man "purre" saken/handelen for at de skal sende/utføre arbeidet.

Det er fler som faktisk ikke setter igang handelsprosessen før det er purret minst en gang!

Fakta f.... :|

 

 

Har skjedd meg med fire kjente butikker her i landet.

Link to comment
Share on other sites

Vi nordmenn er ofte ganske dårlige på overflatisk høflighet :roll:

 

Dette blir enda verre av dårlig ordforråd og at mye av engelsken vi hører daglig kommer fra TV programmer som ikke gir et godt inntrykk av amerikansk dagligtale :wink:

 

Tracking på pakker fra USA er litt bingo, men det er sjelden selgeren kan gjøre noe fra eller til med det.

 

Utrolig bra svar fra selgeren i første post! :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Bodde noen år i Australia. Jeg oppdaget etter hvert at skandinaver har en tendens til å kutte ut høflighetsfraser ettersom vi heller bruker tonefall for å uttrykke høflighet, med andre ord så glemmer vi å si "please" ol. Dette kan i tilfelle medføre at vi blir oppfattet som uhøflige.

Handler ofte i utlandet gjennom jobben, og har absolutt ingen problemer med det, men jeg ser at det å få varer gjennom tollsystemet i norge er relativt tungvint, spesielt som privatperson....tror nok det helst er der skoen trykker.

 

Jeg er litt enig i at det har gått litt "kred" i å kritisere sine egne, for det er enkelte som tror de da blir oppfattet som veldig intelligent og bereist. Ser dette spesielt blant sånne backpacker typer med sarong og skjellsmykke. Tullinger og drittsekker finner du over alt, men man må ikke glemme at det faktisk finnes bra folk i alle land....INKLUDERT Norge.

Link to comment
Share on other sites

Kundebehandleren i første post er helt klart inne på noe. Jeg bestilte et korn og ei rekylkappe fra USA den 18. juni, sendt 20. og 24. kom den til postterminalen i Oslo. Der ligger den enda. Det kan umulig være kompliserte fortollingsrutiner på en bitteliten metallbit og en litt større gummibit med samlet verdi av drøye 200 kroner

 

Og de tar betalt!

Link to comment
Share on other sites

Å er jo en god del jobber i Norge som er rene kaffe jobber hvor de gjør ingenting.

 

 

Kan du gi noen eksempler på stillinger som gjør ingenting?

 

Kunne vel ramsa opp noen. NAV er vel det største arbeidsplassen for de arbeidsløse.

Da mener jeg selvfølgelig ikke de som går på dagpenger men heller de som egentlig skal sørge for at de får det. :wink:

Egentlig alle offentlige etater Kan vel taes under en og samme kam uten at noen synes det er veldig urettferdig.

 

 

BrunoNåmåviforalldelikkeglemmeforsvaretslogistikkorganisasjonogforsvarsbyggEngerdal :lol:

Link to comment
Share on other sites

Kundebehandleren i første post er helt klart inne på noe. Jeg bestilte et korn og ei rekylkappe fra USA den 18. juni, sendt 20. og 24. kom den til postterminalen i Oslo. Der ligger den enda. Det kan umulig være kompliserte fortollingsrutiner på en bitteliten metallbit og en litt større gummibit med samlet verdi av drøye 200 kroner

 

Og de tar betalt!

Pass på at de ikke registrerer inn pakken som våpen, det gjorde de med ett sett tre grep til min daværende P38 (de ville ha våpensøknad på grepet :roll: ).

 

Hadde ett lite H... for å få endret på saken, men da det først ordnet seg, så ordnet det seg skikkelig.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

min erfaring er at toll/posten er rimelig greie og ha med å gjøre. det var en stund jeg ofte fikk små konvolutter med mange små ting inni sendt fra Nederland. Posene inneholdt lego men såklart ble pakkene liggende og ble åpnet for kontroll hver gang. Jeg ringte så til posten og spurte om ene pakken og om hvorfor det tok så lang tid. han sa da at det var litt for at pakkene virket mistenkelige ( kunne lett vært piller fra Nederland) og også det at avsender var sløve med å skrive på hva pakken ineholdt. hadde tingenen i pakken en verdi på over så og så myer skulle det jo kreves toll på det. Siden da har jeg alltid vært nøye med å be avsender merke pakken skikkelig med hva den inneholder og verdi på det. og ikke hatt trøbbel med det siden.

Man kan si hva man vil. men folkene på både tollkontor og postens kontorer er satt til å forvalte et regelverk. at de er kjipe mot oss og ikke får akkurat vår pakke unna på dagen er kjipt som sagt. men hva skal en gjøre, om de tar min pakke og får den unna fortere må kanskje din pakke vente.

 

i tilfellet til trådstarter tror jeg at jeg ville sendt en høflig mail til selskapet og gjort de oppmerksom på at dette var direkte uhøflig av selger. Han er der for å selge ting. ikke for å begynne beskylde oss eller anklage oss for det ene eller det andre. selv om han sier det i en humoristisk tone.

Var i går på byggmakker i bodø . har en kompis som jobber der. vi har en ganske røff tone oss imellom. men når det er andre til stede så holder han (og jeg )tonen på et helt annet nivå- fleip eller slik klaging som det trådstarter fikk holder vi til de uoffisielle møtene våre. Det rette i i trådstarters tilfelle ville for meg som selger være å sende en privat mail i stedet og spørre om det samme. ikke via den offisielle kanalen.

Link to comment
Share on other sites

Kan kanskje legge til at det hender Norske butikker også svarer litt.. uforståelig...

for noen år siden var jeg interessert i 458Lott. Jeg ringte en av våre største butikker, presenterte meg, og sa at jeg ser på Amerikanske nettsider at CZ nå lager en modell i 458Lott, og om de kunne importere denne for meg? Det ble stille en stund, så hører jeg ekspiditøren roper innover i lokalet: "Her er det enda en sånn jævla idiot som spør etter det der iddiotkaliberet. Hva skal vi gjøre med dette da?"

Da han løftet opp røret igjen sa jeg til ham at denne idioten nok skulle ordne det på andre måter...

Link to comment
Share on other sites

Dette må bare nevnes:

 

Jeg bestilte et Lee Die De-Lux sett fra JaktFall

 

Fikk i posten 5 dager etterpå Standar Die set.

 

Sendte så en mail på siden deres ang situasjonen.

Etter 1 mnd sendte jeg mail direkte til kontor adressen deres og da fikk jeg svar.

 

"Send tilbake sakene så får du igjen pengene". var svaret :shock:

 

Hyggelig det kansje,men jeg bestilte et De-lux sett og det har de ingen intensjon om og sende selv om det var det jeg kjøpte og de sendte feil.

 

Kostnadstape rundt frakt hit og dit er ikke omtalt i det hele tatt i mailen så dette er litt spesielt i mine øyne.

 

Dette syntes jeg er mildt sakt imponerende siden det ikke er fysisk mulig og komme gjennom på tlf til Jaktfall og snakke med dem om saken.

 

ARTIG KUNDESERVICE.

Link to comment
Share on other sites

"Her er det enda en sånn jævla idiot som spør etter det der iddiotkaliberet.

...

Ble en skapvarmer og ble solgt.

 

Altså...

 

:mrgreen:

Skarp observasjon!, Men det er vel streng tatt ikke et ugjendrivelig bevis på min dumskap at jeg har en børse en stund og så blir lei den og selger den... I tilfelle er jeg virkelig dum, for det er ikke første gang og blir garantert ikke den siste!

Link to comment
Share on other sites

Kontra engelskmenn så synes jeg ikke nordmenn er så hakkende gale når det gjelder klaging! Jeg har kjøpt en bøttelass med ting fra Ebay selgere i USA og UK. Aldri noe problem.

 

Jeg har prutet 1 gang med en selger angående pris for frakt som jeg syntes var noe drygt kontra tyngre ting jeg hadde kjøpt for langt billigere frakt. Selgers svar: No problem

 

Fikk en annen type frakt som tok kanskje 2 dager mer. Ting fra USA bruker 2 døgn til Norge. MAX 3. Resten får Posten ta på sine skuldre.

 

Når du kjøper fra USA får du som oftest et tracking nummer som du kan sjekke på The United States Postal Service sine sider! Denne viser hele turen fra Mcdonald og hjem til postkassen din. Viser også når den ble sjekket inn hos Tollen Norge og ikke minst når den ble sjekket ut! Tar som oftest 30 min - 3 timer.

 

http://www.usps.com/

Link to comment
Share on other sites

det der iddiotkaliberet.

 

Hmmmmm.

 

Føler meg direkte truffet der.

 

Vel. Får vel bare leve med at jeg er en idiot jeg også da Bent. :shock::lol::mrgreen:

 

Skulle gjerne vist hvilke butikk det var. Kunne tenke meg å ta en telefon dit og spørre om de kunne anbefale ett litt mindre idiotisk kaliber...

Link to comment
Share on other sites

Vel Rino, tror ikke det er så lurt om et styremedlem i NOJS går offentlig ut og disser en butikk :mrgreen:

Og bevares, vi gjør da alle feil. Han visste jo ikke at jeg kunne høre hva han sa. Men, han hadde ikke nok folkeskikk til å be om unnskyldning heller, og det er jo litt leit. Men, tipper mante kunne gjort den feilen at vi glemmer at vedkommene på telefonen faktisk kan høre hva vi sier selv om røret ikke er ved leppene. Jeg vet i alle fall om en kar som ikke husket på at kona kunne det :shock: ...

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
-----Original Message-----

From: Brenda Mason [mailto:bmason@nicashooting.com]

Sent: 25. februar 2011 15:59

To: ****** ******

Subject: RE: New On-Line Order with NICASHOOTING.COM Order Number 31384

 

Thank you for your follow up. We did send you an email on the 17th regarding the shipping fee, and did not receive a response. The cost to ship the items will be $37USD. Do you accept this charge? It looks like the email address we receive with the order is different than the one you are using here, that may be the problem.

Thank you,

Brenda Mason

http://www.nicashooting.com" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

-----Original Message-----

From: ****** ****** [mailto:******.******@***********.no]

Sent: Friday, February 25, 2011 2:01 AM

To: NICASHOOTING.COM

Subject: RE: New On-Line Order with NICASHOOTING.COM Order Number 31384

 

 

Hi!

 

What is the status of this order?

 

Last time I ordered from Nicashooting, I received an e-mail where I was asked to confirm my acceptanse of the fee, related to shipping cost.

I have not received this e-mail this time. Therfore I sending this mail to check that ewerything is ok.

 

 

Best regards

 

Ikke alle tar det ille opp at man tar kontakt. Heldigvis! I dette tilfellet var det berettiget. :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Foruten en tråd omhandlende oss der det er eksempler om utilstrekkelighet siden kunde ble avspist med svaret at en komplett prisliste må avvente publisering av ny katalog leste jeg også en tråd tidligere idag der denne tråden kom i tankene umiddelbart. Dette er sikkert mer eller mindre selvmord økonomisk å skrive, men iblant blir det rett og slett i meste laget og troen/oppfattningen av "folk" ikke enkelt personer blir jo på ett rimelig lavmål.

 

Tråden omhandlet kjøp av ett Blaser løp og ble opprettet på kvelden klokken 21 en kveld. Innen utgangen av påfølgende virkedag klokken 18.22 sier vedkommende kunde at han har ringt 4 x i løpet av samme dag, sendt e-post. I løpet av 4 dager blir det tatt 10 telefoner og 5 mail å få status. Så tenker jeg stille for meg selv - hva i all verden er det som får noen uansett hvem det er til å bo på telefonen og e-post - tror kundene vi som jobber på andre siden er så til de grader degenererte at vi ikke klarer å ta kontakt så snart det er noe faktisk nytt å melde? Blir på kanten til en catch 22 situasjon, der all tilgjengelig tid brukes opp på å svare på samtlige henvendelser fra samme person som spør, svarer, lurer, ber om informasjon, forventer, truer skal legge ut negativ infom om det ikke blir svart umiddelbart osv.osv.

 

Hadde ett ganske tilsvarende eksempel sist helg her også. En e-post med spørsmål om en bestilling kom etter stengetid på lørdag. En ny e-post på søndag med litt krassere ordlyd denne gangen. Klokken 11.23 mandag kom avbestilling av den samme varen der vi fikk beskjed om å ryke og reise og kunden skulle etter eget utsagn ihvertfall ALDRI handle hos dere, dere svarer jo faen aldri på mailer! Mulig responstid hadde da vært 3t 23min...

 

Når en ser hva folk får seg til å skrive, mene og publisere om andre på tross av å aldri ha betalt en krone tenker jeg med skrekk på hvordan situasjonen for firmaer som er eller har gjort seg avhengige av å ta betalt på forskudd for å etterkomme kundens krav om å ikke betale oppkrav, som det virker som mange tror er fordyrende for prosessen. Tvert om er virkeligheten - uten at det ser ut til å nå fram til særlig mange.

 

De har sikkert tilsvarende dager som vår amerikanske venn som dessverre for oss nordmenn setter en ganske så skarp pekefinger mot en bestemt geografisk lokalisert kundemasse.

 

Det som virkelig forundrer meg er at dette er en være og handlemåte som kunder i denne bransjen synes å være ganske så alene om.? Tidligere erfaring fra andre bransjer har hatt enkelt kunder som har vært slik, mens nå virker dette å være den vanlige væremåten til de som handler på nett. Eller er det bare væremåten rundt det skriftlige som er så ufordragelig - da de som kommer innom svært sjelden på nær aldri fremviser den oppførselen. Faktisk ganske så tvert om

 

Kan jo være jeg som tar feil og generaliserer" assumptions is the mother of all most f****ups lærte en amerikansk venn meg en gang og det er mulig at bare undertegnede som er drittlei papirer, søknader, formularer som alle må være utfylt til minste detalj en sen torsdags kveld sliter med å se skogen for bare trær og sannheten er at alle egentlig når det kommer til stykket er ålreite....?

Link to comment
Share on other sites

Morsom tråd.

 

En ting jeg lurer på er dette med leveringstid og hva vi som kunder kan forvente av info om varer som ikke er på lager. Må vi selv sjekke lagerstatusen på nettbutikken, eller har vi rett til å bli informert dersom en levering blir utsatt?

 

Jeg bestillte først en Tv fra komplett som var forventet inn til lager en viss dato.

Når dagen kom, sjekka jeg nettbutikken og da var den utsatt med 2 uker til uten at jeg fikk noen beskjed om dette.

 

Jeg sendte mail og lurte på hvorfor man ikke får beskjed når en vare man har bestillt blir utsatt så kraftig. Nei de beklaget dette. Jeg avbestillte da tvn og handla på expert nedi gata.

 

Noen dager senere bestillte jeg en PC fra komplett som de skulle bygge og sende. Byggetiden ble beregnet til 4 dager og skulle sendes en onsdag. På fredag ringte jeg og spurte hva som skjedde. Nei da var den utsatt til torsdag neste uke.

 

Jeg sa da at jeg trenger PCn så snart som mulig, og at jeg ville avbestille denne og heller kjøpe alle delene og bygge selv. Alt var på lager og han LOVTE å sende alt samme dag. Dette var kl 9 på morgenen.

 

Ingen bekreftelse kom på fredag og delene ble sendt mandagskveld i stede.

Sånt gjør meg forbanna. :twisted:

 

 

 

Men, jeg har også opplevd service ut av en annen verden i et noe lignende tilfelle.

Bestillte et kikkertsikte fra Jaktfall. Dette var forventet inn på lager noen dager etter bestillingen, men det blei utsatt noen uker.

 

Jeg tok kontakt på mail på en søndag, om jeg kunne kjøpe et annet i stede, med mellomlegg.

 

og jeg kødder ikke men dette var klokken 7 en søndagsmorgen. 10 minutter senere fikk jeg en mail tilbake hvor det stod "ikke noe problem. Kikkert sendes mandagsmorgen, mellomlegg faktureres." :lol:

Link to comment
Share on other sites

Foruten en tråd omhandlende oss der det er eksempler om utilstrekkelighet siden kunde ble avspist med svaret at en komplett prisliste må avvente publisering av ny katalog

 

 

Hvem er "oss" ? Siden du kun skriver som privatperson under dette nicket?

Link to comment
Share on other sites

Jeg må si jeg skjønner Sauer150 veldig godt. Det er dessverre flere og flere som har fått tilgang til et tastatur, og der forsvinner tankevirksomheten og hemningene fortere enn en kveld på byen. Jeg har litt erfaring fra en bilklubb, og medlemmenes oppførsel på mail og krav til respons umiddelbart gjorde at jeg ikke gadd mer. Eksempler er at noen har bestilt medlemsskap på en lørdag, og valgt å betale via bank. Det står klart at ved bankbetaling tar det noen dager å registrere betalingen, slik at tilgang gis ikke før betaling er registrert. Da har det vært folk som på mandag sender mail og klager på at de ikke har fått tilgang. Eller noen som betaler med kort, hvor systemet sender ut mailbekreftelse litt for tidlig, men hvor da vedkommende tar dette for en kvittering at han har betalt, uten å legge inn noe kortnummer noe sted, for så å klage i krasse ordelag etter en dag eller to at han ikke har fått tilgang. Har tilogmed fått svar etter at jeg har påpekt dette "at du kan f... ikke skylde på meg for at dere har elendige systemer".

 

Dette er vel et utslag av at nordmenn har det for godt, der de sitter med trygden og god tid foran pc-en.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes fyren virker som en tulling.

 

Unnskyld om jeg misforstår, men slik jeg oppfatter dette, responderte fyren med en jævla frekk harang på den første henvendelsen han fikk, med en forklaring om at han gjerne ville være forut for en serie mailer han regnet med å motta fra den norske kunden. Fordi kunden er norsk. Og etterpå presterer fyren å si at han er forundret over at ANDRE generaliserer amerikanere.

 

Og når ordvekslingen blir lagt ut på Kammeret, reagerer representantene for den norske befolkningen, altså forumistene her inne, på kjent vis: Nemlig ved å være skjønt enige om at vi nordmenn er noen ubehøvlede barbarer som egentlig burde skamme oss.

 

Jeg mener, i motsetning til amerikaneren, at hvis det er noen generell tendens blant nordmenn, er det nettopp det at vi legger oss flate uansett når vi utsettes for kritikk utenfra.

Link to comment
Share on other sites

Her kommer det kammen frem mange skrekkeksempler, både fra butikker, men også fra kunders side! :shock: Jeg har vært ansatt som servicesjef i 2 forskjellige selskaper de siste 10 årene, og det ville ALDRI falle meg inn å kalle en kunde idiot når han er på telefonen, dette skjønner ALLE er en dårlig ide! Videre bør det være en prioritert oppgave hos forhandlere og svare på telefon og epost innenfor rimelig tid. At kunder er så krevende som det Sauer 150 beskriver blir jo bare flaut, en kan jo lure på hvor mye vedkomne har drukket denne dagen??? Jeg oppserverer ellers at tonen på amerikanske og australske forum er vesentlig trivligere enn hva den ofte er her inne. Det er tidligere nevnt dette at vi nordmenn ikke er så overflatisk høflige, som de engelsktalende ofte er. Derfor bør vi tenke oss grundig om før vi skriver innlegg på utenlandske foum med "norsk" engelsk, der vi elegant utelater høflighetsfrasene. Dette kan fort bli feil mottatt. Ellers lurer jeg på om ikke nettopp språkproblemer er mye av årsaken til at vi nordmenn blir eksludert fra mange utenlandske nettbutikker. Jeg har handlet i en hel haug amerikanske nettbutikker innenfor utstyr til svartkruttskyting og bøker mm, og jeg har aldri fått et surt svar når jeg eventuelt har etterlyst sporing av pakken, og jeg venter selvfølgelig en god stund før jeg etterlyser dette!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har handlet litt fra US men aldri opplevd noe problem.

 

Derimot så har jeg i min nåværende jobb enn god del kontakt med folk. Og det gir meg ikke mersmak, når kontrakten min utløpet til sommeren så vurderer jeg sterkt å sette sjarken på sjøen og begynne å fiske!

Link to comment
Share on other sites

Jeg oppserverer ellers at tonen på amerikanske og australske forum er vesentlig trivligere enn hva den ofte er her inne. Det er tidligere nevnt dette at vi nordmenn ikke er så overflatisk høflige, som de engelsktalende ofte er. Derfor bør vi tenke oss grundig om før vi skriver innlegg på utenlandske foum med "norsk" engelsk, der vi elegant utelater høflighetsfrasene. Dette kan fort bli feil mottatt. Ellers lurer jeg på om ikke nettopp språkproblemer er mye av årsaken til at vi nordmenn blir eksludert fra mange utenlandske nettbutikker.

 

 

+1 og vel så det!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har blitt så hyggelig mottatt på amerikanske forumer at jeg nesten ikke skjønte hva som foregikk, og har fortsatt med å frekventere flere av de etterpå.

Så her har nordmenn utvilsomt et par ting å lære, men det er vel bare sånn vi er her i landet kanskje ;)

Link to comment
Share on other sites

+1 til slemmo.

Finnes en del norske forum og der hjelpeviljen og mottagelsen er helt av en annen verden. Kan være et litt mer lokalt fenomen og :P ikke for det. Jeg har aldri fått noe annet en svært vennlig mottagelse her, men av og til lurer jeg på om jeg har trykket feil og fått opp Dagbladet sine debattsider.

Link to comment
Share on other sites

I hine hårde dager da nettbank var noe nytt som alle banksjefer hatet og alle bankkunder ville ha, satt jeg et sted mellom barken og veden på kundeservice for en nettbank.

 

Rent bortsett fra et valpekull av tekniske problemer, minner denne tråden meg om følgende:

I nettbank kan du betale regninger. For deg som betaler ser det ut som om regningen er betalt på sekunder. I virkeligheten ble (blir?) alle transaksjoner samlet opp og gjort i store kjøringer to ganger om dagen (litt over kl 1300 og litt over kl 2400).

Ut fra en del av henvendelsene vi fikk vil jeg anta at flere selgere fikk telefoner fra kunder som startet med å si at "Jeg har jo betalt!!" og deretter gikk rett over i grovt munnhuggeri når selger kunne fortelle at det ikke så sånn ut på deres konto. Til alle dere som fikk slike telefoner: Sorry!

 

Og for meg blir Mr. Inglis en helt. Men ser ikke bort i fra at det der var "månedens-svar-en-kunde-på-ærlig-vis".

 

Min erfaring med amerikanske kundeservice er meget god, med unntak av de tilfeller hvor de har satt bort hele den biten til India eller noe - da snakker vi språk,- og kulturkræsj.

To råd for utenlandshandel:

1) Lær deg engelsk. Det er en av de bedre investeringene du kan gjøre.

2) Les hva som står om levering - dette varierer fra sted til sted.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...