Jump to content

Over-moderering?


Jibrag

Recommended Posts

Edward!

 

Ser at du har liten respekt for andre kammerbrukere ved å hevde følgende!

 

Moderatorene bruker allerede svært mye tid - helt gratis - på å holde en liten gruppe snørrunger i ørene.(Alså definere brukere som snørunger)

 

Den var reglrett ufin overfor kammerets brukere!

 

Sako_35 :evil:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 228
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Desverre så er det der faktisk ein aldri så liten sannheit Sako_35, det er ikkje så rett sjelden å sjå det heller. Hvis du spoler litt i denne tråden her, så finn du ein del av dei. I andre tråder så gjeld sammen utsagnet om meg sjølv også, sjølv om eg er pr definisjon ikkje ein ungdom lenger. Men til enkelte tider, så har eg også posta som ein snørrunge, men til ein aldri så liten opplysning, så har eg ingen som helst problem med å innrømme det.

 

Me bruker eit forum, som andre har slitt i mange tusen timer for å bygge opp og ikkje minst masse penger for å drifte. Så skal ein ablsolutt kreve at alt skal fungere 100 % som ein sjølv vil ( og det er lett med 4000 forskjellige meininger ? ), og når ikkje dette skjer, så skal ein snu på kvar ein stein med hundrevis av spørsmål til styret og moderatorer, kvifor dette ikkje fungerte som ein ville ?

 

Det er omtrent som unga som syter og klager og ikkje har nok lørdags snop, rett å slett utakknemlig er det.

Link to comment
Share on other sites

Vi modererer en mengde små ting i løpet av en uke.

Det aller meste blir ikke registrert av andre enn den som får et PM med en beskjed om at noe er fjernet eller forandret i en tråd.

De fleste som får dette PM reagerer med et takk eller et smil.

Og en liten kommentar om at de forstår reaksjonen.

Da er det smil på begge sider, og vedkommende holder seg innenfor reglene uten problemer.

 

Så har vi gruppen av (Moderert av jmonsen) som ikke evner å ta imot korreksjoner, og mener at vi moderatorer overreagerer og er etter de.

Beklagelig vis er det de samme personene som flere av moderatorene må moderere med hyppige gjentagelse.

 

At vi bommer på Norsk Lov og feil modererer pga det, klart vi gjør det vi er ikke jurister.

Og da prøver vi etter fattig evne å rette det opp når vi blir klar over det. Vi feiler vi som andre, men heldigvis har vi en eller flere moderatorer å konferere med i vanskelige situasjoner.

 

Vi Moderatorne gjør dette fordi vi er opptatt av SKYTING og JAKT. Og ønsker at våre etterkommer og skal få samme muligheten til å utøve vår fantastiske hobby. Med dette i hodet gjør vi alt vi kan for at ikke hobbyene skal komme i miskreditt hos almenheten og myndighetene.

Link to comment
Share on other sites

Edward!

 

Ser at du har liten respekt for andre kammerbrukere ved å hevde følgende!

 

Moderatorene bruker allerede svært mye tid - helt gratis - på å holde en liten gruppe snørrunger i ørene.(Alså definere brukere som snørunger)

 

Den var reglrett ufin overfor kammerets brukere!

 

Sako_35 :evil:

 

Min utheving.

 

En liten gruppe av brukerne oppfører seg definitivt som snørrunger. Det er forsåvidt helt naturlig. Med en såpass stor brukermasse, og forutsatt at man trekker til seg et slags gjennomsnitt av befolkningen.

Link to comment
Share on other sites

Kjære dere ildsjeler! Kan dere ikke bare si det da??

 

Eksempel: Dette kan vi ikke svare på før vi får snakket sammen, vi kommer tilbake med svar senest uke xx. Når det ser ut som jeg blir oversett så spør jeg igjen, det er ikke værre enn det.

 

Vinsj opp underleppa, ta en kaffe/øl, jeg har tid til å vente.

Vi forsøker å si det, men denne gangen er det visst dere som ikke Tar Hintet. Problemet er at jeg ikke kan si når vi kommer tilbake med mer informasjon. Årsaken til det er svært enkel; vi aner rett og slett ikke neste gang det dukker opp nye tråder med kritikk og dommedagsprofetier, hvor nær undergangen Kammeret er fordi styret gjør en så ræva jobb, hvor stalinistiske vi er, norges siste sovjetstat, meler vår egen kake, er bestukket av annonsører (som vi ennå ikke har), er motstandere av ytringsfriheten, er barnslige, evner ikke å fatte konsekvente beslutninger, er Gutteklubben Grei, tåler ikke kritikk, og jeg kan fortsette i det uendelige. Det er på dette vi brenner mesteparten av tiden vår her inne. Fritiden vår, vil jeg aller ydmykest få presisere.

 

Nei - vi kan ikke bare si det. Vi har ikke pust igjen i lungene til å si det. Å Si Det krever at vi vet alt som foregår til enhver tid. Det er ikke mulig med trafikken vi har nå, og vil på ingen måte være mulig i fremtiden ettersom den bare øker. Jeg ønsker en helt konkret løsning på hvordan vi Bare Kan Si Det - en løsning som holder også i fremtiden.

 

Vær så snill å ikke kalle meg ildsjel. Jeg er ikke det akkurat nå, skjønner du. Akkurat nå angrer jeg faktisk på at jeg ikke hadde skaffet meg god nok krystallkule før jeg sammen med et par andre tok initiativet til å opprette Kammeret. Jeg er på grensen til å innrømme at det var et feilgrep, for jeg har akkurat innsett at modellen vi valgte, demokrati, muligens ikke er gjennomførbar i praksis. Jeg trodde lenge at vi kunne klare å gjøre dette på nogenlunde samme måte som landet vårt er styrt, men nå tviler jeg sterkt. Det finnes jo ingen andre fora der ute som har gjort dette på samme måte - gjør det vel? Jeg er i tvil om vi egentlig fortjerner det.

 

På Usenet trodde jeg en gang at anarki i praksis ville fungere - grunnet mediets unike natur. Alle har muligheten til å være anonyme. Det eneste vi klarte å bevise, og bevise særdeles grundig, var at ytringsfriheten ble oppfattet som et våpen med vanvittig kraft så lenge man kunne være anonym. Mange, veldig mange, valgte å være drittsekker ganske enkelt fordi de kunne, og dermed raste alt i grus; drittsekkene viste seg å være i flertall. Det er et faktum at Usenet, som for første gang i historien ga ubegrenset ytringsfrihet, gikk til grunne fordi vi som brukere rett og slett ikke klarte å håndtere vår egen ytringsfrihet uten begrensinger. Vi var rett og slett ikke verdig ansvaret vi plutselig fikk.

 

Jeg skulle ønske alle visste hva ytringsfrihet er. Og ikke er.

Link to comment
Share on other sites

Hold ut, hold ut,

Krf bekreftet i dag et dagens regjering er totalitær, så at vi har en alldri så liten sovjetstat her er egentlig ikke er så farlig :wink:

 

Vi har vel alle fått korrigeringer på kursen vår i enkelte innlegg, noen myke andre harde, det må vi tåle, så sant det er begrunnet og saklig.

 

Det er beundringsverdig at noen bruker fritiden sin her inne med å holde oss i ørene, takk skal dere ha for det.

Link to comment
Share on other sites

:? Men jeg synes du tar feil her Morten Vinje;

jeg har akkurat innsett at modellen vi valgte, demokrati, muligens ikke er gjennomførbar i praksis
...

Kammeret ER et bra resultat så langt! villreinjegeren sier det bra med denne:

Det er beundringsverdig at noen bruker fritiden sin her inne med å holde oss i ørene, takk skal dere ha for det.

Jeg er iallefall meget fornøyd med dette forumet og de som holder hjula i gang!

Link to comment
Share on other sites

Tror det er er fåtall av medl som egentlig henger med i denne diskusjonen. Helt enig med Mork: get a life! Og til styret på Kammeret: noen ganger må dere bare skjære gjennom! Jeg skjønner faktisk ikke at dere bruker så mye tid på flisespikking! Forumet styres av dere, og dere er flinke til å høre på innspill-er det da folk som ikke er enig så får de for pokker dra et annet sted.

 

Morten: løft blikket et lite øyeblikk så ser du det selv!

 

Og dere kverulanter: skaff dere en skritt-teller og kom dere ut. 20.000 skritt hver dag, da bruker dere energi som gavner oss alle.

Link to comment
Share on other sites

Anonymitet, har alltid, og vill alltid fremme de mørke sidene i menneskeheten. Det er ganske enkelt vår natur.

Menneske som art, har og vill aldri være ansvarlige, om risikoen for å bli stilt til ansvar ikke er der.

 

Derfor har jeg alltid syntes det er rart at man kan logge på ett internett forum, uten å oppgi nok personalia til at man er lett sporbar (eller selv skjønner man er lett sporbar), for forumets administrator (ikke offentlig info).

 

Opplyst diktatur har alltid vært den mest effektive styreformen, men demokrati med høye sperrekrav (20% eller mer), vil også kunne styre relavtivt effektivt.

 

Frem til i dag har styret styrt som opplyst enevelde (med suksess om jeg så må melde). Men grunnet mengden ikke verifiserte medlemmer, må man nå starte å trå meget forsiktigt.

 

Jeg ville ha henvist til at medlemskap i NOJS er kravet for å kunne delta i bestemmelser på annet enn rådgivende nivå. Og ferdig med det.

 

Anbefaler styret å se mere på sine opprinnlige intensjoner, og styre med eneveldig hånd. Og bruke utalelser på kammeret mer som en tempratur måler i forhold til hvordan majoriteten mener man gjør det (slik som det opprinnligt ble sagt man skulle gjøre det).

 

Bli enige med hverandre om regler for moderering, lag en "rugekasse" (midlertidigt skjult innhold, men med synlig overskrift og tilskrift i rugekassa) for tråder/innlegg, der mods kan sette ett innlegg eller en hel tråd i den midlertidige rugekassa for uttalelse fra andre mods og felles konsensus (med tidsbegrensning). Eventuelt kunne merke ett innlegg som ikke siterbart og med ett mods vurderer posten påskrift, til mods gruppen har vurdert det/mods har fått en spesifisering av postens innhold (gjelder tvilstilfeller som t.d mitt eget svært så siterte utsagn, der jeg i min enfold automatisk antok at alle skjønte settingen for mitt utsagn. Noe som man i ettertid lett ser ikke var så smart).

 

Uansett så bør man ikke fjerne en tråd uten at overskrift og en forklaring på hva som skjer som eneste post, står igjen. Dette vil spare en for mange av disse storm i vanglass trådene, samt signalisere at ting skjer (har en tendens til å roe de fleste av oss :wink: ).

 

P.s Ser at hyperlink har kommet med ett innlegg, der står det i all sin enkelhet alt jeg prøver å få frem. :D

Link to comment
Share on other sites

Slike sutretråder vil historisk sett komme et par ganger i året. La den dø ut i stillhet og tenk fremover, både brukere, styret og moderatorer. Det er helt umulig at alle blir fornøyd, det er en visjon som er urealistisk. Men det må ikke sees på som et nederlag om en mod. har gjort en feil og stengt en tråd etc. at den ikke kan åpnes igjen grunnet prestisjetap. Takk for den gode jobben dere frivillige gjør :wink:

Link to comment
Share on other sites

Greit, har alle fått luftet seg nå?

Vi er nå oppe i over 200 innlegg, kan vi anta at det viktigste har blitt sagt? Ikke at vi ønsker å kneble diskusjoner rundt moderering, tvert i mot er vi avhengig av tilbakemelding for å finne balansepunktet. Men på et punkt begynner slike tråder å fortsette kun på eget moment uten at det blir tilført noe nytt, og da blir antall innlegg så stort at de gode poengene drukner i mengden. Skal en slik tråd ha noen funksjon trenger både Styret og moderatorkorpset tid til å fordøye innspillene, og det får vi ikke så lenge diskusjonen går.

Jeg er mest bekymret for Styret her, for de har pokker så mye å gjøre (inklusive Kammersmellen som dere sikkert vil ha), og så lenge dette gjøres på fritiden er kapasiteten deres heller begrenset. Personlig er jeg bekymret for at denne diskusjonen stjeler så mye tid og fokus at det kan gå utover prioriteten til Kammersmellen. Etter det jeg forstår har vi enda ikke fått nok frivillige til å kjøre dette stevnet, nå tror jeg det er på tide at folk tar en prioritering.

 

Så hva sier dere, skal vi stopp for nå? Jeg kan love dere at innspillene deres ikke vil falle for døve ører.

 

MVH

Fulmen

 

Overarbeidet moderator

Link to comment
Share on other sites

Slike sutretråder vil historisk sett komme et par ganger i året. La den dø ut i stillhet og tenk fremover, både brukere, styret og moderatorer. Det er helt umulig at alle blir fornøyd, det er en visjon som er urealistisk. Men det må ikke sees på som et nederlag om en mod. har gjort en feil og stengt en tråd etc. at den ikke kan åpnes igjen grunnet prestisjetap. Takk for den gode jobben dere frivillige gjør :wink:

Du har helt enkelt rett solheimen. Slike tråder kan vi ikke beskytte oss mot. Jeg er av de som også mener den kan dø stille av seg selv når de som har noe å komme med har sagt sitt.

Det du ikke har rett i er at vi er redd for prestisjetap; og det er derfor tråden ikke er åpnet igjen.

Ta en titt på den aktuelle tråden nå. Renset for det meste av off topic og støy.

Den er egentlig klar for å åpnes igjen. Vi har sågar vurdert å sette den prioritert for å enklere finne den igjen.

 

Vi får se. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Steng tråden du Fulmen.

Nå blir det sikkert bare gjentagelser fremover uansett.

 

 

Da kan du bare stenge tråden Fulmen, Bamrud er ferdig med det han hadde å si.

 

Dette har faktisk vært en god og nødvendig tråd, la den få dø i stillhet

Link to comment
Share on other sites

Da kan du bare stenge tråden Fulmen, Bamrud er ferdig med det han hadde å si.

 

Hvis du mener å si at det er Styret eller dets medlemmer som avgjør skjebnen til denne tråden tar du grundig feil, den jobben har de overlatt til oss moderatorer, de har så mye annet å gjøre at detaljstyring av moderatorkorpset aldri har vært et problem.

Og om du tror jeg er Styrets villige lakei kjenner du ikke meg godt nok, jeg tok denne jobben fordi jeg har tro på grunntanken bak Kammeret. Om det betyr at jeg må gå i mot Styret så gjør jeg gjerne det, jeg vet bedre enn de fleste hvor fallgruvene og utfordringene ligger og at en god moderator er verdt vel så mye som et styremedlem. Og dette vet Styret også.

 

For å være ærlig begynner jeg å gå grundig lei av påstandene og beskyldningene som folk her slenger rundt seg. Har dere noen anelse om hvor ofte folk har beskyldt Styret eller moderatorene for å være i lomma på en eller annen markedsaktør? Hvis halvparten av disse beskyldningene var sanne hadde jeg sluppet å komme hjem med sementstøv i øregangene og hud som minnet om slangeskinn.

Jeg jobber hver j*vla dag fra 7 til 15, og får jeg noen ledig tid bruker jeg den til å følge med på forumet. Kan dere gjette hva tiden eller middag brukes til? Og takken for de utallige ulønnede timene jeg legger i dette forumet er altså at jeg mistenkes for å være i lomma på alt og alle.

 

Vel, dere kan kysse meg midt i r*sshølet. Jeg begynner å lure på om Morten har rett likevel, Kammeret er ekte perler for falske svin!

Link to comment
Share on other sites

For å være ærlig begynner jeg å gå grundig lei av påstandene og beskyldningene som folk her slenger rundt seg. Har dere noen anelse om hvor ofte folk har beskyldt Styret eller moderatorene for å være i lomma på en eller annen markedsaktør? Hvis halvparten av disse beskyldningene var sanne hadde jeg sluppet å komme hjem med sementstøv i øregangene og hud som minnet om slangeskinn.

Jeg jobber hver j*vla dag fra 7 til 15, og får jeg noen ledig tid bruker jeg den til å følge med på forumet. Kan dere gjette hva tiden eller middag brukes til? Og takken for de utallige ulønnede timene jeg legger i dette forumet er altså at jeg mistenkes for å være i lomma på alt og alle.

 

Vel, dere kan kysse meg midt i r*sshølet. Jeg begynner å lure på om Morten har rett likevel, Kammeret er ekte perler for falske svin!

 

Håper INDERLIG den støtten dere moderatorer også får i denne tråden ikke blir glemt og faller i skyggen av all kritikk :!:

Stå på gutter og jenter, dere gjør en utmerket jobb :wink:

 

Til ALLE, husk at alle som gjester dette forum er MENNESKER :arrow: og ingen er ufeilbarlige :|

Link to comment
Share on other sites

Ærlig talt - Temaet er rimelig godt luftet, og "point taken", for de fleste her. Kommentarene nå, minner mere om leggspark/taskespark, enn debatt :!:

 

For de som føler de enda har mere å klage over, har et annet alternativ her :arrow: viewtopic.php?f=9&t=14873

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...