Jump to content

Brownells Norge


Jim114

Recommended Posts

  • Replies 468
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Brownells Norge er ikke registrert i Brønnøysundregistrene pr nå. Derimot står Midway der fortsatt.

Ellers ser jeg at jeg kan logge meg inn på Brownells Norge med mitt Midway brukernavn og passord. Men jeg finner ikke ordren som jeg la inn i forrige uke...

Dette ser i beste fall useriøst ut.

Link to comment
Share on other sites

Ganske sløvt å ikke kunne engelsk og faktisk drive innen den bransjen der :lol:

 

Men nok om det, tok en tur innom etter deler til de våpna (ihvertfall for øyeblikket) jeg fikler mest med for tiden. Prisene var ikke så altfor gale og utvalget relativt bra. Selv Mini14-magasiner med 30skudd kapasitet til 219,- som nesten er verdt sin vekt i gull på berget :mrgreen:

 

Om de har gratis frakt som midway.no før hadde, så er dette ikke så galt faktisk. Tiden vil jo vise da.

Link to comment
Share on other sites

Ganske sløvt å ikke kunne engelsk og faktisk drive innen den bransjen der :lol:

Google Translate er ganske stø i Engelsk.

Det er slike små provinsielle språk som Norwenglisch hvor den ikke helt duger ennå. Men hva gjør man ikke for å tekkes kunder som ikke er helt stø i Engelsk

 

Språkvask og oversetting kostet omtrent NOK 1 per ord for snart 20 år siden.

I 1995 resirkulerte jeg noen stabler med Acer maskiner type 486DX og stappet inn mere minne, Win 3.1, Win32s og Textmaker

og laget oversettermaskiner som dugde vesentlig bedre enn

NT4 med Word 7.

Noen få havnet i byer langs den Transsibirske Jernbanen øst for Ural.

Noen år senere stod jeg opp kl 1 om natten for å lime sammen, stavekontrollere og vaske ut åpenbare feil og stabilisere filene

ved å dytte dem igjennom ett Canadisk program som het KeyView. Programmet genererte feilfri HTML 4.01 som igjen kunne åpnes i forgjengeren til OpenOffice som åpnet ett mareritt

av filformat - jeg tror det var 71 filformat. Jeg lagret filen som rtf

og sendte den som zippet vedlegg i en e-post til Editor som holdt til ett eller annet sted i Hedmark eller Oppland.

Han syntes det var kjekt med litt hjelp som så til at han ikke

ble helt tilslammet med tekniske problemer.

 

Oversettelsene dunket inn i innboksen fra hele verden.

Forsmådde Norske damer som fulgte ektemannen ut i den store verden pent spredd utover planeten jorden og som ikke helt så poenget i å jobbe for lokale lommepenger fant en gledelig blygsam biinntekt til å kjøpe prisgunstige klær og annet.

Så slapp man å tigge penger av ektemannen.

For alt jeg vet så er det slik fremdeles.

Internett og e-post er kjekke greier.

 

Vakre ambassadør-døtre med høy IQ som oversetter feilfritt mellom flere språk bryr seg ikke om å utdanne seg til oversettere.

Selv jeg ble litt forvirret når den vakre Russiske damen

plutselig drev med å oversette fra Amerikansk til Spansk,

Jeg spurte forsiktig den Sveitsiske damen som var teknisk ansvarlig om hun ikke den damen der borte var Russisk i går?

Jeg fikk til svar at hun oversatte flytende, lynkjapt og feilfritt mellom 4 språk og var datter til en kjent ambassadør fra Sovjetunionen.

De bare gjør det og ingen spør om papirer.

Det er jo feilfrie fakturerbare produkter som teller.

Slikt gir jo penger i kassen.

 

At Brownells ikke helt ser seg råd til omfattende språkvask er helt forståelig med tanke på at forgjengeren neppe tjente nevneverdig med penger.

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

God morgen!

Ryktene stemmer og det er et faktum at etter mer enn 15 år med Midway er denne epoken over. MidwayUSA utvider produktspekteret i bredden og satser knallsterkt det Amerikanske hjemmemarkedet. MidwayUSA vil ikke eksportere varer etter at vi stenger virksomheten i Europa 26.12.2014

Brownells vil videreføre mye av det orginale konseptet vi startet med i 1999. Brownells Norge er et av 13 Europeiske selskap som kommer til å arbeide hardt for å lykkes med Brownells sine ambasiøse planer for Europa.

Væreutvalget er ikke langt unna Midway, men mer spisset mot de mest intereserte av oss. Enda mer våpendeler og børsemakerutstyr, mens vi vil se mindre klær, sko og camping.

Eksport fra USA har blitt mer og mer krevende i løpet av de siste årene. Mange selskap i USA finner det ikke lengre interesant å ha så mye arbeid og ta den nødvendige risiko som nå er forbundet med det å eksportere våpenrelatert utstyr. Under 5% går til eksport og mulighetene i hjemmemarkedet er enorme. Brownells Inc har besluttet å gå mot strømmen. Det vil satse langsiktig og skal å lykkes i Europa. Lokal forankring er viktig for dem, og vi gleder oss til å ta fatt på jobben sammen med dem og våre Europeiske partnere.

 

Vi innfører "100% fornøyd garanti". Dette har vært Brownells varemerke i USA i mer enn 75år og skal nå videreføres til Europa. http://www.brownells.no/epages/Norge.sf ... nformation" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank

Ta kontakt på 37 17 00 00 eller post@brownells.no dersom dere har spørsmål om produkter eller annet.

 

mvh

Olav Aas

Link to comment
Share on other sites

Dette kan sikkert funke det, hvis dere legger dere på at USD 1 er NOK 10-12, og ikke NOK 20+ slik det var på en del produkter på Midway.no. Ved en rask sjekk nå ser det foreløpig ut til å ligge nærmere førstnevnte, og det er jo bra. Blir det som sistnevnte kommer ihvertfall jeg til å handle helt andre steder.

 

Hva med utvalg? Ved en rask sjekk nå ser jeg det mangler flere produkter som jeg er interessert i. Er målet å føre absolutt hele katalogen til Brownells, eller blir det utvalgte bruddstykker?

Link to comment
Share on other sites

Tok en tikk på en bestilling fra Oktober i år, det kom på 1021 rett hjem i kassa, tilsvarende for den norske varianten kom på 1293, levert på posten.

 

273 kroner for ikke noe?

 

Jeg betaler gladelig 273 ekstra om jeg kan få varene nå. I dag.

 

Men det kan jeg neppe.

 

Det er bare i Norge man kan ta ekstra betalt for varer du IKKE har på lager.

Link to comment
Share on other sites

Den 09.12.14 har jeg lagt inn en bestilling hos Midway.no vedr. noe skytter - utstyr. Blir disse varene levert som avtalt? Pakke sporingen ser i hvert fall ikke lovende ut ... det skjedde ingenting enn så lenge. :( Får vi bare håpe på at Midway og "arvtakeren" forholder seg til inngåtte avtaler.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg bestillte varer fra midway 2/12. Orderen fikk status som pakket og sendt 4/12 og jeg fikk sporingsnr. Har fortsatt ikke skjedd noe på sporingen. Fikk svar av Midway på mandagen om at pakken skulle være kommet til Gardermoen den dagen. Har fortsatt ikke skjedd noe. Sendte epost i går kveld. Blir vel å ringe i ettermiddag hvis jeg ikke får svar.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Fem minuter siden så snakket jeg direkte med "Midway" / Brownells angående min bestilling, også julegaver. Den ansvarlige på telefon var veldig behjelpelige og forklarte den (veldig krevende) situasjon. Stakkarsene... Produktet har tidligere hatt grøn lagerstatus, men var likevel ikke på plass og skulle da sendes fra USA idag eller i morgen. Nå får jeg erstatning rett i tid (jul), og den opprinnelige bestillingen blir kansellert. Dersom Brownells fortsetter med service innstillingen den aktuelle medarbeideren viste, er dette i hvert fall gode nyheter. :)

Link to comment
Share on other sites

Utvalget hos J&F når det gjelder Woodleigh har stort sett vært noe mangelfullt og tilfeldig.

Midway er vel de som har hatt det beste utvalget, ihvertfall så langt jeg har funnet ut.

Savner virkelig en seriøs forhandler av noe av de beste klassiske premium jaktkulene som finns.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Spennende med ny nettbutikk :)

Jeg ble overrasket i går kveld når jeg skulle bestille meg ei Lyman støpeform på Midway og kom til ei for meg ukjent side via linken her på kammeret.

Men jeg er er skuffet over utvalget av støpeformer, jeg sitter nå å lurer på hvor jeg skal få tak i støpeformer i fremtiden vist ikke utvalget blir bedre på Brownells Norge.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan skal man nå få tak i de produktene som Midway har. Hadde planer nå om å kjøpe MidwayUSA Competition Range Bag. Og hva med Uberti svartkrutt våpene som de solgte. Man får jo ikke kjøpt noe fra Midway i USA, hvertfall ikke svartkruttvåpnene?
Børselars selger Uberti her i Norge, en hyggelig plass å handle.

http://www.borselars.no/vapen.html" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...