Jump to content

Støtt Runar i hans juridiske kamp mot Ulfhednar AS


bowe

Recommended Posts

Olsenm skrev (44 minutter siden):

Ingen her ser ut til å vite hva som har blitt sagt.

Nemlig, men allikevel er vi nå oppe i 2 sider med innlegg. Tråden startet som en oppfordring til pengeinnsamling. Vil foreslå at potensielle givere heller sender penger til eks. " Leger uten grenser " 😉 

  • Like 4
  • Thanks 4
Link to comment
Share on other sites

Skaubjønn skrev (17 timer siden):

Det er ikke helt korrekt. Jeg kjenner for eksempel saker som sakkyndig

som sakkyndig kjenner du egentlig ikke saken fra innsiden, du er en objektiv part(skal iallefall opptre som en), det er ikke etter min definisjon av "fra innsia".


Men jeg skjønner godt hva du mener egentlig. Er bare begrepet "saka fra innsiden" jeg hengte meg opp i, da så jeg for meg som en av partene. Mulig vi snakker med forskjellig ståsted. :)  

Edited by høggern
Link to comment
Share on other sites

Detail scmhitails, potæito potato.. ;-). Poenget mitt er at det er flere saker som jeg kjenner grundig /all tilgjengelig informasjon, som har lært meg at pressens måte å presenter saker på ofte er ensidig, og egnet til å vekke sterke følelser. For eksempel rettferdig harme. Men saken blir dårlig opplyst. 

 

Jeg kommer ikke til å støtte Runars sak, fordi jeg ikke har tilstrekkelig informasjon. Jeg irriterer meg over motparten, som beskrives som "ingen hvemsomhelst...". Da vil jeg gjerne vite hvem de (vi) andre er, som er ubetydelige, og med hvilken rett denne personen ser seg selv som viktigere eller hevet over andre. Og om den selvbeskrivelse spiller inn i saken. Men det at jeg irriterer meg gjør ikke at jeg vil ta side i saken. 

 

Leit det ble en sak som spilles for galleriet, og det er jeg overbevist om at er skadelig for begge parter. 

 

Link to comment
Share on other sites

Skaubjønn skrev (2 timer siden):

Men det at jeg irriterer meg gjør ikke at jeg vil ta side i saken. 

 

Det eneste jeg vet i denne saken er innlegget til Kurt Eirik Bekkevold på Facebook. Basert på det alene kommer jeg til å unngå å handle med noen av hans selskaper. Utover det tar jeg ingen side. 

  • Like 9
Link to comment
Share on other sites

Casey Jones skrev (53 minutter siden):

Hvilke sjapper bør man handle hos for å støtte Bekkevold?

Ulfhednar og Skytterlinken. Kurt Eirik har 30% i 'Linken og 100% (sammen med kona) i Ulfhednar. Ulfhednar går så det griner, og Skytterlinken taper penger så det griner.

 

Ei tohi varjata skrev (1 time siden):

alt jeg vil ha er jo "kommer snart til lager" og har vært det i to år..

Vel, det er vel ca norsk skyte- og våpenbransje oppsummert akkurat nå, så ville vel ikke brukt det mot en enkelt aktør

 

 

Gillen skrev (10 timer siden):

Tråden startet som en oppfordring til pengeinnsamling. Vil foreslå at potensielle givere heller sender penger til eks. " Leger uten grenser " 😉 

Jeg har nå hevet inn en slant. Håpet er at saken skal løse seg og pengene gå til NPRF.

 

 

 

 

K

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, M67 said:

Ulfhednar og Skytterlinken. Kurt Eirik har 30% i 'Linken og 100% (sammen med kona) i Ulfhednar.

 

1 hour ago, 1983 said:

Om du lurer på det, uten å prøve å provosere.. så gir nok google deg et kjapt svar.

 

Noen ganger handler det om å stille spørsmål på riktig måte 😎

 

I et annet forum jeg frekventerer, så er/var det veldig streng justis ang. å spørre etter hvilke utenlandske butikker som skriver ned verdien og merker alle forsendelser som "gift". Slik umoral ville man ikke ha på et seriøst forum. Og hvis man skulle få tilsendt varer med feil verdi, så er man selv ansvarlig for å rette opp i feilen. Og det er mye ekstra bryderi. Så da var et naturlig spørsmål å stille; hvilke butikker bør jeg unngå for å slippe dette ekstra bryderiet? Jeg vil jo ha minst mulig bryderi i livet..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg viste ikke at det var så mye greier vdr ærekrenkelse i Norge.

Ser ut som at det er Linnéa Tereza Karlberg som driver Advokatfirmaet Danielsen & Co nå.

 

Ærekrenkelser.png

 

I tillegg kan jeg se at en lokalavis i innlandet og en kunde blir saksøkt av en lokal robotklipperforhandler, der den overnevnte advokat er involvert. 

 

"Ærekrenkelser

Dette er artikkelen som Hamar Arbeiderblad saksøkes for". 

https://www.journalisten.no/dette-er-artikkelen-som-hamar-arbeiderblad-saksokes-for/603465?noLog=1

 

"Ærekrenkelser

Marthe saksøkt etter at hun stilte opp i avisa: – Helt surrealistisk"

https://www.journalisten.no/marthe-saksokt-etter-at-hun-stilte-opp-i-avisa-helt-surrealistisk/603470

Edited by Federal86
  • WTF 1
Link to comment
Share on other sites

Federal86 skrev (8 timer siden):

Jeg viste ikke at det var så mye greier vdr ærekrenkelse i Norge.

Ser ut som at det er Linnéa Tereza Karlberg som driver Advokatfirmaet Danielsen & Co nå.

 

Ærekrenkelser.png

 

I tillegg kan jeg se at en lokalavis i innlandet og en kunde blir saksøkt av en lokal robotklipperforhandler, der den overnevnte advokat er involvert. 

 

"Ærekrenkelser

Dette er artikkelen som Hamar Arbeiderblad saksøkes for". 

https://www.journalisten.no/dette-er-artikkelen-som-hamar-arbeiderblad-saksokes-for/603465?noLog=1

 

"Ærekrenkelser

Marthe saksøkt etter at hun stilte opp i avisa: – Helt surrealistisk"

https://www.journalisten.no/marthe-saksokt-etter-at-hun-stilte-opp-i-avisa-helt-surrealistisk/603470


Skremmende utvikling ja..

 

Og, jeg trekker tilbake min moderat kritiske replikk om Ulfhednar puter i tidligere innlegg. Ulfhednar putene er helt topp om man liker puter som ikke er for stabile, som krever litt mer av skytteren og som egner seg perfekt for utlån til din største konkurrent.

 

Edited by Elgjaeger
  • Haha 5
Link to comment
Share on other sites

Det gjelder å si det negative på en positiv måte.

Det beste eksempelet er en kommunepolitiker som for noen år siden sa at halve kommunestyret var idioter. Det falt ikke i god jord og han ble pålagt å trekke tilbake sin uttalelse.

Det gjorde han, og sa "Jeg erklærer herved at halve kommunestyret ikke er idioter".

  • Like 2
  • Haha 10
Link to comment
Share on other sites

Federal86 skrev (16 timer siden):

Jeg viste ikke at det var så mye greier vdr ærekrenkelse i Norge.

 

Vi trenger en ny emoji-reaksjon. Jeg føler ikke at "WTF" er i nærheten av å beskrive min reaksjon og ønsker meg for eksempel denne:

 

dgg3tz0-b2aff3d0-a395-4840-9df4-99906322

 

... som selvfølgelig skal uttales slik Maxim Bady gjør på Tiktok/IG. 

@Ei tohi varjata, hva sier dere? Kan kalle den "Delulu".

Edited by Skrueråmuttere
  • Haha 2
  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det å velge å gå til en type advokat som dette for å saksøke. Helt tragisk og skulle ønske noen prøvde å stoppet han, men det har kanskje andre advokater prøvd på?

Han har i hvert fall mistet en potensiell kunde jeg veit om.

Jeg kan ikke se noen positive utfall om det ikke er pengene han er ute etter, men det tviler jeg på at han får.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

lamo skrev (6 timer siden):

Det å velge å gå til en type advokat som dette for å saksøke. Helt tragisk og skulle ønske noen prøvde å stoppet han, men det har kanskje andre advokater prøvd på?

Han har i hvert fall mistet en potensiell kunde jeg veit om.

Jeg kan ikke se noen positive utfall om det ikke er pengene han er ute etter, men det tviler jeg på at han får.

Såvidt jeg har forstått, så er nevnte advokatfirma eksperter på nettopp ærekrenkelser (saker om det altså...) Da er det jo naturlig å bruke dem, og ikke noen som er eksperter på noe annet.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Danielsen som advokatfirmaet er oppkalt etter er viden kjent for å ta alskens sinnssyke injuriesaker for retten hvor de ble avvist omtrent på dagen. Det er jo artig å se at firmaet drives på akkurat samme måte selv om Danielsen Sr. og Jr. begge er "avskiltet" grunnet grov snusk, ufinhet, ulovlig drift, og generell idioti. Fyren er det man på godt norsk kaller en "luring". Mye omtalt i bl.a. Misjonen på P4 pga alle de latterlige sakene han har tatt.

 

https://www.dn.no/jus/per-danielsen/hoyesterett/hoyesterett-opprettholder-tilbakekallelse-av-bevilling-for-per-danielsen/2-1-1596191

https://www.dn.no/jus/per-danielsen/oslo-tingrett/tidligere-advokat-per-danielsen-tapte-i-oslo-tingrett/2-1-1473786

https://advokatwatch.no/nyheter/advokater/article16566551.ece

https://www.dn.no/jus/politiet-henlegger-anmeldelse-mot-avskiltet-advokat/2-1-1545337?jw_start={seek_to_second_number}

 

Ole

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

M67 skrev (20 timer siden):

Såvidt jeg har forstått, så er nevnte advokatfirma eksperter på nettopp ærekrenkelser (saker om det altså...) Da er det jo naturlig å bruke dem, og ikke noen som er eksperter på noe annet.

Med firmaets historikk er det strengt tatt mest naturlig å ikke bruke dem.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...