Jump to content

''edruelige og pålitelige skikket''


Balci

Recommended Posts

Etter hva jeg har lest så langt skulle man ikke tro at et opphold i arresten skulle få betydning for våpensøknaden din, "Balci".

 

Skulle du derimot ha vært så "uheldig" å ha slengt med leppa, truet noen, brukt vold (skal ikke mye til der...) eller på noen annen måte ha vært vanskelig eller oppført deg slik at noen kunne oppfatte deg som en skummel fyr med våpen i skapet, kan duvære på tynn is.

 

Og nei.... det tas ikke hensyn til om det er Jack Danielsen som har "skylda"

Link to comment
Share on other sites

Loven sier ingen ting om at man skal ha plettfrivandel for å inneha våpen. Derimot er det et krav og edrugelighet og pålitelighet, herunder god vandel. Det her går helt sikkert greit, med minde du ikke møter på en snerpete saksbehandler. Hvis så er tilfellet anker du saken til PD

Link to comment
Share on other sites

Om det kan være til noen trøst, så tror jeg at dette går bra om du ikke stelte til bråk.

Å være dritings kan skje den beste, men så lenge du ikke stelte til fanskap skal det nok mye til for at du får alvorlig trøbbel.

Det du uansett bør gjøre er å legge deg skinnflat og innrømme dine synder.

Er man kanon kan er det jo temmelig sannsynlig at man ikke kan gjøre rede for alt her i verden selv om det å ikke huske navnet sitt er litt spesielt.

Jeg skjønner hvordan du har det, og minnes brått en episode etter årsmøtet i pistolklubben for noen år siden...

Da var det en som hadde nerver dagen derpå :oops:

Link to comment
Share on other sites

Loven sier ingen ting om at man skal ha plettfrivandel for å inneha våpen. Derimot er det et krav og edrugelighet og pålitelighet, herunder god vandel. Det her går helt sikkert greit, med minde du ikke møter på en snerpete saksbehandler. Hvis så er tilfellet anker du saken til PD

 

etter erfaring vil jeg si at saksbehandlerene i Trondheim er å stole på, spesielt på Heimdal, veldig god service.

Link to comment
Share on other sites

Vil det være til noen hjelp at verger oppbevarer våpenet? Har dispansasjon fra 18 års kravet.

 

Ok, du er under 18, har blitt huket inn sørpefull på offentlig sted, oppgitt falsk identitet?

Tror ikke du skal ha for høye forhåpninger om den søknaden.

Link to comment
Share on other sites

avogtil skjer det ting som enten herrene Bache-gabrielsen, han larsen, han mr napoleon, eller han derre jack daniels har skylda for......

;)

 

Det er i allefall praktisk å kunne skylde på noen. I følge min erfaring trenger samtlige av de nevnte herrer betydelig hjelp til å komme i posisjon til å gjøre noen skade (dvs innabords).

 

Det er litt som de stakkars gjeldsslavene som er sååå frustrerte over banken. De gikk inn på et kontor til en snill mann, kom ut med lommene fulle av tusenlapper, og plutselig begynte det å komme regninger... wtf... :mrgreen:

 

Sorry, offtopic. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Vil det være til noen hjelp at verger oppbevarer våpenet? Har dispansasjon fra 18 års kravet.

 

Ok, du er under 18, har blitt huket inn sørpefull på offentlig sted, oppgitt falsk identitet?

Tror ikke du skal ha for høye forhåpninger om den søknaden.

Tror nok at du må forvente deg noen år med karantene, ja...

For å ha et håp, ta dette som en mann, og erkjenne ditt brøde uten å prøve å unnskylde deg i det hele tatt. Kan jo hende "de" lar tvilen komme tiltalte til gode. Men, du er nødt til å ta initiativ til dette selv...

Link to comment
Share on other sites

Ok, du er under 18, har blitt huket inn sørpefull på offentlig sted, oppgitt falsk identitet?

Tror ikke du skal ha for høye forhåpninger om den søknaden.

 

Som eg skulle sagt det sjølv... iallefall om det var første våpensøknad.

 

Men, spørsmålet er om Balcis 3 registrerte våpen (Ruger, Ruger og Remington) trekker i positiv eller negativ retning - det kan tolkes til at han er ein seriøs og aktiv skytter, og derfor bør ikkje eit lite feiltrinn få innvirkning. Alternativt kan Balci få ein skikkelig smell, med avslag og inndragelse av eksisterende våpen fordi han som mindreårig ikkje har vist seg moden nok.

 

Men dette blir spekulering, venter i spenning på kva svaret blir.

Link to comment
Share on other sites

Vil det være til noen hjelp at verger oppbevarer våpenet? Har dispansasjon fra 18 års kravet.

 

Ok, du er under 18, har blitt huket inn sørpefull på offentlig sted, oppgitt falsk identitet?

Tror ikke du skal ha for høye forhåpninger om den søknaden.

 

Jo, faktisk.

 

Innvilget den.

Link to comment
Share on other sites

Vil det være til noen hjelp at verger oppbevarer våpenet? Har dispansasjon fra 18 års kravet.

 

Ok, du er under 18, har blitt huket inn sørpefull på offentlig sted, oppgitt falsk identitet?

Tror ikke du skal ha for høye forhåpninger om den søknaden.

 

Jo, faktisk.

 

Innvilget den.

 

 

Da synes jeg faktisk den som innvilget søknaden har gjort en feil.

Link to comment
Share on other sites

Her skal du ikke føle deg for trygg Balchi, der kan fortsatt komme inndragelse av våpenkortene dine, selv om du fikk innvilget akkurat nå. Var jeg deg så hadde jeg holdt meg langt unna alkohol til du i det minste var myndig (og all annen shit for den del). Her er du garantert så langt ute på kanten, at alt kan skje. Og gjør du ett lignende stunt de nærmeste to åra, skal du ha enda mere flaks enn hva som det ser ut akkurat nå.

 

Det er ett betimligt spørsmål å stille, når man blir tauet inn i fyllearesten før en i det hele har lov til å drikke, om man egentlig er skikket til å ha våpen.

 

Jeg er jo som mange her inne vet, ganske så liberal. Men jeg mener ærlig talt at du nå burde stå på listen over de som skal følges nøye, og at ett lite overtramp nå er nok til at du burde bli befriet fra byrden med å ha våpen i hus (hadde vært en helt annen sak om du var over 18).

Er man ung, og får så stor tillit som det tross alt er å få innvilget disp. Så må man også vise seg verdig dette. Der har du feilet. Men jeg er for at alle skal ha en sjangse til å drite seg ut, og du har nå brukt din fullt ut.

 

Lykke til videre på den smale sti. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det er vel utlåners plikt å forsikre seg om vedkommende faktisk har rett til å eie og ergo låne våpen. Dvs at den som låner må bevise (f.eks med våpenkort / jegeravgift) at han er pålitelig til slikt.

 

Kom i denne sammenheng til å fundere på en sak. Blir man fratatt jaktretten (altså mister jegeravgiftskortet) dersom man driter seg ut i fylla og blir fratatt alt av våpen?

Link to comment
Share on other sites

Eg for min del håpar at øvrigheita har litt is i magen dersom dette er eit førstegangs- og eingangstilfelle. Shit happens, gutten var litt bråkjekk, mildt sagt toskjen.

So lenge det ikkje er vald inne i bildet, eller nokon har blitt satt i fare, so syns eg at eit førelegg og ein advarande peikefinger er nok i første omgang. Og at han får ha våpena i fred so lenge han ikkje bæsja på Mühlegg'en fleire gongar.

 

Dersom det skulle gjenta seg, er det heilt rimeleg at gutten si karriere som våpeneigar heng i ein tynn tråd.

Link to comment
Share on other sites

Håper du blir værende på forumet! Du har, selv om du har gjort noe dumt, allerede bidratt mer enn mange etablerte surmulere her inne. Hvem i helvete kan sette likhetstegn mellom det å være drita og det å ikke være skikket til å ha våpen?

 

Jeg har vært pære kanon mange ganger, DET betyr da ikke en dritt i forhold til det å ha våpen? Om jeg vil skade noen når jeg er dritings kan jeg bruke en øks eller en bil.

 

Folk bør komme seg ned fra sin høye hest og innse at man kan gjøre en tabbe av og til. At en ungdom drikker seg kanon en gang i blant er et tegn på at han er helt normal.

 

Bli på forumet du :D

Link to comment
Share on other sites

Å inneha disp på alderskravet på våpen, fordrer betydligt mere av den ungdommen enn andre ungdommer.

Det hele handler om å vise at man har kontroll. Forøvrig er det ett lovbrudd å være ruset som mindreårig, og etter mitt syn ett klart brudd på pålitelig og skikket delen av kravet (for ikke å si edrulighet). Samtidigt har jeg vert ung og dum selv, og vet at man fort kan drite seg ut med alkohol før en har funnet ut av den saken. Og slik sett så tenker jeg engang tja, og to ganger inndragelse.

 

Hadde han vært over 18år, så hadde saken selvsagt hatt en helt annen karakter. For da har man lov til å drikke, og jeg ville ha sett det hele som ett hendligt uhell. Men når en går på disp?........

 

Jeg vil tro at endel av de andre her inne med disp, har hatt godt av å lese denne tråden. Jeg tenker da på at man blir minnet om at man går på en nokså tynn line som ung våpeneier, og da passer det sikkert godt å nevne at den blir ikke så voldsomt tykkere etter fylte 18 heller. :?

 

Forøvrig har jeg både vært dritings og kanon og gjerne begge deler samtidigt i mine unge år. Og det førte til at jeg fant ut hvor grensen går. Men jeg ble aldri taua inn av polisen (fordi jeg var smart nok til ikke å gjøre det på ett sted man kunne risikere slikt). Men jeg var uansett ikke betrodd med noe våpen som sto registrert på meg. :wink: Og deri ligger forskjellen.

 

Nyttig liten tråd dette her.

 

Balci@ Når den værste surmulinga går over, så synker det nok inn at ingen her er ute etter deg. Kun traurig og kjip lærdom som blir servert. Vet av egen erfaring at kritikk alltid er ubehagligt, men når det roer seg så sitter det somregel litt lærdom igjen. Hold hodet lavt og gjør ditt, bare husk at ting av og til kan bli for morsomt. :wink:(her skulle det ha vært ett plystre tegn :D ).

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg lest gjennom tråden ennå en gang, og får litt følelsen av at trådstarter forventer mer av kammeratene her inne enn det kan forventes, og at "den fulle og hele sannhet" kanskje ikke er kommet helt på bordet? Arrester meg hvis jeg tar feil.

 

Når du ber om råd og meninger så må du og forvente svar som ikke passer deg, sjøl om noen her inne kan spissformulere vel mye til tider. Å takke for deg på forumet etter en tråd på ditt eget initiativ er jo litt dumt, men deg om det.

 

Tror alle her inn er interessert i å høre sakens gang videre, så det hadde vært fint om du hadde blitt. Dessuten er det mye annet å følge med i her inne, og du har helt sikkert noe å bidra med i andre sammenhenger også!

 

Håper du har lagt kortene på bordet på en redelig og angrende måte for øvrigheta, det tjener du på. Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg takker for meg på dette forumet.

 

Drit nå i det der.

 

En gammal hippie sa engang noe slikt som at den som er uten synd kan kaste den første steinen. At man treffer på en masse skinnhellige luringer er noe man får venne seg til i de fleste miljøer, men skyttermiljøer er tydeligvis spesielt utsatt.

 

Da jeg var på din alder hadde jeg festet i årevis og hadde nok hatt noen uhell underveis, den eneste forskjellen er at jeg aldri ble tauet inn for det. De fleste med rimelig gangsyn tolker edruelig og pålitelig som "ikke avhengig av rusmidler og noenlunde klar i skallen".

 

Du utsatte ikke noen andre enn deg selv for fare og du var ikke til noe annet enn sjenanse så følgelig er det bare tull at dette moralsk sett skal ha store konsekvenser. Det var da ikke slik at du bedrev hærverk eller var i slosskamp for eksempel, de greiene der er vel ikke noe mer enn en forseelse som løses ved forelegg.

 

Jeg tror de fleste som kan lese har fått med seg at du har inhalert så store mengder av anger og ruelse etter denne byturen at du har lært leksa di. Noe mer enn dette og en evt. bot du får for offentlig beruselse burde være mer enn nok.

 

Skal man begynne ta ta våpnene fra folk etter en stk. flatfyll er det jaggu mange som blir lange i maska ...

Link to comment
Share on other sites

Skal man begynne ta ta våpnene fra folk etter en stk. flatfyll er det jaggu mange som blir lange i maska ...

 

Fra en som har fått disp til å eie våpen, og som ikke er gammel nok til å drikke alkohol!

Ikke fra hvem som helst...

Det er forskjellen! Og den er stor, slik jeg ser det...

Link to comment
Share on other sites

Forøvrig er det ett lovbrudd å være ruset som mindreårig

Er nok ikkje det. Det som er ulovlig, er å selge eller gi alkohol til mindreårige. Lovbryteren er altså butikkmedarbeideren som solgte alkohol til han, eller privatpersonen som kjøpte for han, eller privatpersonen som brente selv og solgte/ga til han. (MAO motsatt av sexkjøploven, der det er den kjøpende part som er lovbryter)

Link to comment
Share on other sites

Skal man begynne ta ta våpnene fra folk etter en stk. flatfyll er det jaggu mange som blir lange i maska ...

 

Fra en som har fått disp til å eie våpen, og som ikke er gammel nok til å drikke alkohol!

Ikke fra hvem som helst...

Det er forskjellen! Og den er stor, slik jeg ser det...

Nå er det riktignok ingen som har rett til å ha våpen her til lands, men det er altså ikke slik at det er et privilegium for kun spesielt utvalgte heller. Vanlige mennesker har våpen, drikker seg overstadig beruset, kjører for fort, snyter på skatten; vanlige mennesker gjør kort sagt gjør en rekke ting som i seg selv er en indikasjon på at de ikke er absolutt pålitelige, med de har likefullt våpen og det er fullstendig uproblematisk. De er pålitelige nok selv om de ikke er perfekte. Hvis Balcis våpenkort skal tilbakekalles så må det være fordi det er grunn til å anta at han ikke er skikket til å ha våpen, -- grunnlaget for en slik antagelse finnes neppe (det har iallfall ikke kommet frem i denne tråden).
Link to comment
Share on other sites

Det finnes en del mennesker som får beholde sine våpen selv om de har begått alvorligere lovbrudd enn å oppgi falsk personalia til politiet. Det ville være synd om det skulle være slik at man ble avskåret fra muligheten til å utøve jakt og skytesport fordi at man som mindreårig begikk en tabbe. Det å drite seg ut, innenfor rimelighetens grenser, er vel en del av det å vokse opp og lære. Jeg tviler vel på at Balci kommer til å gjøre noe lignende igjen. Han har utvist dårlig dømmekraft, men han kan vel ikke sies å utgjøre noen trussel mot samfunnets sikkerhet med bakgrunn i denne episoden.

 

Vi har vel alle, meg selv inkludert, foretatt valg som i ettertid har fremstått som tåpelige og kanskje direkte farlige. Både i påvirket og nykter tilstand.

 

Fortsett med de sunne interessene dine balci og ikke gi deg på Kammeret :D !

Link to comment
Share on other sites

Om jeg får si det, så er det mange som misser poenget i at man her snakker om personer som har våpenkort på dispensasjon.

 

Dispensasjon, hva vet vi om alt som går på disp? Jo det er midlertidigt, og er normalt underlagt ett skjerpet krav til aktsomhet. Dette uavhengig av hva dispensasjonen måtte gjelde.

 

Jeg er på ingen måte for å ta korta for 1 gangs tabbe. Jeg sier bare at man da automatisk bør regnes som en som har brukt opp tabbekvoten sin. Og da faktisk skal ligge syltynt ann ved eventuelle fremtidige episoder mens dispen er i kraft.

 

Jeg er seriøst bekymret for disp muligheten her i landet, man skal ikke ha mange episodene før den forsvinner rett ut av vinduet, sammen med gode ting som 50BMG og annet kjekt.

 

Jeg ser for meg overskriftene om slikt som dette kom pressen for øre. :(

 

 

P.s Om man som mindreårig har ruset seg, så er man uansett en part i en kriminell handling. Selv om straffeansvaret ligger på den myndige, så må slikt telle i en helhetlig pålitlighets vurdering. (dagens flisespikking). :wink:

 

 

Edit: la til En P.s

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hei Vingemutteren!

 

Den dagen det blir overskrifter av at en syttenåring ble tauet inn for å være overstadig beruset har man antagelig kommet langt i kriminalitetsbekjempelsen. Da er det antagelig lite annet som skjer i samfunnet. Men jeg er enig i at man som våpeneier bør være ekstra varsom i det man foretar seg. Ikke utelukkende av sin personlige interesse, men for å være solidarisk mot alle andre som trenger øvrighetens godvilje for å eie våpen.

Link to comment
Share on other sites

Hei Vingemutteren!

 

Den dagen det blir overskrifter av at en syttenåring ble tauet inn for å være overstadig beruset har man antagelig kommet langt i kriminalitetsbekjempelsen.

 

Han siktet vel heller til hva som skjedde dersom noen skriver om at "mindreårige" som blir tauet inn har tilgang til våpen osv.

Har sett det før hvordan slikt kan blåses opp, da det var snakk om at "nynazister får våpenopplæring" i forsvaret. Saken viste seg at det var enkelte individer med "tvilsomme venner" som for sikkerhets skyld ble fjernet fra aktiv tjeneste og heller satt til å passe på skytebanene i leieren. Vedkommende ble altså "vaktmester" på standplass..... så mye for hva pressen kan få ting til å se ut som. 10 høner blir til noen fjær, eller hva det nå heter.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner hva du mener Glenn, men jeg tror likevel at faren for at pressen skal gidde å skrive om en full syttenåring, med eller uten våpenkort, er svært liten. Dessuten må media på en eller annen måte få greie på at han faktisk eier våpen. Nynazister er av generell interesse, men syttenåringer er... vel, syttenåringer og dermed av liten interesse som gruppe. Hvis det derimot var snakk om en bevæpnet og full syttenåring, så hadde saken selvfølgelig stilt seg i et helt annet lys. Jeg er selvfølgelig klar over at pressen gjør fjær til høns, men vi trenger vel ikke å spikke store mengder fliser av den grunn?

Link to comment
Share on other sites

Riktig glenn.

 

Malle@ Hva pressen gjør og ikke gjør, kan vi gjøre fint lite med. Det er klart at man må ha en solid porsjon uflaks, men at det i dagens politiske klima, kun er en mulighet unna at en eller annen journalist spire får ideen til en slik vinkling. Må vel være lysende klart for de fleste. Her snakker man ikke om sansynlighets graden, men om konsekvensene for disp muligheten om så skjer.

 

Likeså er det klart at man med å kombinere unge og slik sett mere labile sinn med rus, og lager en aksept for dette. Er man ikke langt unna en situasjon med en bevepnet og rusa 17 åring. Poenget med samtlige utsagn om dette hittils i tråden, er å signalisere at det kan få vidtrekkende konsekvenser for innholdet i våpenskapet ved kombinasjonen mindreårig og rus.

Så får man håpe at ungdommen tar hintet.

 

Man trenger ikke gå lenger enn til Finnland og det tragiske som skjedde der, for å se hvordan politiet hundses for at de ikke tok våpnene etter ett avhør. Hva så om noe lignende skjer her på berget (trenger ikke å være i samme skala, bare at "noe" skjer), der en 17 åring som har vært på glattcella gjør ett stunt. Og vips kommer det ett rundskriv om at alle våpenkort skal øyeblikklig (husransakelse) innkalles mens personen er under utredning. Om vedkommende har våpenkort. Vi er i dag på ett rettsnivå der slikt kan innføres i morgen om pod vill.

 

P.s Nå håper jeg Balchi ikke føler seg forfulgt her. Denne diskusjonen har for lengst beveget seg langt inn på det prinsipielle.

Jeg synes faktisk det var bra at han postet tråden, for dette er ett tema som jeg ikke kan se før har vært opp vedrørende mindreårge.

Link to comment
Share on other sites

Malle@ Hva pressen gjør og ikke gjør, kan vi gjøre fint lite med. Det er klart at man må ha en solid porsjon uflaks, men at det i dagens politiske klima, kun er en mulighet unna at en eller annen journalist spire får ideen til en slik vinkling. Må vel være lysende klart for de fleste. Her snakker man ikke om sansynlighets graden, men om konsekvensene for disp muligheten om så skjer.

 

Der det finnes journalister finnes det muligheter for at noen blir feilsitert eller fremstilt som noe annet enn det de er. Det er jeg enig med deg i, men at noen skal bruke blekk på episoder som denne mener jeg er ganske usannsynlig. Det betyr ikke at jeg synes at det er ok at slikt skjer og at jeg utelukker at slike episoder kan få konsekvenser i form av innskjerpinger.

 

Jeg jobber daglig med kriminelle og kriminalitet og noen av disse har vært jegere og skyttere med våpenkort. De fleste, men ikke alle, av disse mister heldigvis muligheten for å anskaffe seg våpen på lovlig vis. Det er likevel ytterst sjelden at noen av disse blir fremstilt i media som våpeneiere selv om en del dømmes for adskillig alvorligere forhold enn det som er utgangspunktet for denne tråden.

 

Men som sagt, så mener jeg at vi ikke utelukkende har et ansvar for våre egne interesser, men at vi også bør være solidariske ovenfor andre som eier og trenger jakt og skyteredskaper. Det å ha tillit og ansvar bør stå i stil med de valgene man tar og det livet man lever. Jeg er mye mer bekymret for den kulturen hvor man blander jakt og alkohol. Dette har etter min mening et mye større potensiale for å ødelegge for tilgangen til lovlig ervervede jakt-/ skyteredskap. Her er det virkelig grobunn for avisoverskrifter som feks "Bakfull jeger skjøt traktor på elgjakt".

Link to comment
Share on other sites

Om jeg får si det, så er det mange som misser poenget i at man her snakker om personer som har våpenkort på dispensasjon.

 

Dispensasjon, hva vet vi om alt som går på disp? Jo det er midlertidigt, og er normalt underlagt ett skjerpet krav til aktsomhet. Dette uavhengig av hva dispensasjonen måtte gjelde.

Det er med respekt å melde sludder. Dispensasjon betyr fritak fra en regel hverken mer eller mindre. Når Balci har dispensasjon fra 18-årskravet betyr det ikke annet enn at han er fritatt fra kravet om alder, det er ikke midlertidig utover at dispensasjonen selvfølgelig blir overflødig når han fyller 18, og det er intet skjerpet krav til aktsomhet eller andre spesielle krav utover vilkårene for dispensasjonen som beskrevet i forskriftens § 2-1.

 

At man bør oppføre seg ordentlig her i verden enten man er under eller over 18 år er det vel ingen som er uenig i. At våpeneiere oppføre seg ordentlig i sin omgang med våpen er det formodentlig også bred enighet om. Men å kreve at våpeneiere må oppføre seg anderledes enn ikke-våpeneiere i situasjoner som ikke har noe som helst med våpen å gjøre er å overdrive.

 

Det er etter min oppfatning mindre alvorlig at en under 18 feilberegner alkoholinntaket sitt enn en godt voksen, og det er i prinsippet mindre alvorlig at en våpeneier hvis våpen oppbevares av "verge eller en annen person som fyller de alminnelige krav til vandel og skikkethet" dummer seg ut på den måten enn at en våpeier som oppbevarer våpnene sine selv gjør det.

Link to comment
Share on other sites

Denne tråden ble langt mer populær en jeg hadde forventet.

 

Som jeg svarte på en PM her nettop, så ble jeg litt lei av sutringen, og andre antagelser av at jeg er uskikket, og direkte farlig som våpeneier, å være beruset på alkohol, på privat eiendom, uten å stille i stand uro, ordenforstyllelse eller vold er vel helt lovlig sist jeg sjekket, selv for en 17-åring. Jeg forstår fullt og helt at jeg dreit meg ut nå kraftig på den kvelden, og jeg lærte forhåpentligvis noen ting i prosessen, 3 uker med nerver er straff nok i seg selv. Selv i den dypeste rusen ville jeg aldri ha klart å stelle i stand jævelskap med våpen, Etter 10 år med skyting har jeg all disiplinen og respekten rundt våpen jeg trenger, og Imo. et forelegg på brudd av 9.7 er ekstremt urelevant til hvorsåvidt en person er ''Edruelig og pålitlig skikket'' til å inneha våpen til Jakt og rekrasjon, Kritikere får selvsagt mene hva de vil om meg og våpen, det er vell ikke slik at vedkommende kjenner meg bak denne avataren uansett.

 

Kommer til å ligge litt lavt uansett til dette er glemt, som tidligere nevnt, håper denne tråden og mine idiotiske påfunn kan hjelpe likestilte. Takk for alle positive poster i denne tråden.

 

Mvh.

Link to comment
Share on other sites

Lykke til. :)

 

Kjenner også en som har havna på fylla, og han har kommet fra skytetrening, og blitt taua inn med våpna, han sovna på en benk.Og fått beholde våpna sine, og det er i Oslo.

Så ting praktiseres ulikt fra distrikt til distrikt.

 

Om jeg er enig at han skulle få beholde våpene er en helt annen sak....

 

Sako_35

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en kompis som var på ontli fylletur på byen, og politiet skulle være snill med ham og kjør han hjem istedenfor å hive ham inn til tørk. Da de heiv han inn i senga på han eget soverom, så de at pumpehagla hans stod opp etter senga med patroner lett tilgjengelig, han fikk ubetinget fengsel og 5 år uten våpen :( , og jeg fikk meg en billig pumpehagle.hehe.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en kompis som var på ontli fylletur på byen, og politiet skulle være snill med ham og kjør han hjem istedenfor å hive ham inn til tørk. Da de heiv han inn i senga på han eget soverom, så de at pumpehagla hans stod opp etter senga med patroner lett tilgjengelig, han fikk ubetinget fengsel og 5 år uten våpen :( , og jeg fikk meg en billig pumpehagle.hehe.

 

haha, stygt og le. men snakk om utgjort da! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...