Jump to content

Trusetips :)


40årskrisa

Recommended Posts

Noen som har tips om boksere som funker fint på lengre fjellturer sommerstid?  Jeg blir fort svett etter noen timer med sekk i varmen, og derfor også sår mellom rognposen og låret noe som er j.. ubehagelig (men tips: zinksalve er alltid med!).  Har testet litt forskjellig undertøy, men kan ikke si jeg enda har funnet en skikkelig god boxer til turbruk.....     

 

Noen som har erfaring med aclima, tufte, devold, comfyballs etc ?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte løpeshorts uten sømmer på utsatte steder (sykkelshorts uten pute) og gikk ca 170km på fire dager på det meste, pungen og skrukken overlevde fint. Gå med smekken oppe for ekstra lufting og bytt til noe luftig (eller ingenting) når du ikke går etapper.

Holde det rent og pent der nede hjelper også. (Våtservietter er fint på tur men en vaskeklut og rent vann er like bra eller bedre hvis forholdene tillater det).

 

Blir det kjøttkaker så går det til nøds å tape lårene der det gnisser men da bør det virkelig tenkes på hygiene i forhold til infeksjoner. Skrukken og pungen tror jeg er umulig å få tapet fornuftig.

 

Till småturer sverger jeg til tynne ull-boxer.

 

Link to comment
Share on other sites

Artig tema :-)

Mulig jeg bare ha vært uheldig, men de boxerne jeg har hatt i ull, har vært veldig slamsete i formen, og har derfor hovedsakelig holdt meg til syntetiske boxere.

Syntetisk forutsetter bytte hver dag, så om du skal pakke ultralett for 14-dagerstur eller thru-hike så kommer du ikke utenom ull. Om jeg kan bytte ofte så funker det meste av syntetisk greit. De beste jeg har er en håndfull Ullmax boxere (som ironisk nok ikke inneholder ett gram naturlig fiber) jeg fikk av dama for leeenge siden (10-15 år). Strikk, passform og alt er tipp topp fortsatt, og de utrolig luftig og tørker raskt. Trur ikke den typen selges lenger, desverre. Det de lager i dag ligner iaf. ikke på de jeg har

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
2 timer siden, Skrueråmuttere skrev:

Asiatene har svaret: talkum. Talkum holder huden tørr, og tørr hud gnager ikke. Gni rikelig med det på affiserte områder, og null gnagsår. 

 

Hadde vært noe å prøvd på hælene kanskje? 

Link to comment
Share on other sites

Det har jeg ikke prøvd, men det kan jo funke.

 

En gang sent på åttitallet ble jeg lurt til å teste et par engangs gnagsårsokker. De var nærmest noen store kaffefiltre med vokset innside og masse talkum. Husker ikke om de hjalp mot gnagsår, men de var akkurat like kjipe å gå med som de høres ut.

Link to comment
Share on other sites

18 minutter siden, FNJ skrev:

Hadde vært noe å prøvd på hælene kanskje? 

 

Tror det er lite som slår sportstape der jeg da, må bare få det på før en får gnagesår...   Compeed er fint om en allerede har fått sår, men det er ubrukelig uten en runde sportstape på...  (nei, jeg jobber ikke i sportstape butikken haha)

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha gått Nijmegen-marsjen et par ganger forstår jeg spørsmålet :). For meg fungerte det veldig bra med silke-boxer. Silke har som kjent mange av de samme egenskapene som ull, men er gjerne lettere og luftigere. I tillegg var det fast rutine å smøre seg inn med vanlig baby/stellesalve for å redusere virkningen av friksjon. Sinksalve var ikke anbefalt som et forebyggende middel, denne blir brukt først når huden er blitt sår.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 1 month later...

Jeg har aldri forstått menn som bruker boxer. Har de ikke baller??

Jeg vil ihvertfall ikke ha noe som slenger rundt når jeg går. Med vanlige underbukser ligger hele utsyret stille der det skal ligge, og gnagsår får jeg heller ikke.

 

Icebreaker briefs er bra.

https://www.icebreaker.com/en-us/mens-underwear/merino-anatomica-briefs-/103031.html?dwvar_103031_color=452  

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Haavard said:

Jeg har aldri forstått menn som bruker boxer. Har de ikke baller??

Jeg vil ihvertfall ikke ha noe som slenger rundt når jeg går. Med vanlige underbukser ligger hele utsyret stille der det skal ligge, og gnagsår får jeg heller ikke.

De fleste boxere (f.eks fra Bjørn Borg) er formet som en "vanlig underbukse" med korte bein. Tenker du på "loose boxer" er jeg enig med deg.

Link to comment
Share on other sites

Nei, de selger jo ikke "løse boksere" hvorsomhelst de selger øl og frossenpizza.

 

"Løse boksere", også kalt boksershorts, er nemlig hovedsaklig produsert i skjortestoff av skjorteprodusenter. Ordentlige herreekviperinger har alltid solgt boksershorts, ofte i skjorteavdelingen og ikke undertøysavdelingen. Det er ikke 1 ordentlig skjorteskredder i Jermyn Street som ikke selger boksershorts som matcher skjortene i stoff og mønster.

 

Det millenials og yngre (eller helt eller delvis demente gen-X'ere og eldre) kaller "boksere" er selvfølgelig bare truser med lange ben, sydd i trusestoff med trusefasong, av undertøysprodusenter. De heter "boxer briefs" på engelsk, hvilket burde blitt "boksertruse" eller "lang truse" på norsk. Kvinnfolkene i undertøysbutikkene på åttitallet skulle aldri fått lov til å rappe navnet på et produkt de aldri hadde solgt - but there we are.

 

Dere som liker truser og lange truser: husker dere fra naturfagsundervisningen at det ble sagt noe om testiklenes evne til å endre avstanden sin til resten av kroppen avhengig av omkringliggende temperatur? 

Edited by Skrueråmuttere
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Skrueråmuttere said:

Nei, de selger jo ikke "løse boksere" hvorsomhelst de selger øl og frossenpizza.

 
 

 

I Norge med andre ord 😁

 

3 hours ago, Skrueråmuttere said:

 

"Løse boksere", også kalt boksershorts, er nemlig hovedsaklig produsert i skjortestoff av skjorteprodusenter. Ordentlige herreekviperinger har alltid solgt boksershorts, ofte i skjorteavdelingen og ikke undertøysavdelingen. Det er ikke 1 ordentlig skjorteskredder i Jermyn Street som ikke selger boksershorts som matcher skjortene i stoff og mønster.

 

 

Skal skjorten nedi eller utenfor boxershortsen?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, slemmo said:

 

I Norge med andre ord 😁

 

 

Skal skjorten nedi eller utenfor boxershortsen?

 

En av de virkelig morsomme egenskapene ved internett, er jo at man får muligheten til å komme i kontakt med noen som faktisk mener absolutt hva det enn skal være.  

 

Jorda er flat? Check. Tolettpapiret skal gå bak og under? Jadda. US Air Force samarbeider med aliens? Jepp. Det var valgfusk kun i ett av 2016- og 2020-presidentvalgene i USA? Ja jøss. Paven er katolikk? Jepp. Paven er antikrist? Å jada. Trump er Guds utvalgte? Åh jadda.

 

Nå har jeg ikke aktivt lett etter noen som synes det er greit å stappe annet enn medfødte organer oppi undertøyet, men historien skal ha det til at Prince Charles (som jeg ikke uten videre anser som en fornuftig mann, men som udiskutabelt kan kle på seg selv) brukte skreddersydde boksershorts som ble kneppet fast inni linningen på buksene hans som et slags fôr. Det betyr jo at minst 2 personer, prinsen og skredderen, mener at skjorten må stappes oppi boksershortsen...

Edited by Skrueråmuttere
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

On 11/29/2020 at 1:58 PM, Cruiser said:

De fleste boxere (f.eks fra Bjørn Borg) er formet som en "vanlig underbukse" med korte bein. Tenker du på "loose boxer" er jeg enig med deg.

 

Hva er poenget med "vanlige underbukser med korte ben"? Med lange ben kan jeg forstå på kalde dager, men korte ben? 

 

On 11/29/2020 at 4:26 PM, Sakoen75 said:

Ja rart kroppen ikke selv har kommet på at det beste er å klemme sammen pikk og pung der de er ment å ligge, klamt og godt.

 

Du har et poeng, men den gangen var det viktig å være klar til avel 24/365. I dag holder det for menn flest å gå med løstsittende i et par uker (?) 2-3 ganger i løpet av livet.

 

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Haavard said:

I dag holder det for menn flest å gå med løstsittende i et par uker (?) 2-3 ganger i løpet av livet.

Bjellene trenger 2-3 grader lavere temp. for å fungere normalt. Dette gjelder hvis kroppen har en vanlig temperatur på 37. 

Fertilitet er en ting, en annen viktig grunn er at lysten på strikkepinner og sytråd kan øke. Og helt i bakgrunnen synger en sykdom som begynner på k.... 

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Aya XXV said:

Hva er poenget med ingen ben? 

 

Det blir mindre varmt.

 

15 minutes ago, Vapenskjold said:

Bjellene trenger 2-3 grader lavere temp. for å fungere normalt. Dette gjelder hvis kroppen har en vanlig temperatur på 37. 

Fertilitet er en ting, en annen viktig grunn er at lysten på strikkepinner og sytråd kan øke. Og helt i bakgrunnen synger en sykdom som begynner på k.... 

 

 

Du mener at testosteronet minker (og dermed fertiliteten kanskje)? 

K? Korona? Kreft? Kilde på det?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...