Jump to content
bardp

Erfaringer med Milrab AS

Recommended Posts

Noen som kjenner til dette firmaet?

Bestilte et Ballistisk-tårn derfra for snart en måned siden. Ordrebekreftelsen kom med en gang men tårnet er ikke kommet. Klarer nå ikke å komme i kontakt med firmaet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har handlet med dem et par ganger. Bare noe småting. Dette har gått knirkefritt, men så har det heller aldri vært noen problemer. Og det er jo hvis det blir problemer en ser bra de egentlig er. Så sånn sett er ikke erfaringen min noe særlig verdt for deg, men jeg har vel i grunnen et godt inntrykk.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har prøvd det meste og det nærmeste jeg har kommet kontakt er en telefonsvarer som ber meg om å sende meil.  Og når en sender meil får en et automatisk svar som sier at det kan ta lang tid å få svar. 

Jeg bestilte Ballistisk-tårnet derfra fordi det sto leveringstid 2-5 dager. Nå er det gått tre uker uten at jeg har hørt et noe fra dem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rart de bruker penger på TV-reklame og ikke har kapasitet til å ta imot henvendelser fra kunder...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan jo hende de har coronatrøbbel, men burde jo kanskje svare uansett. Evt TVreklame er bestilt og betalt for lenge siden og kan ikke settes i noe direkte sammenheng med hva som skjer der nå.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
3 timer siden, bardp skrev:

Har prøvd det meste og det nærmeste jeg har kommet kontakt er en telefonsvarer som ber meg om å sende meil.  Og når en sender meil får en et automatisk svar som sier at det kan ta lang tid å få svar. 

Jeg bestilte Ballistisk-tårnet derfra fordi det sto leveringstid 2-5 dager. Nå er det gått tre uker uten at jeg har hørt et noe fra dem.

Ok, prøvde bare for å teste chatte funksjonen og kom raskt i kontakt med en eller annen person.

Ellers får du søke opp firmaet på proff.no og finne roller og ta det direkte den veien.

Edited by Sakoen75

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har også bare noen få ordrer på samvittigheten hos Milrab. Men det har gått knirkefritt hver gang. Rask ekspedering og ingen kluss.👍 Sendte nettopp en mail til daglig leder, og fikk svar etter bare 2 timer at han skulle se nærmere på denne saken.

Så håper det order seg for deg bardp.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siste status er: Har fått meil fra de hvor de sier at de ikke har gjort noe med ordren og at de ikke vet når de kommer til og gjøre noe. Tilbudt og kjøpe noe annet for pengene jeg har betalt så det kan vel tyde på at de ikke har det jeg skulle ha. Men hvorfor ikke bare si det da. Jet er jo ikke interessert i noe annet. Om de ikke kan levere det jeg skal ha burde de jo bare si det og la meg få pengene tilbake. Synes ikke dette virker veldig seriøst.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 timer siden, bardp skrev:

har betalt så det kan vel tyde på at de ikke har det jeg skulle ha. Men hvorfor ikke bare si det da. Jet er jo ikke interessert i noe annet.

Akkurat sånt vil jeg kveles av, burde være krav om å få tilbake pengene og ikke måtte velge noe annet "piss" de har liggende. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
På 26.4.2020 den 8.33, bardp skrev:

  -  og la meg få pengene tilbake. Synes ikke dette virker veldig seriøst.

 

Men det ser jo ut til å være "bransjestandard" flere steder enn i jakt- og skytter-bransjen at man driver for kundenes regning:

 

https://www.nrk.no/osloogviken/2000-kunder-far-ikke-varene-de-har-betalt-for-hos-garderobemannen-1.14995573

 

Jeg har før, i opptil flere innlegg, skrytt av Meopta-importør Nygaard i Haltdalen. Vi bør kanskje bli flinkere til å vurdere ikke bare produktene, men også de som forhandler dem?

 

https://www.kammeret.no/topic/88164-jaktdepotet-og-reklamasjonkundeservice/?do=findComment&comment=1313099

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

La oss slenge på Trond Alvestad på Hjemmelading.no også
Maken til service og kjapp levering skal en virkelig lete lenge etter.
Når det gjelder Milrab har jeg handlet litt klær hos de ved et par anledninger og alt kom som bestilt uten problemer av noe slag.

Edited by seawolf
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har handla med Milrab. Flere av de andre som omtales her også. Bare positive erfaringer. Også med mange andre jeg har handla med. Om det har vært noe, så har det ordna seg. Vi bør ha forståelse for at sykdom inntreffer, en forglemt ordre kan bli liggende. Før vi tar den helt ut, så bør vi tenke over dette, sant. Og at ansatte i våpenbutikker kan bli eitrande lei av overdreven pruting og spille av tid, er forståelig. Når jeg tar kontakt, så er det konkret for å gjøre en handel. Alltid når jeg fysisk er i sjappa, så handler jeg noe – alltid noe man har bruk for. Har flere bestillinger som jeg ser fram til å hente. Kanskje heller ha fokus på alle de gangene når ting ordner seg.

 

Jeg vil gi kred til hyggelige ansatte i våpenbransjen, de har tøffe nok tider som det er. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sendte en meil til de på mandag og ba om å få pengene tilbake om de ikke kan levere. Men de svarer ikke. De virker jo veldig useriøse. Blir vel advokat mat av dette.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikke mye respons der. Prøver chat i dag men det er jo kun en robot som svarer og den er det ikke mye å bli klok på.

  • Beskriv kort hva du lurer på, slik at vi raskere kan besvare din henvendelse.
  • Hei Hva er status på Ordre 325122?
en time siden
bface5fb-d0fc-470a-99d3-495fd86de82d.png

Milrab Bot

  • Kan jeg få navnet ditt?
  • Bård Morten Pedersen
en time siden
bface5fb-d0fc-470a-99d3-495fd86de82d.png

Milrab Bot

  • Ups, kan du prøve igjen?
  • ??
en time siden
  •  
  • Nye meldinger
  •  
bface5fb-d0fc-470a-99d3-495fd86de82d.png

Milrab Bot

  • Our team member will connect with you shortly.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Etter vell en time var det plutselig en som svarte. Men han kunne ikke si noe om når de kunne levere. Nå er det avbestilt så får en bare håpe at pengene kommer tilbake på konto.

Det at det tar tid å levere og at underleverandører er tomme på lager osv er til å leve med. Men at henvendelser ikke blir besvart er ikke til å leve med. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I kveld fikk jeg en meil fra de der de beklager sen respons og bekrefter at ordren er kansellert og at jeg skal få pengene tilbake når regnskapsavdelingen kommer til min sak. Får bare håpe den avdelingen har hurtigere responstid en support.  

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det ser dessverre ut til at regnskapsavdelingen ikke jobber fortere en support. Har fremdeles ikke fått pengene tilbake.😢

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blir jo litt sånn føljetong dette. Men i går fikk jeg en meil fra Klarna om at de skulle tilbakeføre pengene og at dette vil ta ca 7 dager. Så en vis fremgang er det da.

Men så kan jag jo nevne en god nyhet og det er at jeg fikk et Ballistisk-tårn i posten på mandag fra Børselars AS det kom kjapt etter jeg bestilte det. Et utrolig flott system Swarovski har her. Snap on og kan konfigureres  akkurat som en selv vill. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da har jeg fått pengene til bake så da kan denne føljetongen avsluttes. Men det tok altså nesten tre uler fra jeg ba om å få de tilbake før jeg hadde de på konto. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...