Jump to content

Erfaringer med Milrab AS


bardp

Recommended Posts

Jeg har handlet med dem et par ganger. Bare noe småting. Dette har gått knirkefritt, men så har det heller aldri vært noen problemer. Og det er jo hvis det blir problemer en ser bra de egentlig er. Så sånn sett er ikke erfaringen min noe særlig verdt for deg, men jeg har vel i grunnen et godt inntrykk.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Har prøvd det meste og det nærmeste jeg har kommet kontakt er en telefonsvarer som ber meg om å sende meil.  Og når en sender meil får en et automatisk svar som sier at det kan ta lang tid å få svar. 

Jeg bestilte Ballistisk-tårnet derfra fordi det sto leveringstid 2-5 dager. Nå er det gått tre uker uten at jeg har hørt et noe fra dem.

Link to comment
Share on other sites

3 timer siden, bardp skrev:

Har prøvd det meste og det nærmeste jeg har kommet kontakt er en telefonsvarer som ber meg om å sende meil.  Og når en sender meil får en et automatisk svar som sier at det kan ta lang tid å få svar. 

Jeg bestilte Ballistisk-tårnet derfra fordi det sto leveringstid 2-5 dager. Nå er det gått tre uker uten at jeg har hørt et noe fra dem.

Ok, prøvde bare for å teste chatte funksjonen og kom raskt i kontakt med en eller annen person.

Ellers får du søke opp firmaet på proff.no og finne roller og ta det direkte den veien.

Edited by Sakoen75
Link to comment
Share on other sites

Jeg har også bare noen få ordrer på samvittigheten hos Milrab. Men det har gått knirkefritt hver gang. Rask ekspedering og ingen kluss.👍 Sendte nettopp en mail til daglig leder, og fikk svar etter bare 2 timer at han skulle se nærmere på denne saken.

Så håper det order seg for deg bardp.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Siste status er: Har fått meil fra de hvor de sier at de ikke har gjort noe med ordren og at de ikke vet når de kommer til og gjøre noe. Tilbudt og kjøpe noe annet for pengene jeg har betalt så det kan vel tyde på at de ikke har det jeg skulle ha. Men hvorfor ikke bare si det da. Jet er jo ikke interessert i noe annet. Om de ikke kan levere det jeg skal ha burde de jo bare si det og la meg få pengene tilbake. Synes ikke dette virker veldig seriøst.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

14 timer siden, bardp skrev:

har betalt så det kan vel tyde på at de ikke har det jeg skulle ha. Men hvorfor ikke bare si det da. Jet er jo ikke interessert i noe annet.

Akkurat sånt vil jeg kveles av, burde være krav om å få tilbake pengene og ikke måtte velge noe annet "piss" de har liggende. 

Link to comment
Share on other sites

På 26.4.2020 den 8.33, bardp skrev:

  -  og la meg få pengene tilbake. Synes ikke dette virker veldig seriøst.

 

Men det ser jo ut til å være "bransjestandard" flere steder enn i jakt- og skytter-bransjen at man driver for kundenes regning:

 

https://www.nrk.no/osloogviken/2000-kunder-far-ikke-varene-de-har-betalt-for-hos-garderobemannen-1.14995573

 

Jeg har før, i opptil flere innlegg, skrytt av Meopta-importør Nygaard i Haltdalen. Vi bør kanskje bli flinkere til å vurdere ikke bare produktene, men også de som forhandler dem?

 

https://www.kammeret.no/topic/88164-jaktdepotet-og-reklamasjonkundeservice/?do=findComment&comment=1313099

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

La oss slenge på Trond Alvestad på Hjemmelading.no også
Maken til service og kjapp levering skal en virkelig lete lenge etter.
Når det gjelder Milrab har jeg handlet litt klær hos de ved et par anledninger og alt kom som bestilt uten problemer av noe slag.

Edited by seawolf
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Har handla med Milrab. Flere av de andre som omtales her også. Bare positive erfaringer. Også med mange andre jeg har handla med. Om det har vært noe, så har det ordna seg. Vi bør ha forståelse for at sykdom inntreffer, en forglemt ordre kan bli liggende. Før vi tar den helt ut, så bør vi tenke over dette, sant. Og at ansatte i våpenbutikker kan bli eitrande lei av overdreven pruting og spille av tid, er forståelig. Når jeg tar kontakt, så er det konkret for å gjøre en handel. Alltid når jeg fysisk er i sjappa, så handler jeg noe – alltid noe man har bruk for. Har flere bestillinger som jeg ser fram til å hente. Kanskje heller ha fokus på alle de gangene når ting ordner seg.

 

Jeg vil gi kred til hyggelige ansatte i våpenbransjen, de har tøffe nok tider som det er. 

Link to comment
Share on other sites

Ikke mye respons der. Prøver chat i dag men det er jo kun en robot som svarer og den er det ikke mye å bli klok på.

  • Beskriv kort hva du lurer på, slik at vi raskere kan besvare din henvendelse.
  • Hei Hva er status på Ordre 325122?
en time siden
bface5fb-d0fc-470a-99d3-495fd86de82d.png

Milrab Bot

  • Kan jeg få navnet ditt?
  • Bård Morten Pedersen
en time siden
bface5fb-d0fc-470a-99d3-495fd86de82d.png

Milrab Bot

  • Ups, kan du prøve igjen?
  • ??
en time siden
  •  
  • Nye meldinger
  •  
bface5fb-d0fc-470a-99d3-495fd86de82d.png

Milrab Bot

  • Our team member will connect with you shortly.
Link to comment
Share on other sites

Etter vell en time var det plutselig en som svarte. Men han kunne ikke si noe om når de kunne levere. Nå er det avbestilt så får en bare håpe at pengene kommer tilbake på konto.

Det at det tar tid å levere og at underleverandører er tomme på lager osv er til å leve med. Men at henvendelser ikke blir besvart er ikke til å leve med. 

Link to comment
Share on other sites

I kveld fikk jeg en meil fra de der de beklager sen respons og bekrefter at ordren er kansellert og at jeg skal få pengene tilbake når regnskapsavdelingen kommer til min sak. Får bare håpe den avdelingen har hurtigere responstid en support.  

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Blir jo litt sånn føljetong dette. Men i går fikk jeg en meil fra Klarna om at de skulle tilbakeføre pengene og at dette vil ta ca 7 dager. Så en vis fremgang er det da.

Men så kan jag jo nevne en god nyhet og det er at jeg fikk et Ballistisk-tårn i posten på mandag fra Børselars AS det kom kjapt etter jeg bestilte det. Et utrolig flott system Swarovski har her. Snap on og kan konfigureres  akkurat som en selv vill. 

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Bestilte Thimberland sko fra Milrab. Tok 6 måneder å masse rot. Mottok mange hyggelige mail om det ene å andre. Til slutt sa de at jeg må bestille en annen modell. Gjorde det men fikk likevel skoen jeg bestilte fra fra begynnelsen. Men fikk ikke melding om at de endret. Det vil si at jeg ikke fikk skoen jeg bestilte.  Bestiller ikke noe der igjen. De selger ting som ikke er vanskelig å få tak på andre plasser. 

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
Spike 88 skrev (På 24.3.2021 den 19.22):

.  Bestiller ikke noe der igjen. De selger ting som ikke er vanskelig å få tak på andre plasser. 

Godt poeng!


Jeg har handlet på milrab noen ganger og hatt litt ymse erfaring med de. Ikke så store saker at irritasjonen over dårlig kundebehandling ikke har gått over i løpet av noen måneder… senest for en drøy uke siden fikk jeg levert en pakke fra milrab, begge gjenstandene hadde feil farge… jeg gidder ikke å involvere meg i en lang diskusjon med de for å få det jeg bestilte.

 

Da gjenstår spørsmålet, hvorfor skal jeg handle der? De er ikke bra på pris, de er ikke bra på kundebehandling og mange andre har det samme utvalget.

 

Jeg kommer ikke til å handle på milrab igjen.

Link to comment
Share on other sites

Puffern skrev (19 timer siden):

Er ikke milrab den nettbutikken som alltid ligger en del dyrere enn andre plasser, og bestandig har salg og kampanjer som gjør at prisene blir like de andre butikkene? 

Ja, tillegg synes jeg de er stusselige på rabattene sine.
Jeg har i teorien tilgang til rabatter hos milrab gjennom fagorganisasjon jeg er medlem av, men i praksis dreier det seg som oftest om 4-6%. Min erfaring er at man som ofte kan få 10-20 % på de fleste varer i fysiske forretninger dersom man samler flere kjøp (demper/vpn/optikk eller sekk/goretex/liggeunderlag).  

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, all trades, master of none said:

Ja, tillegg synes jeg de er stusselige på rabattene sine.
Jeg har i teorien tilgang til rabatter hos milrab gjennom fagorganisasjon jeg er medlem av, men i praksis dreier det seg som oftest om 4-6%. Min erfaring er at man som ofte kan få 10-20 % på de fleste varer i fysiske forretninger dersom man samler flere kjøp (demper/vpn/optikk eller sekk/goretex/liggeunderlag).  

Spennende.

Hvor stor fortjeneste tror du en gjennomsnittsforhandler har på våpen og optikk?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Anonymrifle said:

Matbutikker har vel ikke allverdens med fortjeneste men tar det igjen på volum.

Som i sportsbutikkene har nok matbutikkene stor fortjeneste på enkelte produkter og liten fortjeneste på andre. I tillegg tar matvarebutikkene (kjedene) ut fortjeneste i flere ledd, da de eier både grossist- og distribusjonsledd, eiendom, markedsføring osv. På stadig flere produkter eier jo også kjedene hele verdikjeden selv, fra varen produseres til den selges. Bl.a bakevarer der kjedene snart produserer alt selv i egne bakerier.  Så selv om kjøpmannen har liten fortjeneste, kan prispåslaget fra varen kjøpes inn fra leverandør til grossistlager til du legger den i handlekurven, være betydelig større. 

 

Link to comment
Share on other sites

@morpho79, Jeg regner med at de som driver butikk kjenner grensen for hva det er greit å selge egne varer for. 


Jeg pruter ikke på Rema, men jeg dropper rema og går på Kiwi når de har bedre tilbud. 
Bytter du bank eller forsikringsselskap om noen andre gir deg ett bedre tilbud? Kjøper du bruktbil for den prisen som står i frontruta? 

Jeg forstår at spesialiserte forretninger med bredt utvalg ikke kan operere med de samme prisene som xxl, og jeg er villig til å betale mer der, men jeg har tillit til at de er dyktige nok på jobben sin til å ikke selge med tap. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...