bardp Posted April 16, 2020 Share Posted April 16, 2020 Noen som kjenner til dette firmaet? Bestilte et Ballistisk-tårn derfra for snart en måned siden. Ordrebekreftelsen kom med en gang men tårnet er ikke kommet. Klarer nå ikke å komme i kontakt med firmaet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeffery Posted April 16, 2020 Share Posted April 16, 2020 Jeg har handlet med dem et par ganger. Bare noe småting. Dette har gått knirkefritt, men så har det heller aldri vært noen problemer. Og det er jo hvis det blir problemer en ser bra de egentlig er. Så sånn sett er ikke erfaringen min noe særlig verdt for deg, men jeg har vel i grunnen et godt inntrykk. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sakoen75 Posted April 16, 2020 Share Posted April 16, 2020 Prøvd "chatten" de har på siden deres? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bardp Posted April 16, 2020 Author Share Posted April 16, 2020 Har prøvd det meste og det nærmeste jeg har kommet kontakt er en telefonsvarer som ber meg om å sende meil. Og når en sender meil får en et automatisk svar som sier at det kan ta lang tid å få svar. Jeg bestilte Ballistisk-tårnet derfra fordi det sto leveringstid 2-5 dager. Nå er det gått tre uker uten at jeg har hørt et noe fra dem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
amatør Posted April 16, 2020 Share Posted April 16, 2020 Rart de bruker penger på TV-reklame og ikke har kapasitet til å ta imot henvendelser fra kunder... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slemmo Posted April 16, 2020 Share Posted April 16, 2020 Kan jo hende de har coronatrøbbel, men burde jo kanskje svare uansett. Evt TVreklame er bestilt og betalt for lenge siden og kan ikke settes i noe direkte sammenheng med hva som skjer der nå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sakoen75 Posted April 16, 2020 Share Posted April 16, 2020 (edited) 3 timer siden, bardp skrev: Har prøvd det meste og det nærmeste jeg har kommet kontakt er en telefonsvarer som ber meg om å sende meil. Og når en sender meil får en et automatisk svar som sier at det kan ta lang tid å få svar. Jeg bestilte Ballistisk-tårnet derfra fordi det sto leveringstid 2-5 dager. Nå er det gått tre uker uten at jeg har hørt et noe fra dem. Ok, prøvde bare for å teste chatte funksjonen og kom raskt i kontakt med en eller annen person. Ellers får du søke opp firmaet på proff.no og finne roller og ta det direkte den veien. Edited April 16, 2020 by Sakoen75 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oryxhunter Posted April 16, 2020 Share Posted April 16, 2020 Jeg har også bare noen få ordrer på samvittigheten hos Milrab. Men det har gått knirkefritt hver gang. Rask ekspedering og ingen kluss. Sendte nettopp en mail til daglig leder, og fikk svar etter bare 2 timer at han skulle se nærmere på denne saken. Så håper det order seg for deg bardp. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bardp Posted April 26, 2020 Author Share Posted April 26, 2020 Siste status er: Har fått meil fra de hvor de sier at de ikke har gjort noe med ordren og at de ikke vet når de kommer til og gjøre noe. Tilbudt og kjøpe noe annet for pengene jeg har betalt så det kan vel tyde på at de ikke har det jeg skulle ha. Men hvorfor ikke bare si det da. Jet er jo ikke interessert i noe annet. Om de ikke kan levere det jeg skal ha burde de jo bare si det og la meg få pengene tilbake. Synes ikke dette virker veldig seriøst. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sakoen75 Posted April 26, 2020 Share Posted April 26, 2020 14 timer siden, bardp skrev: har betalt så det kan vel tyde på at de ikke har det jeg skulle ha. Men hvorfor ikke bare si det da. Jet er jo ikke interessert i noe annet. Akkurat sånt vil jeg kveles av, burde være krav om å få tilbake pengene og ikke måtte velge noe annet "piss" de har liggende. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jegermeistern Posted April 27, 2020 Share Posted April 27, 2020 På 26.4.2020 den 8.33, bardp skrev: - og la meg få pengene tilbake. Synes ikke dette virker veldig seriøst. Men det ser jo ut til å være "bransjestandard" flere steder enn i jakt- og skytter-bransjen at man driver for kundenes regning: https://www.nrk.no/osloogviken/2000-kunder-far-ikke-varene-de-har-betalt-for-hos-garderobemannen-1.14995573 Jeg har før, i opptil flere innlegg, skrytt av Meopta-importør Nygaard i Haltdalen. Vi bør kanskje bli flinkere til å vurdere ikke bare produktene, men også de som forhandler dem? https://www.kammeret.no/topic/88164-jaktdepotet-og-reklamasjonkundeservice/?do=findComment&comment=1313099 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seawolf Posted April 27, 2020 Share Posted April 27, 2020 (edited) La oss slenge på Trond Alvestad på Hjemmelading.no også Maken til service og kjapp levering skal en virkelig lete lenge etter. Når det gjelder Milrab har jeg handlet litt klær hos de ved et par anledninger og alt kom som bestilt uten problemer av noe slag. Edited April 27, 2020 by seawolf 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BC.Airn Posted April 27, 2020 Share Posted April 27, 2020 Har handla med Milrab. Flere av de andre som omtales her også. Bare positive erfaringer. Også med mange andre jeg har handla med. Om det har vært noe, så har det ordna seg. Vi bør ha forståelse for at sykdom inntreffer, en forglemt ordre kan bli liggende. Før vi tar den helt ut, så bør vi tenke over dette, sant. Og at ansatte i våpenbutikker kan bli eitrande lei av overdreven pruting og spille av tid, er forståelig. Når jeg tar kontakt, så er det konkret for å gjøre en handel. Alltid når jeg fysisk er i sjappa, så handler jeg noe – alltid noe man har bruk for. Har flere bestillinger som jeg ser fram til å hente. Kanskje heller ha fokus på alle de gangene når ting ordner seg. Jeg vil gi kred til hyggelige ansatte i våpenbransjen, de har tøffe nok tider som det er. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bardp Posted April 30, 2020 Author Share Posted April 30, 2020 Sendte en meil til de på mandag og ba om å få pengene tilbake om de ikke kan levere. Men de svarer ikke. De virker jo veldig useriøse. Blir vel advokat mat av dette. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bardp Posted May 4, 2020 Author Share Posted May 4, 2020 Ikke mye respons der. Prøver chat i dag men det er jo kun en robot som svarer og den er det ikke mye å bli klok på. Beskriv kort hva du lurer på, slik at vi raskere kan besvare din henvendelse. Hei Hva er status på Ordre 325122? en time siden Milrab Bot Kan jeg få navnet ditt? Bård Morten Pedersen en time siden Milrab Bot Ups, kan du prøve igjen? ?? en time siden Nye meldinger Milrab Bot Our team member will connect with you shortly. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bardp Posted May 4, 2020 Author Share Posted May 4, 2020 Etter vell en time var det plutselig en som svarte. Men han kunne ikke si noe om når de kunne levere. Nå er det avbestilt så får en bare håpe at pengene kommer tilbake på konto. Det at det tar tid å levere og at underleverandører er tomme på lager osv er til å leve med. Men at henvendelser ikke blir besvart er ikke til å leve med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bardp Posted May 4, 2020 Author Share Posted May 4, 2020 I kveld fikk jeg en meil fra de der de beklager sen respons og bekrefter at ordren er kansellert og at jeg skal få pengene tilbake når regnskapsavdelingen kommer til min sak. Får bare håpe den avdelingen har hurtigere responstid en support. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bardp Posted May 11, 2020 Author Share Posted May 11, 2020 Det ser dessverre ut til at regnskapsavdelingen ikke jobber fortere en support. Har fremdeles ikke fått pengene tilbake. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bardp Posted May 14, 2020 Author Share Posted May 14, 2020 Blir jo litt sånn føljetong dette. Men i går fikk jeg en meil fra Klarna om at de skulle tilbakeføre pengene og at dette vil ta ca 7 dager. Så en vis fremgang er det da. Men så kan jag jo nevne en god nyhet og det er at jeg fikk et Ballistisk-tårn i posten på mandag fra Børselars AS det kom kjapt etter jeg bestilte det. Et utrolig flott system Swarovski har her. Snap on og kan konfigureres akkurat som en selv vill. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bardp Posted May 15, 2020 Author Share Posted May 15, 2020 Da har jeg fått pengene til bake så da kan denne føljetongen avsluttes. Men det tok altså nesten tre uler fra jeg ba om å få de tilbake før jeg hadde de på konto. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spike 88 Posted March 24, 2021 Share Posted March 24, 2021 Bestilte Thimberland sko fra Milrab. Tok 6 måneder å masse rot. Mottok mange hyggelige mail om det ene å andre. Til slutt sa de at jeg må bestille en annen modell. Gjorde det men fikk likevel skoen jeg bestilte fra fra begynnelsen. Men fikk ikke melding om at de endret. Det vil si at jeg ikke fikk skoen jeg bestilte. Bestiller ikke noe der igjen. De selger ting som ikke er vanskelig å få tak på andre plasser. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
all trades, master of none Posted January 29, 2022 Share Posted January 29, 2022 Spike 88 skrev (På 24.3.2021 den 19.22): . Bestiller ikke noe der igjen. De selger ting som ikke er vanskelig å få tak på andre plasser. Godt poeng! Jeg har handlet på milrab noen ganger og hatt litt ymse erfaring med de. Ikke så store saker at irritasjonen over dårlig kundebehandling ikke har gått over i løpet av noen måneder… senest for en drøy uke siden fikk jeg levert en pakke fra milrab, begge gjenstandene hadde feil farge… jeg gidder ikke å involvere meg i en lang diskusjon med de for å få det jeg bestilte. Da gjenstår spørsmålet, hvorfor skal jeg handle der? De er ikke bra på pris, de er ikke bra på kundebehandling og mange andre har det samme utvalget. Jeg kommer ikke til å handle på milrab igjen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gribben Posted January 30, 2022 Share Posted January 30, 2022 Har handlet en del ganger der, alltid uten problemer. Har vært rask levering og den ene gangen jeg har vært i kontakt med kundeservice svarte de raskt. Har også en del gode tilbud. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puffern Posted January 30, 2022 Share Posted January 30, 2022 Er ikke milrab den nettbutikken som alltid ligger en del dyrere enn andre plasser, og bestandig har salg og kampanjer som gjør at prisene blir like de andre butikkene? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
all trades, master of none Posted January 31, 2022 Share Posted January 31, 2022 Puffern skrev (19 timer siden): Er ikke milrab den nettbutikken som alltid ligger en del dyrere enn andre plasser, og bestandig har salg og kampanjer som gjør at prisene blir like de andre butikkene? Ja, tillegg synes jeg de er stusselige på rabattene sine. Jeg har i teorien tilgang til rabatter hos milrab gjennom fagorganisasjon jeg er medlem av, men i praksis dreier det seg som oftest om 4-6%. Min erfaring er at man som ofte kan få 10-20 % på de fleste varer i fysiske forretninger dersom man samler flere kjøp (demper/vpn/optikk eller sekk/goretex/liggeunderlag). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morpho79 Posted January 31, 2022 Share Posted January 31, 2022 4 hours ago, all trades, master of none said: Ja, tillegg synes jeg de er stusselige på rabattene sine. Jeg har i teorien tilgang til rabatter hos milrab gjennom fagorganisasjon jeg er medlem av, men i praksis dreier det seg som oftest om 4-6%. Min erfaring er at man som ofte kan få 10-20 % på de fleste varer i fysiske forretninger dersom man samler flere kjøp (demper/vpn/optikk eller sekk/goretex/liggeunderlag). Spennende. Hvor stor fortjeneste tror du en gjennomsnittsforhandler har på våpen og optikk? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sakoen75 Posted January 31, 2022 Share Posted January 31, 2022 Er merkelig egentlig, vi spør om en god pris i jaktutstyr butikker men gjør vi det samme på Rema? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anonymrifle Posted January 31, 2022 Share Posted January 31, 2022 Matbutikker har vel ikke allverdens med fortjeneste men tar det igjen på volum. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jibrag Posted January 31, 2022 Share Posted January 31, 2022 1 hour ago, Anonymrifle said: Matbutikker har vel ikke allverdens med fortjeneste men tar det igjen på volum. Som i sportsbutikkene har nok matbutikkene stor fortjeneste på enkelte produkter og liten fortjeneste på andre. I tillegg tar matvarebutikkene (kjedene) ut fortjeneste i flere ledd, da de eier både grossist- og distribusjonsledd, eiendom, markedsføring osv. På stadig flere produkter eier jo også kjedene hele verdikjeden selv, fra varen produseres til den selges. Bl.a bakevarer der kjedene snart produserer alt selv i egne bakerier. Så selv om kjøpmannen har liten fortjeneste, kan prispåslaget fra varen kjøpes inn fra leverandør til grossistlager til du legger den i handlekurven, være betydelig større. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
all trades, master of none Posted February 1, 2022 Share Posted February 1, 2022 @morpho79, Jeg regner med at de som driver butikk kjenner grensen for hva det er greit å selge egne varer for. Jeg pruter ikke på Rema, men jeg dropper rema og går på Kiwi når de har bedre tilbud. Bytter du bank eller forsikringsselskap om noen andre gir deg ett bedre tilbud? Kjøper du bruktbil for den prisen som står i frontruta? Jeg forstår at spesialiserte forretninger med bredt utvalg ikke kan operere med de samme prisene som xxl, og jeg er villig til å betale mer der, men jeg har tillit til at de er dyktige nok på jobben sin til å ikke selge med tap. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skrueråmuttere Posted February 1, 2022 Share Posted February 1, 2022 Jibrag skrev (10 timer siden): Som i sportsbutikkene har nok matbutikkene stor fortjeneste på enkelte produkter og liten fortjeneste på andre. Nå er det riktignok 20 år siden jeg har jobbet i sportsbutikk (og den var i andre enden av skalaen fra XXL) men vi hadde samme kalkyle på alle varer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jibrag Posted February 3, 2022 Share Posted February 3, 2022 On 2/1/2022 at 10:09 AM, Skrueråmuttere said: Nå er det riktignok 20 år siden jeg har jobbet i sportsbutikk (og den var i andre enden av skalaen fra XXL) men vi hadde samme kalkyle på alle varer. Det er ikke så lenge siden for min del. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nomad88 Posted March 24, 2022 Share Posted March 24, 2022 bruk over 20 000kr på milrab A+ service Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
22Svendsen Posted May 28, 2022 Share Posted May 28, 2022 Har kun meget gode ting å si om Milrab. Handlet der flere ganger, aldri noe problem, selv med varer som kommer fubar. Fikses fort som bare det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.