Jump to content

Rimelig 9mm (9x19) ammo


Wakdar

Recommended Posts

Hei.
Er ny i dette pistolgamet men har skutt mye rifle på bane tidligere.
Ser priser på 9mm (9x19) pistolammo varierer mye. Dette er ammo jeg kommer til å bruke mest av.
Det billigste jeg har sett hittil er CCI Blazer Brass 124gr FMJ hos Oslo skytesenter til 1888kr for 1000 skudd. Er dette en grei ammo for trening etc?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 9 months later...
1 time siden, Sollie skrev:

Fikk bestilt til den prisen på G-Max Tiller i Trondheim i dag, de hadde ikke på lager der.

Ok. Så man må fysisk i butikk da? Tenkte meg til Trondheim iløpet av neste uke, men blir dyr ammo om man skal kjøre 8mil hver vei gjennom bommer etc flere ganger. 🤣

Edited by Wakdar
Link to comment
Share on other sites

On 8/24/2019 at 2:35 PM, Sollie said:

Fikk bestilt til den prisen på G-Max Tiller i Trondheim i dag, de hadde ikke på lager der.

 

Bestilte der før helgen jeg også. Kun tilfeldig at jeg gikk innom og spurte. InterSport på Orkanger har 4 esker i butikk, men til 229kr esken. Merkelig med tanke på at det er de samme som eier Intersport og G-Max/G-Sport. Uansett fint å kunne handle rimelig Geco lokalt.

Link to comment
Share on other sites

1 minutt siden, Co-81 skrev:

Jeg skal være forsiktig med å drive med egen reklame så da linker jeg kun og så får folk gjøre opp sin egen mening.

 

https://xxl.no/maxxtech-9x19mm-luger-115gr/p/1163352_1_style

Ikke verdens beste ammo etter flere tester har jeg sett. Ikke er de vell ladbare om man har tenkt det heller ettersom disse hylsene tydeligvis har en kant innvendig som de orginale kulene settes ned til. Også er de bare 115gr. :P 

 

Link to comment
Share on other sites

13 timer siden, Wakdar skrev:

Ikke verdens beste ammo etter flere tester har jeg sett. Ikke er de vell ladbare om man har tenkt det heller ettersom disse hylsene tydeligvis har en kant innvendig som de orginale kulene settes ned til. Også er de bare 115gr. :P 

 

 

Her tar du nok pent feil.

 

Sjekket senest i dag og kan melde om følgende rapport:

 

Det er ingen innvendig kant på denne produksjonen; det er noe produsenten hadde på noen Loter for ett par år tilbake, men produsenten har byttet maskiner i produksjonen siden da. 

 

Det er altså ikke noe med hylsene som tilsier at de ikke kan lades om på nytt.

 

Sjekket også med magnet og verken kullene eller hylsene reagerte på magneten.

 

Rapte ut en eske i dag morges og den går helt fint uten klikk eller repetisjon problemer. 

 

Er det billig trenings ammo: ja, helt klart men gir mye for pengene og jeg føler hvertfall det er bra å kunne tilby ett slik produkt for de som ikke kan eller ønsker å bruke over 8000kr på ammo i ett jafs.

 

Her er det lik pris om en kjøper en eller 100 esker. 

1FE238BF-692A-495A-A974-12516037F4F7.jpeg

3A97248D-1821-44CC-B680-0FBE6737378F.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Oslo Skytesenter hadde MaxxTech 115grs inne i februar. Dette var før jeg hadde egen pistol og jeg leide derfor våpen og ammo fra OSS.

Jeg ser i skyteloggen min at jeg hadde "light primer strike" på 10 av 50 skudd når jeg skjøt med Tangfoglio Limited Custom Extreme (Merke i primer men ikke noe smell, gikk på forsøk 2).

 

Uken etter skjøt jeg med Glock 19X, samme ammo, uten problemer.

Walther Q5 Match SF spiste dem også uten problemer.

 

Tenkte bare å nevne det :)

 

 

Edited by Vidar1860
Link to comment
Share on other sites

Var ett par europeiske grossister som hadde den gamle lot’en på lager; snakket med sjefen på Pobjeda Technology Gorazde og han frarådet meg å kjøpe de kupp partiene som enda sirkulerer hos enkelte grossister. 

 

Mye tyder på at dette er første direkte leveransen fra produsenten til Norden. 

Link to comment
Share on other sites

En produsent med et heller dårlig renome og en importør  (XXL)og selger (XXL) som ikke leverer når varene deres fororsaker skade, burde alle styre unna.

Mitt råd til alle er å styre unna og heller kjøpe Geco, om man skal ha billig 9mm. i dag.

Edited by NM149
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hvis du er fersk og kjøper Geco 9mm rød eske.. så vær klar over at den er litt hardt ladet.  

Billig ammo er det, du lærer virkelig å holde pistol rett ellers fyk det t helsike pga hard rekyl iforhold til annen og bedre ammo.  :)

Men etter å ha skutt med denne ammoen så er du klar for det meste.  

Nå har jeg vel bannet i kirken  :D  

Link to comment
Share on other sites

Tilbake til Maxxtech. Det er nok ikke noe hemmelige forskjeller fant jeg ut. Om at det er stålhylse eller "vanlige" hylser er tydelig market på eskene. XXL selger ikke stålhylser.

Som sagt jeg har prøvd med stålhylser. Batchnummer jeg kom med refererer da til stålhylsereferansen. I revolver sitter de fast i tønnen. Nå har jeg prøvd de med en (ny) STI trojan. Har en del utkastfeil (som jeg ikke har med Geco) så vi får se etter 1000 skudd om det er fortsatt problemer med Maxxtech. Samlingene er veldig ujevne, og ammoen soter / røyker / gnistrer betydelig mer enn Geco / Fiocchi o.l.

Link to comment
Share on other sites

Ett par spørsmål fra en fersk skytter.


1. Våpensøknaden er rett rundt hjørnet og valget av 9mm har falt på CZ Shadow 2. Ser at prisen på ammo ligger rundt 2,- ved kjøp av 1000 skudd fra de fleste produsenter - Geco, Fiocchi, S&B, Magtech og CCI.
Hvilken ammo anbefaler/fraråder forumet til Shadow'en?

 

2. Skulle bare sikre meg en brukt Pardini SP22 i en våpenbutikk, men ramlet samtidig på et impulskjøp av en tunet S&W 686. 

38spec/357mag fabrikkammo som fungerer best? Eller er det kun hjemmeladet som fungerer?

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...