Jump to content

Kvalitets optikk fra netthandel.no??


tuna

Recommended Posts

hahaha luftmotstandsjustering :D:D:D det beste jeg har hørt på lenge! Til den prsen er det ikke værst at det følger med både siktedel og okular å greier! fa** at jeg har bestillt meg en zeiss, der sto det ingen ting om at disse delene fulgte med å ihvertfall ikke luftmotstandsjustering!

Link to comment
Share on other sites

Hahahahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrhk lenge siden jeg har ledd så mye

 

"Okular

Siktedel

Låsering

Zoom-ring

Løftejustering

Luftmotstandsjustering

Objektivdel

Justerbart objektiv "

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk! Og så med okulardel og greier da!

Tydelig at det ikke er jegere og skyttere som har laget annonsene. Synes faktisk det var aller morsomst med bildene til jakttårnet, der det flyter forbi en flokk REINSDYR! Utrolig god ide å dra med seg et jakttårn på Hardangervidda! Siden det ikke er trær der som man kan feste tårnet til kan man kanskje bære med seg et tre også? Så sitter man der da, i tårnet sitt, og skuer ut over snaufjellet

:D

Link to comment
Share on other sites

Luftmotstandsjustering er i tilfelle du må løpe som faen. Da er det jo kjipt å bli sinka av motstand i kikkerten. Den er jo hele x32, så det er jo store proporsjoner ute og går

 

Huff, å så jeg som bestilte meg en Schmidt & Bender 4-16 x 50. Håper det ikke blir vind :cry:

Jeg glemte også å spørre om det var med siktedel :shock:

Link to comment
Share on other sites

Luftmotstandsjustering er i tilfelle du må løpe som faen. Da er det jo kjipt å bli sinka av motstand i kikkerten. Den er jo hele x32, så det er jo store proporsjoner ute og går

 

Huff, å så jeg som bestilte meg en Schmidt & Bender 4-16 x 50. Håper det ikke blir vind :cry:

Jeg glemte også å spørre om det var med siktedel :shock:

Ja herregud, må visst hjem å sjekke mine SuB kikkertsikter også. Jeg tror nok det er okular på mine, men har jeg egentlig Siktedel? Og hva med Objektivdelen? Jeg kan ike se at jeg har noe annet enn okularet jeg!? Og hva med Justerbart objektiv da? Jeg føleg meg litt ... tom.. og rar.. snytt på en måte!

Link to comment
Share on other sites

Aaaaaaarrrgghhhhhh.........................! SELVFØLGELIG er auksjonen avsluttet nå! Typisk min flaks! Her var jo alt i ett; både okular og siktedel, løftejustering (jekk??), den berømte luftmotstandsjusteringen jeg har drømt om, og kombinert låse- og zoomring! Og attpåtil norsk bruksanvisning...

 

*sukk...*

*feller en tåre inni meg...*

 

 

 

 

En STOR lattertåre :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ett sikte med luftmotstands justering, kan ikke fatte og begripe at dere andre ennå ikke har fått øynene opp for denne tekniske innretningen ennå. :shock:

 

Jakten blir så myen gøyere og lettere.

 

Kan også anbefale en Vekt forminsker til å plasere i jakt sekken. Dette er en annen teknisk nyvinning fra våre naboer i langt langt syd/øst. Om du fyller sekken med 10kg fjas, slår på inrettningen som faktisk er litt mindre en et 9v batteri. Så misker total vekten med nesten 25%

 

Den kan sikkert også finnes på den aktuelle nettsiden. Om de ikke er tom da, for de er sinsykt populær her på vestlandet.

Link to comment
Share on other sites

Luftmotstandsjustering er i tilfelle du må løpe som faen. Da er det jo kjipt å bli sinka av motstand i kikkerten. Den er jo hele x32, så det er jo store proporsjoner ute og går

 

Huff, å så jeg som bestilte meg en Schmidt & Bender 4-16 x 50. Håper det ikke blir vind :cry:

 

Det er jo ikke noe problem så lenge det ikke blir motvind, du har jo høyde og sidejustering, bare ikke luftmotstandsjustering.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo ikke noe problem så lenge det ikke blir motvind, du har jo høyde og sidejustering, bare ikke luftmotstandsjustering.

Trodde den luftmotstand justeringen var tiltenkt 'drive by shooting' jeg, med en vertikal luftmotstand.. så feil kan man altså ta

 

Jeg er ganske sikker på at det kun gjelder motvind, og sikkert også medvind.

Link to comment
Share on other sites

mye bra der ja:-)

 

De har CE-godkjente våpenskap også, synd de må være FG-godkjent for å oppfylle norske krav.

 

 

Utrolig nok er det folk som handler dritten også.

Link to comment
Share on other sites

Det er klart at Windage har noe med vind å gjøre..... og vind gir luftmotstand, eller?

 

Dette står i Webster:

 

windage

One entry found.

 

 

Main Entry: wind·age

Pronunciation: \ˈwin-dij\

Function: noun

Etymology: 1wind

Date: circa 1710

1 a: the space between the projectile of a smoothbore gun and the surface of the bore b: the difference between the diameter of the bore of a muzzle-loading rifled cannon and that of the projectile cylinder

2 a: the amount of sight deflection necessary to compensate for wind displacement in aiming a gun b (1): the influence of the wind in deflecting the course of a projectile (2): the amount of deflection due to the wind

3: the surface exposed (as by a ship) to the wind

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg kjøpte faktisk ett sånt Northmark kikkertsikte for å ha på luftgeværet som jeg gav nevøen min i julegave. Må si at jeg var positivt overasket over optikken i kikkertsiktet, men så ingenting til løftejusteringen og luftmotstandsjusteringen :) Montasjene som fulgte med var totalt ubrukelige, så de gikk i søpla.

Jeg fikk det for ca.70kr på auksjonen, så det kom på ca. 150kr alt i alt, og det må jeg vel si at det var verdt. Pjokken var i hvert fall svært fornøyd, og det har blitt flittig brukt :D

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...