Jump to content

Revolver, et spørsmål om estetikk.


Olesøn

Recommended Posts

En kommentar fra sidelinjen ang Blackhawk og amerikanske ekvivalenter; De passer ikke til norske saue-bonde hender. Jeg bruker hansker som er beregnet til normale voksne og selv for meg er disse helt åndsvake.

Så med mindre du eller noen i nær familie er dverger; prøv det grundig før du hiver deg på hype'en

En knallhard .44 når grepet kommer fra Toys r' us er lite moro :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Det var en god oppsummering av det som er mitt inntrykk også. Hadde litt lyst på en Blackhawk jeg, helt til jeg fikk prøve en. Da gikk det fort over.

 

Men det gjelder ikke bare Blackhawkene, selv om de er verstinger; omtrent alle revolvergrep som er å få tak i er lagd for kvinnfolk og pygmeer.

Link to comment
Share on other sites

En kommentar fra sidelinjen ang Blackhawk og amerikanske ekvivalenter; De passer ikke til norske saue-bonde hender. Jeg bruker hansker som er beregnet til normale voksne og selv for meg er disse helt åndsvake.

Så med mindre du eller noen i nær familie er dverger; prøv det grundig før du hiver deg på hype'en

En knallhard .44 når grepet kommer fra Toys r' us er lite moro :mrgreen:

 

Jeg er tibøyelig å være enig når det kommer til det tradisjonelle Blackhawk - grepet, men Bisley - grep er noe helt annet!

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte min .357 Blackhawk (4 5/8 løp) på 70 talet.- Lovet meg selv at; denne skal jeg beholde... og det har jeg også gjort.

Har også store hender, men jeg skyter som regel mykt ladet ammo i den (på 38spec nivå)- så grepet har ikke plaget meg nevneverdig,.. tvert om synes jeg den "ruller" fint av rekylen når man ibland skyter "fulladet".

Jeg tror en sånn Blackhawk ... med den riktige patina, med SKRUER og med de 4 klick når man spenner hanen, skulle oppfylle dine krav til estetikk.

Eneste... skulle personlig ønsket den i .45LC i stedet

 

Om du liker S&W... søk og se på gamle fine Mod 696,.. smekker fin sak i .44 Special og 3" løp

Vakreste av de vakre når vi snakker S&W. :)

 

bobby

Link to comment
Share on other sites

Super Blackhawk kommer med et litt større grep modellert etter Colt Dragoon. Ellers er/var konsensus at det beste grepet for å håndtere SA-rekyl er et Bisley-grep (Og hane):

 

RS09.jpg

 

Detaljen med forsiktet på løpsbånd ser ikke bare bra ut, men gir huset til utstøterstanga litt mer hold enn bare skruen i løpet.

 

Freedom arms har gså et slags Bisley-grep:

13828378_1.jpg?v=8CF5EFBD098B400

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ytterst uenig hr. Highpower! Dette er en metode som har fungert for eget vedkommende i en årrekke. Logikken er dessuten meget solid:

 

- man kjøper et våpen som kan fylle funksjonen til det våpenet man egentlig har lyst på, men som koster mye mer.

- man investerer maksimalt i ladekomponenter for å spare mest mulig ift fabrikkammo.

- man kjøper det våpenet man egentlig hadde lyst på, men som i utgangspunktet var for dyrt, for alle de tusenlappene man har spart ved å lade selv.

 

 

 

Malle,

Det der er samme "logikk" eller mangel på sådan som en frue i nabolaget brukte da hun kjøpt kjole sist. Kontoen var skrapet men likevel kom hun hjem med ny kjole. Da mannen spurte hva i all verden hun tenkte på sa hun: "Jeg bare måtte, den var jo satt ned fra 1500,- til 500,-!" Mannen svarte oppgitt: "Ja men vi har da ikke 500,- på kontoen før jeg får lønn! Hvordan betalte du den?" Hennes svar var genialt: "Jo jeg betalte kjolen med 500,- av de 1000,- som jeg sparte! :D Og de siste 500,- av besparelsen brukte jeg på dette lekre undertøyet! Vil du se..?"

End of discussion!! :lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

Min gode Malle, jeg uttalte meg med utgangspunkt i min egen erfaring som tilsier at man overhodet ikke sparer noe på å lade selv. Man skyter tilsvarende mer, og man kommer aldri ut fra "godteributikken" uten en ny duppeditt som man ikke kan skjønne at det har gått an å klare seg uten på ladebenken 8)

 

 

 

Min gode Hr. High Power,

 

Slike uttalelser som det der er det ikke lov å poste åpent på et forum som ikke har ektefellefilter!!!!

 

Still deg foran et speil og motta kjeft fra moderator!! :forvirra:

Link to comment
Share on other sites

Min hadde (denne gang ikke tull) en Luger som hun fant bak en busk etter krigen.

 

Den ble gjemt, glemt og sikkert tatt av en eller annen luring. Som liten letet jeg etter den hver gang jeg var på besøk, men fant den ikke. Spurte min farfar rett før han døde, da tok han meg med til ett sted jeg aldri hadde letet.. i garasjen! Forventningen var stor da vi åpnet en boks som lå oppunder taket. Men der lå bare noen 9mm patroner.. ja, sånn startet min interesse for lugere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...