Jump to content

Avstemming om våpenlov.


jmonsen

Recommended Posts

"Han sier at det ikke er noe som tyder på at dette nettstedet er voldelig innstilt, men at det er snakk om et nettsted som henvender seg til mennesker som synes det burde være langt større romslighet enn i dag i forhold til våpenhold."

 

Det denne Ståle Svendsen gjør er nesten å stigmatisere kammeret.no

"langt større romslightet i forhold til våpenhold" ?

Hva legger han i det tro?

Er det å ha et lovverk som praktiseres likt over hele kongeriket og som ivaretar legitime behov hos jegere og skyttere det han karaktiserer som "langt større romslighet" ?

 

Ihvertfall bra at han fastslår at det ikke er noe som tyder på vi er voldelige... :roll::roll::roll:

 

Snakk om å ta ting ut av sin sammengeng, og dette er en offentlig person, en av POD sine talspersoner.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 144
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tja jeg sier ikke herr Svendsen er korrupt og har egne agendaer på siden av lovverket, neida. Men det betyr jo ikke at man ikke skal følge med personer i maktposisjoner, man har jo vannverks skandalene friskt i minnet. :wink:

 

Nja fra spøk og eksempel til alvoret:

 

Du får unnskylde meg SS, men jeg har nok ikke i nærheten samme syn på hva du burde og ikke burde gjøre (og det er vel forøvrigt greit). Men uttalelsen din i avisen er etter mitt begrep i overkanten av hva du har lov til å si offentligt, misbruk av posisjon kalles slikt (om det er sagt slik det kommer frem i artikkelen).

 

Edit: Fjernet en linje som det i ettertid ser ut til å mangle dekkning for, samt lagt til den lille disclaimeren i slutten.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

I debatten på ØP er det en Erik P som også er ute etter å spikre kammeret.no på stabbursveggen.

Her hagler det med påstander om lukkede samfunn, rasistiske symboler, historieforfalsking, organisasjon ala NRA og gud vet hva.

Er det vår gamle venn fra Orkdalen som er ute etter oss... :?

 

I tillegg er en Glock 19 brukt som illustrasjon over teksten om at det var en Walter 22 pistol som ble benyttet til ugjerningen i Finland.

Journalistisk korrekhet og etterrettelighet ...??

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Da logget jeg meg inn på den debatte, rett og slett fordi dette tullet fra ErikP ikkek an få stå usagt. Det er den samme fyren som ble kastet ut herfra på grunn av usakligheter, så han har vel et hevnmotiv for å spre slikt tull da. Ham om det.

 

Og her kan vi se hva vi har med å gjøre...

Minner litt om bildene vi har sett i media i det siste....

http://www.biip.no/ErikP

Link to comment
Share on other sites

haha :D Jeg limte bare inn første linken jeg kom til når jeg googlet ErikP. enhver som leser den debatten jeg linket til skjønner nok at den fyren kverulerer der han kommer til. Herregud, fyren forsøkte seg på å si at dette forumet vårt for jakt og skyteinteresserte er en slags hemmelig klubb med skjulte skumle interesser.... :cry: Jaja, det falt til jorden ser det ut for.

Bent

Link to comment
Share on other sites

Jammen ble vi busted. Kunne ikke vært bedre i mine øyne :-) Moderatorer står naturligvis fritt til å endre på linken jeg lagde. Dette var kun et stunt fra meg, og ikke fra styret eller noe, bare så det er helt klart.

 

 

Fikk jo lokket fram en interesant uttalese fra S.S., våre 2 mest skriveføre medlemer kan kanskje bruke den til noe?

Link to comment
Share on other sites

Og her kan vi se hva vi har med å gjøre...

Minner litt om bildene vi har sett i media i det siste....

 

http://www.biip.no/ErikP

 

 

 

 

----fjernet bilde----

 

 

Sånn presenterer altså en som hevder å være utstøtt pga sin seriøsitet seg på internett. Fint om noen kan poste bildet på Origo slik at debatantene får se hvem og hva de har truffet på!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Bilde fjernet.

 

Dette er jo NØYAKTIG slike fremstillinger vi vil unngå. En person som bruker våpenet sitt til "imagebygging" på en slik måte er personer jeg mener ikke burde ha våpen. I beste fall brukte han selvutløser. Hvis ikke, står han faktisk og sikter på en annen person med en revolver :shock:

 

Jeg har ALDRI siktet på noe levende jeg ikke skal skyte med mine jaktvåpen.

 

Jeg blir uvel av å se ned en pistolmunning, selv på bilder!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Øyh, Chief og Glensen!

 

Kan'ke dere være så inderlig greie å fjerne det h.....es bildet? For tida ser jeg mer enn nok av de forb... pistolmunningene hvis jeg skulle være så dum å klikke meg inn på VG på nett. Jeg får noia av å se et våpen fra den kanten! Så, please? Jeg vil gjerne kunne loke rundt her inne uten å se den samme dritten her.

 

Forøvrig er det etter min ikke så veldig beskjedne mening et uttrykk for en 100% ræva våpenkultur å idetheletatt tenke på både å produsere og å gjengi den typen bilder.

 

EDIT: Takk, karer, for at dere fjernet bildet!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Folk som legger ut "sånne bilder" burde det kansje blitt sendt en bekymringsmelding på ?

 

Igjen vil eg skryte over Skaubjønn og Sako 30-06 over gode innleg på kammeret.

Vi på kammeret.no burde faktisk være litt "stolt" over at de tar seg tid å være med å diskuter med oss andre.

 

Samtidig skal moderatorene få skryt for å holde ute usaklige inspill, fra personer som BØR TENKE igjennom hva de sier/skriver her på kammeret. Grove usakligheter skader alle skyttere og jakt intresserte, ikke bare idioter.

 

MADMADS

 

GGD Gretten Gammal Pyslektiker

NKP Norsk Dysxlekci forbund.

Kvatermester av guds nåde.

Link to comment
Share on other sites

Applaus til Skaubjønn for gode innlegg.

 

Husker ikkje ErikP fra dette forumet, men har sett han kverulere i det uendelige på jegerjenter.net

Da husker du kanskje "Keith" her på Kammeret.

Det er samme fyren.

På Sluttstykke kalte han seg ErikP helt til han ble kastet på hodet og ræva ut (noe han alltid blir uansett hvor han er).

Så brukte han litt tid på forumet til NSF til å drite ut Sluttstykke før han snek seg inn på Sluttstykke igjen under nicket "anna".

Så ble han avslørt, brukte mer tid på NSF forum (forøvrig eneste plassen han ikke er kastet ut, til tross for sverting av både debattanter og NSF) med sverting av Sluttstykke, før han snek seg inn igjen under nicket "Beaver".

Han ble fort kastet ut igjen.

Han kan kalle seg hva han vil, men avslører seg på stilen etter kort tid.

Han har tilogmed blitt kastet ut fra forumet til sin egen pistolklubb, samt fra NFPS (som han bruker mye tid på å sverte).

Link to comment
Share on other sites

Forøvrig er det etter min ikke så veldig beskjedne mening et uttrykk for en 100% ræva våpenkultur å idetheletatt tenke på både å produsere og å gjengi den typen bilder.

 

 

For å være snill og grei har jeg tatt bort bildet, men egentlig burde det stått der nettopp fordi han fyren på bildet hevder seg å være forfulgt av lensmann, skytterforbund, klubber og enkeltpersoner fordi han, ifølge seg selv, er en seriøs varsler.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, det ser ut til at "Kammeret" nå etter hvert på alle måter har fulgt i fotsporene til det gamle Sluttstykke forumet. Skal tro hvor mange timer PoD bruker i uka på å kartlegge oss?

 

Og uttalelsen fra SS om at det ikke er noe som tyder på at "organisasjonen" er voldelig innstilt.............WTF :?

Like insinuerende som om jeg skulle sagt: " I dag var (sett inn navnet på en du ikke liker) edru da han kjørte til jobb".

 

Noen som vet om det er lenge til denne kroppen går av med pensjon :wink:

Link to comment
Share on other sites

Lurer på hva den vanlige borger som ikke har så stor peiling på våpen tenker etter å ha lest uttalelsene til denne Ståle Svendsen i POD :cry: Det er vel noe av det mest stigmatiserende jeg kan huske å ha sett en offentlig tjenestemann har komt med på lenge. Det er vel slike uttalelser de tilvanlig bruker mot nazister og andre grupperinger som blir holdt øye med av PST. Håper styret har annledning til å sette seg sammen og lage et skriv til denne personens overordnede der vi kan få en klarhet i slike uttalelser.

Link to comment
Share on other sites

Solheimen, du må huske på at dei i Politi / POD, har fått opplæring i våpen, for å forsvare seg mot kriminelle som skulle være bevæpna. Dei har rett å slett ikkje ide om at det faktisk utelukka kan brukes til baneskyting eller jakt. Og sidan dei er på den "lovlydige sida" så blir alle andre automatisk på den andre sida, som potensielle farlige med våpen i hånd.

Og som eg pleier å sei, dritten flyt som regel alltid opp i overflata, det gjeld desverre ofte innen større organisasjoner. Dei som har is i magen og opner kjeften når det er et eller anna vettug, dei blir sittande igjen på bunnen, medan dei som klatrar i organisajonen, går over lik for å nå toppen.

Link to comment
Share on other sites

Solheimen, du må huske på at dei i Politi / POD, har fått opplæring i våpen, for å forsvare seg mot kriminelle som skulle være bevæpna. Dei har rett å slett ikkje ide om at det faktisk utelukka kan brukes til baneskyting eller jakt. Og sidan dei er på den "lovlydige sida" så blir alle andre automatisk på den andre sida, som potensielle farlige med våpen i hånd.

Og som eg pleier å sei, dritten flyt som regel alltid opp i overflata, det gjeld desverre ofte innen større organisasjoner. Dei som har is i magen og opner kjeften når det er et eller anna vettug, dei blir sittande igjen på bunnen, medan dei som klatrar i organisajonen, går over lik for å nå toppen.

Det snodige er at SS er pistolskytter, han og...

Link to comment
Share on other sites

Solheimen, du må huske på at dei i Politi / POD, har fått opplæring i våpen, for å forsvare seg mot kriminelle som skulle være bevæpna. Dei har rett å slett ikkje ide om at det faktisk utelukka kan brukes til baneskyting eller jakt. Og sidan dei er på den "lovlydige sida" så blir alle andre automatisk på den andre sida, som potensielle farlige med våpen i hånd.

 

De er opplært og drillet til å tenke at alle kan være potensielt farlige, og de ønsker selvfølgelig at alle untatt politiet skal være ubevæpnet, tilogmed forsvaret.

Det er selvfølgelig også mye enklere å behandle alle som kriminelle, det blir fort ett rotete bilde om det skal vandre rundt både lovlydige og kriminelle våpeneiere.

Link to comment
Share on other sites

Er dere helt teite eller? Det er jo et resultat av et ledende spørsmål. Har dere faen meg aldri lest en avis før? Det SS skriver er GODE NYHETER for oss. Men neeeeida - dere leser ting som ikke står mellom linjene, og bryr dere bare med det. Fjols.

På hvilket grunnlag påstår du at det er et resultat av et ledende spørsmål ?

Jeg kan ihvertfall ikke finne noe slikt, men det er kanskje fordi jeg er fjols og teit...

Link to comment
Share on other sites

Det er i bunn og grunn veldig trist å lese det ERIK P skriver. Han var og er en meget kunnskapsrik person når det gjelder både våpen og hjemmeladning, han har vært en flink innitiativtaker og støtte til skyteidretten. Og så har det kommet til dette. Å lyve i offentlighet for å rettferdigjøre seg selv er en ting, men at han nå skal ta "hevn" over skytternorge på den måten er... Ja trist.

Link to comment
Share on other sites

Det er i bunn og grunn veldig trist å lese det ERIK P skriver. Han var og er en meget kunnskapsrik person når det gjelder både våpen og hjemmeladning, han har vært en flink innitiativtaker og støtte til skyteidretten. Og så har det kommet til dette. Å lyve i offentlighet for å rettferdigjøre seg selv er en ting, men at han nå skal ta "hevn" over skytternorge på den måten er... Ja trist.

Enig i Hassel her. Både SWS, NFPS og Kammeret er vel åpent for alle. At man gjøre dumme ting som gjør at man blir utesteng, det får han selv stå for. Dette er åpenbart et "hevntokt" fra den siden, det samme hadde vel skjedd om han hadde blitt utestengt fra NSF også.....

Link to comment
Share on other sites

Det er i bunn og grunn veldig trist å lese det ERIK P skriver. Han var og er en meget kunnskapsrik person når det gjelder både våpen og hjemmeladning, han har vært en flink innitiativtaker og støtte til skyteidretten. Og så har det kommet til dette. Å lyve i offentlighet for å rettferdigjøre seg selv er en ting, men at han nå skal ta "hevn" over skytternorge på den måten er... Ja trist.

Ja, det er trist og bør ikke stå umotsagt.

Hadde det ikke vært for at jeg befinner meg et sted der jeg ikke har tilgang på mobiltelefon (som må til for å få tilgang på ØP-forumet), hadde jeg nok skrevet noen ord om hvorfor ErikP er utestengt fra det meste.

Jeg hadde også kommet til å legge ut linken til det bildet som er nevnt, slik at de som ikke kjenner til fyren kunne hatt bedre forutsetninger for skjønne at det han driver på med er sverting og løgn.

Kanskje noen burde gjøre dette ?

Link to comment
Share on other sites

På hvilket grunnlag påstår du at det er et resultat av et ledende spørsmål ?

Jeg kan ihvertfall ikke finne noe slikt, men det er kanskje fordi jeg er fjols og teit...

Nei, det står heller ikke at han er sitert på det. Prøv å sette deg inn i situasjonen hvor journlisten prøver å få en sak som er verdt å få på trykk. SS ringer ikke inn og sier "dette nettstedet er ikke voldelig innstilt". Det ligger en samtale bak som journalisten trekker ut elementer fra. Det betyr ikke at SS går rundt og tenker på om vi er voldelige eller ei, det er en samtale som leder frem til en kommentar fra han. Og det er ingen dum kommentar. SS har tydeligvis sett at vi har et positivt engasjement!

 

op-prater-med-ss.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde også kommet til å legge ut linken til det bildet som er nevnt, slik at de som ikke kjenner til fyren kunne hatt bedre forutsetninger for skjønne at det han driver på med er sverting og løgn.

Kanskje noen burde gjøre dette ?

Det morsomste ved dette er at fyren rakker ned på Skaubjønn sine meninger ved å hinte til at psykiske pasienter bør miste all rett til våpen, og at psykologer/psykiatere er indirekte skyld i drap når tilsynelatende psyke mennesker dreper.

 

Det han ikke skjønner, er at Skaubjønn forsvarer ErikP sin egen stilling som (tydelig) psyk med våpen og hans rett til å drive med sin hobby.

Link to comment
Share on other sites

På hvilket grunnlag påstår du at det er et resultat av et ledende spørsmål ?

Jeg kan ihvertfall ikke finne noe slikt, men det er kanskje fordi jeg er fjols og teit...

Nei, det står heller ikke at han er sitert på det. Prøv å sette deg inn i situasjonen hvor journlisten prøver å få en sak som er verdt å få på trykk. SS ringer ikke inn og sier "dette nettstedet er ikke voldelig innstilt". Det ligger en samtale bak som journalisten trekker ut elementer fra. Det betyr ikke at SS går rundt og tenker på om vi er voldelige eller ei, det er en samtale som leder frem til en kommentar fra han. Og det er ingen dum kommentar. SS har tydeligvis sett at vi har et positivt engasjement!

Det er akkurat det jeg sliter voldsomt med å tro med bakgrunn i alt som har kommet fra den kanten tidligere.

Skal vi nå tro at SS er på vår side?

Ærlig talt; get real.

Link to comment
Share on other sites

Du kan tro akkurat hva du vil, jeg forholder meg til det som står skrevet i artikkelen - og det er gode ting for oss. Noen sammenligner det med hvordan nazister blir behandlet...! Om han er på 'vår' side eller ikke må du nesten spørre han om selv. I artikkelen skriver han ingenting vondt om oss, og det er viktig.

 

Jeg begynner jo å skjønne hva folk her inne vil at POD skal si; "kammeret er en gruppe med seriøse jegere og skyttere som vi synes skriver veldig mye interessant". Eller noe sånt. Hvem som må ta en reality check vet ikke jeg...

Link to comment
Share on other sites

Er dere helt teite eller? Det er jo et resultat av et ledende spørsmål. Har dere faen meg aldri lest en avis før? Det SS skriver er GODE NYHETER for oss. Men neeeeida - dere leser ting som ikke står mellom linjene, og bryr dere bare med det. Fjols.

Kansje på tide med ett lite kurs i å vurdere artikkler/uttalelser i media for oss fjolsa? For det hadde jo vært greit å få litt utdannelse på det feltet også (spesielt med tanke på at vi selv kan bli utspurt av sleipe journalister).

 

Uansett så velger jeg å se meget skrått på enhver person med mye makt, speiselt i dette tilfelle her. Der det som tidligere har blitt gjort, nå skal bli lovligt å gjøre. Men rett skal være rett, har jeg misforstått SS uttalelser og de er som påpekt tatt ut av samenheng. Bør jeg nok be han om en aldri så liten unskyldning for akkurat denne saken. Men der er plenty andre ting som jeg skulle likt å "spikre" ham på veggen for (kaliber restriksjoner uten reel begrunnelse er jo en av de tingene).

Link to comment
Share on other sites

Hvem som må ta en reality check vet ikke jeg...

Veeeel....en ralitycheck bør i det minste inneholde forhistorien (reality=realitet), ellers blir den redusert til historieløs synsing.

Forhistorien forteller sitt tydelige språk om hva som pleier å være realiteten fra den kanten, så om noe annet er tilfelle denne gangen er det jo positivt.

Overraskende, men positivt.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg er sørgelig klar over historien, men akkurat her synes jeg faktisk han opptrer veldig fint (og det var det jeg ville frem til også, ikke historien). Det er på en måte godt å høre at en av våre store nemesis faktisk ser på oss som en ivrig gjeng, og (hvis dere tar på dere de objektive brillene) forsvarer oss i denne setningen: "Han sier at det ikke er noe som tyder på at dette nettstedet er voldelig innstilt, men at det er snakk om et nettsted som henvender seg til mennesker som synes det burde være langt større romslighet enn i dag i forhold til våpenhold." Er det noe usant i det han sier? Jeg vil faktisk gå så langt som å si at det han sier er akkurat det vi vil at han skal si. Og for å dekke opp for det, så følger han på med dette: "[..]at det kan være positivt at det settes i gang diskusjoner rundt temaet.".

 

SS ville aldri i verden tenkt på kammeret som et voldelig innstilt nettsted, ei heller brukt de ordene tatt ut av luften. Dette er journalistisk håndverk, og alle som har lest Blablad eller VeGe burde være svært godt egnet til å skjønne dette etterhvert!

 

Beklager at jeg kalte dere fjols. Ble litt irritert, og det var unødvendig. :oops:

Link to comment
Share on other sites

Nå vet ikke vi hvilke spørsmål han har svart på, det er svært godt mulig at ØP selv har trukket frem dette med "voldelig". Det jeg reagerte mest på er dette med "langt større romslighet", mitt inntrykk er at det er svært få jegere og skyttere som ønsker seg noe frislipp. Det vi savner er regler og praksis som følger etablerte retningslinjer for juss og forvaltning. At vedtak fattes på grunnlag av reelle problemstillinger fremfor hypotetiske konstruksjoner ville også vært hyggelig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...