Jump to content

1911-tråden


Lunden

Recommended Posts

Men er ikke du en staut kar som skyter hjemmeladninger? :wink:

 

Njaaa, i S&W SW1911 Pro har jeg en faktor på 135. Men nøyaktig samme patroner har gitt en faktor på rundt 128 i HK P30, CZ Shadow og M&P9 Pro. Det synes jeg er en frisk økning ved å øke løpslengden 1", tror løpet må være spesielt glatt eller romelig.

Link to comment
Share on other sites

Tror fenomenet med sisteskudd som sklir ut av magasinet blir verre av slappe håndledd.

 

Høres plausibelt ut. Det skjedde da jeg "presisjonstestet" GCNM-en sittende med anlegg, og grepet/håndleddet var ikke av de fasteste.

 

Har sett hva limp wrist kan føre med seg av funksjonsfeil på Glock, men den er jo uhyre lett i rammestykket i forhold til en 1911 med stålramme.

Link to comment
Share on other sites

Bestilte meg en Ed Brown Classic Custom når jeg var med Børselars til IWA messen i Nurnberg i vår. Som verktøymaker ser jeg godt mekanisk arbeid når jeg ser det. Makan til finnish og toleranser har jeg ikke sett på en 1911 tidligere. Blir som Freedom Arms revolvere ...

 

classic_25.jpg

 

Leveringstiden var ca 6 måneder. Prismessig snakker vi ca 2 x Les Baer, men shit au, den er verdt det i mine øyne. Enkelte ganger bare må man ha, sånn er det bare :lol:

 

Går nå å sikkler på en custom pistolrigg som matcher kvaliteten på pistolen. Selvsagt i skinn. Håper å få pistolen i oktober ...

 

Link med info fra Ed Brown http://www.edbrown.com/classic.htm

 

Sånn går no dagan ... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Hei Think!

Det er ikke så vanskelig da Børselars fikk dette agenturet bla på IWA messa i Mars 2013. Jeg bestilte den første. Tok Mr. Brown Jr i hånda på messa å sa at denne skal jeg ha, men han insisterte på at jeg måtte vente på min til de hadde laget den. Priser å sånn vil jeg ikke legge meg borti men min Ed Brown Classic Custom koster 3495$ i USA. Frakt og mva + at Petter skal ha litt for bryderiet kommer jo i tillegg.

Tror de bestilte to stk når jeg plasserte min ordre ? Uansett, jeg tror den er verdt å vente på. Som verktøymaker så ser jeg kvalitet på mekanisk arbeid når jeg ser det. Makan til toleranse og finnish har jeg aldrig sett på noen andre pistoler. Det nærmeste må være Freedom Arms revolvere, disse har jeg tafset på å prøveskutt. Tok faktisk fagprøven min på manuelle maskiner og med nålfiler og diamantpasta :mrgreen: Nå høres jeg steingammal ut ser jeg ... Har ennå ikke passert 50 :lol: Men løp & kjøp hvis du vil ha et våpen som gir ekte eieglede.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Fjernet sitering av innlegget over. Fredrik

 

Jeg er grisemissunnelig! Har du noen anelse på hvordan man går fram for å skaffe seg en slik anno 2013? Jeg har bestemt meg for å ha halvautomater i begge Mag-klassene. Tenkte i utgangspunktet et .357 løp til D.E, men hvorfor bruke 4000 kr når man kan bruke 3x - 4x så mye? :P

 

Åssen opplever du at pistolen hevder seg? Presisjon, avtrekk og pålitelighet? Tar den i mot standard siktemidler som passer 1911?

Link to comment
Share on other sites

For knall bra presisjon,flatt skytende. Avtrekket er lett og krisp. Er jo liksom hengsla oppe ,ikke rett inn trekk som 1911`n. Jeg har bare satt på nytt frontsikte med dot i,bak er det BoMar just. De nye nå kommer med litt av hvert,ettersom du vil ha den:-)

Fin rekyl,sparker litt med 158gr,mens 125gr er roligere. Er litt minus men den harde magasinfjære ,når du lader,men du for fort teken på det hehe.

fin å dra noe 125 gr i skumringa,snakk om flash 8)

Link to comment
Share on other sites

Ah det er stort Lunden :D Limer inn et bilde av en Kongsberg-Colt som også er nummerlik, og som tilhører en pensjonist på Rjukan som antagelig kunne smykket seg med tittelen 1911-ekspert. Denne har han brunnert, og han skyter også 22 LR med den, ved å ha dreiet 7 adaptere til dette. Kanskje noen nye medlemmer her ikke har sett dette før, så setter inn bilder også av dette. Men noe jeg ikke vet ifm. dette, er om man bruker samme tenn-nål som når man skyter 45..?? Prinsippet er i hvert fall at man da må finne igjen adapterene på bakken, da disse jo spyttes ut på samme måte

 

Du må ha limt inn feil bilde Finkel, det der er da ingen Kongsberg, har hørt om dette 22 adapter sakene, men disse får vel ikke pistolen til å funke halvauto uten ytterligere duppeditter??

 

 

Var en kar på banen i dag med noe som så ut som en orginal Kongsberg, som hadde dette 22Lr settet montert, og det fungerte som vanlig med CCI standard, kastet ut adaperne som regulære 45 hylser. (måtte lete litt i grusen får å finne dem igjen :winke1: )

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

....en ekte 1911 er ikke 9mm......forbudt.....1911 er og forblir i kaliber .45 acp!

 

Skjønner den...

 

Den burde vel kun også komme fra "Colt" vis man skal ha alt 100%.

Enten eller vis man skal være Grinebiter :)

Bare tenker høyt, for meg er det ikke så nøye. :)

 

Har 1911 GSG (22lr) selv. Men nå går jeg heller ikke rundt å skryter at jeg har en 1911.

Kaller den GSGn...

Men det er nå en 1911 modell uansett.

Link to comment
Share on other sites

Nåvel. Colt produserte ikke majoriteten av 1911A1 under 2vk og har ikke hengt med så godt i svingene siden den tiden heller. Så - om det er hest på pistolen eller ei er like likegyldig som når man prater om AR-15. Colt har forøvrig kamret 1911 i .38 Super siden 20 tallet, så den der om kun .45 blir litt tynn den også.

 

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk 4

Link to comment
Share on other sites

1911A1_MG.jpg

 

Her er min 1911A1.

 

Er det noen andre sikter jeg kan sette på den, og fortsatt kunne skyte i Standard IPSC?

 

Hvorfor ikke satse i classic med denne? I standard havner man litt bakpå med mag kapasitet hvis du ikke er er en kløpper på magskift og planlegging.

 

Du kan åpne sporet som er der til annet sikte. Novak og bomar er null problem.

 

Olav på pedersen vaabenlager og pi jacobsen i drammen er drevne på det. Og bakern i haugesund.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Etter en tur til USA nå har 1911 syken meldes seg.

Jeg fikk teste en Springfield i 9mm og jeg var solgt.

Har funnet ut at en STI er det få som er misfornøyd med, MEN......

Skal jeg gå for "singel stacked" eller "double stacked?

Hvor mye bredere grep er det på en DS?

Jeg skjøt sinnsykt bra med SS.......

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...