Jump to content

1911-tråden


Lunden

Recommended Posts

Min er vel da tydeligvis en overligger, hvis ikke det går på garantien så koster den jo ikke allverden ny heller ;)

 

 

Oppdatering,

Fikk svar på mail nå :)

 

Sender ny guiderod til deg i dag.

 

 

 

 

 

Mvh./Best regards

 

Pedersens Vaabenlager AS

Link to comment
Share on other sites

Nå som jeg leser denne tråden, så kjenner jeg at 1911 syken kommer sigende inn over meg! Tror eneste kuren på dette må være å finne meg en... Men hvilken?

 

Finnes det noen 1911 som går i spesial-kassen? Og er det kun i 45? (Hadde jo vært greit med en i 22lr ettersom jeg tross alt er og blir en pyse :-P )

 

Sent from my HTC using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Hva med en 1911 light?

 

Sig P238 er et søtt lite våpen i så måte. Min kone har begynt å samle på dem. De har ørten versjoner som tydeligvis er mest beregnet på damer, men de finnes i mer mannlige versjoner også. Disse er kamret i .380 ACP (9x17mm).

 

P238-Rosewood-Detail-Hero.jpg

 

Jeg synes personlig disse småtassene er bedre bygd enn dagens originaler fra Colt.

Link to comment
Share on other sites

Men alt er jo mulig.

 

Skal ta en nærmere titt på et slikt GSG-magasin i morgen, men i utgansgpunktet TROR jeg at nedkapping av slike er i den vanskelige enden av skalaen for mulig.

(antagelig plast eller sink eller noe annet ubrukelig billigmateriale)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Les Baer kan fås i 9mm.

 

Selv har jeg en S&W 1911 Pro i 9mm - helt grei, funker som den skal, jeg har knapt testet presisjon og ble ikke imponert men helt grei. Jeg har hora den opp adskillige tusen - det er billigere å kjøpe en ferdig pistol enn å sende en til børsemaker for jobb.

Link to comment
Share on other sites

I norge ligger 5" på 10990, tror ikke 6" er veldig mye dyrere. Det eneste problemet her hjemme er leveringstid, eller rettere sagt fra usa. Kjøpte meg en 9 mm 5" fra winge da de fikk inn første bestilling, er kjempehappy med den.

Link to comment
Share on other sites

Er i markedet etter en 9mm, og var således i en forretning og sjekket bruktutvalget. Der ble jeg fortalt at 1911 i 9mm, ikke var så god som de i 45 acp. Skulle vært noe tull med de, fra tid til annen. Ble IKKE sagt om det var funksjonsfeil eller presisjon. Noen som vet hva dette kan dreie seg om. ( Hadde tidligere en Colt Combat Commander som fungerte svært bra.)

Link to comment
Share on other sites

Kan vel dreie seg om spesifikke våpen men ikke på et generelt grunnlag, finnes mange stødige modeller av 1911 i 9mm hvorav STI går for å være noe av det bedre hvis du ikke skal over i spesielle merker som Les Baer f.eks.

 

STI Targetmaster mangler ikke på presisjon ihvertfall, den er blant favorittene til Norske PPC skyttere

Link to comment
Share on other sites

Har ikke hatt noen problemer med min STI trojan i 9mm eller min S&W 1911 pro i 9mm, MEN jeg kjører kun rundnesede kuler ikke HP for de kan man få funksjons feil med, husk også at du må ha skikkelige magasiner, jeg kjører Wilson Combat 10 skudds og Cobra 10 sk Magasiner, de sistnevnte er helt rå virker mer solide en WC magasinene. men de koster litt.

Link to comment
Share on other sites

På NM nå i Larvik så fikk jeg to funksjonsfeil på Kimberen.

det som skjedde begge gangene var at den siste SKARPE patronen i magasinet sto "stovepipe" ut av utkaster åpningen.

sjekket ikke hvilket magasin jeg brukte første gang det skjedde, men siste var med "wilson combat" magasin.

ammunisjonen var Magtech 230 grs fabrikkladd, aldri hatt dette problemet før. noen som vet hva som kan ha skjedd?

Link to comment
Share on other sites

....den dimplen er der nettopp for å hindre det du beskrev.

 

Har hørt noe slikt hos flere troverdige kilder:

Når sleiden banker i bakre stilling, rykkes ramma bakover, og patronen vil kunne "henge igjen", slik at den sklir ut av magasinet.

Når det er flere enn en patron i magasinet, henger rimmen til en viss grad i utdragersporet på patronen under, men når siste patron er alene igjen, må den ha noe å henge i.

Derfor "dimpelen" på tilbringeren, og derfor er det endel teknisk bevisste amerikanere som påstår at originale gode 7-skuddsmagasiner er mer funksjonssikre enn 8-skudds'ene på dette punktet.

 

Om det er slik eller ikke, kan man jo gjøre seg opp en mening om etter å ha fiklet litt med sakene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg opplevde noe slikt i går under ildgivning med min GCNM med nyanskaffet 8-skuddsmagasin fra Chip McCormick.

 

Det siste skuddet lå pent på bordet og glidestykket var låst i bakre stilling. Ganske overraskende da jeg trodde det lå i kammeret. Men neida...

Link to comment
Share on other sites

Men er ikke du en staut kar som skyter hjemmeladninger? :wink:

 

Jeg TROR at problemet blir større jo lettere pistolen er, hardere ladningen er, slappere skytteren holder, og slappere magasinfjæren er, i hvert fall bør det være slik om det skjer slik jeg inbiller meg at det som skjer.

 

Har opplevd det i commanderen, og sett det skje i en glock med gamle slappe magasinfjærer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...