Jump to content

Hva har skjedd med kvaliteten på Butler Creek?


Sauer 6,5x55

Recommended Posts

De første butler creek jeg hadde holdt i mange år, men nå knekker de bare man ser hardt på dem, spesielt i kaldt vær. Har snakket med mange jegere som har akkurat samme erfaring, bare i høst har det røket 5 stk så nå har jeg gått over til den orginale linsebeskytteren som jeg ikke liker like godt.

 

Regner med at de har byttet ut til en ny type plast. Er det flere med samme erfaringer her? Hvis vi flere hadde kontaktet importør eller fabrikk hadde det muligens blitt gjort noe med?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 106
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja må si meg enig med dette. Har kjøpt to sett slike i år. Begge settene er ødelagt.

 

De eldre som sitter på Bushmasteren og en Aimpoint jeg har liggende kan bøyes og brettes i hytt og dynevær uten knekk eller sprekk.

 

Tenkte kanskje jeg var maks uheldig, men da den gang ei altså.

Link to comment
Share on other sites

Samme her også: Både jeg og jaktkompisen har knekt 2 sett hver. For noe dritt. Tenkte at myke deksler slik som en får med når en kjøper swarovski håndkikkert må være bedre å putte på kikkertsikte også. Umulige å knekke og lydløse når en tar dem av og på.

Tenkte på disse:

http://www.naturogfritid.no/116156/Opti ... 2+og+SLC42

 

Må vel være mulig å få tak i slike i ulike størrelser ?

Link to comment
Share on other sites

Har opplevd det samme jeg og!!!!!. Pussig for før knekte dem ikke før du var skikkelig uheldig/brutal ved skikkelig kulde ala -10-20. I år har jeg ødelagt 2 sett, og skulle til å kjøpe nr 3, men da så jeg i den lokale sjappa noe som het Bushwacker linsebeskytter. Det virker mye bedre og tøffere. De er mye mykere og tøffere, og til og med gult igjenomsiktlig plast som lokk. Skulle en måtte ta et raskt skudd, kan en se igjennom lokket uten å måttet vippe det av(Funker vel best i godt lys det da). Mmm?, dumt for jeg har kastet de ødelagte B.C dritten jeg nå da, så det er vel ikke så greitt å klage. Men se mer på Bushwacker beskyttelsene folkens!. Er kjempe fornøyd med mine, og kjøper ikke B.C mer, før kvaliteten blir mye bedre.

Link to comment
Share on other sites

Det lureste hadde sikkert vært å klage hver gang ja, men er rett og slett for lat til det :oops: ...

Ser at det er mange med samme oppfatning her, har vært inne på teorien til Raudnakke men med den kvaliteten de nå leverer vil jeg tro folk ikke gidder kjøpe dem lengre, jeg har ihvertfall kjøpt min siste bc så sant de ikke kommer med en forbedring.

 

Weaver Polar Cap og bushwacker høres ut som spennende alternativ de skal definitivt prøves ut.

Link to comment
Share on other sites

Weaver Polar Cap så jo robuste ut da! Me'n så var det og finne riktig størrelse da... Det er jo bare gambling:p har en swarovski z6i 2-12x50 og en zeiss classic diavari 2.5-10x50 jeg tenkte jeg sku kjøpe til, noen som kan bistå med størrelser? Tenkte j sku handle på midway å der er det oppgitt f.eks (2.57 to 2.86" Diameter) den swaron er jo litt lei pga lys bryteren..

 

Edit: var bare på mobil sia dem der var oppgitt sånn..

 

Mvh

Aannerud

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hiver meg på jeg og. Føler ikke de sitter så godt heller. Har forsøkt forskjellige størrelser (gjelder spes. dem med utløserknapp), har mista 3 til nå, på 2 forskjellige kikkerter.

 

Har og knekt et par!

 

Har ikke leupold noen skikkelig kule som legger seg helt ned på kikkerten?

Link to comment
Share on other sites

Meopta sin løsning.

 

Om det er den samme patenetn som de leverer med siktene så den rimelig irriterende; litt trekk så kommer gummilokket inn i synsfeltet.

 

 

Disse er bra om en ikke har behov veldig høy beredskap;

http://butlercreek.com/products/scopes_bikini.html" target="_blank

Det er den samme patenten, ja. Setter de på slik at de henger ned til venstre, helt inntil stokken når jeg tar de av. For meg har det i alle fall funka fint. Dette handler sikkert en del om bruksområde også.

Link to comment
Share on other sites

Midway selger Weaver Polar caps. Vurderer å bestille et par.

 

Fikk med etpar Polar Caps på en Leopold kikkert jeg kjøpte i '98.

 

De hadde jeg i nærmere 10 år, før de begynte å bli slaskete i gummien.

Mistet den ene for etpar år siden, den andre plukket jeg av selv pga at den var på tur å ramle av.

Så , ift. det jeg leser om Butler Creek over så bør det være en markant forbedring :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

I likhet med mange andre hadde jeg noen gamle BC som varte i en del år. De som jeg har kjøpt i de siste 2-3 årene har vært noe dritt, og lokkene har alle som en brukket av etter bare et kort tid på høsten. Siden det har skjedd i varmegrader, så kan ikke sprøhet pga kulde få skylden heller. Kvaliteten har rett og slett blitt elendig. :evil:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har heldigvis gammel sort som holder sammen... Hva som er feilbruk i følge produsenten og hva som er det i følge norsk kjøpslov vil være to helt forskjellige ting. Siden dette er et veletablert produkt i det norske markedet, som man har brukt i en årrekke på "din" måte uten problemer, så skal man vite at produktet tåler dette neste gang man kjøper også. Firer de på kavliteten, må de såfall opplyse om det, hvis ikke bør det klart være grunn for reklamasjon. Jeg vil tro man får dekning for det her i landet, da vi har en kjøpslov som er strengere enn de fleste andre steder i verden. Har man bestilt fra utlandet stiller saken seg annerledes.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også samme erfaring som dere. Hva med å bruke kammerånden litt her? Vi kan prøve å samle oss rundt ett brev som sendes importør og produsent. På den måten vise at det er mange av oss som er oppgitte over ett godt produkt som har bitt dårlig! Sammen bør vi kanskje ha litt gjennomslagskraft.

 

Hva med dere som et bransjetilknyttet? Bringer dere sånt videre?

 

Hadde kanskje vært en fin ting å samle seg rundt i disse krangle om Blaser og 6,5

 

Andreas

Link to comment
Share on other sites

hm må si meg +1 når det gjelder kvaliteten på Butler Creek. Har sett meg lei på at de knekker :twisted: . Har titta litt på leupold sine. Disse er laget i alu så bør holde en del. men har hatt problemer med og finne ut hvilken dim de leverer i :roll:. Noen som vet hvem som er forhandler i norge eller vet mer om disse?

 

/Morten

Link to comment
Share on other sites

Fikk Polar Caps til Z6i i dag, har ikke børsa her selvfølgelig så får ikke prøvd de på kikkerten enda:/ men første inntrykket er bra! Den delen man trer inn på kikkerten er i gummi og det håper jeg gjør att den tåler litt mer tøy og bøy før den knekker/sprekker.. Selve festinga av lokket og lokket er i plast så får bare krysse fingrene for att den er i bedre kvalitet en på BC og att gummien føyer seg litt istede for att plasten sprekker om de sku få seg en trøkk..

 

Skal gitt beskjed om hva jeg syns om de etter 4 dager på toppjakt med litt minusgrader og forhåpentlig vis mye åpne og lukking;)

 

Mvh

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...