Jump to content

Hva har skjedd med kvaliteten på Butler Creek?


Sauer 6,5x55

Recommended Posts

  • Replies 106
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Så nylig magpuls art of the precision rifle.

 

Der hadde et kikkert deksel som lignet på en hybrid mellom butler creek og de gummi dekselene som følger med på swarowski håndkikkerter.

Hørtes ut som han kalte de tennebecks eller noe i den dur, men uten tekst blir det litt spekulasjon i nøyaktig navn og skrive måte.

 

Noen som har kjennskap til dette?

Link to comment
Share on other sites

Weaver polar caps er ikke å anbefale etter min erfaring. Den svarte ringen utenpå glasset har en tendens til å falle av, noe som gjør at selve glasset også faller ut. Den gule trykknappen for å åpne glasset faller også lett av. Jeg har bare gode ting å si om Butler Creek Blizzard, det virker som om de er laget av en "seigere" plastblanding enn de vanlige Butler Creekene og har fungert upåklagelig i flere år.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje man skulle hamstre litt for å ha etter hvert som de knekker. Jeg har en Swaro håndkikkert, på den er det noen gummi linsebeskyttere som sitter godt, er enkle å sette på og ta av. Finnes disse å kjøpe løse? Noen som veit kor man kan få ta i dem? Tenkte å bytte ut på rifla når Butler Creek beskyttelsen knekker igjen.

 

Andreas

Link to comment
Share on other sites

Billig var det ja, men personlig vil jeg heller betale dyrt for ett produkt som fungerer. Har kjøpt min siste bc med mindre de begynner å lage dem med kvalitetsplast igjen.

POW er du sikker på at du ikke har så gamle blizzard at de har den gamle plasten? Rart som de har to plasttyper på så like produkter...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Jeg kan bare føye meg til kritikken. Vet ikke hvor mange jeg har kastet til nå, men det Begyner å bli lettere irriterende.

 

Noen som kjenner til et godt alternativ??

 

Tror leopold produserer noen, som så en del kulere ut og. Disse la seg og flatt langs kikkerten. Aldri skjønt hvorfor BC sine skal stå rett opp..? Knekker jo bare lettere da skulle man tro.

 

Edit: ser prisen er nokså avskrekkende, men syns nesten det er verdt det:

 

http://www.cgwgun.com/Optic-Lense-Cover ... 62730.aspx" target="_blank

 

EDIT: Errr.. Ser nå at de bare passer en bestemt kikkert. My bad!

Link to comment
Share on other sites

Har hatt slike i årevis men en av de første jaktdagene knekkte jeg lokket av den fremre . Kjøpte da nytt av G-Sport på stedet og ikke mange uker etterpå revnet den nye ,kjøpte ny igjen og den røyk samme dag . Da fikk jeg enda en og den gikk til h..... kort tid etterpå . Tok dette opp med forhandler og han kunne bekrefte at han hadde fått reklamasjon på nesten alle han hadde solgt . Han tok det opp sentralt og alle får igjen nye på garanti hvis du har tatt vare på noe av delene . Fabrikk har levert parti med feilvare (sprø plast) . Nye typer er vist snart på gang etter det de sier så da får jeg nye .

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hei

 

Synes at butler creek linsebeskytterne knekker alt for let på jakt. har greid å knekke to på i løpe av ett år. å synes det er noe rett og slett er noe drit. Virker som at plastikken er alt for stiv...

Ønsker derfor noen tips om beskyttelse som er laget av et mykere mer fleksibelt materiale, og som fortsatt er raskt og poppe opp.

Noen som har et tips?

Link to comment
Share on other sites

leupold har kommet med noen linsebeskyttere som man skrur på kikkertsiktene til leupold (tror ikke de passer til kikkerter av annet merke. disse er av aluminium og kan legges ned helt flatt langs kikkertsiktet. så viss du skal klare å ødelegge de, må du knekke de sideveis. så hvis du har en leupold vil jeg anbefale disse. http://leupold.com/hunting-shooting/accessories/tools-and-accessories/alumina-flip-back-lens-cover-50mm/

 

swarovski kommer med noe lignende etter hvert, viss det ikke er kommet allerede.

Link to comment
Share on other sites

For Swarovski-fan, sjekket ut disse:

http://www.swarovskioptik.com/en/produc ... ccessories" target="_blank

De så gromme ut! Tro om de passer på Zeiss Victoryen? Men det er vel litt som å banne i kirka å sette en swaro-falk på zeissen...

Butler Creek er ihvertfall noe drit om dagen. Etter å ha hatt gamletypen i flere år (desverre falt okulardelen av i skogen) så har to nye tatt kvelden.

Link to comment
Share on other sites

Ellers har vel jaktfall Vortex som de påstår ska være bedre enn butler..

 

til den prisen bør de være bra, og forhåpentligvis kan det latterlige gitteret fjernes...

De ja. Pris etter kvalitet har hvertfall jeg syntes hittil.

Gitteret dytter du bare inn i et spor, så det trenger du ikke ha på.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
  • 1 month later...

Jeg syns å huske jeg så noe interessant når jeg surfet innpå Roe sin youtube kanal. Ikke hans video, men en link til noen i new zealand som jaktet på geiter om jeg ikke husker helt feil. De viste noe som lignet på BC, men laget av gummi..

Klarer ikke finne den igjen nå.. Skal leite litt når jeg har tid...

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...