Jump to content

weibull

Members
  • Posts

    7
  • Joined

  • Last visited

weibull's Achievements

Newbie

Newbie (1/17)

  • First Post
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

0

Reputation

  1. Kan tilføye at i tilfelle daglig leder på eget initiativ tar over en sak fra butikken i Fauske, så sørg for selv og uoppfordret at sende al tidligere kommunikasjon på nytt til daglig leder. Denne vil holde det mot deg hvis du som jeg ikke tenkte tanken engang at dette ble ansett for å være mitt ansvar. Jeg har nå en fabrikkny rifle til salgs som jeg har mottatt fra Jaktdepotet som erstatning fra tidligere rifle med feil. Gud å forby at det skulle vise seg å være noe galt med denne også, og jeg da igjen skal forholde med til daglig leder (som i øvrig har meddelt at kundeforholdet med meg er avsluttet). Reklamasjonsretten tror jeg stadig vil være gjeldende for denne riflen akkurat som hvis en annen hadde kjøpt den ny, og en ny kjøper vil sikkert ha mer flaks end jeg i tilfelle noe skulle vise seg ikke å stemme med denne rifle også. Den er i det morsomme og utfordrende kaliberet 338 lapua magnum, modell FCP 110 FS Precision fra Savage. Ellers er det bare å applaudere Jaktdepotet når de har klart å svare på bestillinger og levert det kunden har bestilt – noe som mange her jo kan bevitne skjer veldig ofte. Det er jo KJEMPEBRA når en butikk får dette til.
  2. Proffen: Saken er dessverre som den er. Jeg har forsøkt å være så nøyaktig som mulig og det er ikke alltid at sannheten ligger "midt imellom". Jaktdepotet gjør sikkert for det meste en utmerket jobb, men det kan skjære seg. Av de førnevnte årsaker ville ikke jeg ha kjøpt noe av større verdi hvor jeg var avhengig av service/reparasjoner hos Jaktdepotet. Ikke at jeg mener at det er dumt av andre å gjøre det, men det har litt å gjøre med hvor mye man vektlegger service/reparasjonsdelen ved et større kjøp.
  3. Fakta er at Jaktdepotet har hatt inne et våpen under garanti og det tok 4 mdr før jeg kunne skyte med dette igjen. Jaktdepotet har spilt mye av tiden min, men verst er al skytingen som er gått tapt. Det er ikke riktig når det hevdes at første kontakt om saken var 14/6. Kontakten som var den 14/6 var meg som etterlyste en løsning på problemet etter å ha sendt inn rifle allerede 4 uker tidligere! Det er heller ikke korrekt at kikkerten som ble glemt ikke er nevnt i tidligere mailkorrespondanse. Den ble nevnt i mail 14/5 hvor jeg beskriver nøyaktig hva som ble sendt til Jaktdepotet og det er ikke rimelig at jeg skal bære ansvar for Jaktdepotets forglemmelser. Jeg synes også det framstilles sådan at vi skal helt fram til 16-17/8 før jeg beslutter meg for en løsning. Allerede 22/6 ønsket jeg kjøpet hevet (jeg likte ikke utviklingen i saken da det var mye prøving og feiling uten løsning i sikte). Dette tas ikke til følge. 6/7 tas ikke ønske om ny rifle til følge heller. Først 16 /8 tilbys jeg så ny rifle. Min sak er ikke et statistisk tilfelle som kan henføres til uheldige omstendigheter. Jeg mener det er utvist utidig og vedholden stahet fra Jaktdepotets sin side, og fra kommentaren fra daglig leder i tråden her så er ikke dette noe som ser ut til å ha endret seg.
  4. Interessant tråd av fler årsaker. Persongalleriet er bl.a. varierende: • Moderator som selv roter tråden til i angst for at det skal komme usaklige angrep mot bransjefolk. • Folk som av en eller annen årsak føler sterk tilknytning til en butikk og dens ansatte etter å ha fått ett vennlig smil og en prat da de fikk langet haglen over desken. • De som har hatt et problem og som mener Jaktdepotet har rettet feilen på tilfredsstillende vis. • Og til sist har vi de som mener å ha vært utsatt for direkte dårlig behandling. Jeg tilhører denne siste gruppen, og jeg ville nok dessverre ikke ha kjøpt mitt våpen hos Jaktdepotet hvis andre hadde skrevet tilsvarende innlegg som nedenfor: Fikk levert en Savage FCP 338 LM fra Jaktdepotet. Fant feil på denne og nå etter 3,5 md med mailskriverier, telefonsamtaler, klage til forbrukerrådet og diverse lovnader står jeg stadig uten et funksjonelt våpen. Startet med mistanke om en skjevhet i rifle eller skinne da antall klikk på kikkert kun akkurat klarte å kompensere for sideveis unøyaktighet selv på kun 100 m. I tillegg synes jeg kammeret var veldig stramt, men det med kammeret er en ikke-sak og jeg satser på egen hylsevask har vært for dårlig. Alt startet bra og Jaktdepotet tok tak i saken og de hadde våpen med på skytebane for feilsøking, men etter litt prøving og feiling og fler turer på skytebane så viste problemet med skjevheten seg nok at være større end først antatt og tiden gikk… Selv om det kan være irriterende og besværlig for den det går ut over, så kan det være feil på et produkt og det er en risiko man som kjøper bare må leve med og leverandøren må få mulighet til å rette opp feilen. Men tiden gikk og jeg var redd for å skulle gå glipp av store dele av sesongen og jeg foreslo ny erstatningsrifle. Jeg var på det tidspunkt nok mer bekymret enn Jaktdepotet omkring usikkerhet omkring feilårsak og tidshorisont for utbedring av denne. Jeg foreslo også annullering av kjøpet da jeg nå mistenkte Savage for ikke helt å holde mål kvalitetsmessig. Begge forslag ble avvist av Jaktdepotet. Tiden gikk og store deler av sesongen forsvant og forbrukerrådet ble koblet inn. Endelig etter 3 md+ uten rifle endte det så likevel med ny erstatningsrifle. Men Jaktdepotet glemte å sende tilbake kikkerten min! De opplyste så til forbrukerrådet at denne ville bli sendt 29.08. Nå er postgangen i dette landet rimelig effektivt og da jeg stadig står uten kikkert ble den neppe sendt 29.08. Og stadig ingen skyting her etter 3,5 mdr+. Nogen folk trenger mer oppfølging enn andre, og jeg mener jeg har gjort det som har vært mulig med hensyn til å følge de opp, men altså uten hell. Jeg vurderer seriøst å selge en fabriksny rifle med »Jaktdepotet-rabatt» da jeg har liten lyst til å skulle forholde meg til Jaktdepotet igjen hvis nye feil skulle oppstå på erstatningsriflen også. For al del, Jaktdepotet selger mye, har stort utvalg, priser er ok og langt de fleste er fornøyd. Vi er alle ulike med hensyn til forventninger til en leverandør og for de fleste holder Jaktdepotet sikkert mål. Men for dem hvor «etter-salgsservicen» og ikke minst tidsaspektet vektlegges en smule mer enn vanlig, så ville jeg gå en stor bue uten om Jaktdepotet ved kjøp av våpen. Mvh. Michael Sørensen
  5. Hei, Lader selv 338 LM med rock chucker supreme settet og det fungerer veldig bra, og jeg tipper de flesteladepresser passer til 338 LM. Medfølgene Kruttmål er i øvrig også nøyaktig nok.
  6. Godt spørsmål. Man vil jo gjerne ha at kikkerten står fast uten at røret vris Jeg tror heller ikke at det i en sådan situasjon ville være korrekt å bruke momentnøkkel. Høres fornuftig ut å ta tak i den korte enden av unbrako'en stramme ganske bestemt i en jevn bevegelse. Men hvis jeg strammer alt hva jeg klarer på denne måten blir det for mye.
  7. jonordby: høres ut som et bra tiltak. Planlegger å starte opp med langhold (venter på litt deler), og hvis jeg kommer i gang kan jeg stille med motorsag. Kjører av og til mellom Tromsø og Andørja.
×
×
  • Create New...