Jump to content

Siste nummer av Vapentidningen


Bamrud

Recommended Posts

Må bare leses. :D

 

Jeg benytter anledningen til å reklamere for nordeuropas beste blad for entusiaster. Jeg er selv bare abonnent og ivrig leser, så jeg kan med god samvittighet gratulere vår kjære langholdsguru Roe som debutant i dette glimrende bladet med hele 6 sider om langholdsskyting.

Helt rått Thomas! Dette kaller jeg svenskemetoden. :wink:

 

I tillegg er det en super artikkel om det ikke lenger ukjente kalibret her på kammeret, 6,5x47 Lapua. Med bilde av Geir Grøtan og hans norgesrekord som han satt på 500 meter-stevnet som Norges benkeskytterforbund arrangerte i vinter.

 

Nå skulle jeg egentlig lagt meg etter en lang kveldsøkt på jobben, men blir visst heller sittende å lese Vapentidningen utover natta. :twisted:

 

Btw.

Det ser ut til at også neste nummer av Vapentidningen vil handle om spesielle kalibre og rare norrbaggar. Syns jeg skimter en søt liten lyddemper-produsent med sin .458 SOCOM på et bilde bak i bladet. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Dette er jo gml nytt :mrgreen:

 

Må innrømme at jeg har vist om den artikkelen en stund, og må bare få gratulere Thomas (Roe). Har dog ikke lest den enda i Vapentidningen da jeg ikke abonnerer...

Dette er også årsaken til at jeg med vilje, har holdt igjen min egen artikkel omkring langhold her på kammeret.no

Jeg må lese hva som står i Vapentidningen først og evnt gjøre justeringer på min egen artikkel.

Link to comment
Share on other sites

Da er det bare glede seg :D

 

Jeg er selv så heldig og abonnere....og har ikke angret på jeg begynte med det. Alltid noe (mye) interessant og lese i hver eneste nummer.

 

Og artikkelen til Roe var forøvrig bra og interessant og lese.

Link to comment
Share on other sites

Meget bra blad Vapentidningen for oss våpeninntreserte. Skikkelig utførte tester av våpen og tilbehør. Ikke slik som de norske bladsmørjene som man nesten kan kalle en form for reklame for de våpna de tester. Her har de norske bladene mye å lære av søta bror.

Link to comment
Share on other sites

Hei

Har alle utgivelsene av Vapen tidningen, men mangler det første nummeret som kom i 1994.

Mangler altså nr.1 årg.1 fra 1994 for å ha en komplett samling.

Er det noen av de edle herrer som har en fot innenfor redaksjonen som kunne spurt om noen har dette nummeret på lur? :D

Er selvfølgelig villig til å betale bra for et slikt eksemplar.

 

Syntes det er artig og velfortjent at Mr.Moen får såpass spalteplass som han får i bladet.

Godt at noen fører arven etter Solli og Braathen videre blandt Norske våpenskribenter.

Link to comment
Share on other sites

På min bladbutikk koster 1 blad 59 nkr. = 472 nkr for 8. + kjøregodtgjørelse...

Abbonering koster 499 svkr = 404 nkr for 8

 

Konklusjon er at det er billigere å kjøre bil og hente enn å sende noe med Posten!

Eller Narvensen har bedre logistikk enn Bring..

 

 

Her har du vel konkludert noe fort?? Ikke på høyde med det jeg har lest av deg tidliger :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Må gi mitt bifall her. Vapentidningen,hva skulle en gjort uten den? :) Og takk til ROE for en super artikkel. Fikk faktisk lyst til å lukte litt på langhold etter å ha lest den! Her kommer det faktisk fram at en IKKE MÅ ha en Hensholdt/Swarowski/ osv osv til 20 tusen+ for å drive med langholdsskyting. Det kan en få inntrykk av når en leser endel tråder her inne på langholdsforumet.Det går an å treffe med jaktrifla også,selv om det ikke er det aller dyreste utstyret som står på låskassa. ++ for at Roe får fram dette :D For å ha det morro må det ikke koste skjorta. Det trur jeg var det beste med artikkelen. Vil muligens gjøre noe med rekrutteringen til langhold vil jeg tro :wink: (Jada,fullt klar over at en kan bli bitt av basillen og havesyken melder seg,men man MÅ ikke) :D Stå på og gi oss flere kvalitets-artikler!

Link to comment
Share on other sites

Har fått for øret (les;sett) at det kommer litt snadder i neste nr også..... :wink:

Tenker du på søten jeg skrev om i første innlegget:

Det ser ut til at også neste nummer av Vapentidningen vil handle om spesielle kalibre og rare norrbaggar. Syns jeg skimter en søt liten lyddemper-produsent med sin .458 SOCOM på et bilde bak i bladet. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Det morsomme er at det blir offentlig at Buster'n kom i skade for å lade SOCOM'en med et 1,5V batteri til peileren i farten :lol:

Sånn kan det gå når man ikke får skikk på mating før jakta og har patroner og batterier i samme lomme....

 

Bustern er viktig å ha med på tester, -han finner problemer som ingen hadde forutsatt, med følger som ingen trodde var mulig.

Ikke minst, flink til å drikke kaffe.

Link to comment
Share on other sites

Bustern er viktig å ha med på tester, -han finner problemer som ingen hadde forutsatt, med følger som ingen trodde var mulig.

Ikke minst, flink til å drikke kaffe.

 

Ja det er godt han kan brukes til noe matnyttig. Som postjeger på elg duger'n ikke, kjeder livet av seg og finner på ting som de fleste andre reiser på skytebanen for å gjøre. :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Har fått for øret (les;sett) at det kommer litt snadder i neste nr også..... :wink:

Tenker du på søten jeg skrev om i første innlegget:

Det ser ut til at også neste nummer av Vapentidningen vil handle om spesielle kalibre og rare norrbaggar. Syns jeg skimter en søt liten lyddemper-produsent med sin .458 SOCOM på et bilde bak i bladet. :mrgreen:

 

Har ikke hørt før at Lopez blir omtalt som liten og søt, men fra et femenint synspunkt så kan jo hende :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hei, jeg har fått med meg at Vapentidningen i siste nummer hadde en artikkel om pipelengder og hvordan de påvirket hastigheter på våpen i standardkalibrene, 6,5*55, 308 og 30-06, helt fra 70 og ned mot 30 cm eller noe slikt.

 

Prøvde å kjøpe det i dag, men det var for sent, bladet var alt sendt tilbake fordi neste utgave var kommet.

 

Derfor: kan noen av dere andre hjelpe meg med den artikkelen?

 

Takknemlig for hjelp her :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...