Jump to content

Brother In Arms

Members
  • Content Count

    73
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. >Vil dette da si at lowere igjen skal fritas for registrering, slik som stort sett alle våre naboland har. Både lower og upper blir nå registreringspliktig.
  2. Noen tips til metode for å håndtere separering av stålpinne media ? Pinnene pakker seg noe skikkelig fast i .223 hylser.
  3. Som tittelen sier, jeg prøver bruke Dillon XL650 til å lade 77 grains Scenar i .223, og sliter med å få N540 til å flyte ordentlig. Det danner seg bro ved hylsetoppen og det blir mye kruttsøl av det hele. Har prøvd å polere opp bunnen i kruttmålet uten at det ser ut for å hjelpe særlig. Noen erfaringer?
  4. Betalte $150 sist mener jeg å huske.
  5. $12 ? Snarere $250 tenker jeg. Export License Fees Export licenses are issued by the U.S. State Department and may take between 30 and 60 days to receive. An export license or will be required for each order that meets the criteria as set by the International Traffic In Arms Regulations, ITAR. Note: If the value or product nature of your order requires Brownells to apply for an export license from the Department of State there will be an additional charge of $250 to reimburse us for the licensing fees.
  6. Min 29-2 (4") har nr N6017xx og er fra 1979, bekreftet av S&W .
  7. Det er en komplett chrome bolt fra Smith Enterprises, til $119 ca 600.- kr. http://www.brownells.com/rifle-parts/bolt-parts/bolts/ar-15-m16-complete-bolt-sku851111000-41509-31081.aspx?sku=851111000 Midway har ikke akkurat den, men deres tilsvarende fra JP og Stoner tar de ca 1700.- for. Generelt vil jeg si at Midway opererer med grov fortjeneste og har ikke greie priser i det hele tatt. Og som sagt er det ikke snakk om at jeg importerer denne bolten alene, jeg kjøpte mange deler, og har spart mangfoldige tusen i forhold til norske Midway priser.
  8. Det er Jetcarrier som speditør, men Toll Øst som krever. Jeg blir kasteball fram og tilbake. Jetcarrier henviste først til Toll Vest (som er mitt distrikt), de henviste til det tolldistrikt som Jetcarrier bruker (Toll Øst), Toll Øst sier at det ikke er de men speditør som fortoller og henviser tilbake til Jetcarrier, Jetcarrier sier de bare følger krav fra Toll Øst som fortoller. Jeg hadde mye annet i forsendelsen, og alt er i beslag. Jeg har ikke tid til dette, og har krøpet til korset og betalt mitt gebyr og søkt erverstillatelse på en del som det etter lov og forskrift ikke kreves erverstillatelse på. Jeg kan forstå at toll kommer i villrede, så jeg er egentlig mest skuffet over politiet, som muntlig gir meg medhold men som ikke vil fortelle Toll hva som er riktig og galt. Forvaltningen ved våpenkontoret foretas av sivilt ansatte saksbehandlere og mitt inntrykk er at de føler de ikke har nok tyngde til å gripe fatt i sakskomplekset. De sitter heller passivt å ser på at feilbehandlingen fortsetter. Folk som ikke er opptatt av jobben sin, og som lar urett passere med et skuldertrekk, synes jeg ikke mye om. Hadde de vært blandt mine ansatte vet jeg hva som ville vært konsekvensen. Dårlig håndverk er dårlig håndverk, i enhver bransje. Jeg beholder ikke slike medarbeidere i mine rekker. Jeg kan saktens stå i at det koster meg 500.- mer og tar 3 uker lenger tid - total sparte jeg likevel masse penger på å importere våpendeler selv fra USA. Men det irriterer meg - fordi det er feil, og de som kan gjøre noe med det, ikke bryr seg.
  9. Det første jeg gjorde var å oversende kopi av leg og våpenkort, selv om det ikke er påkrevd. Det hjalp ikke. Har og oversendt utdrag fra loven, henvist til å kontakte politiet for å få det hele bekreftet, gitt dem mail og telefon til dem, men ingen hjelp. Har nå bedt om å få begrunnelse og hjemmel for at de krever dokumentasjon som ikke er iht lov og forskrift.
  10. Fra USA har jeg importert en bolt (til AR-15). Den er ankommet Norge men stoppet av Toll Øst, som kreves polititillatelse av meg, selv om bolt er i fritt salg i Norge. Bolt er ikke registreringspliktig og krever ikke ervervs- eller import tillatelse. Registreringspliktig våpendel er avgrenset til låsekasse, pipe, samt sleide på halvauto pistoler. Resultatet er at jeg da pålegges en unødvendig søknad med gebyr på kr. 215.- for søknadsbehandling om "ikke erversvmessig innførsel av våpendeler", politiet bruker ressurser på noe som ikke trengs, og delene skal så tollbehandles for ytterligere 290.- kr. Dette da helt uten hjemmel, etter hva jeg kan se. Våpenkontoret trekker på skuldrene og konstanterer at tollvesenet senere tid ha blitt veldig nøye på å sikre seg i våpensaker der de er i tvil. Jeg mener jo at politiet her burde instruere Tollvesenet om hva som er riktig, men det bryr de seg ikke med. "Dere skyttere får vurdere hva dere er mest tjent med - å skaffe dokumentasjonen de forlanger, eller at delene blir beslaglagt eller returnert til avsender". Jeg synes IKKE dette er greit, men ser ikke ut for at jeg kommer noen vei utenom å søke og betale....
  11. Vi starter i det små med trening 20.mai. 100 meter poengskyting denne gang. Kom med det du har http://brhordaland.no/index.html" target="_blank" target="_blank Kim
  12. Hei, noen som har en slik løsning og som kan måle diameter over kammerenden på løpet, der CMMG "collar" skal tres på? Har et gammelt løpsemne som jeg vurderer for et slikt bygg.
  13. Sped start ja, men vi er da i gang Og må lære å krype før vi kan gå, så starten var akkurat passe, den. Til første lille klubbstevne inviterte vi de som var medlemmer av opprinnelige Hordaland Benkeskytterklubb (som aldri kom ordentlig i gang). Nye og gamle interessenter kan melde sin interesse via http://brhordaland.no Kim
  14. Noen som har erfart om bugsene fra Applied Ballistics for Android er tilstede i Kestrel 4500 med Applied Ballistics?
×
×
  • Create New...