Jump to content

HVOR GÅR TUREN JAKTÅRET 2010?.


alltid klar

Recommended Posts

Det der høres fristene ut :wink:

 

For min del blir det i tillegg til hjortejakt på hjemlige trakter, en tur til England i februar.

På lista er fallow, muntjac, og muligens rådyr.

Skal reise sammen med Anders her fra forumet og treffe en gjeng fra Accurate Reloading som vi har jaktet med tidligere der borte.

 

Det kan også bli en grisetur til Syd-Sverige hvis brikkene faller på plass.

 

Afrika får vente til 2011, da er det mest sannsynlig Namibia som skal utforskes.

 

Halve morroa er jo å planlegge og glede seg :D

Link to comment
Share on other sites

Hva skal til for å kunne jakte i England? Jeg bor og studerer her for tida, så det kunne jo vært artig å utforske jaktmulighetene.

 

Forøvrig gikk min jakttur i år hjem til Norge, og håper å få til en tur hjem på nyåret også.

 

 

Ring denne mannen og han fikser jakt for deg.

 

Laget vårt hadde en uke hos han i høst og resultatet ble 12 rådyr og 17 hjort.

 

http://www.merrileesfieldsports.com/default.aspx

 

William Merriless

 

+44 7786242118

Link to comment
Share on other sites

Skal sette meg til rette på trappa hjemme. Godt anlegg med kikkerten. Finner jeg hjort, bærer turen opp mot den. Visst ikke går jeg likevel oppi lia hjemme. Har ikke kommet i utenlandsmodus, og ser det som meget usannsynlig at så skjer, så lenge jeg har småbarn, påbegynt husbyggeprosjekt og et fantastisk terreng å boltre meg i.

 

Men artig å lese om andres turer utenlands. Det skal dere ha! :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Hjortejakta heime i Sogn står definitivt øverst, men jeg har 14 dager ferie til overs og syns selv jeg har fortjent en tur på vårparten. Om det blir Afrika vet jeg ikke, men det frister jo....ellers litt rådyr og evt en eller to gjesteturer etter elgen. Blir jo inspirert av tråder fra de som har vært i feks RSA..

Link to comment
Share on other sites

Til Slovakia på dåhjort- og villsvinjakt for min del. Ellers blir det vårbukkjakt i Sverige, i tillegg til et par-tre villsvin- og dåhjortsturer på samme sted.

 

Ikke umulig det blir en tur til Scotland på avskytningjakt etter hjort heller, men det vil tiden vise..

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Er invitert til Jakt i Polen....gratis 8) Hjort og Gris + + + onkel av sivigerinna som jobber med vilt forvaltning samt at jeg har bestiftet vennskap med en maniac fra Sør Afrika med alle lisenser....bare å komme sier han. Betaler kun avgift til "staten" ved felling. Kudu hadde jo vært moro å felle, ellers ønske jeg å prøve meg på Bue jakt.

 

jaja, må ha tid til alt også.......men har en god plan

Link to comment
Share on other sites

bestiftet vennskap med en maniac fra Sør Afrika med alle lisenser....bare å komme sier han. Betaler kun avgift til "staten" ved felling. Kudu hadde jo vært moro å felle, ellers ønske jeg å prøve meg på Bue jakt.

 

Vil ikke ødelegge noen gleder sniper, men du slipper nok ikke med bare noen fellingsavgift etterskuddsvis til staten i RSA. Du må forhåndskjøpe lisenser til det du skal jakte. Og hvis ikke denne "maniacen" er grunneier og outfitter så må du nok betale litt mer enn det også.

Vær forsiktig. Har du ikke de papirene du skal i orden så kan du glemme å få godkjent export av trofeer.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Blir vel hjemme i Norge neste og også...

Kanskje en tur til Vega på rådyrjakt

forhåpentligvis en tur eller to til Dønna på harejakt

Bangdalen på elgjakt

og sikkert noen flere plasser ;)

 

Frister å prøve seg i utlandet. Skottland kan vel bli aktuelt etterhvert, men tvilsomt at det blir neste år

Link to comment
Share on other sites

Rino, du må ikke legge ut slike vidoer så jeg får se de... Kjenner reisefeberen steg MANGE hakk nå!! Jeg drar til NZ mai-juni 2010 i 5 uker, så håper å få jakta i fra meg for ei tund da :mrgreen:

 

Litt om jakta du la ut:

 

Villsvinjakt i NZ med kniv er heftige saker. Var med på slik jakt med hunder, men de jegerne jeg var med brukte rifle. Det er som man ser ikke helt risikofritt å bare bruke kniv, selv om det er mest vanlig - i alle fall på mindre griser...

 

Det hele er ble ganske surrealistisk: Man løper som en gal gjennom bushen for å komme inn på "stålosen" før dyret bryter ut igjen, svetten siler og man kjenner pulsen i tinningene, men man har det travelt så presser på alt hva man orker... Et typisk syn som møter en er at bikkjene har stillet grisen og har bitt seg fast i det de kan bite seg fast i på grisen, ører, nese, baller - you name it! Bruker ofte 5-6 hunder.

Så gjelder det å komme inn på og få avlivet dyret. Det er her kniven kommer inn i bildet:

Man tar tak i ene framfoten og løfter den høyt mens man dytter/vrir grisen over ende, da ligger brystet åpent for å stikke i hjertet.

Det må et visst tempo til for å få det til, og det funker dårlig på litt større griser... De på videoen var nok i største laget, så de fleste ville nok gitt dem ee kule. Å ta tak i ørene er å be om å bli tatt, de rister bare på hodet og spretter opp det som måtte komme i veien i samme omgang...

 

Ordentlige villsvinhunder i nz, som forøvrig er ren bakgårdsmiks, har klippekort hos veterinæren.. De ser ut som noen skikkelig krigere!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
åkrafjorden og hjorte jakt for første gang på vestlandet, håper det er så bra som det gir intrykk av. få se om det heller lar seg gjøre med en mer omfattene tur i 2011. er det noen på kammeret som har jakta på åkrafjorden,

 

Åkrafjorden jakt er et fin sted å jakte hyggelige folk og et bra opplegg.

Har vært der 3 ganger og skal tilbake neste år.

bruker du søkfunksjonen vil du finne en egen tråd om åkrafjorden Jakt, både negative og positive innlegg

 

mvh

Sauerhansen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...