Jump to content

Langhold Sørlandet/SBSK


sakotrg

Recommended Posts

  • Replies 994
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Foreløpige påmeldte:

 

Sakotrg (arr.)

Cesanberg (arr.)

 

1.Banesjefen

2.Poacher

3.Stille 6.5x55 (med forbehold)

4.Mildot (med forbehold)

5.M67

6.Skaubjønn

7.The Kid

8.Certina

9.Makkieboy

10.Kjetil P.

11.Tembo

12.Vetlus

13.HS Precision (Kanskje)

14.Guffen

15.Catrine

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Påmeldte til romjulsskyting 3. juledag

 

Sakotrg (arr.)

Cesanberg (arr.)

 

1.Banesjefen

2.Poacher

3.Stille 6.5x55 (med forbehold)

4.Mildot (med forbehold)

5.M67

6.Skaubjønn

7.The Kid

8.Certina

9.Makkieboy

10.Kjetil P.

11.Tembo

12.Vetlus

13.HS Precision (Kanskje)

14.Guffen

15.Catrine

 

Venteliste:

1:Murphy

2:Æne

3:Raudnakke

4:Doc Holliday

5:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Oj... her fylte det seg fort opp gitt... godt at jeg er i arrangementskomiteen...hehe, jeg har vært der opp flere romjuler tidligere og skutt og det er veldig koselig med bål og masse skryt og jug på sidelinja, gleder meg allerede.

 

Som sakotrg sier så blir det vel kanskje en ny løype med gonger fra venstre opp fra 100m og opp i lia.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du blar tilbake 5 sider ble det vedtatt i 15.de innlegg at du skal kjøpe deg 4-hjuling slik at vi slipper å bære stålet opp i lia der ;):lol:

Skal få fikset en vedsekk eller 3 slik at vi får fyrt opp varmebua..

Må bare få tapet igjen det sprukne vinduet med en søppelsekk.. :roll:

 

Skal vi kjøpe inn noe grillkull? Grilling er vel obligatorisk eller?

 

Vi får ta litt mer planlegging når det nærmer kanskje, jeg husker ikke så langt tilbake som en mnd, så hvordan skal

jeg klare å planlegge en mnd frem i tid.. :oops:

Link to comment
Share on other sites

Vi henger alltid opp innskytingskiver på 100m og evt 300m hvis ønskelig.

 

Det er opp til hver enkelt å ta med egne blinker hvis dere ønsker å skyte på 100m på andre blinker enn det som er ferdig på stativene.

 

Vi kommer nok til å benytte begge standplasser så den venstre standplassen vil være naturlig å bruke mot 100m skivene.

 

Dere som har spotterscope kan gjerne ta med disse, jeg tar mest sansynlig med kronograf og laptop med PCB etc.

Link to comment
Share on other sites

Om dere er motaglige for nykommere på den ventelista så kunne eg tenkt meg å prøve.

Ikkje skutt på blinker over vanlig banelengde før så kunne vert morro.

 

Noe spesiell ammo som trengs for 3-500m? Med ei tikka t3 6.5x55 dempet?

Lader ikkje selv

 

Da henvender du deg til nærmeste skytterlag, og kjøper 2-3 pakker av den ammoen som dem bruker, helst av typen "felt" eller "high speed". Skyter inn midt i på 100 meter, en dag det er 0 vind, helst i den stillingen, eller med de hjelpemiddlene du har tenkt og bruke (2-fot, skytestøtte eller reim). Og nullstiller kikkerten, slik at du kan klikke deg ut til de forskjellige holdene.

Med denne ammoen, er du minst like godt skodd, som hvem som helst av oss hjemmeladere :D

Kan du få målt hvilken hastighet børsa de gjør med denne ammoen, er det enda bedre, hvis ikke klarer vi det i gjøvdal.

 

Og velkommen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Så stille det er her??

Ingen som gleder seg til å skyte litt langhold igjend??

Jeg gleder meg i hvertfall...

Guffen

 

Joa, sikkert gøy med no langhold igjen, men jeg må komme meg i ryggen etter sist gang, da du lurte meg til å løfte på våpenkufferten din, tror den veide noe slik som 38kg, fikk nesten sjelerystning... hehe.

 

Skaubjønn, det juletreet ser jo ut til å være laget for cal.22, må være midt i blinken for AR15 lek da... hehe

Link to comment
Share on other sites

Du Cesandberg, jeg VET at jeg pepret ut en bråte 223 hyls fra Vetlus sin AR jeg hadde lånt sist, og jeg VET at jeg ikke plukket opp hylsene etter meg... :oops: Men, om noen skyter på denne greia med noe annet enn en 22 regner jeg med at den forsvinner i horisonten... Det er plinking med salongen når langholdsbørsene blir varme jeg tenkte på. Og et er kjempegøy, og ekstremt god trening på kontrollert avtrekk!

Link to comment
Share on other sites

Det er plinking med salongen når langholdsbørsene blir varme jeg tenkte på. Og et er kjempegøy, og ekstremt god trening på kontrollert avtrekk!

 

Du tar helt feil, ekstremt god trening i å få tømt magasinet på semiautosalongen på kortest mulig tid. Har ingen ting med avtrekk å gjøre.

 

Samt på slutten av dagen, lukeparkere den fullstendig med et par susere fra 375en :lol:

Link to comment
Share on other sites

Oisann... Galleri ja, Jeg tar med AGen :mrgreen:;)

 

Vi gleder oss vel litt alle sammen tenker jeg. Har fått utrolig mange henvendelser om å få være med,

men har sagt at de får nøye seg med å komme for å se og muligens prøve noen skudd.

Det vil være mulig å skyte på 100m, og dersom noen er villige til å gi slipp på plassen sin for en liten periode kan

jo ikke-påmeldte også få prøve seg litt på langholdene. Men påmeldte har selvfølgelig 1. prioritet, og dette er helt frivillig.

 

Vi kommer nok også til å ha oppe noe papp på 300m, og folk oppfordres til å ta med egne skiver.

 

Jeg skal få tak i noe papp og få skrevet ut en haug med innskytingsskiver til 100m slik at det er på plass.

Regner med at vi nummererer dem og at folk blir tildelt en hver.

Disse blir på A4 ark så sørg for å være rimelig innskutt slik at vi slipper å ha oppe altfor mange av DFS skivene.

 

Jeg og Sandbergen skal opp og rigge til neste helg så det er bare å lade opp ammunisjon. :)

Link to comment
Share on other sites

Hadde det vert en Idè med en uformell skyte konkuranse til inntekt for en skytebenk der oppe??

 

Twist skyting er jo altid morro..

 

Finne et eller annte skyte opplegg som er lett å administrere...

 

F.eks se hvem som klarer å skyte flest gonger i serie fra 300 > 630m så er det den som kommer høyest i lia som vinner...

 

 

Guffen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...