Jump to content

Langhold Sørlandet/SBSK


sakotrg

Recommended Posts

  • Replies 994
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det er asfalt helt opp til 300m fra banen. Når jeg og sakotrg var oppe nå sist så var det 6-7grader i luften OG glasert is noen få plasser, det er slik at rett nedenfor uvann skytebane så slutter saltingen og da er det naturen som rår grunnen, det blir strødd med sand oppover med jevne mellomrom, men ikke alltid det hjelper. Vi brukte litt lengre tid enn vanlig oppover og endel lengre tid enn vanlig nedover, er endel smale svinger med ikke optimal dosering så ta det rolig er dere snille, sakotrg mente på at tyske bobilturister kom til å kjøre forbi oss i svingene nedover når jeg kjørte sist, men ham om det...hehe.

 

Det er dekning på mobil på skytefeltet så evt får folk ringe hvis det oppstår problemer.

Link to comment
Share on other sites

Under slike forhold som Cesanberg beskriver, er det lønt å ta E18 til Fiane og så over Ubergsmoen til Åmli. Det saltes helt til krysset etter gamle Pan Hotell, deretter er det 6-7 km. med usaltet vei forbi Åmli som strøs en skjelden gang til du kommer til avkjørselen til Gjøvdal. Veien opp Gjøvdal er som regel godt strødd, men siste biten inn til banen kan muligens være en utfordring...

Link to comment
Share on other sites

Informasjon om langholdsskytingen i Gjøvdal 3. Juledag:

 

Hei godtfolk på kammeret!

 

I anledning romjulsskytingen har vi litt informasjon som kan være greit å få ut slik ting skal forløpe så greit

og smertefritt som mulig, både for oss som arrangerer og for dere som kommer for å skyte.

 

Liste over påmeldte:

 

1.Banesjefen

2.Poacher

3.Stille 6.5x55

4.Mildot

5.M67

6.Skaubjønn

7.The Kid

8.Certina

9.Makkieboy

10.Kjetil P.

11.Tembo

12.Vetlus

13.Liestøl

14.Guffen

15.Catrine

16:Murphy

17:Kenny

18:Raudnakke

19:Doc Holliday

20:remspsv

 

Dersom noen føler seg glemt, evt ikke kommer bes de ta kontakt umiddelbart slik at dette kan rettes opp!

 

 

Hvordan komme seg til Gjøvdal?

 

Her er en link om du kommer fra Drammen og her en fra Kr.sand

Vi setter opp et lite skilt ved hovedveien slik at dere finner frem til banen!

 

 

Banen er rigget klar, og jeg og Cesandberg kommer til å rigge opp innskytingsskiver og fyre opp varmebua fra morgenen av.

Skytingen vil starte klokken 0900 og avsluttes ca 1600.

Vi regner med ca 1 times lunch fra 1200-1300. Da blir også gongene blir malt opp, og vi hadde satt utrolig pris på litt hjelp til dette!

Vi har tenkt å kjøpe inn et par poser med grillkull til lunchen og folk oppfordres til å ta med seg noe å spise da

det mest sannsynlig ikke er åpent på nærbutikken denne dagen.

Vi satser ikke på pauser til å sjekke blinker på 100m/300m o.l i mellom dette så folk bes møte opp i god tid om de ønsker å

skyte på medbrakt papp. (Catrine, du har å møte opp tidlig med det rådyret! ;) )

 

 

Treningsavgift på kr 50,- skal betales undertegnede ved oppmøte og før skyting starter! (Se etter en lett stresset fyr med svart Sako TRG caps)

 

Vi kommer til å ha samme system som sist, og på Kongsberg for de som har vært der, med at hver skytter trekker en pappbit

hvor det står hvilken gong du har enerett på. Makkerpar kan trekke to og bytte på disse internt.

Hensikten er at ingen skyter vilt og uhemmet på tilfeldige plater, og at makkeparet kan spotte hverandre og få noe ut av skytingen.

Ber om at folk tenker på sine medskyttere og rullerer på disse slik at alle kan få prøvd seg på de forskjellige avstandene.

Banen er delt slik at vi kommer til å bruke standplass på 100m (venstre side) og 300m (høyre side).

Alle gongene kan ikke sees fra hver standplass, så dere må måtte flytte på dere for å få prøvd alle avstander som er tilgjengelig.

Ellers har vi ingen andre regler enn skytebanereglementet, og såvidt jeg vet er folk såpass erfarne at dette skal gå smertefritt.

Jo forresten: Halvautovåpen ligger til HØYRE på standplass! :mrgreen:

 

Parkering: Det ligger fortsatt noe snø og er trangere enn vanlig om plassen så parker TETT!

 

Oversikt over banen: Skriv gjerne ut og ta med for egen del ettersom gongene ikke er merket med avstander!

 

Sett fra 100m standplass:

gongervside.jpg

 

Sett fra 300m standplass: OBS.. denne er litt feil!

gongerhside.jpg

(Denne er litt feil Cesandberg. dobbelgong på 550 hører til på 100m og er egnetlig 450m, mens 630 egentlig er 550 på 300m standplass.

630m henger litt opp og til høyre den du har skrevet 630 på! Skjønte du noe av dette? 8) )

 

Været for Gjøvdal på YR.no!

Skytetabeller for ca -5 og ca 250moh bør stemme noenlunde.

Husk lavere hastighet i kulda! ca 1% pr 10 grader.

 

 

 

Vi ønsker velkommen 3 Juledag og ser frem til en flott dag på banen!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

hmmm...virker fristende. Men om det starter klokka 09, og er 26 mil fra Drammen, så betyr det at det er 30 mil fra Oslo. Det vil si at jeg må kjøre herfra sånn i 04-tiden. Grøss.

 

Men HVIS jeg skulle få lyst, er det i så fall bare å "stikke innom" liksom?

Link to comment
Share on other sites

Da stiller jeg motvillig min plass ledig :(

Har fått bronkitt+ influensa, fått svigermor på besøk, og hvis ikke det var nok; Hvis jeg blir frisk nok til å gjøre noe som helst, så ser forholdene på jobb slik ut at jeg må jobbe 12 timers skift når dere skyter :x Det er X antall som blir permittert fra jobb 1. jan, og det er endel kabaler som må legges...dessverre

 

Ville heller vært på heia å varmet jernet, men "den enes død, den andres brød"

 

Så dette får bli min julepresang til den neste på ventelisten.

Link to comment
Share on other sites

Da stiller jeg motvillig min plass ledig :(

Har fått bronkitt+ influensa, fått svigermor på besøk, og hvis ikke det var nok; Hvis jeg blir frisk nok til å gjøre noe som helst, så ser forholdene på jobb slik ut at jeg må jobbe 12 timers skift når dere skyter :x Det er X antall som blir permittert fra jobb 1. jan, og det er endel kabaler som må legges...dessverre

 

Ville heller vært på heia å varmet jernet, men "den enes død, den andres brød"

 

Så dette får bli min julepresang til den neste på ventelisten.

 

Prestasjonsangst heter det :lol::lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil vedde på at OM den treffer så kan det tilskrives "flakskontoen" ;)

Har sett hva den rifla gjør på 50m.. :lol:

 

Blir vel litt marathonlading på meg i kveld tenker jeg.. har en familietragedie med rømmegrøt først.

Men nå har jeg endelig fått printer til jul så nå kan jeg kanskje få med meg noen tabeller som stemmer..

Link to comment
Share on other sites

Fikk en svært hyggelig PM av min nye favoritt mann i verden, sakotrg.

Nå må jeg bare lade for harde livet.

 

Har jo ikke hatt mulighet til å prøve noen ladninger heller, men ser i tabellen til Vitavuori at 308, 155grns lapua scenar har en "pesicion load" med N-150 krutt. Noen som har formening om jeg burde prøve den, eller satse på mere fart med N-540?? Har bøttevis av begge deler, samt noe annet!!

 

Svar mottaes med stor takk så snart som mulig. Varmer opp lademuskelen nå ;)

 

Du kan foresten fjerne ? bak navnet mitt. Jeg kommer!! Om jeg så skal skyte med Remington 597!!

 

*puh* dette fikk fart på fyllesyken i allefall!!

Link to comment
Share on other sites

Lenge siden sist Kenny, glimrende at du kommer!

Har vel ikke sett deg siden SF07. :)

 

Jeg ville satset på N150. Traff en kar herifra på Løvenskjoldbanen som sverget til N150 og Scenar,

desverre husker jeg ikke akkurat kremladninga i hodet nå. Men helt galt blir det vel ikke med presisjonsladninga til VV.

Jeg bruker selv 43.5grain N150 bak en 167grs scenar i min 308, og det er det jeg har brukt ut til 650m ennsålenge.

Link to comment
Share on other sites

Jepp jepp, blir trivelig å sees igjen!

 

Tillater meg å stresse ner et par hakk nå, stress ladet 5 skudd, akkurat vært ute å testa de på 120 meter nå. Fant ikke chronoen :oops: så fikk ikke chrona skudda, men samlet bra, så jeg går for den. La meg ca. et grain under max på presisjonsladinga til VV.

 

normal_Bilder_744.jpg

 

kan tilogmed tillate meg å legge ved bilder av testskudda!!

 

normal_Bilder_745.jpg

 

Litt høy puls og mye stress, men de 3 siste skudda fikk jeg rodd i land...

 

Skutt liggende på bakken med jaktkikkerten, tysk nr 4. :mrgreen:

 

Detta ser bra ut!! Nå skal det lades. Så er det å finne ut kjøre vei og slikt...

 

Er det en adresse man kan trykke inn på gps`n??

Link to comment
Share on other sites

Ferdig ladet og pakket!! :mrgreen:

Gpsn min er jo ikke helt glad i meg, så den tar meg med på en skikkelig rundtur regner jeg med, men har ikke fått henta bilen etter fyllekula i går, så har ikke fått sjekka opppimot kjøreruta som ligger her. :oops:

 

Noen som kjører nerover fra her i omerådet?

Link to comment
Share on other sites

Jaja. Jeg fikk innvilget skytedag av kjerring og unger. Men ligger under dyna å fryser, rister, nyser og svetter. Forbannna influensa. 100 ferdige fine små er gjordt klare for dette. Men men. Vi får prøve senere.

 

Ellers så må dere ha det fint på banen i morra,

 

 

æne

Link to comment
Share on other sites

Disse famililetragediene tar snart livet av meg.

 

quote]

 

Hah. phø... :lol: er nok ikke familietragediene som knekker deg, men heller de derre hillbilly hillbilly hopsann bygdefestene på vegårdsheia tenker jeg...hehe.... neida. :mrgreen:

 

Jeg har endel printere liggende, så fremover ( ikke i morgen) så kan vi jo få med en av de og da kan vi jo printe ut på standplass. jøss vi er hightech altså... hehe

 

Jeg må uansett kjøre krono i morgen, har bytta knall og redusert ned et 3/16" fluefittehårs grain på MRP, var litt i overkant kraftig den jeg hadde sist... dersomatte hvisomatte kronoavlesingen var riktig da.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...