Jump to content

Langhold Sørlandet/SBSK


sakotrg

Recommended Posts

Ja.. jeg vet det er håpløst, men desto mer artig om man skulle treffe..

Har sett litt på kartet.. Det er 700m i luftlinje fra bilvei, men 220 høydemeter som skal forseres.

Det siste bratthenget klatrer IKKE jeg med ei stor plate på 55-60kg på ryggen! (1m^2)

Da er det bedre med en sprayboks rett på fjellveggen..

 

Jeg skal en tur opp nå i slutten av måneden, og da lurte jeg på å ta en liten runde opp i lia bak og til høyre for 300m vollen for å se om det er noen som helst mulighet for å henge opp noe litt nærmere. Om en må "beskjære" litt så går sikkert det fint. Det trengs litt rydding i skogene! 8)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 994
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det siste bratthenget klatrer IKKE jeg med ei stor plate på 55-60kg på ryggen!

Jeg skal en tur opp nå i slutten av måneden,

 

Hehe, jeg kan godt ordne det lille siste bratthenget jeg, er ikke mer enn 15 år og 30kg siden jeg drev med klatring... hihi :mrgreen: neida, men en ørliiiten ekspedisjon opp til høyre der hvor villmarken er uberørt av mannehand må vi jo få til, så kan vi jo sjekke om det er mulig i det hele tatt, hadde jo vært genialt å fått opp en gong der da, men må sjekke med grunneier da?

Link to comment
Share on other sites

Den er god! .. og med det er vi 20 stk så da er det for seint å melde seg på i denne omgangen.

 

Ber innstendig om at folk som evt måtte melde forfall sier i fra litt mer enn 1-2 dager før slik at andre

kan slippe til.

Vi var mer enn 20 stk sist gang og kommer ikke til å nekte ikke-påmeldte å prøve noen skudd, men de

er definitivt ikke prioritert personell på gongene.

 

Det kommer flere runder utover våren!

Link to comment
Share on other sites

Ser ingen problem med å rullere gonger etter hver time Skaubjønn.

Hvis ikke det er noen sterke innvendinger mot dette så hører vi på deg! ;)

 

Forresten så må si at 8 februar, som er en søndag, naturlig nok betinger ei kirkepause fra 11-12, så lunch vil bli da!

 

Oppdatert første innlegg - 1 ledig plass!

Link to comment
Share on other sites

Snø er vel ingen hindring, det skal vel ganske mye snø til, før vi fyller igjen dalføret mellom standplass og gongene. Så mye har det vel ikke kommet???

ÅÅÅÅÅ gleder meg til å komme hjem. Klå på TRGen som ikke er tatt jomfruskudded på enda, møte venner, se sola, hilse på guttungen og si hei til kjerringa :lol::lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

1 ÅÅÅÅÅ gleder meg til å komme hjem. 2 Klå på TRGen som ikke er tatt jomfruskudded på enda, 3 møte venner, se sola, 4 hilse på guttungen og 5 si hei til kjerringa :lol::lol::lol:

 

ser rangeringen din... :wink::wink::wink:

 

 

Ja det skal bli morro å komme opp på banen igjend.. Håper det ikke er får ille inn veien til banen..

 

 

 

Guffen

Link to comment
Share on other sites

Oppdatert første innlegg.

 

Jeg og Sandberg har tenkt oss opp en tur i morra om ikke været blir for ille.

Det er meldt 25-30cm snø nå i helga i tillegg til den halvmeteren som ligger fra før.

Det blir en svett tur for å få malt opp gongene...

 

Noen som har gode truger å låne bort? ;)

Link to comment
Share on other sites

Hadde vel egentlig regnet med en førerapport fra Sakotrg og Cesandberg, men siden de muligens ennå ligger fast i snøen der oppe får jeg vel trø til :roll:

 

Kjørte forbi banen på mandag, og anslår det til å ligge mellom 60 og 80 cm. på flat mark.

Det var relativt kraftig vind under snøværet fredag og lørdag, så det er vel noe fonning her og der. Hadde ikke tid til å svinge innom banen så jeg vet ikke om det er brøytet inn.....

Link to comment
Share on other sites

Vi droppet hele dugnaden pga drittværet, men satser på å ta en tur nå på lørdag hvis Cesandberg har tid.

Kommer tilbake med en bilde og stemningsrapport når gongene er gravd frem og sprayet, innskytingsskiver hengt opp og standplassen måket..

...tror treningsavgiften må økes til 100,- etter dette.. ;)

 

Stay Tuned! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

ALLTID er det MEG som det skal stå på....hehe :lol:

 

Lørdag skjer det ja, da må jeg rundt på hisøen og finne Sakoen på morran som vanlig, og så bærer det rett (fjols) til fjells.

Hvis det er 70-80cm snø så skal det jo være morro å stolpe seg oppi lia der, da tror jeg vi skuffer gongene frem med dynamitt... hehe.

Link to comment
Share on other sites

Sako og Sandberg - eg trur dere har kvinnfolk der oppe, sånn som dere renner opp der.

 

Åååååhh... :lol: hva gjør vi vel ikke for dere langholdsgutta... og jente... :lol:

 

Ingen fare folkens, mot sommern så er det lagt opp til litt dugnadsinnasts på bygningsmassen etc så det vil bli en en mulighet til å vise sin takknemlighet da... :mrgreen::wink:

Link to comment
Share on other sites

"Kutt kødd på nett!"; som det heter på sambandet i kongens klær!

Jeg har funnet frem dasstrugene så det utgår med skyhøye kneløft å bære mer enn min egen kropp opp i den lia der i morra.

Får helle spare den siste gongen til husbruk! :shock:

 

Kvinnfolk?? I Gjøvdal?? :lol:

De er vel like utrydningstrua der oppe som isbjørn i sahara!

Aner jeg et snev at misunnelse ute og går her? ;)

 

Fikk forresten akkurat melding om at veien inn til banen ikke er brøyta, men det jobbes med saken.

Banesjefen kunne brøyte inn der i morra tidlig, men det er ikke umulig at han vil ha noen kroner for det.

Link to comment
Share on other sites

Hepp hepp

 

Da har vi vært oppom banen og justert naturen slik at den passer litt bedre for halvt urbane skyttere på ekstremekspedisjoner i utmark.

 

Sleip (LAT?) som jeg er så slapp jeg å stolpe oppi lia idag, dette tok Sakoen seg av, sånn er det når de veier litt mer enn et middels ekorn kontra en strandet hval... hehe :lol:

 

Banesjæfn går amok med Zetor`n:

 

aslaktraktor.jpg

 

 

Det er littegranne myyyye snø der oppe, det er brøytet greit inn til banen samt en grei parkeringsplass der, men vi oppfordrer de av dere som kan kjøre sammen om å gjøre det. Kjører dere inn så får dere ikke snudd før banens parkeringsplass.

 

 

tahoeogtraktor.jpg

 

Det som ikke var så morro var at 4wd min ikke ville samarbeide helt på vei hjem, så je å n Sakoen ble kjørende på 4WD lavserie i 60km/t og 3000rpm i flere mil før det ordnet seg for snille gutter... :lol:

 

Men vi fant iallefall ut at en 300hk Tahoe antagelig vil kjøre ræven av nesten alt annet på 4 hjul fra 0-100km/t i lavserie, bare synd at da går den kun 120... hehe :lol::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Har tatt noen nye bilder med forklaring på hvor gongene henger..

"Noen" hadde glemt å kjøpe fluoriserende oransje for å spraye kanten på platene

så de er en smule vanskelige å se akkurat nå. Vi skal få fikset på dette i lunchen.

 

Her er bilde fra 100m standplass

 

Gjvdal100mstpl.jpg

 

...og her er bilde av 300m standplass

 

Gjvdal300mstpl.jpg

 

Oppfordrer folk til å skrive ut disse og ta med på banen for egen del slik at det blir lettere å finne gongene i terrenget.

 

Ellers har snøen ført til at det har dannet seg mange fine naturlige gonger på rundt 1.5k rett over tretoppene litt nede til høyre for midten av bildet.

Mildot: Er du klar for litt spottetjeneste ?? :mrgreen:

 

IMG_1926.jpg

 

Som vanlig var Derrick i sitt ess og i dag fikk jeg tilogmed narret han til å skyte med 338 RUMen,

men det var først etter lange overtalelser om at kompen ikke bare var til pynt.

Link to comment
Share on other sites

Nuvel.. vi prøver bare å holde vedlike det som allerede er satt opp.

Snøen hadde fart litt hardt med noen av "stativene" (les:trærne) så gongene på 300 og 350m må

henges opp før vi begynner å skyte, men det får vi ta samtidig med opphenging av innskytingsskiver.

 

Oppfordrer ellers de som har truger til å ta dem med ettersom vi gjerne vil ha litt hjelp til

å spraye gonger i lunchen!

 

Her er forresten værmeldinga for neste helg..

Det er meldt kaldt, men fint vær enn så lenge så ta med godt med klær!

Jeg og Kjetil P. kommer til å fyre opp varmebua på lørdag kveld ettersom vi fremdeles er på HV-øvelse.

(Det er ihvertfall det kjerringene tror ;):lol: )

 

Ønsker alle påmeldte hjertelig velkommen neste søndag!

Link to comment
Share on other sites

Den er grei. Var forberedt på at du ikke gadd å kjøre 26-27 mil alene Mildot.

Har fått et par påmeldinger utenom forumet, så setter dem opp ettersom det ikke står noen på venteliste.

 

->Roffa: Kommer du? Har satt deg opp på lista.

 

Oppdatert første innlegg..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...