Jump to content

Langhold Sørlandet/SBSK


sakotrg

Recommended Posts

  • Replies 994
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

1. sakotrg

2. Vet|us

3. Skaubjønn

4. KV m67

5. Zaitsev

6. Cesandberg

7. Æne

8. Skamladeren

9. Sako TRG-22

10. HS Precision(som skal rekruttere slaver til sixpack stevnet )

11. Jowi

12. Snabben

13. Gusse

 

Mener at Gusse var etter meg på lista.

Link to comment
Share on other sites

1. sakotrg

2. Vet|us

3. Skaubjønn

4. KV m67

5. Zaitsev

6. Cesandberg

7. Æne

8. Skamladeren

9. Sako TRG-22

10. HS Precision(som skal rekruttere slaver til sixpack stevnet )

11. Jowi

12. Snabben

13. Guffen

 

Regner med at betalingen for å slave blir i små brune HS ;)

Link to comment
Share on other sites

1. sakotrg

2. Vet|us

3. Skaubjønn

4. KV m67

5. Zaitsev

6. Cesandberg

7. Æne

8. Skamladeren

9. Sako TRG-22

10. HS Precision(som skal rekruttere slaver til sixpack stevnet )

11. Jowi

12. Snabben

13. Guffen

14. mskislan

15. Arnold

16.Slurry

Link to comment
Share on other sites

Og fordi Sørlandssenteret har oppe til 2000 og jeg plutselig får inn 24 paller med satan er det mulig jeg må jobbe overtid fredag og ikke kan møte. Dette vet jeg mer om imorgen.

 

Høres ut som du har mer enn en håndfull "ondskap", og hanskes med. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke komme i dag...MEN; Får ikke tak i MSKISLAND, som kommer...kan noen som ser dette be han ringe meg ASAP. Hvis ikke noen andre der inne på pizzakvelden. Gjelder sixpack stevnet.

Nr. er i email til han, har han reist inn allerede kan han vel låne en PC å sjekke mail på Egon?

Send PM så kommer det også.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Så rare referatet er det vel ikke å poste..

Vi var ikke så veldig mange, men noen dukket opp.

 

undertegnede

Zaitsev

cesandberg

Skamladeren

KV M67

mskislan+1 (som jeg ikke husker navn eller nick på)

 

Vet at flere ville kommet, men det kan ikke alltid passe for alle

 

Det som kom ut av pizzagomlingen og, for noen ølsmakingen, var at det er potensielt to steder på grensa aust-vest agder som muligens lar seg gjøre å få laget til bane.

 

Jeg har fått bekreftet at mitt sted er ok, men venter på "time" hos bonden for en liten rekognosering.

Håper å få det til i løpet av uka hvis det passer for han.

Aner ikke hvor mange ganger vi kan få lov å skyte der, men som sagt på møtet hadde det vært greit å få til en avtale om å skyte ca en gang pr måned.

Om ønskelig fra bondens side er det sikkert mulig å få med Lensmannen på Evje for å godkjenne området.

 

Skamladeren visste om et sted i Birkeland som muligens også kunne egne seg, og lovet å komme tilbake med en liten rapport når han hadde hatt seg en tur med avstandsmåleren.

 

mskislan og kompis hadde også et sted som muligens kunne egne seg. Hvor vet jeg ikke nøyaktig, men siden de er fra området flekkefjord er det et stykke vestover antar jeg.

De kan sikkert fortelle mer om det selv.

 

Ellers ble det foreslått å danne en klubb på sikt. Først må vi få opp interessen og finne et egnet sted å skyte mener nå jeg.

 

Mer info kommer etterhvert..

Link to comment
Share on other sites

He he, ja noen "spiste" mer øl ann andre, ellers så gikk det ned endel mad også, jeg er jo ikke av den småspiste sorten, så ca halve pizzaen til sakotrg var plotslig borte hehe. Bananaspliten var også god :lol: .

 

ellers, jeg må bort til skamladeren i Birkeland og måle noen avstander der, enten med avstandsmåler eller gps, vi er ikke raskest i verden desverre :roll: men må vel ta en tur snarest.

 

Skulle jo tro at det å starte en langholdsklubb kun vil ha positive egenskaper, hvis vi skal ha uorganisert skyting på privat så kan dette gjøres som privatpersoner uavhengig av klubbmedlemskap.

Link to comment
Share on other sites

Fikk endelig kontakt med Vegusdal og omegn..

Skal opp der for å sjekke forholdene lørdag 10.. Var visstnok eneste som passet i nærmeste fremtid, men jeg får ofre meg for fellesskapet ;) Beklager Six-Pack gjengen!

 

Høres nesten ut som at vi var hjertelig velkomne til å skyte der oppe.. :shock:

Dette lover nesten for godt til å være sant.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ny mann på listen :)

1. sakotrg

2. Vet|us

3. Skaubjønn

4. KV m67

5. Zaitsev

6. Cesandberg

7. Æne

8. Skamladeren

9. Sako TRG-22

10. HS Precision

11. Jowi

12. Snabben

13. Guffen

14. mskislan

15. Arnold

16.Slurry

17.Certina

Link to comment
Share on other sites

Ny mann på listen :)

1. sakotrg

2. Vet|us

3. Skaubjønn

4. KV m67

5. Zaitsev

6. Cesandberg

7. Æne

8. Skamladeren

9. Sako TRG-22

10. HS Precision

11. Jowi

12. Snabben

13. Guffen

14. mskislan

15. Arnold

16.Slurry

17.Certina

 

Er gjerne med som interessert nybegynner, med ingen/liten erfaring på langhold :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ting begynner å gå i orden i Vegusdal.

 

Han stakkars grunneieren må en av Aust-Agders mest høyspentlinjebelastede eiendom så den egner seg ikke for annet enn langholdsbane. ;)

Ikke mindre enn 3 stk krysser i området der banen er tenkt lagt.

Det jobbes fortsatt med den siste linja som skal opp så vi fikk ikke gått rundt hele området for å se, og det var egentlig litt dumt ettersom det så meget lovende ut der de holdt på å tvinne kabel.

I løpet av et par uker skal de være ferdig, og da er det fritt frem med motorsag, skivestativ mm.

så vi kommer i gang og får skutt litt.

Grunneieren var forøvrig ivrig hjemmelader og ganske engasjert. (Bare vent til han og blir hekta :evil: ) :mrgreen:

Jeg skal avtale nærmere til helga om tidspunkt for dugnad og rigging.

 

Legger ut bilder litt senere.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Til fredag skal jeg (læregutt langhold) og sakotrg (langholdsjef sørlande) kikke på en ny mulighet for langholdsbane, er frøktlig hemmelig detta her foreløpig :lol: , men kommer vel med en tilbakemelding etter visitten hvis banesjefen der mener på at det er go graud med langhold, greie loddrette fjell mot horisonten er opp mot 1200-1500m vekk. Spennende.......kanskje :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ny mulighet ja, men ettersom jeg skjønner så vil det vel være mulig å bruke vegusdal også, dette får sakotrg si noe om, vi skal iallefall kikke på banen til fredag, etter det så legger vi ut noe info, er ikke helt avklart enda med banemester og grunneiere etc så ser ikke vits i å legge ut banens plassering enda, før vi har snakket med de på fredda.

Link to comment
Share on other sites

fredagen ble avlyst pga uforutsette hendelser, men tirsdagen altså... da skjedde det...hehe

Vi var oppe og sjekket lengder og slikt, se bilde for et inntrykk av området.

Bare for å si det, dette gjelder DFS banen i Gjøvdal, vi er enda i diskusjon om å bruke denne, ikke noe er avgjort, men ser lovende ut så langt. Vårt forslag er at de som vil skyte der melder seg inn i det lokale skytterlauget, det er greie fasiliteter som overbygd standplass etc.

 

det var med livet som innsats vi kjørte opp der, var no skogbranner oppi froland der, alt vi gjør for dere gutta altså...hehe :mrgreen:

 

 

oversiktgjvdal.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...