Jump to content

Hvilken .45 anbefaler folket?


Woff

Recommended Posts

'Vurderer' å skrive en ny søknad til lokalt kammer, og da må jeg ha noen gode råd til hva jeg bør kjøpe i .45!

Jeg tenker på Pardini GT45 i 6" som en mulighet. Fordeler / ulemper? (Jeg har jo en GT9 6" fra før)

Har også lyst på en Glock 36, men den har nok for mange ulemper.. Skal kun brukes til feltskyting, og bør ikke koste mer enn 20 store.

Uansett trenger jeg tips og råd fra dere før søknad skrives! :twisted: (HVIS søknad skrives..) :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 112
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Når du allerede har en Pardini, så kjøper du vel ikke en likedan(nesten)?

Skal selv ha en .45 en gang, til koseskyting(felt) og da blir det en 1911 av noe slag.

Blir nok modifisert, men standard 5" Goverment modell. Disse er nydelige.

Men ikke det optimale. Men det er vel kanskje ikke det du er ute etter når du allerede har den GT9èn.

Link to comment
Share on other sites

:D Takker for tips så langt! Jeg er jo litt bekymret for STI og det jeg leser i andre tråder her da...

Jeg er på jakt etter en pistol som jeg ikke må skifte havparten av delene på før den fungerer.. :wink:

Uansett blir det vel lesing om STI også skjønner jeg, jeg har ikke MYE peiling på hva som er 'fornuftig' av .45-ene...

Kom gjerne med flere gode råd!!

Link to comment
Share on other sites

:D Takker for tips så langt! Jeg er jo litt bekymret for STI og det jeg leser i andre tråder her da...

Jeg er på jakt etter en pistol som jeg ikke må skifte havparten av delene på før den fungerer.. :wink:

 

Tror ikke du skal bekymre deg så mye for det.

 

Har en sånn:

 

Image168.jpg

 

Har ikke skutt mer enn 1000 skudd så langt, men kan komme med noen erfaringer.

 

Funksjonering=100% Skyter stort sett swc kuler. Ingen matefeil. Pistolen mater faktisk tomhylser! Har ennå ikke hatt en funksjonsfeil.

 

Tilpassing ramme/sleide/bushing: Såvidt jeg kan se 100%.

 

Finish: 100%.

 

Ikke så bra ting:

Varslerfeil med originalmagasinet, bruker nå et ShootingStar mag og har null problemer.

Ejektoren er tilpasset i fylla, slarker. Har ikke gitt noen problemer så jeg har ikke gjort noe med det. Den dagen det skaper ett problem er det ikke alle verden å tilpasse en ny.

 

Avtrekket var ikke helt der jeg ville ha det. evert bøyde litt på searspring for meg samt satte inn en redusert slagfjær. Nå er avtrekket på 1400g og helt rent.

 

Men det viktigste for meg, jeg synes det er en mye penere pistol enn en Pardini eller en Glock :wink:

Link to comment
Share on other sites

Siden du skal bruke den til feltskyting så er ikke magasinkapasitet noe tema. Ser derfor ikke poenget med å ha doubble-stack grep. Har en glock 21 selv i 45 acp, og den skyter bra. Ramma til 45 glock (og 40) er tykkere enn de andre glockene.

 

Når jeg kjøpte 45 acp valgte jeg Glock da jeg er vant med pistolen samt en hyggelig pris. Med ditt budsjett så ville jeg sett på de litt bedre 1911 utgavene.

 

Jeg ville absolutt ta en titt på Kimber sine 1911 pistoler. Single stack 1911 er en fryd å skyte med :)

 

Smith og wesson har også fine 1911, men jeg ville lagt 1500 kroner i å tune avtrekket.

 

Personlig liker jeg ikke STI 1911 utgavene, men smaken er som baken :)

Link to comment
Share on other sites

:oops: Og jeg som LIKER både Glock og Pardini... Helsike! Jeg liker jo det meste av håndvåpen!

Fint jern, Goatboy! (Men du glemte modell og ca pris?)

Jeg 'tror' single-stack passer min pote best Wadcutter og jeg 'må' ikke ha våpen til 20k.. Det var bare for å sette en fornuftig grense oppover.. Kan sikkert bruke 50.000 på en pistol, men da hadde jeg ikke turt å bruke den.. (Kunne jo bli møkkete..) Uansett takker jeg for nye forslag! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Kimber warrior i 45. Går som en drøm, men så har jeg bare skutt en ca 1000 runder.

Bra tilpasninger, har gått den etter i sømmene med Kuhnhausen ved siden av. Fant ingenting av betydning å sette fingeren på, men det er meget mulig jeg polerer litt her og der.

Presisjonen på frihånd, ett magasin, med geco er ca en knyttneve på 25m.

Link to comment
Share on other sites

Vis du ikke må ha den ret ut av esken og på dagen så ville jeg ha kjøpt en eldre 1991 a1 og sent den en tur til smen på toten. Å la han bytte det som trengs å byttes slik som Løp, Sikter og alt av innmatt. Vil tro prisen blir den same men resultate blir 100% bra og mye bedre en en som er ferdigbyggd. Sam er garantien å sørvisen den beste vis det skule bli noe tull. Er fler av de han har byggd opp rundt mjøsa og fler av dem er blant den øvre 1/3 på feltstevner rundt om.

Link to comment
Share on other sites

Litt odde alternativ; HK MK23 Socom

hk_mk23_large.jpg

 

Klargjort for lyddemper, samme avtrekk som matchmodellene og svært god presisjon (Hadde en demo i klubben hvor vi fikk teste en sånn, var fin å skyte med hvis man får plass til grepet i hånden.). Ekstrahendelen på grepet er en nedspenner (Ikke en full auto-omstiller.).

 

Sånn rent resultatmessig er du vel bedre tjent med en Pardini, siden du skyter det fra før, men det er ikke alltid det som rir folk når de ønsker seg nye våpen.

 

- Øivind

Link to comment
Share on other sites

Takk for tipset OIH!

Sånn rent resultatmessig er du vel bedre tjent med en Pardini..

Det er faktisk resultatet som er vigtigst for meg! Men det er ganske viktig med et 'pent' våpen også!

CZ 97 BD var kansje ikke det peneste for øyet, Hveem? Kimber derimot var fin Streken! Det tipset er verdt å sjekke nermere!

Link to comment
Share on other sites

Har ikke skutt med Gold Match II, men har hatt den mellom hendene flere ganger. Den er så nydelig at jeg har problemer med å fortelle det med ord :)

 

Det som skiller Gold Match fra den rimeligere modellen er hovedsakelig avtrekket. Ser ikke helt hvorfor du skal betale nesten 10 000 kroner mer for den utgaven i forhold til den andre Kimber modellen Jaktdepotet selger. Du kan jo få en fin avtrekksjobb for 1500 kroner.

Den de selger for 12000 +en avtrekksjobb er mest for penga.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke sjekket annet enn i den gamle katalogen til Jaktdepotet, men der finner du Super Match II til 21.480,- og Gold Match II til 13.300,- Tipper du har kost deg med Super Match II da Wadcutter?

(Jeg likte utseendet på den 'billige' best. Den dyreste er dualtone....)

Link to comment
Share on other sites

Super Match II til 21.480,- og Gold Match II til 13.300 - Ja det var de jeg mente. Supern har hakket bedre avtrekk, men ikke i forhold til prisen. Gold Match II er nyyyydelig og høyt på egen ønskeliste.

 

En kompis av meg kjøpte den SW 1911 som Winge har hatt på tilbud den siste tiden til ca 9900 kroner (tror prisen har gått litt opp nå). Har skutt litt med den, sist i dag og det er en fin 1911. Finish og fit er meget bra. Avtrekket trenger dog litt arbeid. Til denne prisen synes jeg rett å slett avtrekket er for dårlig. Det hakker og selve avtrekkeren er for liten slik det er slark i høyde.

 

Kimberen hos Jaktdepotet er etter min mening en bedre gjennomført 1911.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde min SW1911 hos baker'n i Haugesund for full avtrekksjobb. Han skiftet hammer og andre avtrekksdeler til SVI deler. I følge han var det ikke fordi S&W delene var dårlige men fordi han brukte "kjente" deler da han gir "garanti" på sin avtrekksjobb.

Link to comment
Share on other sites

Anbefaler STI på det sterkeste.

Det er tull at det må skiftes halvparten av delene for å få de skal virke. Jeg har nå 2 STI. Hatt 3. Eneste du trenger å få børsmaker til å gjøre en avtrekksjobb. Annet merke som er verdt å se på er Kimber. Har selv Warrior-modellen som jeg er veldig fornøyd med. Virker som STI er tightere tilpasset en Kimber, men det har ingenting å si.

 

Practac selger Kimber, og jeg tror de er billigere en Jaktdepotet.

Link to comment
Share on other sites

:) Ser Jaktdepotet forhandler Kimber... Denne her er jo fin da: Kimber Gold Match II.. Noen som har prøvd den her?

Jeg har prøvet den,har kjøpt den.Vurderte lenge ,hva skal jeg kjøpe.Leste alt jeg kom over på internett,jeg tok sjansen.Kjøpte gold match 2,det angrer jeg ikke på.Tok en liten avtrekkjobb på den,det var ikke nødvendig.Jeg liker å legge fingeren godt på avtrekkeren.Bøssebakeren på e16 mot Bagn ordnet den jobben.Da jeg hentet 45 fikk jeg høre,dette er et fint våpen,godt laget.Har begynt å lade med 340 og partisan 230 gr.Kjempebra.

Link to comment
Share on other sites

En Nighthawk! Hva var prisen? (venter i spenning :shock: )

 

Den jeg så på lå på ca. 28.000,-, men de kan levere flere varianter fra rundt 25.000,- og oppover - det er som kjent aldri noe problem å få prisen oppover :D

 

Nighthawk har et utvalg "standard" pakker, men kan også bygge etter kundespec. Ring Søilen, så får du det du trenger av opplysninger. De nevnte også at de tenker på å ta inn riflen til Nighthawk, det kan jo også bli spennende.

Link to comment
Share on other sites

Hei,

Jeg har en Kimber Desert Warrior,kan ikke få skrytt nok av den. Ikke noe tull der igården,..har nå skutt 1100sk,siste 800 uten puss,kun dratt gjennom pipa. tygger 185-230gr,fmj eller silvertipp. Har kun bytta grepsplater til G10 av Strider .

Det er de best brukte penger jeg har lagt i en pistol(har tidl. Colt,S&W,STI,Para,Hk ++) og selvfølgelig hadde jeg hatt 25000++,så er det jo flere aktuelle,men her snakker vi om 10-12000,- :D

Link to comment
Share on other sites

Hva med Les Baer?

 

Jeg driver og kikker på disse på egun.de og du får de inn i landet for noe under 20 lapper, avhengig av hvilken modell du velger.

 

Eller kanskje bygge din egen SVI? Jeg prøvde den "bygg din egen Infinity" på hjemmesiden til SVI, men det var så mange alterativer uten bilder at jeg venter litt, tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

Her er linken til Les Baer på egun:

http://www.egun.de/market/list_items.php?cat=128

 

Hvis du har tenkt å kjøpe ny, fra tysk forretning, så kan du trekke fra tysk moms (19%). Jeg har litt problemer med å forklare "min" tyske leverandør det, så vi får se om det blir noen Les Baer på meg, eller om jeg må "ta til takke" med SVI http://www.sviguns.com/ eller Nighthawk http://www.nighthawkcustom.com/PredatorFamily.aspx :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det som er litt rart her er at alle skal ha en til å kjøpe 1911 modeller (vel nesten iallefall).

 

Jeg ser sørgelig få som nevner pistoler som Taurus, Glock, USP og M&P 45. Alle lager .45 cal pistoler som bør være på linje med en standard 1911.

 

Greit at 1911 er stilig, men blir det ikke litt kjedelig når alle har samme fasong på våpnet,men i alle mulig forsjellige varianter av samme saken.

Link to comment
Share on other sites

Litt vanskelig å svare på den men jeg tror at det har med følelser å gjøre. Mange av 1911 pistolene er klassiske vakre våpen.

Jeg blir i godt humør bare av ta den frem, holde den og se på den for ikke å snakke om å skyte med den. Dersom skjeftevinkelen og grepet passer har man funnet det perfekte våpen etter min mening. :)

Jeg kjøper snart den neste bare kjøpstillatelsen kommer 8)

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser sørgelig få som nevner pistoler som Taurus, Glock, USP og M&P 45. Alle lager .45 cal pistoler som bør være på linje med en standard 1911.

 

Men leser du alle innleggene, så ser du at de aller fleste 1911 som nevnes her IKKE er standard. De er litt mer forsegjorte modeller fra fabrikk. Taurus, Glock, H&K (USP) og S&W (M&P) lager ikke slike etter det jeg vet. De har standardmodeller som man selv må ta med til børsemakeren. :wink:

Dessuten har 1911 en hærskare av fans, som jeg neppe tror mange andre pistolmodeller kan vise til. :D

 

Har du vært hos onkel ennå forresten? :?:

Link to comment
Share on other sites

Har du vært hos onkel ennå forresten?
Jeg var iallefall innom onkel en tur i går. Jeg hadde rett unnskyldning, da jeg var der på jobb... Tok da selvsagt med noen eksemplarer av GP-612-B.. Våpenblankett nr. 1 Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

G ja du har jo ett poeng der, og er jo forsåvitt klare over det. Jeg ville bare "slå ett slag" for resten av 45.cal våpnene så ikke de ble helt glemt iallefall. Jeg sier ikke noe negativt om 1911-stilen, men jeg mener at det er også flere som må taes med i vurderingen om man skal se hele bildet.

 

Og ja, har vært hos onkel entur igår, så nå er det bare å vente i endeløs spenning. Fikk levert "pakka" uten problem. Har ett par "løse" sjemaer her hjemme sånn i tilfelle ,men de 4 jeg har levert nå bør rekke i første omgang.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...