Jump to content

Hvilken .45 anbefaler folket?


Woff

Recommended Posts

.............Avtrekket var ikke helt der jeg ville ha det. evert bøyde litt på searspring for meg samt satte inn en redusert slagfjær. Nå er avtrekket på 1400g og helt rent.............

Hvilke slagfjær har du skiftet til (merke/kraft) og slår den fremdeles av fabrikk ammo ?

 

Hehe

evert sa at standard mainspring er 21pund, men etter hans erfaring funka det med 17 punds. Så vi satte inn en 17 punds og gjorde noen andre småting. Merke må du spørre evert om, jeg fikk den av han.

Etter det var avtrekket bra så jeg har ikke rørt det, men jeg har funnet ut i ettertid at på den pistolen er standard fjær 15 pund :lol:

Skjøt noen hundre fabrikkskudd før fjærskift og det var ingen klikk.

Merk at i den pistolen er alt av avtrekksdeler veldig lettvekts, og opplåsningsgeometrien er litt spesiell så vet ikke om det funker like bra på alle 1911.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 112
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Har også fått så lyst på noe så klassisk som en 1911 i .45acp

Trolig siden skapet fra før inneholder en del Glock...

Så kom jeg over denne:

PARA-USA GI Expert 45 ACP hos Pedersens Vaabenlager as

En ny, flott svart 1911 til under 5000,- :shock:

Da ble jeg interessert!

 

Noen som har erfaring med denne?

Eller som kan fortelle hvorfor denne er SÅ rimelig?

ViewImage.aspx?ItemID=1986&width=1000&lb=true

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Takker! :D

Hadde aldri kommet på å søke på youtube en gang...

Hørtes jo ut som et bra våpen, men det understrekes litt mange ganger at det er et combatvåpen

og framhever fordelene denne har kontra det de kaller banevåpen.

Så da vet jeg jammen ikke... Jeg skal da hverken i strid eller bedrive selvforsvar!

Kan jo uansett bygges om dersom jeg ikke skulle bli fornøyd.

Avtrekker, grepssikring, sikringer, sleidestopper, grepsplater...

Alt kan jo byttes om man vil customisere etterhvert!

 

Ingen som har en slik da, tro?

Hadde vært så mye enklere å hørt noens personlige erfaringer.

Link to comment
Share on other sites

Må de med erfaringer være norske da? :)

 

Uansett, jeg hadde tatt en telefon til Pedersen i morgen. De er gode på 1911. Jeg vet ikke hvilket nivå du vil ha den på. Du har jo valget mellom å kjøpe denne, og kanskje ville oppgradere denne såpass at prisen på oppgraderingen + prisen på pistolen overstiger en annen modell som er ferdig ordnet. Det er noe å ta med i betrakningen. Men med GI Expert så kan du skyte med en billig base, og sakte men sikkert oppgradere :)

Link to comment
Share on other sites

Det blir jo mest til "koseskyting" så jeg tror den holder til meg!

Så kan jeg ta evt oppgraderinger etterhvert om noen behov for endringer skulle melde seg.

 

Hadde jo håpet på denne såkalte 1911-klassen skulle bli en realitet i Praktsik Skyting.

Liker en retro 1911 i .45 og kunne godt tenkt meg en klasse for slike.

Opp imot en 1911 i .40s&w eller .38 Super med dobbelt så mange skudd i magasinet

kommer man desverre til kort så da er den et dårlig valg til Praktisk :trist:

Link to comment
Share on other sites

Det høres kosete ut!

 

Jeg har hørt at noen lager løyper for single stack på en måte. At man har 3 blinker f.eks, slik at man rekker å lade mellom hver gruppe med skiver når man beveger seg gjennom løypa.

 

Det du har å se fram til:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hørt at noen lager løyper for single stack på en måte. At man har 3 blinker f.eks, slik at man rekker å lade mellom hver gruppe med skiver når man beveger seg gjennom løypa.

 

Gjør de det så passer det jo oss som skyter revolver også, to fluer i en smekk :D

Link to comment
Share on other sites

Det varierer sterkt!

Det avhenger bl.a av hvor mye du skyter, hvilke klasser, hvilket forbund og mere til.

Du må nesten sjekke med din egen klubb, og med deg selv,

hvor mye du klarer å skyte av programmer og så velge våpen ut fra dette behovet.

Det er jo tross alt ikke om å gjøre å ha få eller mange våpen, men å ha nok i forhold til ditt dokumenterte behov!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...