Jump to content

Hvilken .45 anbefaler folket?


Woff

Recommended Posts

  • Replies 112
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Har forstått at mange av delene produseres hos Armscore (billig arbeidskraft på Phillipinene). Deretter sendes de til STI i USA og monteres med de delene som produseres i USA til en komplett pistol.

Dette betryr at sluttmontasje og kvaliteskontroll skjer på STI sin egen fabrikk i Texas.

Men som sagt jeg kjenner ikke våpenet har kunn lest omtale og selvsagt lagt merke til prisen :)

Link to comment
Share on other sites

Skal du bruke .45 i felt så er nok 1911 modellen best. Selv har jeg en 45 Glock, men skulle jeg kjøpt på nytt så hadde jeg valgt en 1911. Den ekstra magasinkapasiteten du får fra tjenestepistolene gir deg ingen fordel i feltskyting. For de som skyter praktisk så blir saken noe annet.

 

Nå skal jeg snart ta praktisk kurset, så da blir det Glock .45 til praktisk og en ny Kimber 1911 .45 til felt.

Link to comment
Share on other sites

.45 brukes i militærfelt
Som du sier i militærfelt og felt med auto over 10mm.
grov betyr størst mulig høl foran
Unntaket er jo de som vet at dette betyr en versjon av en .22 stiftemaskin med ubetydelig større hull forran..
Link to comment
Share on other sites

Virker som om det er litt delte meninger om STI Spartan 45ACP :?:

 

Neida, det er faktisk ikke så mange delte meninger her.

Jeg skulle bare erte opp blackops92, men det klarte jeg ikke :P

Pistolen er helt grei den, og det er et stort pluss at den har innmat fra STI. F.eks er Armscor's egen avtrekker, som også sitter på Tanfoglioen, direkte elendig.

 

Grunnet til at det har blitt mye artig "for og imot" i denne tråden har du kanskje bidratt til selv, og det uten å være klar over det.

Slikt skjer når estetikk blir et hovedtema. Smak blir man aldrig enig om, og vi vet alle at forgylt møkk også er møkk :wink:

Mange av oss her inne har drevet med skyting i årevis, og jeg tror, uten unntak, at vi alle startet med høye estetiske tanker om hvordan våre våpen skulle se ut. ...Det forsvinner med årene :D

Andre krav til våpnet kommer med tiden, og før du vet ordet av det har den "orginale" 1911'en blitt horet opp etter alle kunstens regler :D

Ta en tur på noen større feltstevner, og du vil få se utrolig mye stygge greier, men de stygge greiene vinner.

1911 markedet i dag er stort og tøft. Derfor er ingen av de pistolene som er i handelen direkte elendig, de har selfølgelig alle sine pluss og minus. Deler blir produsert på kryss og tvers av merkene, slik som vi kjenner fra bilindustrien.

Så det er kanskje en bedre idé å se på konstruksjonen inni en utenpå. Som et eksempel vil du med tiden kanskje sette inn et matchløp, da er mye spart om man i utgangspunktet valgte et våpen utfrest for rampe.

Link to comment
Share on other sites

Du har helt rett i at mange av de beste skytterne skyter med mye "modifisert" som ikke hadde fått komme inn i våpenskapet mitt :shock::wink:

Selv er jeg "i denne fase" av min skytekarriere ut etter pene klassiske våpen som smeller og treffer sån noenlunde på skiva alt etter min og våpenets dagsform. 8)

Synes at amerikaske håndvåpen har klasse og stil selv om de kanskje ikke er de samme match våpen som en del av de europeiske racere.

Men som du vet vi mosjonister koser oss med våpnene i tillegg til å skyte med dem så da blir det som du sier kankje andre ting en de optimale skyteegenskaper som får telle.

Men det MÅ smelle hver gang.

Link to comment
Share on other sites

.............jeg tror, uten unntak, at vi alle startet med høye estetiske tanker om hvordan våre våpen skulle se ut. ...Det forsvinner med årene.............

Det er ihvertfall ett unntak, og det er meg. Min 1991 utgjør det mest estetiske syn jeg kan tenke meg (ikke helt uten unntak..... :wink: ) :D:D:D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

:D Føler meg skyldig.. Min Kimber har fått seg et gummiskjefte og nye (3-4) billigmagasiner. Pistolen fungerer meget bra og den er dønn nøyaktig. Ulempen er at jeg har skutt alt for lite med den! Siden den er forholdsvis ny blir den nok valgt bort på stevner da jeg ikke orker å gå MANGE runder daglig.. :mrgreen:

Jeg har forøvrig skiftet ut EN del på pistolen! Tenk at de hadde satt på en PLASTDEL på en så fantastisk pistol!

Men fikk delen greit over fra USA og etter litt fikling så var plastikken historie! (Baksigen av grepet, inneholder slagfjær)

SELVSAGT har jeg kjøpt et Uncle Mike Sidekick hylster også til denne!

Bildene jeg lovet har jeg ikke tatt enda, men det finnes så mye bra bilder av den på nett så jeg forhaster meg ikke! 8)

Link to comment
Share on other sites

Ser her at det ble kjøpt noen 45 acp pistoler for et par år siden. Hvordan har disse fungert, hvor fornøyde er dere etter 2 års bruk?

 

Har hatt Kimber Super Match II siden sommeren 2010. Den har vel gått ca 3500 skudd nå, og selv om jeg ikke har fått skutt mye i vinter så går det ikke en uke uten at jeg bare må fikle litt med den. Det er bare noe magisk med gode 1911 pistoler :)

 

Bilde fra første dag på skytebanen. Men en sånn serie første dagen blir man glad.

IMAG0027.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Justerbare eller faste sikter på en 1911? Svarte sikter eller med prikker? Bruken er felt og praktisk. Er ute etter erfaringer med dette, hvor godt treffer en med faste sikter rett ut av esken?

 

Er også interesert i erfaringer med S&W 1911.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har faste sikter på min Kimber 1911 Single Stack, fungerer utmerket. Må tre støttende til i koret av kimber-elskere! Det er helt nydelige våpen. Mitt inntrykk av de er at de er meget bra. Jeg har ikke sett behovet for å sende mine til Baker'n eller noen andre for tune-up.

Link to comment
Share on other sites

Har Glock 19, og har hatt Glock 17. Har skutt en del tusen skudd med disse og liker Glock godt, men det er ikke helt det jeg er ute etter nå.

Har bestemt meg for en 1911 i .45 acp. Det jeg ikke har bestemt er om den skal ha faste eller justerbare sikter?? De jeg vurderer nå er en S&W 1911 PC, som har justerbart Wilson sikte, eller en Nighthawk Predator med faste Novak sikter. Det er jo 8-9 tusen i prisforskjell på de to, og de tusenlappene kan en skyte mye for. Derfor tror jeg det blir S&W.

Link to comment
Share on other sites

De blir ikke bulkete, men utdrageren lager et solid merke i bunnen på hylsa. Jeg vurderte en S&W 1911 selv, men endte opp med en Kimber etter å ha testet en S&W (med utvendig ektraktor) til 11 000 kroner. Når jeg først skal handle våpen til over 10 000 kroner, så er det kjipt å velge noe man er 80% fornøyd med.

 

Da legger jeg heller i de ekstra pengene og blir 100% lykkelig og glad :)

 

Her er et bilde av Smithen

IMAG0013.jpg

Link to comment
Share on other sites

Så på noen hylser fra en S&W 1911 på skytingen i dag, så nå vet jeg hva du mener. Jeg har en STI i 9mm, og den lager enda verre sånne merker på hylsene, og det med en innvendig ekstraktor. Nighthawken koster over 26 tusen, og jeg vet ikke om jeg blir så mye lykkeligere med den. Jeg har lyst på den Nigthawken, men trenger jeg den. Sannelig om jeg vet. Vet ikke helt hvor mye jeg liker løpet til Predatoren, kunne heller tenkt meg vanlig løpsbøssing.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
.............Avtrekket var ikke helt der jeg ville ha det. evert bøyde litt på searspring for meg samt satte inn en redusert slagfjær. Nå er avtrekket på 1400g og helt rent.............

Hvilke slagfjær har du skiftet til (merke/kraft) og slår den fremdeles av fabrikk ammo ?

Link to comment
Share on other sites

Var innom skytebanen i dag og testet, hadde ladet 20 stk med 200grs SWC og min. ladning med N340. Da de andre fikk se patronene sa de; SWC fungerer ikke i en 1911. Men det gjorde de, prikkfritt til og med. Ladningen var litt slapp så jeg må nok lade litt hardere, og prøve litt over kronografen. Å skyte med den, var som en våt drøm.

Link to comment
Share on other sites

Var innom skytebanen i dag og testet, hadde ladet 20 stk med 200grs SWC og min. ladning med N340. Da de andre fikk se patronene sa de; SWC fungerer ikke i en 1911. Men det gjorde de, prikkfritt til og med. .

 

200 grs SWC har ALLITID gått godt i 1911, ja i det hele tatt i alt som er kamret i kal 45 acp :wink:

 

Så de folka på banen du var, har nok bare bløffa deg :lol:

Link to comment
Share on other sites

Nei, de gamlegutta har nok rett på et hvis. SWC funker dårlig i en umodifisert materampe. Gamle krigere har en smal leppe av en materampe som stort sett bare funker med rundnese. De fleste nye modeller er lever med en rampe i løpet som går nesten hele veien rundet. Så enkelt er det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...