Jump to content

Nett .22 halvauto med god presisjon


arnegun

Recommended Posts

Lurer på å skaffe meg en .22 halvauto til å ha med i sekken på rypejakt. Kikket litt på Ruger takedown, og liker designet men hører mye forskjellig mtp. dårlig presisjon. Ser det er mange som eier takedown her. Noen med erfaringer? Børsa jeg ender opp med må ha såpass presisjon at det er innafor å skyte småvilt på noe avstand med den. Fordel at den er liten og lett, liker muligheten til å kjapt kunne skru fra hverandre og putte i sekken. Noen tips?

Link to comment
Share on other sites

Min gamle Brno 511 er en meget presis børse, og delbar med ett enkelt håndgrep- 10 sek er god tid.. Demonteres for puss uten bruk av verktøy i løpet av 20-30 sek.  Eneste minus er at den er kresen på ammunisjonen. Veksler problemfritt omtrent  kun med Eley. Med demper og Eley Club hører en nesten bare boltgangen. Med den plukker du greit ryper på 100+ i stille vær om skytter gjør jobben.  ☺️ https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=128644603

 

 

 

Edited by asterix
Link to comment
Share on other sites

Jeg droppa 22LR og kjøpte meg en (delbar) kipplauf i kaliber 22 hornet (+ et par ekstra piper i andre kalibre) i stedet. Da kan man strekke holdet til 100 meter i hvert fall. For fuglejakt er ei enkeltskuddsrifle helt uproblematisk etter min mening så ser ikke behovet for en halvauto akkurat her.  Savner 22 LR for trening riktignok.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...