Jump to content

XXL og kundebehandling


veslan

Recommended Posts

  • Replies 203
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Er det bare jeg som blir forespurt om innlogging om jeg vil se på, eller handle kikkertsikter hos xxl.no nå eller hva?

Alle andre produkter går greit , men kikkertsikter...hmmmm?

 

Samme her. Har vært sånn siden Classicen til 1990,- Sikkert redde for at VI skal handle hos de :roll:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

XXL i Oslo Storgata bryr seg ikke om prisgarantien ser det ut som. Var nede med våpensøknaden min og la frem tilbudet som Jakt og Friluft i Arendal hadde, som var 1100kr billigere (Rem 870 til 2890,- kontra XXL 3990,-). Men det kunne ikke XXL matche. Derimot kontaktet jeg XXL på Alnabru, der var det ikke problemer i det hele tatt. Bare å komme, de matchet alltid tilbudene til andre forretninger/kjeder, bare å vise til link eller katalog e.l. Bare så synd jeg da allerede hadde sendt søknaden til Arendal. Jaja, et par dager ekstra går det, men det får stå sin prøve. :)

Link to comment
Share on other sites

XXL i Oslo Storgata bryr seg ikke om prisgarantien ser det ut som. Var nede med våpensøknaden min og la frem tilbudet som Jakt og Friluft i Arendal hadde, som var 1100kr billigere (Rem 870 til 2890,- kontra XXL 3990,-). Men det kunne ikke XXL matche. Derimot kontaktet jeg XXL på Alnabru, der var det ikke problemer i det hele tatt. Bare å komme, de matchet alltid tilbudene til andre forretninger/kjeder, bare å vise til link eller katalog e.l. Bare så synd jeg da allerede hadde sendt søknaden til Arendal. Jaja, et par dager ekstra går det, men det får stå sin prøve. :)

 

Våpen er unntatt prisgarantien.

Link to comment
Share on other sites

I mitt tilfelle har jeg kjøpt Crispi Hunter. 2799 hos XXL og 2399 hos Jakt og Friluft.

Har ikke fått svar enda. Regner egentlig ikke med noe svar...

 

Det er egentlig ikke vits i å vente på noe svar. Ta med kvitteringen og tilbudet fra J&F ned i butikken så skal de gi tilbake differansen. Dvs. innen 30 dager fra kjøpsdatoen...

Link to comment
Share on other sites

I mitt tilfelle har jeg kjøpt Crispi Hunter. 2799 hos XXL og 2399 hos Jakt og Friluft.

Har ikke fått svar enda. Regner egentlig ikke med noe svar...

 

Det er egentlig ikke vits i å vente på noe svar. Ta med kvitteringen og tilbudet fra J&F ned i butikken så skal de gi tilbake differansen. Dvs. innen 30 dager fra kjøpsdatoen...

 

Det stemmer, så lenge varen er priset lavere et annet sted. PRisgarantien gjelder ikke om du som enkeltperson har fått en go-pris liksom.

Link to comment
Share on other sites

vulpes vulpes skrev :"Besøkte Magne Landrø AS for første gang for noen dager siden. Var i Oslo/Lillestrøm i forbindelse med jobben.. Er ikke fornøyd med servicen (pratet med en høy og ”litt” tykk person). Kunnskapen var heller ikke så mye å skryte av. Dette er da vel en anerkjent fagbutikk? Ellers var det en flott butikk."

__________________________________________________________________________________________

skullerud skrev :"XXL NAFhuset derimot er en helt annen historie. Og da spesielt den lett korpulente fyren i 50åra med briller og sølvrevhår. Makan til arrogant, nedlatende, og spydig oppførsel har jeg sjelden eller aldri sett av en person i serviceyrket noen gang. Og det er ikke et engangstilfelle nei..."

______________________________________________________________________________________________________

Gutter, med så nedlatende tale direkte myntet på enkeltpersoner som dette, kunne dere jaggu hatt baller nok til og skrevet under med navn!

 

Reidar.

Link to comment
Share on other sites

Moderatorfrakken av... Slik at ikke innlegget misforståes

Nå finnes det sikkert flere sider av en sak. Ikke umulig at flere kunder får den behandlingen de fortjener.

Jeg kjenner godt "han høye, og litt tykke" på Landrø. Og det hadde fint om vedkommende (vulpes-vulpes) hadde fortalt litt om hva det hele dreide seg om. Så kan jeg ta den videre.

 

Edit:

Det kunne vært knall om bransjen dro frem noen bedritne kunder... Sånn for å balansere det hele :wink:

Link to comment
Share on other sites

"Det kunne vært knall om bransjen dro frem noen bedritne kunder... Sånn for å balansere det hele"

 

Hadde det ikke vært for de helvetes kundene - hadde det vært kjempegøy å drive butikk, sa en kompis en gang.

 

Jeg tror ikke det vil gagne noen å komme med historier om bedritne kunder.

Men at det er noen av dem? Helt sikkert.

 

Og hvis det er noen ansatte - som skriver det - er det ennå verre.

Og et "nick" her inne - er ikke synonymt med anonymitet :wink:

Link to comment
Share on other sites

XXL er helt topp, jeg har brukt så mye penger der i høst at sjefen kan reise til Spania for min regning selv etter at innkjøp, lønnsutbetalinger og skatteytelser er blitt gjort (litt overdrevet)

 

Sist pakke jeg bestilte, gjorde jeg en feilbestilling på den ene varen, èn email og det ble ordnet straks før pakken ble sendt, og på pakken før det hadde jeg bestilt Svalbard 3, men fant det noen dager etterpå til 400,- billigere hos Jakt&Friluft.no, èn email og jeg fikk 500,- i avslag på teltet på flekken, pengene kom dog litt seint pga treghet i økonomisystemet, men mailkorrespondansen gikk særdeles raskt og innfridde forventningene utmerket.

 

Jeg har ingenting å utsette på XXL, bortsett fra at når de går tom for lagervarer så tar det en stund før de fyller opp :-) Men akkurat nå synes jeg at de kan ha ett tilbud på Norrøna Recon bukser..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Noen som har prøvd ut prisgarantien XXL gir?

 

Har nettop påpekt et kjøp jeg finner billigere et annet sted, så blir spennende å se hvor det bærer hen..

 

Det var ikke mer enn på nære nippet at jeg fikk denne igjennom på varehuset jeg henvendte meg til (Gulskogen).

Stod og skulle akkurat få dette igjennom, så kom det en litt slitsom kar som påstod at nei, dette hadde de sluttet med.

Måtte argumentere litt frem og tilbake om at dette hadde jeg fått fra kundeservice, samt at det stod 30 dagers prisgaranti på posene de delte ut...

Jeg så for meg en artig diskusjon i butikken, men det gikk ikke så langt. Sjefen sa det var greit... ;)

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet når XXL i Bergen får inn våpen og ammo?

Snakka med dei på tlf i dag, fekk beskjed om at dei venta våpen og ammo leveranser far neste Onsdag og utover.

Så hyllene er nok langt fra full ondag, men til helga er vel kansje det begynnt og komme seg.

 

 

John

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Noen som har prøvd ut prisgarantien XXL gir?

 

Har nettop påpekt et kjøp jeg finner billigere et annet sted, så blir spennende å se hvor det bærer hen..

 

Det var ikke mer enn på nære nippet at jeg fikk denne igjennom på varehuset jeg henvendte meg til (Gulskogen).

Stod og skulle akkurat få dette igjennom, så kom det en litt slitsom kar som påstod at nei, dette hadde de sluttet med.

Måtte argumentere litt frem og tilbake om at dette hadde jeg fått fra kundeservice, samt at det stod 30 dagers prisgaranti på posene de delte ut...

Jeg så for meg en artig diskusjon i butikken, men det gikk ikke så langt. Sjefen sa det var greit... ;)

 

Har faktisk brukt prisgarantien på flere kjøp. Dillon 550 fikk jeg for 3200 etter å ha henvist til en nettside den gangen. Nå skulle en kompis kjøpe en på nye xxl på Tiller Trondheim. Tipset han om prisen til jaktdepotet og han fikk da pressa for 2500 :lol: . Også kjøpt en flytedress hvor den 1 mnd etterpå kom på tilbud. Fikk da differansen tilbake. Jeg har sagt mye negativt omm xxl sin kundebehandling, men prisgarantien holder de!! Om de nå har endret på den garantien, vet jeg ikke men de har jo brukt garantien som et slags "varemerke" siden de startet....

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

XXL har en forunderlig forettningside når det gjelder prissetting på ammo og komponenter.

to eksempler kan være Remington 223 ammo som doblet seg i pris, fra et parti til et annet.

Nosler 224. kuler ble solgt til normalpris 1,29 men har nå øket til 1,99. 1,29 var en god pris sett opp mot tilsvarende Sierra til 1,46 hos alternativ leverandør. Alternativ leverandør leverer fremdeles til 1,46 mens xxl har hatt en prisoppgang på over 50% på nevnte prosjektil. De har dermed for min del priset seg helt ut av markedet.

 

Et annet tema som er belyst før i denne tråden er at Logistikk, innkjøp og lagerstyringskompetanse er kapasiteter som XXL overhode ikke har.

Noen i ledelsen burde ta nødvendige tiltak for og skaffe nødvendig kompetanse, inn i en kjede som burde kunne være et vesentlig bedre tilskudd til våpenbrangsjen.

Link to comment
Share on other sites

det kan virke som XXL kjører priser etter hva de har betalt for de forskjellige varepartiene.

 

dette slår gunstig ut for kunder innimellom og ikke like gunstig ut andre ganger.

 

av "kupp" jeg har gjort hos XXL de siste 3-4årene kan nevnes:

-lee pro 1000 presse til 999,-

-lee anniversary ladesett til 499,-

-nosler cc 6,5kuler til 1,59 og .30 kuler til 1.69 (kjøpt nå i høst)

-viking grizzly støvler til 750,-

-viking gummistøvler til 149,-

 

så jeg syns det er greit med xxl jeg. man kan gjøre gode kjøp innimellom uten å måtte kjenne dem som står bak disken.

Link to comment
Share on other sites

Mine erfaringer med XXL (etterhvert ganske mange) er ganske like det andre her inne har skissert, både i denne tråden og tråden som heter reklamsjon og XXL.

 

Kort oppsummert:

 

1. Telefon er nyttesløst. De som jobber der vet ikke hvordan man tar den, og kan uansett ikke svare fornuftig på noe (Se pkt. 2)

2. De ansatte er unge folk som ikke kan noen ting og bare henviser deg videre.

3. Det loves og loves at ting skal komme i orden, men det skjer bare ikke.

4. Ansatte på XXL sier de skal ringe deg tilbake, og du kan legge igjen alt fra navn og telefonnr til kontonr og pinkode, men en ting er garantert. De ringer IKKE tilbake!!

5. Ved å handle med XXL over telefon eller internett er du garantert MYE arbeid med telefoner og purringer til dem over laaaaang tid.

6. Ting rotes tydeligvis bort hele tiden et sted mellom salgsavdelingen og lageret.

7. Normal tid på postgang gjelder ikke post som kommer til XXL, det tar litt over 10 dager å sende brev til dem. (Mulig denne erfaringen gjelder at de løyver om mottakstidspunkt på grunn av at posten er mottatt og glemt, slik som fluestanga i historia her.)

8. Stadige bortforklaringer og unnskyldninger for hvorfor ting ikke går i orden. (Hvor dumme tror de egentlig kundene er?)

 

Positivt:

1. De har bedre priser enn andre på enkelte ting.

 

Så får man jo selv veie opp punktene mot hverandre og se om handelen er verdt bryderiet.

 

Jeg for min del er ferdig med handling hos XXL som krever noen form for oppfølging overhodet.

Kan jeg hente varen og ta den med ut uten hjelp, så går ting som regel greit. Foruten de gangene de må beregne avslag for kjøp av større kvanta. Det får de ikke alltid til...

Link to comment
Share on other sites

Vel jeg kjenner meg ikke helt igjen her med all negativiteten.

 

1. Handla en revolver i juni over telefon/mail. Sente paipirer i posten dagen etter at paiperene var mottatt sente dem våpenet til meg.

2. Ringte XXL Alnabru og fikk dem til å holde av ammunisjon til meg da jeg kom kjørende lanveis fra. 14 dager etterpå ankom jeg og ammoen lå og venta på bakrommet til meg den og til avtalt pris selvfølgelig.

 

Jeg har så langt bare hatt god erfaring :)

Link to comment
Share on other sites

"De ansatte er unge folk som ikke kan noen ting og bare henviser deg videre"

 

Helt ok - da jeg vet hva jeg skal ha - når jeg går inn i en våpenforretning (selv om man kjøper noe småtteri som man har fra før :? ).

 

Det jeg evt. trenger hjelp til - er tilbud om børsemakerarbeid - og det er det jaggu ikke mange andre forretninger som har heller.

 

Men kanskje børsmakerbransjen - kan være tjent med dette?

 

Tror nok mange savner børsemakere innen nær omkrets.

Link to comment
Share on other sites

Har handla litt på xxl, da de har hatt enkelte kuler som har hatt en svært god pris. Ingen negative erfaringer med expeditørene.

Men de har en lei tendens til å skru prisen opp eter en stund.

En god periode har de hatt Nosler CC hpbt i .22, 6,5 og .30 til svært god pris, nå har prisen blitt økt så det ikke lenger er lønsomt og ta turen innom.

Så herefter blir det slutt på mine besøk i sjappa.

Link to comment
Share on other sites

Tror nok mange savner børsemakere innen nær omkrets.
Det er jo NOEN som gir blanke i lokale børemakere og forretninger... De handler jo heller på nett fra utlandet! Det er jo rimeligere..... :evil:

 

Kanskje vi skulle gå inn å subsidiere disse lokale børsemakerene Woff? :)

Du som er så "blå" i politikken din må jo forstå at her er det markedskreftene som styrer! :roll:

Link to comment
Share on other sites

Kan du tenke deg hvorfor?

Kan det ha noe med dollarkurs å gjøre? Eller et parti til særs god pris?

Det jeg vet var at de fortalte at de kom til å få inn mere på sikt, men til en høyere pris...

Joda, kan godt være fler årsaker til dette. Men slik prisene er blitt på disse er det biligere og like bra/bedre og kjøpe kuler til disse kalibrene på DFS kontroret, gjennom norma skytterlag, eller i storpakning på Landerø. Egentlig hygligere også.

Er jo liten vits med en billigbutikk, når den er dyrere en spesialbutikkene da

Link to comment
Share on other sites

Kanskje vi skulle gå inn å subsidiere disse lokale børsemakerene Woff? :)

Du som er så "blå" i politikken din må jo forstå at her er det markedskreftene som styrer! :roll:

Man trenger ikke subsidier, men hadde den "røde fare" lempet på skatte/avgifts-trykket, fjernet deler av papir helvete slik at man ikke hadde trengt å bruke et "halvt årsverk" på å fylle ut skjemaer, eller at en liten bedrift må bruke titusner av kroner på revisor osv. Hadde trolig prisene ligget på et annet nivå :evil:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Da har jeg (omsider!) avsluttet min siste handel med XXL. Jeg har hatt utrolig mye irritasjon og problemer med den og det kommer derfor til å bli siste gang jeg bestiller noe fra xxl over internett eller telefon. Jeg forteller dere hele historien også, så kan dere jo selv vurdere om dere gidder å utsette dere for samme runde.

 

03. Sept - Jeg bestemmer meg for å kjøpe en revolver av xxl. Ringer dem og får lagt den av.

04.sept - Jeg sender kjøpegodkjenningen til xxl og avtaler med dem at de skal sende våpnet så fort som mulig.

14.sept - Jeg ringer xxl for å sjekke om de har mottatt papirene og sendt pakken. Da kan de fortelle at "papirene kom i dag" altså tok det 10 dager å sende et normalt brev fra troms til sandvika??? Vi avtaler at de skal sende pakken dagen etter.

15.sept - Jeg ringer for å få sporingsnr på pakken. Ingen som er på jobb kan svare på noe ang. kjøpet, men skriver lapp om at jeg skal ringes opp.

16.sept - Jeg ringer igjen på kvelden, da jeg ikke har blitt ringt opp. Personen jeg skulle snakke med har gått hjem for dagen, så det skrives en ny lapp om å ringe meg.

17.sept - Jeg ringer igjen, da jeg ikke har blitt ringt opp. Det påstås at posten ikke har vært innom der på 2 dager, så pakken er ikke sendt. Vi avtaler at pakken skal sendes 19.sept og at jeg skal ringes opp og få et sporingsnr.

21.sept - Jeg ringer igjen, da jeg ikke har blitt ringt opp. Våpenansvarlig er ikke på jobb, ingen vet hva som foregår rundt pakken. Det skrives en lapp om at jeg skal ringes opp.

22. sept - Jeg ringer igjen, da jeg ikke har blitt ringt opp. Fyren jeg snakker med går ringer faktisk til våpenansvarlig og får vite litt ang. kjøpet. Ringer meg faktisk opp etter et par minutter og kan muntert fortelle at han har funnet pakken min på lageret! Jeg forteller for n'te gang hele historia om at denne skulle ha vært sendt for lenge siden og at han måtte få den sendt. Han forklarer da etter litt undersøking at pakken er lagt på feil sted på lageret og har derfor ikke blitt sendt. Han har nå lagt den på riktig plass og den skal gå ut neste dag og vi avtaler at jeg skal ringes og få sporingsnr.

03. okt - Jeg ringer xxl etter å ikke ha hørt noe på en stund, i kjent stil. Jeg får faktisk snakke med våpenansvarlig! Han kan fortelle at det er en fyr på lageret som er usikker på hvordan man skal sende hanvåpen i posten på korrekt vis, så han har holdt tilbake en 2-3 handvåpen en stund. Da han måtte reise på elgjakt den 25.sept hadde han låst inn våpnene på børsemakerens kontor, som ingen andre hadde nøkkel til og der hadde de ligget til han kom tilbake fra elgjakt og ble sykemeldt. Dermed hadde ingen fått tak i våpnene før våpenansvarlig kom på den glupe ideen å hente nøkkel hos varehussjefen og få sendt pakkene. Vi avtaler at jeg skal ringe på mandag 05.okt og få sporingsnr.

05. okt - Jeg ringer for å få sporingsnr. Vedkommende jeg skal få det av er ikke på jobb. Det avtales at jeg skal ringes opp.

06.okt - Jeg har ikke blitt ringt opp, så jeg ringer og får vite at det har nok en gang vært problemer med hvordan handvåpnene skal sendes, og våpnet er holdt av igjen! Det avtales at våpnet skal sendes og jeg skal få sporingsnr.

10.okt - Jeg har ikke blitt ringt opp, men ringer xxl og får vite at pakken er sendt i dag og jeg får sporingsnr. Men blir advart om at det kan etter deres erfaring ta opp til 2 uker før jeg mottar våpenet.

12. okt - Jeg ringer posten og får det korrekte sporingsnr til min pakke, da det jeg fikk fra xxl var feil. Pakken var ikke sendt lørdag som jeg ble fortalt, men ble levert på ettermiddagen mandag den 12.okt.

15. okt - Jeg mottar omsider våpenet.

 

Da har jeg fått skrevet ned omtrent alt som foregikk rundt mitt kjøp, og det som forundrer meg er at de ALDRI ringer opp kunder, uansett hvor mange lapper som legges igjen eller om man avtaler det med rett person selv. Man snakker hovedsaklig med folk som ikke kan noenting og får dermed ingen hjelp. At de ikke vet hvordan man sender våpen fra butikken er jo utrolig. Og at de har ansatte som er så tafatte at de ikke gidder å ta litt tak for å hjelpe kundene når noen er borte på elgjakt eller syke er jo helt fantastisk. Jeg har omtrent midtveis i denne leksa bestemt at jeg kommer aldri til å begi meg ut på en slik runde igjen. XXL har mistet meg som kunde, og jeg vil anta at en del folk rundt meg skyr XXL etter å ha hørt historien. Jeg har i allefall lært min lekse og kommer til å holde meg til seriøse butikker fra nå av.

Link to comment
Share on other sites

Ja.....Dette beviser bare nok en gang at SERICE og oppfølging får man av de mindre enkeltstående våpenbutikkene som faktisk lever av og er avhengige av fornøyde kunder :lol: Tidligere skrevet mine negative erfaringer vedrørende service på xxl. Føler ikke for å gjenta dem,men historiene som heller mot det negative er i flertall.

En ting jeg har reflektert over er at vi alle tenker at butikkpersonalet er udugelige......det stemmer nok ofte det,men det er DEN personen som ansetter vedkommende sin feil. Man setter ikke en kokk til å mekke biler............

Ha en deilig jakt-høst...DET skal jeg. En uke med rådyrjakt nå :P

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Bestilte en gps fra xxl for ca. en måned siden.. En uke senere gikk jeg på posten for å hente pakka. Overaskelsen var stor når jeg åpnet pakka og ingen gps, bare embalasje og bruksanvisning :( Ringte umiddelbart og forklarte situasjonen. De mente at det kansje kunne dreie seg om en vare de hadde tatt ut av esken for å ha til utstilling i butikken.. Den aktuelle gps hadde de ikke flere igjen av, så jeg skulle bare sende en mail med detaljer anngående kjøpet så skulle økonomiavd. på xxl refundere utlagt beløp. Har fortsatt ikke sett snurten av pengene mine :?

Link to comment
Share on other sites

Når jeg handler hos XXL så har jeg akkurat samme forventninger som om jeg skulle handlet hos en hvilken som helst annen storbutikk, man går ikke til Elkjøp for å få anbefalinger til hvilken TV man skal kjøpe, ei heller går man til XXL om man trenger råd om et eller annet.

Man går inn, henter det man har bestemt seg for i hylla og betaler i kassen, kompetanse blant de ansatte har jeg strengt tatt ikke hatt bruk for etter at internett kom.

Link to comment
Share on other sites

Enig med slemmo, jeg handlet på XXL i går og er godt fornøyd.

Vanskelig å fucke opp et ammo-kjøp, men alikevel.

 

Man bør kanskje tenke over HVORFOR XXL kan tilby bedre priser enn mange andre?

Det er ikke fordi de har den beste ekspertisen i alle fall.

 

Synes mye av kritikken mot XXL er uberettiget og lite gjennomtenkt.

 

 

At de sliter med å behandle reklamasjoner o.l er naturligvis kritikkverdig.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...