Jump to content

Takk, Hjemmelading.no


peders

Recommended Posts

  • Replies 136
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Min far ringte fortvilet en kveld. Han hadde laget spaghetti av utstøterstanga i diesettet sitt, og lurte på om jeg kunne hjelpe ham å skaffe nytt. Ring Trond Alvestad i morgen og be ham sende deg delene sa jeg og ga ham nummeret. Han ringte midt på dagen deretter. Det var sist torsdag. FREDAG kom den i posten! Han bor på Trøndelagskysten, langt unna byen. Kan love at min kjære far ble mektig imponert! Lå regning i konvolutten også. Ikke noe oppkravsgebyr med andre ord.

 

Kjempebra service! Anbefaler alle å handle alt sitt ladeutstyr hos ham :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg handler fortsatt fra hjemmeladning.no, men oftere og oftere tar det laaang tid før noe dukker opp i postkassen. Sist gang bestillte jeg to typer kuler som han skulla ha på lager og et hylsepoleringssett. 3,5 uker etterpå får jeg en lapp i postkassen, men a-maxen jeg bestillte var ikke med.

Denne gangen kom det jammen i postoppkrav også....

 

Da er det bare å bestille a-max på nytt å betale frakt på nytt.

Link to comment
Share on other sites

Er desværre sånn at å drive nettbutikk og tilby faktura er litt skumle saker for butikkeieren (selvopplevd)....

Selv ting man har på lager skal betales, og det skal ikke mere enn en to-tre eller åtte stykker som er bittelitt mer enn lovlig treg å betale fakturaen sin, så har man kansje problemer med å få gjort opp for varer fra leverandør, og da med påfølgende tregere leveranser fra disse. Har man mye utestående gambler man ikke på hurtige betalere, men safer på postoppkrav.

Marginene er ikke voldsomme i denne bransjen...

 

Kansje skulle det vært tilbudt faktura pr mail sånn at man kunne forhandsbetalt, da hadde man fått litt billigere frakt, og selger trengte ikke være redd for å ikke få betalt i tide.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brukt han en gang. Det blir vel litt snaut og si noe om han siden jeg har brukt han en gang, men når jeg ser andre opplever det samme som meg så hiver jeg med dette koret og gir mine anbefalinger til han. Jeg fikk mine bestillinger 2-3 dager husker ikke helt men det var noe sånnt. Eneste ønske om mer 338 kuler i hans sortiment.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Nett butikken representerer det normale vare utvalget, men selv om lageret er stort, er det likevel slik at noen av artikkelene kan være tomme, da det ikke er kommunikasjon mellom faktura systemet og nett butikken. Er du i tvil om noe, så ta en telefon. Normalt kommer det varer hver uke, så det som er på lager hos leverandør, vil da kunne skaffes relativt raskt, selv om han ikke har på lager

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Forrige uke ringte jeg til Trond angående noe småtteri. Han sa han trodde det gikk over helga før han fikk sendt det pga mye å gjøre. Dagen etter var det i postkassa! Har bare gode erfaringer med den karen og firmaet hans! Og så grei å spørre om tekniske spørsmål også!

Link to comment
Share on other sites

To uker på noe som er på lager, er helt uaktuellt, dersom dere hadde sjekket og fått beskjed om forventet leverings tid, hadde nok forklaringen på grunnen vært svært fornuftig. Lageret hos hjemmelading er nå omtrent like stort, som da han drev Parabellum, men en del custom dier og annet spesiellt er nok ikke så vanlig å ha på lager lenger. Noe annet er at det det går mest av også oftest er det det tidvis kan være tomt for. Eks 180 grs 30 kuler kommer i sesongen inn i ganske store mengder netsen hver uke, men en liten feil vurdering av forventet etterspørsel, kan plutselig gi manko, som kan ta et par uker å rette opp. Om det er preserende å få varene til en bestemt dato, ring, for kanskje det meste av en ordre er på lager, men for å spare kunden for ekstra frakt utgifter, kan det om ikke annet er sagt, hende ordren blir holdt, til alt kan sendes.

Link to comment
Share on other sites

Melder meg på tråden og sier kudos til www.hjemmelading.no .

 

Rask levering ( innen 2 uker ) og svar på email etter etpar dager er mere enn godt nok for meg.

 

Kan vanskelig se for meg at avansen på de produktene han fører er så vannvitig høy så jeg håper butikken holder seg flytende:)

 

Blir garantert flere bestillinger derfra i fremtiden.

Link to comment
Share on other sites

2 uker leveringstid er nå ikke superkjapt akkurat..

Har handlet endel fra feks mc-deler.com, som på en måte kan sammenliknes med hjemmelading.no når det gjelder bredde på varesortiment osv. Der tar det alltid mellom 2-4 dager før man har det man bestilte. DET er rask levering.

2 uker er det det tar når jeg bestiller varer fra dealextreme.com som ligger i hong-kong og sender med gratisfrakt (aka den tregeste metoden).

 

Men bortsett fra det skal man jo ikke klage. GOD SERVICE :) Og det er i grunn verdt mer enn leveringstid.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har i løpet av de siste tre mnd opplevd at brevpost, som normalt tar bare et par dager, har tatt rundt en mnd og kjenner faktisk ett forhold fra hjemmelading, hvor en kunde hadde bestillt noen deler og da de ikke kom, ble det sendt nye, som ankom før original bestillingen, som også ankom, da med en diff på ca. tre uker. Det som går, som brevpost er tidvis usikkert og mangler sporingsmulighet i begge ender!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Posten er og blir ett problem, det er ikke få pakker jeg etter mye møye har fått sporet til alt fra Fauske til Tromsø. Som har vært sendt fra Oslo distriktet til Ålesund (Fra firma til firma). I en periode gikk nesten samtlige pakker, innlevert på ett postkontor i Oslo regionene, først til Fauske. Og ble så liggende der (3 uker takk), da ingen visste at de var der. Etterhvert ble de så ille at vi ringte postkontoret i fauske, og spurte etter pakker som ikke dukket opp. Og joda, de lå i hylla de. På spørsmål om hvorfor de ikke videresendte de til adresat på egenhånd, ble de svar skyldige. Etter hva jeg har forstått, var det en data glitch hos posten som sendte akkurat pakker til vår adresse til Fauske (til tross foe 100% korrekt og tydelig adresse på pakkene). Hvordan dette var mulig, og hvorfor pakkene ble liggende der. Har derimot ingen kunne svart på.

 

Hjemmeladning.no derimot, er gulle gode. Sansynligvis ett av de beste enmanns/familie firmaene i Norge vill jeg tro. Service minded i egen klasse, og veldig behaglige å ha med å gjøre på alle måter. Sier Trond at de har sendt noe, så har de sendt det (ikke noe tull der i gården). Hvor mange er det som sender ny del uten omkostning for kunden, når posten fucker opp?

 

Det virker å være noe som ligger til notoddingene det der med service, Nabobutikken til Trond. Magnus Hansen a/s Manufakturforretning, er også i egen klasse. Spesielt om man ønsker noen størrelser større enn vanligt. Såpass at jeg bruker å ta en dobbelstopp hos Trond og manufakturen for handel i ferien. Begge er små forretninger, med verdens beste betjening.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Etter å ha lest gjennom Ladeboken nokon gonger tenkte eg det var på tide å investera i ein liten "patronfabrikk". Eg var innom Trond Alvestad på Notodden på onsdag for å sjå på ladeutstyr. Det var riktig så triveleg, og eg endte opp med å kjøpe eit sett beståande av mellom anna ei Lyman Crusher II presse. No må eg berre få skrudd fast pressa på ein benk, så er eg klar til å ta steget inn i heimeladarane sine rekkjer. Eg kjem nok til å handle meir hjå Trond i framtida når eg treng noko, anten det er kuler eller anna utstyr. Krut og hetter må eg nok kjøpe andre stader, om eg vil ha dei utan å reise til Telemark.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Innen sør Norge tar det ca to dager hvis bestillingen kommer inn tidlig. Ja, det er god service der, og det er sikkert derfor jeg kjøper det meste av amo der. Han har sjønt at skal han leve av dette må han ha kontakt med kundene, så du får alltid svar på tlf og mail. Greie priser, utvalg og service gjør det trivelig å handle der.

Link to comment
Share on other sites

Trond leverer, og han har alltid levert, om det tar en dag eller tre ekstra så er det uansett verdt pengene.

 

For jeg vet ikke om noen andre som kan levere akkurat det sortimentet til DEN prisen.

Når man så får topp service og gode råd på kjøpet, da er det ingen grunn til å klage.

 

Hvilken annen selger vil si: Joda jeg har RCBS på lager, men du klarer deg fint med en Crusher-2 som er billigere og like god.

Også den på lager forøvrig. :wink:

 

Hvor mange andre butikker sitter med komplett lager av "slitedeler" til Lee presser og kan sende de opp på 2-3 dager?

 

Jeg håper Trond holder koken til jeg er trygt plassert i vampyrskrinet, og helst enda lenger. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Er han her på forumet?

 

Min erfaring er at det ville han tjent stort på.. Driver tilsvarende butikk selv.

 

Nei, Trond er ikke på forumet. Det har han ikke tid til, men om det er aktuelle spørsmål, eller annet, som kan være av almen interresse, pleier jeg å formidle. Uten å være ansatt der, har jeg likevel hjulpet til siden han startet Parabellum og etter det (i mine øyne beklagelige salget av navnet, ja selve firmaet er i dag bare en skygge) også på "Hjemmelading.no"

Link to comment
Share on other sites

Må legge til en biiitteliten sak, svare på epost, det gjør de ikke på Hjemmelading.no :?:

 

Hehe, har sendt dem noen eposter, har endt opp med å måtte ringe for å få svar.. Og når jeg har ringt har jeg fått oppfatning av den er lest, og behandlet av noen andre, men svar har jeg ikke fått..

 

Den siste eposten min var at jeg måtte legge til noen kuler til en bestilling jeg hadde inne, fikk ikke svar, men da jeg ringte dem et par dager etter, så fikk jeg til svar at det var fikset.. :)

 

Man driver nettbutikk på forskjellige måter, jeg driver selv nettbutikk og foretrekker at kunder kontakter meg pr. epost, da det er mest oversiktlig for meg, men virker som Trond foretrekker telefonen? 8)

Link to comment
Share on other sites

Trond foretrekker ordre på mail, men spørsmål av teknisk art, er nok best å ta over telefon. Stort sett er det bare han og Berit der og tiden strekker desverre ikke til for å svare på en del mailer. Hender jeg gir litt bistand, (blir vel noen hektolite kaffe der i løpet av et år) men før jeg er pensjonist :D blir hjelpa bare sporadisk.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Da har han søren klype meg gjort det igjen :P

Hylser og kuler til 358 WIn ble bestillt på onsdag og levert meg i går, altså fredag.

Det eneste som bekymrer meg litt er at Midway nå har noe lavere priser på en del produkter. Jeg håper likevel vi velger å bruke Trond og heller betale litt ekstra for servicen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Dro av gjengene på capen til lee collet dia mi. Ringte til hjemmelading og snakket med fru Alvestad. De hadde ikke løse caper, men hun plyndra en ny die og sende capen i posten. Dagen etter lå den i postkassa mi. I min bok går det under svært god service og kundebehandling!

Link to comment
Share on other sites

Dro av gjengene på capen til lee collet dia mi. Ringte til hjemmelading og snakket med fru Alvestad. De hadde ikke løse caper, men hun plyndra en ny die og sende capen i posten. Dagen etter lå den i postkassa mi. I min bok går det under svært god service og kundebehandling!

 

DET er ikke FRU Alvestad. Ho heter Seljord og er gift mjed Øystein(som ikke heter Seljord) Men ellers skal servicen være bra :D

Link to comment
Share on other sites

Fin plass å handle!!

Men må si at eg er veldigt skuffet over at de siste gangene eg har bestilt to ting derfra, så har de ikke hatt begge tingene på lager, og dermed sendt det i hver sin forsendelse, som koster mye mer i porto. Siste gangen trykte eg på ikke restnoter ting som ikke er på lager, men da kom selvsagt bare den ene kulepakken.

 

Så ut på sida hans som han hadde det på lager, siden noen ting er merket at de ikke er på lager.

Skulle ønskt han kunne sendt en mail eller noe for å gi besjed om at det ikke var på lager.

 

I forhold til dette må eg si at eg er mer fornøyd med midway.

 

Espen

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ett tips til Trond (om noen kjenner han, så gjerne bring det videre)

Skaffe seg kortbetaling. Dette kan man enten gjøre med DIBS eller med Paypal. Sistnevnte er definitivt enklest for Trond, men litt dyrere, og litt mer prakk for kunden (i allefall de som ikke har Paypal fra før).

 

De fordelene Trond ville oppnådd med dette er null pakker som kommer i retur (uavhentet på postkontor), regner med dette skjer fra tid til annen. Og ikke minst, økt salg!

 

Har drevet nettbutikk selv, og økningen i salget ble på rundt 40% etter innføring av kortbetaling.

 

Kun et vennlig, og ikke minst, konstruktivt tips. Vet det ville kommet alle parter til gode :)

 

Ellers, til Trond: keep up the good work! Knall service, leveringstid, og alt er på topp!

Link to comment
Share on other sites

Tar alltid bestillingen pr mail og spør da først om han har de aktuelle komponentene inne.

Sikkert ikke slik Trond vil ha det, men det fungerer utmerket for meg og jeg slipper at ordren blir oppdelt med påfølgende ekstra porto.

 

Han gjør et imponerende stykke arbeid for å holde en slik nisjebedrift i live!

Link to comment
Share on other sites

og litt mer prakk for kunden (i allefall de som ikke har Paypal fra før).

Trenger ikke paypal konto for å betale på paypal. De har også løsninger for nettbutikker slik at bruker betaler med kort på "vanlig" måte uten å registrere paypal konto.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...