Jump to content

Menyen med nye innlegg på venstresiden av forumet?


b9600

Recommended Posts

Er sikkert flere hundre som har spurt om dette før, men jeg våger meg å spørre.

Er det planer om å lage en meny på venstresiden hvor du kan se nyeste og mest aktive innlegg?

er vel det som er den mest geniale funksjon med et forum. For å leite rundt i "mappe strukturene" er en tung måte og finne nye innlegg.

Ser det er noe rulletekst lignende greie nederst. Men det var liksom ikke helt det samme.

Link to comment
Share on other sites

da skal jeg se på det etterhvert. men dette er midlertidig, da vi jobber for oppdatering, som jeg jo har sagt tidligere. det blir phpBB3 etterhvert, bare alt er på plass.

Link to comment
Share on other sites

Hos meg er det ikke "jatakk, begge deler", men:

http://www.kammeret.no/mxBB/index.php?page=2

gir nye innlegg til venstre, mens:

http://www.kammeret.no/index.php?page=2

gir "Vis nye innlegg" oppe til høyre. Ikke begge deler samtidig. Har jeg misforstått noe igjen? Egentlig ikke noen stor sak, jeg bruker den uten /mxBB/ hvis jeg ikke får begge deler...

Link to comment
Share on other sites

begge ligger der, begge er åpne, og begge gir samme funksjon, om enn på forskjellig måte. hva dere vil bruke velger dere selv. men det jebbes med en ja takk begge deler versjon :D

Link to comment
Share on other sites

Venstresidemenyen gir meg "siste uleste innlegg" i ensiderstråder, men for flresiderstråder kommer jeg til første innlegg på side 1.

 

En ting til: Når jeg trykker på "vis siste uleste innlegg"-ikonet inne i underforumene, får jeg en blank side med teksten "No input file specified"

Gjelder ennå (eller igjen). Dessuten savner jeg "Vis egne innlegg". Jeg finner den ihvertfall ikke :oops:

Link to comment
Share on other sites

Nei, detstemmer, det. Men når jeg logger inn blir jeg automatisk videresendt til kammeret.no med mxBB bak. Så må jeg manuelt trimme URL'en for å komme tilbake. Funker selvsagt, men ikke spes. brukervennlig, og før jeg ble gjort oppmerksom på "hacket" visste jeg det ikke. Gjelder både FF og Opera.

 

PS: "No input file specified" kommer fremdeles når jeg trykker på "vis siste uleste"-ikonet inne i underforumene. Samt at når jeg trykker på en tråd i lista i venstremargen, kommer jeg til siste uleste i ensiderstråder, men til første innlegg i flersiderstråder.

Link to comment
Share on other sites

Siden jeg er motstander av "menyen over siste innlegg til venstre" så... :mrgreen:

 

Den er skjevt plassert i forhold til de andre mappene.

Den burde hatt samme bakgrunnsfarge som resten av forumet.

Når man trykker på ett innlegg burde den skiftet farve eller på annen måte markert seg som lest.

Når jeg trykker på "marker alle som lest" burde den menyen enten blitt merket som lest ( slik som resten av forumet), eller blitt tømt slik at man neste gang ser hva som er nytt.

Den burde være mulig å fjærne, med en vis/ikke vis knapp.

Link to comment
Share on other sites

Knallbra!! Ikke at dette skal være noen kopi av SL, for all del. Mye av stoffet som postes her er mye mer gjennomtenkt og informativt synes jeg, men akkurat denne funksjonen liker jeg og er kjapp til å se endringer i postene!

STÅ PÅ KARER!! Dere gjør en kjempejobb og forumet er allerede bedre og mer brukervennlig enn det andre jeg frekventerer..

Link to comment
Share on other sites

Er det noen spesiell grunn til at jeg bare får sidemenyen når jeg er logget inn? Gjelder båre Opera 9.24 og FF 2.0.0.11

 

Jeg bruker Opera 9.24 og 9.50 beta. Ikke noen problemer her.

 

EDIT: Det virker som noe er veldig treigt på forumet, det gjør at forum-listen ikke kommer fram slik den skal. Jeg må vente litt, også kommer den opp.

 

EDIT2: 350 Rem mag sin forklaring stemmer nok, for det er internett-linja mi som har det litt vondt med seg selv.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Når jeg logger inn, så blir kolonnen med siste innlegg veldig smal, smalere enn den var de første par dagene jeg var her...

 

Skyldes dette meg, eller er det gjort endringer de siste dagene som kan få slike konsekvenser?

 

Litt lite tekst når kolonnen er så smal - en av trådene heter f.eks. "Såre pupper" og ikke noe mer... :shock::oops:

Link to comment
Share on other sites

Først av alt:

ALL ROS TIL DISSE FLINKE FOLKA SOM JOBBER PÅ HER!

 

Hos meg så er kollonnen veldig smal, så jeg ser 'aldri' den totale overskriften.

Er det evn. noen mulighet med at de sist besvarte innleggene er som nå, men de som er besvart siden sist en var innlogget/oppdaterte siden er med f.eks. tjukke bokstaver?

Link to comment
Share on other sites

Føyer meg også inn i rekken over de som synes at "siste innlegg"-stripa til venstre ble litt for smal, også MÅ den bli slik at man ser hvem tråd det har skjedd noe nytt i siden sist man var inne. Er liksom litt av vitsen synes jeg.....

 

Jeg synes det hele blir litt "tung-rodd" uten denne funksjonen. Jeg synes det blir unødvendig mye klikking frem og tilbake her inne ennå. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Hos meg så er kollonnen veldig smal, så jeg ser 'aldri' den totale overskriften.

Joda, du ser hele tittelen om den er kort. :lol: Den er laget sånn at den kutter tittelen etter 25 tegn, for å unngå så mange linjeskift. Samtidig ble den gjort smalere så den ikke skulle ta så mye plass. Ble litt vel dominerende med den gamle bredden og linjeskiftene som var.

Er det evn. noen mulighet med at de sist besvarte innleggene er som nå, men de som er besvart siden sist en var innlogget/oppdaterte siden er med f.eks. tjukke bokstaver?
Driver ser på hvordan vi skal få til noe sånt så kommer etterhvert.

 

EDIT: Lagt til litt ekstra bredde og noen tegn til... Bedre nå?

Link to comment
Share on other sites

helt topp med den menyen ute til venstre, men føler hele kammeret.no er veldig smalt på skjermen, vet ikke om det bare er på de dataene jeg bruker eller om det er slikt på alle? har jo 5 cm tomrom på hver side.

 

ett liiiiiite minus med menyen til venstre er at det ikke komme med hele navnet på tråden så ikke alltid like lett å vite hva de er om. mulig det bare er ett problem for meg her nå siden jeg har utrolig tregt nett på båten her så jeg ikke gidder å åpne sider som ikke er mine største interesse felt...

Link to comment
Share on other sites

Er det bare jeg som ikke ser forskjell på de trådene jeg har lest og de jeg ikke har lest i lista til venstre? På Sluttstykket ser jeg forskjell.

 

Joda, det er ønskelig å få dette til. Nå er det ingen som har løst dette for phpBB3.x Derfor må dette programmeres fra grunnen av. Dette er komplisert, og kommer helt sikkert til å ta tid.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...