Jump to content

KAMMERET OPPE IGJEN


H. Nilsen

Recommended Posts

  • Replies 243
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

General Error

SQL ERROR [ mysqli ]

 

Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2) [2002]

 

An sql error occurred while fetching this page. Please contact an administrator if this problem persists.

 

Denne mld fikk jeg for 5min siden, ikke kritikk, bare opplysning;)

Link to comment
Share on other sites

[Konstruktiv kritikk]

Etter at kammeret.no byttet hostingpartner har web forumet her, nesten uten unntak, gått mye mye tregere hos meg.

Har hverken byttet ISP, pc eller annet utstyr hos meg selv, samt at jeg jobber i IT bransjen, så jeg tør påstå med en viss sikkerhet at feilen ikke ligger hos meg ;)

Håper dere har god bistand fra hosting partneren deres, og at de har kontroll på situasjonen. For slik det er nå, håper jeg ikke det blir mye lengre.

[/konstruktiv kritikk]

Link to comment
Share on other sites

@polardego + buster:

Hvis dere i deres villeste fantasi tror at vi gjør dette med VILJE, eller synes det er dritfett at ting går enormt mye seinere her enn det gjorde hos one.com, så må dere tro om igjen. Og har dere ikke mer fornuftig å bidra med, så kan dere like greit la være. Det er ikke det største tapet at du ikke er her Buster, om du bare kommer inn for å sutre. Kom igjen om noen dager, så kan du kanskje nyte et kjappere tilbud.

 

Problemet er ikke vår feil, jeg har ikke vært helt sikker frem til i kveld. Nå har jeg tunet omtrent alt som kan tunes, og det går akkurat like sirup. Fordelen er jo at når WebCat finner ut av problemene sine, så har vi iallefall en skikkelig råneserver :mrgreen:

 

Til dere andre; Flott med tilbakemeldinger, det jobbes med saken, vi synes ikke dette er noe mer gøy enn dere. Frem til vi har fått kammeret.no til å kjøre kjapt og greit vil det ikke bli jobbet så veldig mye med andre forbedringsting, men det håper jeg går greit ;-)

Link to comment
Share on other sites

@polardego + buster:

Det er ikke det største tapet at du ikke er her Buster, om du bare kommer inn for å sutre.

 

Sutre og sutre, fru blom!

A statement!!

Hvis du følger med litt så har du sikkert oppfattet at jeg ikke gidder å gå rundt grøten, og sier ting som de er. Jeg er en enkel mann. :|

Hvis man skal kokkelere og ordne opp, og atpåtil ikke tåler at folk kommer med sine meninger så mener jeg at folk bør finne på noe helt annet. :?

 

Og NEI!! Jeg tror IKKE dette er noe som dere har funnet på for å more dere!!

Og JA!! Jeg tviler heller ikke på at dere gjør så godt dere kan....!

 

Men hvis jeg er uønsket så bare kom med det, så skal for guds skyld ikke jeg plage dere så ofte mere...... :?

Link to comment
Share on other sites

Huff da. Jeg har en regel jeg prøver å holde meg til. Ikke skrive når jeg er for sur eller for sliten, det er ikke alltid jeg holder meg til den, og da blir det stort sett bare vås. :wink:

 

Buster, jeg vil anse det som et meget stort tap om du ikke er her, og jeg oppfatter hverken meldinga di eller Polardegos som klaging.

 

H.Nilsen har jobbet mye med å få dette på plass, og jeg er helt sikker på at han er den som er mest frustrert av alle over at det ikke fungerer.

Dette kommer til å bli bra dvs H.Nilsen sørger for at det blir bra! :D r

Link to comment
Share on other sites

Til H. Nilsen

Ikke ta dette så personlig, jeg tror noen og enhver bruker denne tråden til å få blåst ut litt frustrasjon.

Kammeret er blitt en fin plass å være.

Men når du får mange feilmeldinger og kanksje må logge deg inn 3-4 ganger på en kveld, så skjønner jeg at det koker litt i hue på folk.

Jeg tror heller ikke kritikken som har kommet her er mot deg, det er bare vi som er litt bortskjemte med at alt skal gå på skinner.

Link to comment
Share on other sites

[rant]

Nei, men jeg har EKSPLISITT bedt om hjelpende tilbakemeldinger og INGEN sutring. Samme om det er statement eller ikke, fleip eller fakta. Jeg sitter med balla i klem her, og da vil jeg ha NYTTIG info. De som hadde giddet å lese denne og andre tråder om dette hadde visst det - og de aller fleste har kommet med greie kommentarer.

 

Det er jævlig annoying med kommentarer om at tiden er ute eller at dette gidder vi ikke fordi det er så treigt. Som om jeg ikke har tenkt på det! Bare pris deg lykkelig over at du ikke MÅ være her når det går treigt du :mrgreen:

 

Og det er klart jeg blir sur når det piper inn med SMS'er fra folk om hvor treigt kammeret er, leverandøren klør seg i hodet og virker mer og mer maktesløs og noen brukere bare MÅ tyte selv om de har fått beskjed om å la være. Så nei - jeg tåler ikke at folk kommer med sånne meninger akkurat nå, og jeg ga beskjed om akkurat det på forhånd.

[/rant]

Sånt, da er jeg ferdig. Beklager, Buster, mente ikke at du skulle ha-dæ-vækk, bare ikke kom med kommentarer som ikke hjelper. Ikke nå. Jeg gjør absolutt alt jeg kan for at vi skal få kammeret opp å kjøre. I retur setter jeg pris på om dere kan gjøre som jeg ber dere om også.

 

@odd12: Neida, men jeg tar det jo litt personlig da, det er mitt ansvar. Iallefall ser jeg på det slik. Når du må logge deg inn 3-4 ganger på en kveld.. Prøv å gange det med kanskje 100x. Der har du frustrasjonsnivået mitt :evil::evil:

 

Men det ordner seg til slutt 8)

Link to comment
Share on other sites

Og så puster vi rolig inn, deretter rolig ut. Tell til 10, så går alt fint :wink:

Tror nok at H.Nilsen er veldig stresset for tiden, er glad jeg ikke er IT ansvarlig her inne :wink:

Godt jobbet Nilsen stå på.

Husk også på at det er 1 person som betaler for dette, tror ikke han heller synest noe om sutringen etter å ha betalt mye penger!

Link to comment
Share on other sites

H Nilsen

 

"og da vil jeg ha NYTTIG info"

 

Fint om du kunne konkretisere hva "nyttig" i denne sammenhenger er for deg- husk svært mange av oss er noviser innen IT, og ikke har fletta peiling på hva du kunne tenke deg av tilbakemeldinger når det røyner på.

 

:wink:

Link to comment
Share on other sites

Det har du rett i, Bukkebrøl. Nyttig info er f.eks. sånt som kvasimongo skriver. Hvordan han opplever det, hva han har gjort og ikke gjort. Det er info som er nyttig. At det går treigt merker alle, så det behøver en egentlig ikke si med mindre en har noe å fylle på med. Fosse skriver at han får mysql-feilmeldinger, dette er også bra informasjon. Disse skal ikke oppstå under noen omstendigheter. Det var hovedgrunnen til at vi flyttet fra one.com - de nektet å gjøre noe med det. Nå har jeg selv full kontroll over innstillingene i databasen, så kommer disse så vil jeg straks undersøke hvordan jeg kan øke antallet forbindelser og lignende.

 

De fleste kommer med bra informasjon, jeg er bare litt overarbeidet og stresset. Det har stort sett gått i ett fra morgen til natt med jobbing på dette. Det tærer på kreftene. Må bare få beklage hvis jeg er veldig krass.

Link to comment
Share on other sites

H Nilsen - de fleste av oss er rimelig tykkhudet vil jeg tro. For egen del har jeg vært ute en vinterdag før, så det skal noe til å vippe meg av pinnen. Så om du skulle velge å kjefte meg huden full, så hjelper det knapt. Det kan du sikkert også få skriftlig av min kone. :lol:

 

Nåvel - her er mitt bidrag . Når f.eks chatten går tregt, har jeg registert at jeg får en feilmld "0" umiddelbart etter nesten hvert innllegg jeg poster.

Deretter ser det ut som det "henger seg" noe. Hvis jeg så sender et nytt innlegg, kommer ei hel røys med innlegg.

 

Ellers ser det ut for at når vi kommer over 100-120 brukere, så kommer problemene. Vet ikke om dette er relevant, men mine iaktagelser så langt iallefall.

 

Lykke til. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk ikke en gang logget meg på i går kveld.

Så dere som fikk logga seg på og fikk ned noen sannhetens ord om hvor &&%¤"#¤%& tregt forumet og chatten var, veit ikke hvor heldige dere var. :mrgreen:

 

Og det er klart jeg blir sur når det piper inn med SMS'er fra folk om hvor treigt kammeret er...

Ja. Hva skal man gjøre da? Når en ikke får logget seg på kammeret? :mrgreen:

 

 

Jo. H.Nilsen føler det nok som om han har balla i klem nå... (stakkars) Det er synd at flyttingen av kammeret ikke gikk helt smertefritt, men det ordner seg nok snart.. (får vi håpe)

Link to comment
Share on other sites

Merka ikke at ting gikk påfallende tregt da jeg var innom for et par timer siden, men nå går det i sirupstempo her også. Ved ettertanke lurer jeg på om ikke ting har gått kjappere på dagtid enn litt utpå kvelden i det siste.

 

Skal man ta det som et lite hint om at man bør finne på noe annet av og til? Er det noen "bedre halvdeler" som har bestukket en tekniker for å få igjen gubben sin om kvelden?

Link to comment
Share on other sites

Syns det går kjempetregt for tiden jeg !!

 

Jeg synes heller vi skal sette pris på at godeste H.Nilsen gidder å gjøre dette på sin egen fritid. Han er nok smertelig klar over at det går tregt og har nok både gjort og gjør alt i sin makt for at det skal bli bedre. Synes det faktisk er på plass med litt ros til H.Nilsen her og ikke syting. Igjen, så må vi huske på at dette er frivillig arbeid han gjør for at vi jegere og skyttere skal ha et greit forum.

 

Takk for at du gidder H.Nilsen, selv om det er mange sytepaver her inne.

 

(Jeg vet at ikke alle syter. At noen kommer med god og kontruktive tilbakemelding som kan brukes)

Link to comment
Share on other sites

Mulig det har vært nevnt før, men : Om morgenen er Kammeret rimelig raskt, og det forsetter det med frem mot ettermiddagen. Deretter går det gradvis langsommere frem mot midnatt, der jeg opplever 30-60 sek. lastetid pr. side.

 

Kan det være båndbreddetildelingen inn til Host'en som er problemet?

 

mvh

 

Raudnakke

Link to comment
Share on other sites

Ta en titt på antall brukere som er pålogget når ting går sakte. Trenden er at det går greit opp til 100stykk eller deromkring, når vi kommer opp mot 200 går det treeeegt. Skulle man oppleve problemer med 100brukere eller mindre kan man rapportere det her, men problemene vi har ved stor traffikk er nok Nilsen smertelig klar over.

Link to comment
Share on other sites

Jeg satt og forsøkte å få et inntrykk tregheten vs mengden i går kveld, og mente jeg kunne se en klar sammenheng. Klar sammenheng i hvordan folka hoppa av når det gikk tregt også. Satt og venta på sidene når det lå rundt 180 brukere. Det gikk seint men det gikk. Det høyeste tallet jeg så var 192 brukere og da var det helt håpløst. Ganske brått etter det gikk antallet brukere kjapt nedover, og det er jo forståelig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg klarer ikke å se noen sammenheng her jeg. Igår så gikk det rimelig greit hos meg. Hele kvelden. Jeg skreiv ikke så mye, så det er mulig innlegga ville tatt lang tid før dem ble sendt. Men jeg merka ihverfall ikke stort ved å lese og oppdatere sidene.

 

Men det er jo ingen tvil om at forumet sliter, men det var slett ikke værst for meg igår. Men på tirsdag derimot......

 

Nei H.Nilsen, jeg har stor respekt for at du gjør så godt du kan og bruker enormt mye av fritida di på å ordne opp for oss, så det blir ingen klager fra den kanten her. Jeg sier bare keep up the good work :D:D8)

Link to comment
Share on other sites

Jeg var ikke her i går kveld - men for å være helt sikker; Det gikk sirup i går kveld også? Hvordan vil dere si at det gikk i forhold til de andre dagene? Var kammeret "oppe" hele tiden, eller var det noen som fikk sånn "connection timeout"?

Som tidligere nevnt: Jeg var en snartur innom og kikka litt tidlig på kvelden (rundt 19-20-tiden?) i går og merket ingen påfallende treghet. Da jeg skrev mitt forrige innlegg i denne tråden (ca. i 22-tiden) lå det på "nå gidder jeg ikke mer, dette går bare for tregt"-nivå, så jeg logget av etter å ha postet innlegget. Dessverre sjekket jeg verken antall sekunder for respons eller antall brukere pålogget.

 

PS: Det går kjapt og greit nå :)

 

PPS: Kiip øpp ze gud vørk, Nilsen! Vi setter pris på jobben du gjør! :D

Link to comment
Share on other sites

I ti-tida i går kveld var ca 200 brukere pålogget, og responstiden hos meg var sånn at jeg omtrent rakk frem til kjøleskapet, hente ut en liten, grønn dansk ølboks, åpne denne, og luske tilbake til PC'en igjen, før ny side åpnet. -Eller enklere sagt, 15-20 sekunder... :mrgreen:

 

Virker som om forumet blir tregere med økende antall brukere, nå er det inne ca 90+-, og det går rimelig greit...

 

Forumtekniker; all honnør til deg! Du gjør en kjempejobb!

 

Tordenkil!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...