Jump to content

DFS må visst være en utrolig trangsynt organisasjon...eller?


høggern

Recommended Posts

Husker ikke prisen på oppskyting(30+5) hos oss men prisen for ikke medlemer er den samme som medlemskapet + oppskyting for medlemer.

Da velger mange å melde seg inn og har da mulighet til å bruke banen til mer en 30+5

Same prinsippet blir brukt her. Betalt medlemsskap gir "gratis" trening og oppskyting, og medlemskontingenten kostar det same som 2x15 og prøve for ikkje-medlemmar. Det gir fleire medlemmar valkomiteen kan spørja før årsmøtet, men viktigast er det veldig lettvint for storviltkomiteen og kasserar - minimalt med kontantoppgjer og alt inn på konto :-)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 195
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Korleis er det med kamo

 

Kan i sammenhengen nevne at det ikke er tillat å skyte i camo, eller andre typer militærinspirerte klær overhodet hos NFPS

 

Dette er overhodet ikke riktig, men nå handler ikke denne tråden om hva som er hva i NFPS. Men om hvordan noen har opplevd DFS ;)

Link to comment
Share on other sites

jeg oppfatter at det er minsøye her med at man ikke kan dra å skyte når man vil.

Alle norske skytebaner(DFS) skal vel ha en skytebaneinnstruks, underskrevet av formannen i laget og politi.

Der reguleres skytetider.

Hos avsidesliggende baner slik naboskytterlaget mitt har, der kan det skytes 08.00-21.00 hver dag etter avtale med formannen.

På vår bane er det regulert til tirsdag og torsdag, husker ikke akurat tidspunktene. sp er det vel lørdag og søndag eller noe sånt.

Vår bane har naboer, i form av bolighus. De som bor i disse husene setter nok pris på at ikke banen blir brukt hele tiden.

Om det skytes 400 skudd en kveld, eller to kvelder med 200skudd hver, så vil jeg tro at naboene velger det første.

For mye "slitasje" på naboer har jo allerede ført til nedlegging av mange baner, samt at mange sliter med naboene ved eksisterende baner.

 

Å stille på DFS bane i camo er vel ikke noe problem, iallefall ikke hos oss.

 

Til Erlend Meyer:

Du har jo full rett til å mene det du gjør, men på meg kan det virke som om du har et problem med DFS, det er jo ikke måte på hvor ille alt som har en eller annen befatning med DFS er. Mye av det du skriver har jo ikke rot i virkeligheten.

At DFS baneskyting ikke er veldig likt stridsskyting skal jeg være enig i, men feltskyting, stang og felthurtig er ikke så langt unna.

Jeg liker DFS skyting, har det veldig artig på skytebaner rundt om i landet, at du ikke har samme interesse er vel helt greit, men skjønner ikke helt hva som har fått deg til å få DFS helt i vrangen.

Link to comment
Share on other sites

Tja F1G1, jeg bare påpeker at andre organisasjoner enn DFS har folk som ikke akkurat er imøtekommende. Det er andre organisasjoner enn DFS som har regler som kan oppfattes som merkelige. Om du skal kritisere en organisasjon, så kan det være greit å se om "alle andre" gjør en bedre jobb. Og siden jeg er trådstarter, så mener jeg at jeg er i full rett til å sammenligne med andre for å se om det virkelig er så ille tilredt som enkelte påstår.

Når noen påstår regelverket i en organisasjon er mindre rigid må man kunne se på om det faktisk er tilfelle. Om man ikke kan gjøre det, så kan man heller ikke trekke inn slike argumenter i utgangspunktet?

Link to comment
Share on other sites

Den dagen DFS "er borte" vil nok skyttere i sin alminnelighet merke at skruen strammes til. Det at vi har DFS og det at DFS er så stor gjør det faktisk vanskeligere, for både naive blåøyde politikere ( av det annet kjønn! :lol: ) og PD, å gjøre livet til skyttere i Norge til et så jævlig Hæ--te som disse ønsker.

 

Man kan selvsagt ha lov til å mene at DFS kunne "gjøre noe mer" for andre skyteformer også når det gjelder politisk påvirkning. Men som andre til kjedsommelighet har påpekt, er dette for en stor del et spørsmål om å melde seg inn, ta tillitsverv og la sin stemme høres! Man endrer ikke DFS ved å stå utenfor og hyle ( eller sutre på nettet! :thumbdown: ) Endring må nødvendigvis komme innenfra!

 

Og til de som synes det er så jævlig kostbart å "skyte noen skudd" ifm. storviltprøven. La oss legge ned DFS, kutte ut alt dugnadsarbeid og frivillig insats, omgjøre alle DFS-skytebanene til selvstendige foretningsforetak. Der alle betaler "det det koster" og eieren får en smule avkastning på sin investering. DA kan vi komme tilbake til spørsmålet om kostnad ved storviltprøven!! :roll:

 

Hva gjelder "uhemmet bruk" av skytebaner så er det mange forhold som spiller inn. Støy og kommunale bestemmelser i denne sammenheng betyr MYE! Selv om det står oppslag om at det ikke skal skytes etter 20:00-21:00 eller hva de lokale avtaler sier, er det jo alltid slik at en eller annen faen absolutt må strekke dette tidspunktet slik at det kommer klager. Klages det ofte vil resultatet bli at banen stenges for skyting utenom kunngjorte skytetider der det er folk fra laget tilstede. Det er mao ofte skyttere som igjen er sin egen verste fiende! Så har vi det med herverk/ramponering av utsyret. Når utsyr ødelegges, det skytes hull i vegger og tak på standplassene etc blir resultatet igjen det samme. Totalforbud mot skyting når det ikke er ansvarlig skyteleder tilstede! Samme sak gjelder ved feil bruk av skiver/målmateriell som ofte blir ødelagt. Vi som bruker fritiden vår på å lage best mulig forhold på banen synes faktisk ikke at det er morsomt å reparere skader etter herverk og hodeløs skyting! At baner med elekronikk er stengt for bruk når det ikke er organisert trening er faktisk ikke vanskelig å forstå. Kostnader ved å reparere skader som følge av feil bruk er bare enorme, og da MÅ det være noen tilstede som kan håndtere utsyret på en korrekt måte. Og igjen, vi som stiller opp på fritiden vår, som dugnad,for å gi folk et tilbud om trening! VI FÅR IKKE BETALT FOR DET!!!!! Dere som sutrer, meld dere inn i laget OG STILL OPP NÅR SLIKE TING ARRANGERES! Vi trenger alltid flere frivillige, for det er ikke mange som gidder å stille opp, og de Tordenskjolds soldater som de fleste DFS lag har, går enten lei til slutt eller så dør de ut!

 

Hvor godt "ditt" DFS lag fungerer kommer kun an på en ting! En ting alene!! Det er hvor mye innsats DU gidder å legge i det !!

Link to comment
Share on other sites

Den dagen DFS "er borte" vil nok skyttere i sin alminnelighet merke at skruen strammes til.

Den dagen DFS er borte er nok alle andre skyteformer forlengst glemt. Og jeg frykter at dagens DFS ville latt det skje uten å løfte en finger mer enn de måtte.

 

Men det er vel også bare misunnelse?

Link to comment
Share on other sites

Ole Brum:

 

Et skytterlag hadde opprettet en undergruppe med andre disipliner fordi det var mange skyttere som ønsket dette pga av baneanlegg osv.Bråket startet vel den dagen lederen i denne gruppen (som ikkje drev med DFS skyting) ble valgt inn i styret.Da ble samlaget kontaktet og hele valget annulert og loven om at ein måtte ha deltat i på konkurranse i Dfs får å stemme kom på banen.

Link to comment
Share on other sites

At DFS baneskyting ikke er veldig likt stridsskyting

For orden skyld, "stridsskyting" er det ingen i Norge som driver med unntatt forsvaret og politiet :wink: Alt utenfor disse to organisasjonene er idrett eller jakt.

 

Ser ut som løsningen på de flestes problemer her er å melde seg inn i det lokale DFS-laget, ta verv og hjelpe til, og late som man er en av de "sure pampene" i allefall en stund :lol: Men da risikerer man vel å lære noe nytt :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ole Brum:

 

Et skytterlag hadde opprettet en undergruppe med andre disipliner fordi det var mange skyttere som ønsket dette pga av baneanlegg osv.Bråket startet vel den dagen lederen i denne gruppen (som ikkje drev med DFS skyting) ble valgt inn i styret.Da ble samlaget kontaktet og hele valget annulert og loven om at ein måtte ha deltat i på konkurranse i Dfs får å stemme kom på banen.

Det er noko i skildringa di som ikkje stemmer. Reguleringa av røysteretten i skyttarlag ser slik ut, klipt rett ut frå standardlovar for skyttarlag i Skytterboka 2012/13:

 

"For å oppnå forslags- og stemmerett på lagets

årsmøte må et medlem ha fylt 16 år, ha vært

medlem i minst to måneder og ha betalt forfalt

medlemskontingent.

På ekstraordinært årsmøte har de medlemmer

stemmerett som ville hatt stemmerett på siste

ordinære årsmøte samt de som etter dette tidspunkt

har vært medlemmer i minst to måneder."

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som løsningen på de flestes problemer her er å melde seg inn i det lokale DFS-laget

 

Jepp, jeg burde tydeligvis melde meg inn i et forbund som driver med idrett jeg ikke er interessert i for å endre på holdninger som når helt inn i sentralstyret. Burde ikke ta lang tid det...

Link to comment
Share on other sites

Det kan så være at det tar lang tid, men jeg tror det går fortere på den måten enn å skulle bygge opp en helt ny infrastruktur av skytebaner i et land der folk i fullt alvor kan mene at alle skytebaner skal bygges inn i fjellhaller så kaffikosen deres ikke forstyrres, som i praksis er alternativet...

Link to comment
Share on other sites

H.K

 

Vet veldig godt ka som står i skytterboken og vet hva som skjedde i dette tilfellet.

Visst du vil vite mer om dette kan me ta det på pm ønsker ikkje å henge ut noe lag eller personer da eg er stort sett er fornøyd :-)

og skal me ta det på pm så forblir det på pm.

Link to comment
Share on other sites

@ Tools,

 

Ok da forstår jeg, men kan dette stemme overens med vedtektene i DFS da? Jeg skyter ikke konkuranse i DFS sammenheng i det hele tatt. Det tillater ikke helsa / en gammel skrott. Men har da ikke hørt noe om at jeg ikke kan stemme på årsmøtet av den grunn!?? Det hele virker litt pussig synes jeg.

 

Jeg vet om lag som har blitt satt "under administrasjon" fra DFS sentralt fordi laget totalt forlot DFS skytingen og kun konsentrerte seg om andre skyteformer. Men det blir jo på en annen måte.

Link to comment
Share on other sites

Trangsynt eller ei: DFS er et forbund som driver med ualminnelig kjedelig skyting. Synes jeg. Derfor får de nok aldri meg som medlem. Men som jeger og skytter synes jeg det er flott at de driver med sitt, og jeg føler solidaritet med mine søstre og brødre i DFS. :)

 

Jeg er dog - med bakgrunn i enkelte episoder under prosessen med forbundenes arbeid i våpenlov-/våpenforskriftssaken - ganske usikker på om DFS føler noen som helst solidaritet med en del andre forbund.

Det er godt me er ulike :-) Eg for min del synest DFS-skyting er vanvittig moro, og ser ikkje den store sjarmen i (u)praktisk skyting :wink::wink:

 

Skulle gjerne sett litt anna enn lause påstandar om det DFS har gjort og ikkje gjort i våpenlovsaka, har du konkrete døme?

Link to comment
Share on other sites

Banene forsvinner ikke av at jeg klager litt på DFS, og jeg vil da heller ikke legge ned forbundet. Men kanskje noen skjønner at det er en verden utenfor DFS og at med en slik (ufortjent) særposisjon burde det følge med litt solidaritet. Men jeg tror ikke de som virkelig trenger å høre det leser her inne, og de som gjør det ser ikke problemet. For fra DFS synspunkt er det jo ingen problemer.

Link to comment
Share on other sites

H.K

 

Vet veldig godt ka som står i skytterboken og vet hva som skjedde i dette tilfellet.

Berre for å presisere: eg meiner ikkje at du bløffar om det som skjedde, men at det enten ligg noko anna og meir bak enn det du skriv her, eller at lag og samlag her har gjort ein feil.

Link to comment
Share on other sites

Visst du vil vite mer om dette kan me ta det på pm ønsker ikkje å henge ut noe lag eller personer da eg er stort sett er fornøyd :-)

og skal me ta det på pm så forblir det på pm.

Eg synest lite om at slike påstandar som dette skal serverast som "halvkveda visur" i ein slik tråd. Fortel heller heile historia (gjerne anonymisert). Det er nettopp alle desse delhistoriene (helst andre- eller tredjehands) om kor ubrukeleg DFS er som gjer meg litt oppgitt.

Link to comment
Share on other sites

Korleis er det med kamo

 

Kan i sammenhengen nevne at det ikke er tillat å skyte i camo, eller andre typer militærinspirerte klær overhodet hos NFPS

 

Dette er overhodet ikke riktig, men nå handler ikke denne tråden om hva som er hva i NFPS. Men om hvordan noen har opplevd DFS ;)

 

Vil fortsatt påstå at dette er tilfellet, finnes dog et unntak for tjenestegjørende i forsvaret og politiet.

Link to comment
Share on other sites

Nå har vel ikkje eg sakt at DFS er ubrukeligt? da har du misforstått meg. Nevnte denne saken fordi mange sier at det er bare å melde seg inn å forandre hele laget. Det er vanskeligt og ikkje ønskeligt heller i et oppegående lag.

Link to comment
Share on other sites

Kan godt vær at det ligg meir bak her les bare det som kom frem i lokalavisa den gangen dette stod på

Dei fleste som har hatt litt kontakt med pressen veit at avisreferat kan vera særs unøyaktige sanningsvitne...

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som løsningen på de flestes problemer her er å melde seg inn i det lokale DFS-laget

 

Jepp, jeg burde tydeligvis melde meg inn i et forbund som driver med idrett jeg ikke er interessert i for å endre på holdninger som når helt inn i sentralstyret. Burde ikke ta lang tid det...

 

Dette er OT, men klarte ikke å la være:

Nå har du gjennom hele tråden klandret DFS for at de ikke gjør noe for skyteformer som ikke interesserer dem.

Men selv ønsker du ikke å gjøre noe for en skyteform som ikke interesserer deg..?

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

Men selv ønsker du ikke å gjøre noe for en skyteform som ikke interesserer deg..?

 

Hvis noen prøver å legge hindringer i veien for DFS så vil jeg selvfølgelig reagere, det gjelder alle forbund og all skytesport. Selv om jeg ikke stoler på at DFS ville gjort det samme for meg.

Men å kreve at jeg skal melde meg inn og jobbe for å endre en organisasjon som ikke interesserer meg er temmelig urimelig, hvem vil høre på et ikke-aktivt medlem? Eller skal jeg skyte program som ikke interesserer meg for å bygge opp "kred"?

 

Jeg kan ikke endre på DFS, men kanskje jeg kan påvirke noen av medlemmene. Få dere til å forstå at deres kjære DFS har et image-problem utad blant andre skyttere, at mange ikke stoler på at DFS handler i noen andres interesse enn sin egen. Men det ser ikke så lovende ut det heller :?

Link to comment
Share on other sites

Nå har vel ikkje eg sakt at DFS er ubrukeligt?

Nei, da har eg uttrykt meg klønete. Det var ei meir generell betraktning av innlegg om andre- og tredjehandsskildringar av opplevingar med blant anna DFS.

Problemet her blei jo at ingen fekk tilgang til møtene og måtte lese om denne prosessen i månedsvis i avisene :-)

men må sei at resultatet i dag er meget bra med 2 oppegående lag, men det var stygg sak når det pågikk med splittet bygd og drittkasting

Link to comment
Share on other sites

trysil? Om jeg ikke tar helt feil...

 

En ting vi DFS kritikkere bør ta inn over oss, er nok at en del av de negative holdningen man møter der, nettopp har opprinnelse i negative episoder fra før av. Ingen side er uskyldsren. Knaksje amn burde prøve å fokusere denne debatten mot hvordan man kan sammarbeide med DFS lag på lokalt nivå?

Link to comment
Share on other sites

Nei var i Hordaland dette for en tid tilbake men som nevnt meget gode forhold nå.

Det nevnes ofte dugnad her inne eg er medlem i et par lag men problemet er at dugnadtidspunktet er like vanskelig å få ut som gullet i fort knox. I dag med både sms og e-mail skulle det ikkje ta så lang tid og få ut en innvitasjon til dugnad og det blir litt meir personlig med å få ein innvitasjon,ikkje forvent at jegere og andre sporadiske skyttere er inne og leser på DFS sine lokallag om dugnad osv.

Link to comment
Share on other sites

En ting vi DFS kritikkere bør ta inn over oss, er nok at en del av de negative holdningen man møter der, nettopp har opprinnelse i negative episoder fra før av. Ingen side er uskyldsren. Knaksje amn burde prøve å fokusere denne debatten mot hvordan man kan sammarbeide med DFS lag på lokalt nivå?

Godt innlegg, Hassel :-)

Og dette slår begge vegar... Dei mest "ihuga" DFS-kritikarane har sikkert hatt uheldige opplevingar med representantar for organisasjonen. Ein kjem oftast mykje lenger med smil og prat om samarbeid over ein kaffekopp enn med skitkasting og hissig (nett-)debatt :-)

Link to comment
Share on other sites

Må vera j..lig gode pølser på denne kafeen med så mange gjester, Rausheim?

 

Forresten artig å sjå at ein med NSF i signaturen kritiserar DFS for rigid regelverk og fortolking :D

 

Et innarbeidet merke pleier å klare seg godt. Dessuten kjenner vel ikke hvermannsen til så mye annet.

 

Når det gjelder NSF, så har de noen merkelige lover og regler, men de tillater en del fler typer våpen enn 3-4 utdaterte noen. :winke1:

Link to comment
Share on other sites

En ting vi DFS kritikkere bør ta inn over oss, er nok at en del av de negative holdningen man møter der, nettopp har opprinnelse i negative episoder fra før av. Ingen side er uskyldsren. Knaksje amn burde prøve å fokusere denne debatten mot hvordan man kan sammarbeide med DFS lag på lokalt nivå?

 

BullsEye..!

Og etter min mening et av de beste innleggene i tråden!

 

mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

Speil er en fantastisk gjenstand - der ser man seg selv som den man virkelig er - ikke slik som man tror man er.

 

Mange av de som har skrevet innlegg i denne tråden burde bruke speil mer aktivt.

De er selv slik som de beskriver surpompene i DFS.

 

Hadde jeg på en skytebane møtt personer med slik intoleranse og slike holdninger som gjenspeiles her , tror jeg ikke jeg hadde kommet tilbake, jeg hadde funnet meg en annen bane.

 

Skal vi bedømme Kammerets medlemmer etter det som kommer frem i denne tråden?- eller skal vi vise storsinn og ovenbærenhet?

Kansje finnes det et stille flertall på Kammeret som ikke engasjerer seg i denne type klagesang, og som ser at i skytesporten er alle like verdifulle.

 

Det er håpet!

Link to comment
Share on other sites

DFS ja, Guds gave til bygdene (og andre steder) med sine innarbeidede anlegg. Anlegg som faktisk har forsvarspolitisk relevans, selv i dag. Kansje heller spesielt i dag.

 

Anlegg som forsvaret har tilgang på, anelegg som gjør at selv dagens mangel på leirer og egne anlegg. Ikke umuliggjør en en relavtiv hurtig skyteteknisk grunnutdanning i tilfelle man er i den sistuasjonen at man faktisk rekker å ruste opp. Faktisk er ekstra pengene som DFS får helt uintressange, da de er eksistensen av anleggene i seg selv som er viktig.

 

Disse anleggenen landet rundt, lever i en utsatt verden. Der forsvaret og politiets hånd, i flere tilfeller er det eneste som står mellom kommunalt vannstyre (tillater bebyggelse innenfor støysonene) som gir krav om nedleggelse av våre anlegg. Alle anlegg bør beskyttes mot komunalt vannstyre, så forsøk å få området rundt anlegget ditt til å bli ærklert støysone (= forbud mot eiendomsutvikkling for boliger slik jeg har forstått det)

 

For meg er det viktig at alle kjemper for alles sak innen skyttersak i Norge, da inkluderer jeg selvfølgelig også jegernes behov. Men jeg er klar over at alle er seg selv nærmest, og sikkert spesielt de som tror de sitter tryggest til (les DFS).

 

Selv er jeg oppvokst som DFSer (men skyter ikke annet enn en og annen jegerfelt år om annet), samt at jeg har verv innen NFS og hoveddelen av min aktivitet der. I tillegg er jeg i gang med å utforske hva NFPS har å tilby meg (mye ser det ut til), og er selvsagt jeger (mest sofa da, men .. :wink: ). Så jeg mener å ha bredt nok grunnlag til å kunne se stort på tingene.

 

Mine påstander er derfor som følgende:

 

1: DFS sine anlegg er en absolutt nødvendighet for å opprettholde ett skytetilbud for både rifle skyttere og jegere landet rundt. Kort sagt DFS anleggene er grunnstammen vår.

 

2: Drittsekker og kverulanter finner en over allt, også i DFS, NJFF, NFPS, NFS, NIF, Stortinget, på jobben, i nabolaget og ellers rundt om. Klarer du ikke å finne noen i din omgangskrets, er sjangsen stor for at det er du selv som fyller denne rollen.

 

3: Vill man ha endret noe, må man selv være villig til ågjøre en innsats (men vær forberedt på at dette innebærer minst ti ganger så mye arbeide, og hundre ganger så mye tid som du trodde da du begynte å blande deg i sakene, ihvertfall om man har ambisjoner om å ting til å fungere).

 

4: Er du ikke villig til å gjøre en innsats selv, så smil og følg de påbudene du blir pålagt. Slik at du ikke skaper unødig merarbeide for de som tok på seg jobben du selv ikke ville gjøre.

 

5: Ett smil og en hyggelig komentar er fortsatt gratis her til lands (tror jeg), og får deg garantert lenger enn drittslenging. (vet jeg).

 

6: Før en går løs på sitt lokale DFS lag, sjekk fakta før en blir sur. Er der restriksjoner i baneinnstruksen på skytetider, nytter det ikke å ta DFSerne for dette.

 

7: Man kan faktisk ikke kuppe ett DFS lag for å ta det bort fra DFS skyting (men man kan for å få åpnet opp for mer alsidig skyting), da blir laget hevet ut av DFS (oppløst) eller satt under administrasjon, og lagets aktiva tilfaller vel i hovedsak DFS? (litt om dette sto det vel om ett annet sted lenger oppe).

Link to comment
Share on other sites

Har skummlest tråden og denne er en kopi av alle de andre om DFS.

Som aktiv i alle de år på standplass og i styret i mitt lag kjenner jeg meg ikke igjen i manges påstander her men det er jo meninger som skaper diskusjon . Jeg er en inngrodd DFS'r :D . For og gjøre dette kort vil jeg si ' vingemutteren's ' siste innlegg var meget bra .

Link to comment
Share on other sites

5: Ett smil og en hyggelig komentar er fortsatt gratis her til lands (tror jeg), og får deg garantert lenger enn drittslenging. (vet jeg).

 

Antagelig det mest fornuftige som er uttalt i denne (og andre) tråder om dette emnet :D !

Vel talt vingemuttern - og et meget godt innlegg forøvrig.

Link to comment
Share on other sites

Meget bra "vingemutteren " :wink:

Jeg har lest igjennom hele tråden og må si det er utrolig mye rart som er skrevet. Her kommer det en rekke påstander som ikke har rot i virkeligheten. Til dere som slenger ut disse påstandene, hvorfor ikke ta en titt inn på sidene til DFS å lese litt før ting postes? Les denne først, klag etterpå: http://www.dfs.no/verdt-a-vite/lov-og-regler/skytterboka/

Link to comment
Share on other sites

DFS ja, Guds gave til bygdene (og andre steder) med sine innarbeidede anlegg.

Mine påstander er derfor som følgende:

 

1: DFS sine anlegg er en absolutt nødvendighet for å opprettholde ett skytetilbud for både rifle skyttere og jegere landet rundt. Kort sagt DFS anleggene er grunnstammen vår.

 

"Vingemutteren" presenterer en rekke glimrende innlegg i denne tråden. Anbefalt lesning.

Hans siste innlegg ovenfor gleder spesielt en DFS-er som meg.

Link to comment
Share on other sites

Støtter alle de siste som skryter av Vingemuttern! :D

Jeg har skutt MYE i DFS siden 1980, og har ved egen erfaring fra medlemskap i 4 forskjellige skytterlag (flytta litt rundt i Forsvarsjobben) sett at vi også i vår organisasjon (DFS) har flere "trepeiser, småkonger og kverulanter". Som blant folk flest, og det er jo noe som kjennetegner DFS, det er folk flest.

Ergo er det som man kan og skal forvente.

Statutter, regelverk osv er ikke så steikanes tungrodde og dumme, det handler mer om folkets egne tolkninger som ikke er helt på stell.

Faktisk er det blitt litt slik i dagens mediaverden at f.eks NRK presser DFS til regel og programendringer for skytingene på Landsskytterstevnet for å bli seervennligere, og det er jeg sterkt i mot i de tilfeller der enten det sportslige eller de fundamentale verdiene i konkurranseformen tilsidesettes av slike hensyn. men det tilhører vel en annen tråd om den finnes....

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

I denne tråden har eg omtalt et skytterlag som det var store problem innad i styret. Nå har hele saken blitt skrevet om (detaljert) i sogen om dette skytterlager. Visst noen er interessert i å lese om dette så send pm så skal eg henvise dere til denne boken.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...