Jump to content

Cz-Klubben


222. Nitro

Recommended Posts

Da blir det nok en oppgradering av orginal stokken til CZ 452 american løpet av ny året. Syns stokken er litt for kort så det skal settes på en justerbar kolbekappe, kjører samtidig på med et justerbart skinnstykke. alt skal til slutt få svart matt duracoat. Skinnstykket kutter jeg ut av kolben og pusser så det blir jevnt og fin.

Fint å ha noe å pusle med i vinterkulda :)

l_840500001_1_l.jpg

6e0dd92a37-Justerbar%20modell%202.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei,

Får melde meg inn i klubben. Kjøpte meg en heldempet 455 American med trestokk rett før jul ifra ALMs. Fikk med et par 1" ringer. Monterte en Leupold 3-9*40 som jeg hadde liggende.

Var på banen en snartur i dag (få timer med dagslys her oppe i kalde nord) for å skyte inn. Hadde noen esker med Eley sub ammo liggende samt at jeg kjøpte en eske RWS sub. Var en underlig opplevelse å trekke av og kun høre slaget av tennstempelet :shock:

Men opplevde å mangle klikk på kikkerten for å komme i senter på 75 meter (treffpunkt ca 10cm under siktepunkt med kikkert justert helt opp) . Ser at noen har opplevd lignende og løste problemet med å bytte om på ringene. Betyr det at en ene ringen er lavere enn den andre? Om så, er det meningen at den ene skal være lavere eller er det "dårlig" kvalitet? Var heller ikke overbevist av presisjonen for noen av de to ammotypene. RWS var best med beste 5 skudd samling på 4cm senter-senter på 75 meter (skutt med støtte foran og bag bak). Hvilke erfaringer har dere andre med ammo til disse børsene?

Link to comment
Share on other sites

Min spiser hva det skal være, men foretrekker sub-ammo. Egenspredningen er markert større med overlydsammunisjon enn med underlydsammunisjon. Min er ikke heldempet, men gjenget for demper. Med demper og sub ammo er den betydelig stillere enn en del luftvåpen jeg har skutt.

 

Jeg samler fine trekløver med fem skudd på femti meter med CCI Standard i min.

Link to comment
Share on other sites

Hei,

Får melde meg inn i klubben.

Var heller ikke overbevist av presisjonen for noen av de to ammotypene.

 

Hei, velkommen og grattulerer :)

Det er normalt att du må skyte noen esker med skudd i 22lr løpene før presisjonen begynner å komme, men det var rart at eley amoen ga dårligst samling da den har rykte på seg for å være veldig jevn og gi gode samlinger. Skyt noen esker så får du se om samlingene krymper.

Når det gjelder ringene så prøv gjerne å bytte om på dem å se hva som skjer, selv har jeg skinne fra Kinley (mange linker tidligere i tråden) og bruker standard bredde ringer på denne. Mål høyden med ett skyvelær samtidig som du har ringene løs så får du svar på om det er høydeforskjell på dem og hvis så er så bør du vurdere å bytte dem ut da dette gir misstanke om at kikkerten din blir stående i spenn og det har den ikke godt av å gjøre.

Jeg opplevde på min at treverket i stokken komprimerte seg når jeg dro til stokkskruene og dette spessielt på fremre skrue med resultat at løpet la seg ned i fremstokken og låskassen lå liksom å vippet fra side til side da den ikke hadde annleg annet enn ned mot treverket rundt stokkskruene og dermed ble en bekymring om det var en medvirkende grunn til laber presisjon, så jeg søyle beddet stokken og ble lettere til sinds da jeg opplevde forbedring av presisjonen.

Nå er det foreløpig bare 17hmr løpet som har blitt skutt mye med mens 22lr løpet har vel knapt fått prøvd en eske amo gjennom seg, kanskje på tide å bytte løp og ta noen turer på banen med 22lr løpet 8)

Skal bestille meg 22mag løp og få det kappet og gjenget likt de to jeg har så jeg får full pakke og sjansen til å utforske/prøve også dette kalibret.

Og hvis noen spør hvorfor? Så, fordi jeg kan :wink:

 

Jeg samler fine trekløver med fem skudd på femti meter med CCI Standard i min.

 

Tengte det kunne vært femkløvere siden det var fem skudd :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg var så dritlei tommelhullsstokken min! alt for kort og lav. for mye lekebørse preg på den.

Har lyst på grs for å få den lik jaktrifla, men inntil jeg tar meg råd til grs, så ble dette en veldig god vente-løsning!

Kappet av alt unødvendig, og limt inn eikeklosser. Så for meg at dette kom til å bli ur-grusomt, og at det måtte males for å se sånn tålig ut. nå har jeg bare hatt på litt grs olje, synes ikke det ble så værst :-)

 

Jeg kappet kinnstøtten noe kort, men har god kinnkontakt både liggende, sittende og stående.

Stokken er nå 100 ganger bedre enn originalt. har laget den etter samme målene som grs stokken på jaktrifla er innstillt på.

 

2015-01-02202351.jpg

 

2015-01-10222923.jpg

 

2015-01-10223008.jpg

 

2015-01-10222939.jpg

jeg burde tatt bort mere av originalstokken, for å gjøre grepet fyldigere hele veien.

 

2015-01-10223055.jpg

gjorde undersiden af forskjeftet helt flatt, og festet en 10cm picatinny skinne for tofot og reimfeste

Link to comment
Share on other sites

da har man fått montert den igjen, vart førnøyd siden det er første gangen jeg gjør noe sånt. skulle helst ha forsenka det justerbare festet på toppen men syns treverket var så hart så droppet det. men syns det vart bra sånn også. venter bare spent på den justerbare kolbekappa nå :)

 

ACF9F109-DD7D-4ECD-B459-5DDE8B787CF5_zpsohezuu3i.jpg

 

C2AB2557-E10F-4A52-986E-AB6F1600087A_zpsehvubltz.jpg

 

8B896AE7-5A97-40F0-9247-9BA143EE47E5_zpsoe9gz0ca.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ikke dumt det der; gratulerer.

 

Siden sist har min fått justerbar kolbekam, og blitt kappet med 15 cm. Slik ser den ut nå:

 

UocSrOi.jpg

 

Jeg har planer om å lage en krok på undersiden av kolben, noe ala det som er på GRS' Sporter/Varmint-stokk. Da blir det å borre ut en kurve, for så å sage vekk, profilere kappene med en fres, pusse og antageligvis duracoate eller noe slikt.

Link to comment
Share on other sites

Følger med deg videre for å se slutt resultatet ditt :)

 

Rakk å pusse den ned og tilpasse den i kveld så da er`n 100% ferdig, blir ikke prøveskyting før jeg og en kompis skal på hytta 14 Februar, selv om det bare er 20 min å kjøre for å dra av noen salver. Kan trygt si at vart noe helt annet å holde i :)

 

433E1DD0-0B45-485C-9F54-541EDEF27227_zpsbh1a9bnb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Må bare spørre hvor dere har kjøpt den kolbeforhøyeren? Trenger en på kombin min :)

 

Stemmer som Razumny sier:

 

Jeg kjøpte her:

 

http://www.ebay.com/itm/Adjustable-Kydex-Cheek-Rest-Tactical-Rifle-Matthews-Sleek-Rest-Universal-/301257169392?

 

Mener jeg sendte en melding og spurte om de kunne gjøre et unntak og sende til Norge. Det hele kom på $56.

Jeg ser de sender til Norge og du slipper unna med $55 på nettsidene deres. :thumbup:

 

http://matthewsfabrication.com/product/adjustable-kydex-cheek-rest-matthews-sleek-rest/

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg har et spørsmål, jeg har en CZ 455 american. Jeg tenker meg en stokk fra boyds. Passer denne til våpenet eller må man ha varmintløp for dette?

Jeg har standard løp, kommer man til å se mellomrom mellom løp og stokk fra siden da?

 

RIMFIRE VARMINT THUMBHOLE CZ® 455 CLIP FEED FACTORY BARREL CHANNEL SKY LAMINATE (FINISHED) heter stokken.

Link to comment
Share on other sites

Hei! Jeg ble medlem her i klubben for godt og vel et år siden! Da ble jeg eier av en synt. CZ455 med heldempet .22lr løp + .17HMR. Siden den gang har jeg og min CZ blitt riktig gode venner! Jeg tørr nesten påstå at denne blir det siste som forlater mitt våpenskap. All .22-ammo går tålelig bra, særlig gjelder dette Topshot, CCI Subsonic, og ekstra særlig SK subsonic. Sistnevnte er fenomenale!

 

Jeg har brukt et Sweet 22 orginalsikte lenge, da det låg i skapet sånn alikevel. Og etter kjøp av børsa så måtte økonomien stabiliseres.

Jeg ønsket litt mer allsidighet vedr. sikte, las om picatinny-skinner, fant en som skulle monteres som en kikkertmontasje i de org. 11mm sporene på ebay. "Der sparte jeg de penga" tenkte jeg, som Øystein Sunde sier. Dette var rein dritt! Så der kasta jeg bort de penga..

 

Fulgte en link jeg fant her inne, og bestilte en ordentlig skinne, beregnet på CZ4xx, samt forlenget magasinutløser og magasinbrønn i alu + 2 ringer for 30mm titterør. Dette ble riktig bra synes jeg! Kjøpte i samme smellen en "bøyle" som skrues på avtrekkeren, som gjør denne bredere og mykere. Om det er verdt pengene vites ikke, men det føles bedre iallefall!

 

Dette i samarbeid med et avtrekkskit fra yodave har gitt meg en riktig god børse! Jeg er imponert over rakkeren, og vi tilbringer mye tid sammen!

 

Siden det nå er lett å kjøpe pipe i samme kaliber, tenkte jeg å kjøpe en pipe med åpne sikter, da jeg liker dette (til plinking og blink), men da jeg fant frem våpenkortet mitt fikk jeg se noe rart!

 

I våpenkortet står det CZ455 og alt det der, men kaliber står det "uten", og børsa er registrert som "låsekasse". Hva i all verden er dette for noe? Spurte på lensmannskontoret, men fikk til svar at dette var riktig! -Hva med løpet som børsa var levert med? spurte jeg. Ja, det har du et annet kort på. Såh! Etter å ha gravd litt, så har jeg riktignok et eget kort på .17hmr-løpet, men ikke noe for .22lr-løpet. Betyr dette at den heldempede pipa ikke er registrert tro?

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som har kommet over løse "bolt-hendler" noe sted? Jeg kunne tenke meg å modde denne, men vil nødig gjøre inngrep i den orginale. Spurte Alm da jeg kjøpte rifla, men de hadde ikke, og trodde det ville bli usmakelig dyrt å kjøpe en.

 

Dette forstår jeg ikke? Børsa er jo billig i utgangspunktet, og det er ikke snakk om hele sluttstyllet (mener denne delen kan takes av når sluttstykket er demontert) men en ring der hendelen er montert.

 

Kunne det ev. være interesse for å få til et gruppekjøp via importør?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...