Jump to content

Cz-Klubben


222. Nitro

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Da har jeg fått testet CZ'en min, og herre min hatt for ei rifle! Samler godt ut til 100 meter, og spiser CCI Std som om det skulle vært godteri.

 

Med en ATec CMM4 demper på, smeller det mer i skiva enn det gjør fra rifla. Morsom sak, og en herlig rifle!

Link to comment
Share on other sites

Får håpe at du løste problemet. Kjedelig når ting ikke vil samarbeide.

 

Selv begynner jeg få temmelig nok at av min egen 452 ikke gidder å dra ut hele patroner av 50% av typene ammunisjon jeg bruker.

Var på banen med den i går, og hadde ingen problemer med klikk, og gode avtrykk i hylsebunnen.

Link to comment
Share on other sites

har opplevd noe lignende selv og spesielt fiocchi tt sport har vært litt vrien til tider. det har faktisk hendt at jeg har måttet dra ut tomhylsa med en pinsett :?

 

Så faktisk ett klipp på youtube angående dette for noen dager siden, hvor en kar viste hvordan en kunne modifisere utdrager pinnene på en 455. Kan dette være relevant..?

Sekvensen er 9.35 ut i klippet.

 

Link to comment
Share on other sites

En ting som kan være verdt å huske på, skal ikke nødvenduigvis si at det er tilfelle her, men over tid har det en tendens til å bygge seg opp kruttslam i sporene i sluttstykket under ekstraktorklørne. Man kan med fordel innimellom demontere ekstraktorne og gjøre både klørne og sluttstykket grundig rent.

Jeg er involvert i vedlikeholdet av et antall Cz-452 som går som klubbvåpen. Disse skytes det MYE med, og denne prosedyren må gjøres et par ganger i året.

Link to comment
Share on other sites

 

Sluttstykket kan med fordel rengjøres ordentlig etter la oss si 500 skudd?

Har fått en del klikk med ELEY sub HP i det siste, det har ikke vært et tema før.

Nåla når frem men synker ikke helt inn i rimen som den bør av og til.

En rens av hele sluttstykket er på dagsorden!

 

Link to comment
Share on other sites

Kan nesten høres ut som om du har samme problemet som meg, @barerobert. Jeg løste det ved å bytte boltfjær med en fra http://www.yodaveproducts.com/" target="_blank

Tingen er at: det har jeg gjort!

Nåla stopper innvendig mot enden på selve "bolthuset" og jeg antar det er der det ligger skitt.

Skal ned i furtebua å se på det nå snart. Kan komme med rapport OM jeg finner noe.

Link to comment
Share on other sites

Er blitt eier av en CZ 455 Standard.. Med Sako demper.

 

Med demperen på sprer den skuddene 10-15cm.........

Uten så går de nærmest hullihull. (30m innendørs med anlegg.)

Ingen nøkkelhull med/uten. Prøvd 4 forskjellige typer ammo..

Sako demperen leveres i diverse pakker ser jeg så helt sikkert flere som har den.

 

Er det en dritt demper?

Må være det, siden den er klin umulig å skyte med, som å kaste småstein på skiva...

 

Er den dritt? eller har vi fått feil kaliber/feilproduksjon?

Link to comment
Share on other sites

Vil tro at om den subber borti demperen burde du ha dårligere spredning enn det der.

Sjekk at demperen sitter godt etter hvert skudd.

Prøv enda flere sorter ammo.

Sjekk om demperen får pipa til å ta nedi stokken.

Lån en annen demper og sjekk om det er likedan.

Er det moduldemper, prøv med færre moduler.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Høres ut som en feil på demper eller gjenger som gjør at demperen sitter skakt og kulene tar tak i demper. Er demper og børse ny? I såfall bytt i annen demper. Har du fortsatt samme problem så må du kappe og lage nye gjenger.

 

Er dette brukt. Se om du får lånt en demper av noen og prøv. Har du fortsatt problemet så er det gjengene på løpet. Blir problemet borte med låne demper er problemet demperen din.

 

Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Helt nytt, satt sammen av de som selger, 455+leupold vx1+demper.

 

Pipa er ferdig gjenget fra fabrikk...

Demperen har aldri vært løs eller løsnet.

 

Det må jo være at kula rører ved demperen på vei ut... Føles egentlig som om demperen har for liten hulldiamerter Ø...

Regner med dette er en ren reklamasjonsak, slik kan det jo ikke være...

Link to comment
Share on other sites

Kikker gjennom løpet så ser jeg ingen kant midt i, men om jeg beveger meg ut til sidene så ser jeg kanten ned til venstre, å ingen kant ellers...

 

Å når skuddene trekker seg opp til høyre, så er det jo korrekt...

 

Feil gjenget fra fabrikk, eller feil på demper... Til butikken med _____... :/

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Link to comment
Share on other sites

Dårlige før og etter-bilder:

 

2014-08-18192811.jpg

 

2014-08-18194338.jpg

 

Fant den her: http://www.shootingaustralia.net/forum/ ... le-upgrade" target="_blank

 

Det er et medlem på forumet der som kjøper originale hevarmer fra CZ, dreier på gjenger og setter på en boltkule.

 

Totalt kom det på 139,20 Australske Dollar, ferdig levert til Norge. Ble ikke stoppet i tollen, og jeg ble ikke avkrevet moms.

 

Nei, hevarmsløftet er ikke gjort noe med, jeg har ikke hatt grunn til å klage på det selv.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...