Jump to content

Cz-Klubben


222. Nitro

Recommended Posts

Da kan jeg vel igjen melde meg inni denne fornemme klubb. Hadde tidligere en cz 452 varmint i 17hmr. Denne ble solgt til fordel for en Sako Quad i samme kaliber. Den er igjen solgt til fordel for en cz 455 Thumbhole i kal 17hmr. På tuppen sitter en Hausken MD45 kamret i 17. På toppen sitter en Vortex Viper HST 6-24x50. Meget fornøyd.

Link to comment
Share on other sites

fin stokk :) kunne tenkt meg en slik selv, men bruker ikke børsja nok til at det er verdt pengene og kjøpe ny stokk enda :)

 

Hva er den ultimate lyddemperen til 17 hmr? klarer ikke å bestemme meg og jeg vil ha den som demper mest pga tinnitus og at jeg skyter på åte fra vinduet her og ikke vil vekke sønnen min de få gangene :)

Link to comment
Share on other sites

Vil ha en slik jeg og. Hva er den eksakte modellbetegnelsen? Det er mange forskjellige modeller på boydsgunstocks.com

 

Hvordan passer den ift American pipa? Slik jeg leser det så er disse stokkene laget for Varmintløpene, så det blir vel god klaring mellom pipe og stokk?

Har også lest på rimfirecentral at man oppnår best presisjon med å bedde hele løpet, men det blir vel litt vanskelig å få til med et American pipe hvis denne stokken er laget for varmint.

Link to comment
Share on other sites

Her er mitt innspill:

Dette er klaringen på min CZ455.

Her ser man .22lr-løpet i Boyds Pro Varmint-stokken frest for "factory barrel".

Ved munningen er løpet 14mm.

 

Nå skal det sies at man ikke trenger fagbrev for å åpne løpskanalen på en Boyds litt om det trengs. En batteridrill og et sliperullesett fra Biltema er alt du trenger.

 

Håper dette kan hjelpe noen.

 

Q0IvbGtQ.jpeg

 

VGR0dHA4.jpeg

 

http://www.boydsgunstocks.com/ProductDetail/1m153271g203_pro-varmint-cz-455-clip-feed-factory-barrel-channel-laminate-wblack-textured-finish

 

2000018438

Link to comment
Share on other sites

Hei:)

Har brukt et par kvelder nå til å lese alle 30 sidene av denne fine tåden:) Utrolig mye kunskap her inne!

 

Har nettopp fått meg en Brno mod 2-E fra 84.

 

Har tenkt å bruke denne til jakt på fjellrype.

Er det noen som har gode tips til kikkert og demper?

Kan også tenke meg å få den så kort som mulig slik at den blir hendig å få med seg i tillegg til hagla.

 

Er helt uerfaren med salongrifle så alle tips er hjertelig velkommen:)

Link to comment
Share on other sites

Hei:)

Har brukt et par kvelder nå til å lese alle 30 sidene av denne fine tåden:) Utrolig mye kunskap her inne!

 

Har nettopp fått meg en Brno mod 2-E fra 84.

 

Har tenkt å bruke denne til jakt på fjellrype.

Er det noen som har gode tips til kikkert og demper?

Kan også tenke meg å få den så kort som mulig slik at den blir hendig å få med seg i tillegg til hagla.

 

Er helt uerfaren med salongrifle så alle tips er hjertelig velkommen:)

Få den kappa (XXL tar 500 for jobben, om det er feil fårandre korrigere det) på 45 cm, sett på en ATEC TMM4 demper(denne koster 3-400kroner her: http://www.xxl.no/jakt/skyting/storvilt ... 69_1_style ).

Sett så på denne skinna ( http://kinneysshootingsupply.com/collec ... 16mm-0-moa" target="_blank" target="_blank ) så er det lettere å få montert kikkert siden ringer til mod2 er svindyre (5/8" spor)

Som kikkert vil en 3-9*40 eller 4-12*40 av egen preferanse fungere fint.

Denne er etter sigende meget bra, jeg har selv god erfaring med Vortex. http://jaktfall.no/produkt/jakt/optikk/ ... -ao-v-plex" target="_blank

 

Lykke til :)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har kjøpt mine to første rifler, den ene er en Cz 455 synt i .22lr. Sitter en rimelig Fontaine kikkert i 2,5-10x50 på toppen og en liten A-tec på tuppen.. Skal hovedsaklig brukes til trening, kommer ett løp i 17hmr etterhvert så mulig man ser om det dukker opp en rev på høvelig hold..

Håper og tror vi skal få menge fine stunder sammen!

Link to comment
Share on other sites

Kan vell melde seg inn i denne klubben og nå :smile:

Fikk for litt over en mnd ihus en CZ 455 Thumbhole i kaliber .17HMR :smile:

Står en Fontaine 2,5-10x50 på toppen, og en A-Tec CMM4-Rimfire på enden.

 

Var litt skeptisk til thumbhole stokken, men himmel og hav for en god stokk! Passer perfekt til meg, og

pistolgrepet er helt fantastisk!

Presisjonen på verktøyet er heller ikke noe og si på, samler 5skuddsserie på en klistrelapp på 50m. (CCI TNT)

Ikke værst på stående skyting heller, men der er det nokk skytteren som er største begrensningen :lol:

 

Er "plaget" med litt kryp i avtrekket, så planlegger å kjøpe nytt avtrekkskit til den, noen med forslag? Tenker på YODAVE sitt.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke helt hva du tenker på- nye avtrekkerblad? Det finnes ikke så mye, men det finnes i alle fall en avtrekkersko, et stykke som du setter på og strammer med en settskrue for å få en solid flate som er lenger fremme enn originalt.

TRIGGER%20SHOO1.jpg

 

yodave fungerer slik at du får fire nye fjærer, alle er en del lettere enn originalfjøra. I tillegg følger det med fire mellomleggsrør som reduserer kryp, og en ny pinne som holder dette røret.

yodave412.jpg

(her er avtrekket demontert- avtrekker er tatt bort og du ser det røde røret under avtrekkerhaken (sear). Ikke mitt bilde!)

Jeg personlig ville ikke ha lettere avtrekk, bare mindre kryp. Jeg tror det er det grønne røret jeg har i mitt avtrekk, med originalfjæra skrudd helt ned (ergo så "svak" som mulig). Dette gir trygt lett avtrekk og så og si null kryp. Som det står på sida til yodave så er det varierende hvor mye det hjelper, på min var det ikke så mye kryp til å begynne med, så det var ikke verdens største forskjell.

I noen (mange) rifler derimot vil det utgjøre en enorm forskjell.

 

 

Hovedsida til CZ i europa er czub.cz. Tidvis ustabil.

Link to comment
Share on other sites

Er litt plaget med at bolten er blitt treg på min 455. Av og til må jeg gi den et litt slag for og få låsearmen ned. Bolten sklir fint inn og ut.(ikke misforstå :winke1: ) Skal være sagt at den er aldrig pusset. Og er gått x antall skudd. Har prøvd og smøre litt med PTFE olje. Blir bedre en liten stund.

Er det noen som har oplevd samme problem??

Link to comment
Share on other sites

Stemte bra det dær. Kassa var full av voks. Sluttstykket har ikke kommet helt i bunnen. Sikkert en 0,5mm med voks i mellom. Funke greit nå. Men skal polere opp noen deler så det går smoother. Men det får vente til neste demontering. sluttstykket var ikke skittent. Men blei demontert og smurt opp det også.

Regner med at presisjonen forbedrer seg også, spesielt nå når man får full kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Har planer om og melde meg inn i denne klubben.

Søknad på 22lr og 22wmr blir levert imorgen.

 

Men hvor bør jeg handle?

Det ser ut som løpene er litt lange med demper montert orginalt?

vil helst ha det litt kortere en standar. og helst at begge løp er kappet og gjenget for demper.

noen butikker som er bedre en andre og handle på?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...