Jump to content

Cz-Klubben


222. Nitro

Recommended Posts

Melder meg herved inn med min flunkende nye heldempede 455 American fra alms. Har ikke fått prøveskutt enda, men håper å få ordna det til helga.

 

Stiller meg i rekken med de som sier at kolben er veldig kort, tror også siktet mitt har litt lang eye-relief.

Link to comment
Share on other sites

Melder meg herved inn med min flunkende nye heldempede 455 American fra alms. Har ikke fått prøveskutt enda, men håper å få ordna det til helga.

 

Stiller meg i rekken med de som sier at kolben er veldig kort, tror også siktet mitt har litt lang eye-relief.

 

Gratulerer med innkjøp av Alm's største møkka produkt!!!

Skyt 10 skudd å prøv å ta av demper røret..da mener jeg helt av. Sitter løst første 10 cm, låsemeknismen i bakkant funker ikke i det hele tatt.

Mye bedre om demperrøret var av stål, med gjenger i bakkant.

Ellers flott og hendig rifle :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Haha, har hørt rykter om det. Men skal visst gå greit så lenge jeg holder den rein. I verste fall så har de jo 10 års garanti.

 

Var ute og skøyt i dag. Var bare på 10m, men det virka ganske greit.

 

Var null problem å ta av røret nå etter 30 skudd, men har hørt at den bør pusses pr 100

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Morn!

Har ei Brno mod 2 som jeg skulle hatt ei picatinny skinne på, regner med at det er noen som veit om dette selges over disk i det norske land?

Eller må man over til det store utlandet?

 

Er ikke sikker på om mod 2 har 11mm, men om du ikke absolutt må ha skinne så funker disse greit :-)

 

http://www.ebay.com/itm/11mm-Dovetail-t ... 461c261a55

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Mulig dette har vært diskutert før, men jeg fant ikke noe da jeg benyttet søkefunksjonen.

 

Vurderer å kjøpe meg cz455 og har følgende spørsmål:

 

Ser det anbefales american ( som jeg oppfatter er på grunn av høyde og kikkertmontasje).

Er det noen her som vet om det er stor forskjell på american stokken og syntetisk stokk med tanke på dette? På bildene ser de ganske like ut.

 

Finnes det andre grunner for å velge american fremfor syntetisk?

Og er det mulig å kjøpe americanstokk separat og bygge om syntetiskrifla senere?

 

Takknemmelig for alle svar.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke sett syntetstokken annet enn på bilder, men vil tro at høyden på kolben er ganske lik på dem da de er bygd for skyting med kikkertsikte. Det at lux'modelllene blir frarådd er for de er bygd for å brukes over de originale åpne siktene og da blir kolben lavere enn ønsket for bruk ved kikkertsikte.

Om du får kjøpt american trestokken løs vet jeg ikke, men du får kjøpt tre, laminat og syntet stokker fra Boyds som lar seg montere sammen med 455 kassen ved tilpassing og bedding.

Jeg har en Cz550lux men var heldig å fant en American 550 stokk tilsalgs så nå har jeg en stokk som er fornelig med skyting med kikkertsikte.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Hei folkens

Da får jeg melde meg vel inn i klubben

Gikk på innkjøp av Cz 455 American 22lr med Redfield 3-9x40 som blir bytta ut snart med Busnell Banner 6-24x50 kapet løp på 50cm med a-tec cmm4 demper og to fot av norma :)

Men alt i alt kjempe børse som alle kan vare glad i så eneste jeg marka på den at løpe er ikke fritliggende da sier jeg null klaring frem po stoken og løp.er det bra for precisjon eller ikke det vet jeg ikke helt.fikk beskjed når jeg kjøpte den strame litt skruer på stoken så kan dette vare årsak? :roll:

Link to comment
Share on other sites

Min American 455 hadde også det problemet at løpet tok borti stokken når jeg dro til stokkskruene, det var hos meg en kombinasjon av mykt treverk og at det ene stokkskru hullet gjennom stokken er mere som en halvmåne i treverket, altså ikke treverk rundt hele hullet.

Tengte meg ikke om to ganger før jeg søylebeddet stokken, det ga også låskassen bedre annlegg i stokken da jeg syntes den rullet fra side til side uten hard tiltrekning av stokkskruene.

Husk bare på å gjøre fremre søyle (rørene du lager som stokkskruene skal gå gjennom mellom låskasse og underbeslaget) så lang at du får løftet løpet opp fra fremskjeftet på stokken og dette må også gjelde når det er montert tofot og du ligger å sikter/presser på stokken slik at ikke løpet blir presset opp når fremskjeftet bøyer seg og derved forandre treffpungtet ved bruk av tofot. Altså kapp søylen (røret) litt for langt og prøvemonter med tofot hvis du bruker det og kapp av 1/2mm om gangen til det blir pent og føles riktig, så er det frem med bedde masse og bedde fast søylene og låskassen.

Lykke til, det er en masse tråder her inne om søylebedding, les til øyet blir vått så får du se en masse forskjellige løsninger du kan prøve.

Link to comment
Share on other sites

Takker alle for svar,tok og slaka litt på skruer som holder løpe og kasa sammen så fikk dratt a-4 ark i mellom med en gang så fikk prøvd med en helt annen kikkert 6-24x50 Busnell Banner så det gikk kjmpe bra.skutt med lyddemper og uten demper men da ble det to forsjelig treff bilder.er det vanlig tro?

Mvh

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har en CZ455 med 22lr og 17hmr løp, begge gjenget. Bruker A-tech demper. Har en Bushnell 3-9x40 kikkert idag. Har veeeeeeldig lyst på en "langholdskikkert". Den bør såklart være forholdsvis rimelig. Har i det hele tatt god grerie på hva man bør ha eller hva det bør koste her, men jeg er interessert i å ta imot tips og råd fra noen som kan noe om dette. Jeg ønsker å begynne å med å lære meg å "prikkskyte" på litt lengre hold med 17hmr (200meter kanskje)?. Kan noen gi tips til kurrant kikkert som har det som trengs?

Link to comment
Share on other sites

Har en CZ 455 med løp i henholdsvis 17hmr og 22mag.

Når jeg kjøpte den sto 17hmr løpet i, med en utrolig presisjon. Kjøpte så et 22mag løp, helt nytt. Brekte det inn på normalt vis, pussing etter hvert skudd på de 10 første, så etter hver serie opp til 50, så en grundig puss. Under innbrekking var jeg ikke så veldig fornøyd med presisjonen, men avfeide det med nytt løp, ikke moment osv. Tok en grundig puss på børsa å satte så i hop med moment (5nm på både løp og stokk) for der etter å skulle prøve litt ammo å skyte inn til kråkejakt. MEN, børsa samler så dårlig at innskyting ble umulig, kastet skudd i hytt å gevær. Prøvde flere typer ammo, uten hell. Nekter å tro at et løp kaster skudd fra sentrumstier til helbom på skiva på 100m, så nå lurer jeg om noen har vært borti dette? Kikkerten er testet ok og montasjen står fast.

Anbefalt moment? Virker som om noe er løsnet, men hva?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Spiller det noen rolle da? Er vel ikke et problem å ha for mye plass rundt løpet? (Spør av uvitenhet, ikke for å kritisere)

 

Det fine med Lux'en er jo forøvrig at den er gjenget for demper fra fabrikk. 1/2" UNF-gjenging, såvidt jeg kan skjønne. Gjengebeskytteren som var på den er forsvunnet, men jeg fant en til en femtilapp inkludert porto på eBay.

Link to comment
Share on other sites

Neida, hvis du synes det er greit at det ikke ser trangt og godt ut så :D

SS evolution ser jo også snerten ut

Problemet ville vært det samme med SS Evolution...

 

Kan stokker til 455 brukes til 452? Om så er SS Evolution en reell mulighet; den er jo forøvrig laget for bruk for links og rechs skyttere.

Link to comment
Share on other sites

Dobbeltsjekket; Det er endel forskjell på 455 og 452, og de går nok ikke om hverandre hva stokk angår.

 

Jeg skal under alle omstendigheter bruke originalstokken en stund før jeg evt. går til innkjøp av en aftermarket-stokk.

Link to comment
Share on other sites

Akuratt fått solgt Baikalen og samlet litt lommepenger og bestilt meg en CZ 455 American med 3-9x40 Kikkert og lydddemper. Fikk pakka for 5500 Kr Ikke værst det væ? ÅHHH som jeg gleder meg til den kommer i posten a gitt. Jeg har ikke kjøpt tofot da jeg synes det var litt dyrt, men er det veldig mye bedre å skyte med tofot? Eller klarer man seg uten? Skal brukes mest på kråke/skjære jakt osv. Hva slags tofot er eventuelt bra? er det best å ha liggede eller sittende? setter stor pris på om noen med erfaring og peiling gir litt tips her :D Er det evt. noen steder en kan få tak i billig? Har null peiling på hva som passer av tofot på den rifla og blir helt gærn når jeg ser at det er så mye å velge mellom. tenkte å kjøpe en brukt men da er det lurt å vite hva slags tofot man skal ha som passer :)

Link to comment
Share on other sites

Grattis med annskaffelse av din Cz :D

Jeg vil nå si at du bare skal bruke Tasco'en din til du er lei av den og får lyst på noe som er dyrere, det samme gjelder nok demperen fra Shults&Larsen.

Selv har ''bare'' en Bsa Sweet22 kikkert montert på toppen sammen med en Sonic35 demper på tuppen, greier seg foreløpig på 3 året i bøtteråspand for min blink skyting og en kråke/rev i ny å ne :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...