Jump to content

Varg Rastegaisa ?


Foxhound

Recommended Posts

Har bestemt meg for at jeg skal ha meg nye fjellsko. Har sett litt på Vargs modell Rastegaisa. Er ute etter en stiv sko med gode gripeevner på steingrunn , spesielt våt stein. Og som selvfølgelig er vanntett. Jeg har osgå sett litt på Lundhags Scout , men er den verdt den stive prisen ?

 

Har nå et par Alfa Bever Pro som jeg IKKE er fornøyd med , de lekker og sømmene er noe dritt.

 

Forslag , erfaringer og ikke minst hvor er de forskellige sko rimelige å få tak i ?

Link to comment
Share on other sites

Har erfaring med disse, her er min mening:

 

Viking Hunter:

+ : Gode å gå i, fin passform, vanntette over tid (tror mine er 4 år, brukt ganske mye), godt strammesystem over ankelledet, god friksjon i lisser.

- : Har nok ikke god nok ankelstøtte til bører på 50 kg.

 

Varg Isogaisa:

+ : Ankelstøtte til de tyngste børene, få sømmer. (Har bare hatt støvlene trekvart år, så vet ikke noe om vanntetthet over tid)

- : Trange ved tærne, får vondt i begge stortær etter et par timers gange, dårlig stramming over ankelledd, for stive å gå i til normalt bruk dette ble en del bedre etter ca 15 mils bruk, glatte lisser som stadig går opp i knuten.

 

Begge støvlene har god gripevne på våt stein

Link to comment
Share on other sites

Lundhags Scout e da ikke dyre! Mener du en annen modell? I forhold til Varg skoene er alle Lundhags sko glatte til og med med de nye sålene. Men jeg er og blir Lundhags bruker. Har da prøvd alle 3 modeller til varg. Rastegaisa har dårligst vann beskyttelse av de tre varg modellene. Gummi "lista" rundt skoen tetter dårlig, men det tykke læret i skoen gir bra beskyttelse. Skoen er uten tvil stødig, men jeg får gnagsår av både neiden gaisa og rastegaisa.

Men så er det tonnevis med folk som ikke trives med Lundhags sko. Kan ikke anbefale varg rastegaisa, men har du Str 46 i sko skal du få mine pent brukte til frakt pris.

Link to comment
Share on other sites

Lundhags Scout e da ikke dyre! Mener du en annen modell? I forhold til Varg skoene er alle Lundhags sko glatte til og med med de nye sålene. Men jeg er og blir Lundhags bruker. Har da prøvd alle 3 modeller til varg. Rastegaisa har dårligst vann beskyttelse av de tre varg modellene. Gummi "lista" rundt skoen tetter dårlig, men det tykke læret i skoen gir bra beskyttelse. Skoen er uten tvil stødig, men jeg får gnagsår av både neiden gaisa og rastegaisa.

Men så er det tonnevis med folk som ikke trives med Lundhags sko. Kan ikke anbefale varg rastegaisa, men har du Str 46 i sko skal du få mine pent brukte til frakt pris.

 

Sorry.......mente Lundhags Syncro. Har selv harr 2 par Lundhags Luffarna , men liker ikke sømmene over gummien , holder ikke lenge til mitt bruk. I tillegg så var de kalde om vinteren.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har Isogaisa. Har att andre støvler tidligere, og de har vært OK, de. Men Isogaisa er de beste jeg har hatt.

Der er vi enige, Isogaisa er en kjempe støvel, eneste minuset er at de er et hælvete å gå inn, men når det er gjort blir de bedre og bedre. Tette er de å, bruker spray imp til dagli og et godt lærfett av og til, anbefales :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg brukt Chiruca Scandinavia siste 4 årene.....brukt de mye til jakt og fritid.

Holder de ved like ved å børste de og av og til smøre de med litt "minkoil" eller lign.

 

De har holdt utrolig bra de jeg har ihvertfall.....aldri bløt på beina....selv etter lang dag i regn og blautmyr.

Dessuten passer den veldig fint til mine bein/fot....

Link to comment
Share on other sites

Har Lundhags Professional og Varg Rastegaisa. Bruker Lundhags første delen av sesongen, og Varg den andre. Årsaken til det er at Lundhags er uovertruffen på reinsjakt og som hundefører under elgjakta. Når jeg skal labbe noen skritt så velger jeg Lundhags. Men dessverre blir det mye "tågymnastikk" når termometerer synker. Derfor går jeg da over til Varg. De er etter min mening varmere. Men de er stive som pokker og føles som slalåmstøvler i forhold til Lundhags-støvlene.

 

Mitt tips: Kjøp for all del Lundhags!!, men skal du ut i kulda så ha fotposer eller rett og slett en reservestøvel :lol: .

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt Rastegaisa i 3 år nå, og må si jeg er kjempefornøyd. De brukes til drivjakt på elg i tunge trønderske blautmyrer, storfugl- og rypejakt og til generelt friluftsliv. Mye varmere enn lundhags vinterstid, enda mine Lundhags alaska skal være vinterforet. I forhold til Isogaisa skal den visstnok ha bredere lest, så den bør nok klemme mindre. Nå er jeg av de heldige som ikke lett får gnagsår, så det kan jeg ikke si noe om. MITT par har vært helt vanntette, og jeg kommer ALDRI til å sette mine ben i fottøy foret med gore- fine- ultra- et eller annet- -tex .. :twisted:

De svakhetene jeg har erfart er at hempene er litt i trangeste laget, slik at jeg synes jeg ikke får strammet lissene nok. Men støvelen er så stiv at den sitter uansett. Støvlene er dessuten svært varme sommerstid. Sålen (hele støvelen) er veldig stiv og robust, javel, men for meg blir det da noe usikkert å balansere i steinura etter fjellrypa. Jeg har slitt ut flere par forsvarets M-77, og synes jeg har bedre kontroll på foten med de, jeg opplever sålen til Varg som glattere enn feltstøvlene...

Jeg vil anbefale Rastegaisa på det varmeste. Solid, god støvel, varm om vinteren. Tåler mye vekt. Sørg for at den passer foten godt, bruk litt tid på å gå den inn. Men nå er dette mitt syn, da... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vært veldig fornøyd med mine Alfa Bever Pro. Nå begynner de imidlertid å sprekke opp, men har hatt dem mange år. De er enå tette. Har ganske brede føtter, og disse passer derfor meg bra, da de har bred lest.

 

Hvordan er Isogaisa og Rastegaisa. Smal lest?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vært veldig fornøyd med mine Alfa Bever Pro. Nå begynner de imidlertid å sprekke opp, men har hatt dem mange år. De er enå tette. Har ganske brede føtter, og disse passer derfor meg bra, da de har bred lest.

 

Hvordan er Isogaisa og Rastegaisa. Smal lest?

 

Jeg er ikke fornøyd med mine Alfa Bever Pro , de måtte sendes inn etter 2 måneders bruk for oppsying , og nå er sømmene gått opp igjen. De er altfor myke + at de lekker. Synes sålen er veldig glatt på steingrunn. Kommer ikke til å gå for Alfa denne gang , de holder kanskje som reservestøvler.

 

Jeg fattet interesse for Rastegaisa da jeg har hørt de skal være stive , det passer mitt bruk bra. Har hatt Lundhags før og synes de generelt er for kalde vinterstid + at sømmene ikke holder mål.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker Alfa Bever Grip+. Har hatt dem i et år nå, og de har blitt brukt mye! To dager hver helg i forbindelse med jakt, veldig mye "myr-gåing", og 2-3 dager hver midtuke i forbindelse med studering, da i noe mer variert terreng, alt fra fjell til sjø. Er veldig fornøyd med dem...MEN jeg har jo bare hatt dem i et år.

 

Min onkel har et GAMMELT par Lundhags, husker ikke modellnavnet. Da han hadde hatt dem i 12 år (ja,12), så ble de sendt inn til fabrikken for å bytte såle. Sålen ble byttet, og han bruker dem den dag i dag. I tilleg til at fabrikken byttet såle på støvlene, fikk han et par nye støvler med på "kjøpet", for som Lundhags sa; "bedre reklame får vi ikke!"

Link to comment
Share on other sites

Hvordan er Isogaisa og Rastegaisa. Smal lest?
Jeg prøvde å si det i mitt forrige innlegg, men ser at jeg var litt uklar! :wink: -Så jeg prøver igjen: Ifølge Varg er Rastegaisa laget med en bredere lest enn Isogaisa, en lest tilpasset nordiske føtter. Dette er hva produsenten skrev i reklamen, mener jeg å huske. Jeg har ikke prøvd Isogaisa, så jeg vet ikke hvor mye trangere denne er. Uansett, jeg har ikke spesielt bred fot, så jeg snører inn støvelen ganske mye. Vi skulle hatt en med hobbittføtter her, som har prøvd begge! :lol:
Link to comment
Share on other sites

Har selv hatt fosvarets M-77 , Lunhags luffar og Alfa bever-pro .Alle hadde sine minus-sider . M-77 var glatt og ble veldig fort våt . Luffar hadde noe trang lest framme i skoen + at de krympet . Bever-pro var for glatt på våt berggrunn + at de tørket veldig seint . Nå er jeg begynt på mitt andre par med Jørnkangan . De er lette , har godt grep , meget god lest og tørker fort . I tilleg må det nevnes at det er meget bra service hos forhandleren Jørn Jensen Lærhandel på Lillestrøm , han kan dette med sko .

Link to comment
Share on other sites

Har selv hatt fosvarets M-77 , Lunhags luffar og Alfa bever-pro .Alle hadde sine minus-sider . M-77 var glatt og ble veldig fort våt . Luffar hadde noe trang lest framme i skoen + at de krympet . Bever-pro var for glatt på våt berggrunn + at de tørket veldig seint . Nå er jeg begynt på mitt andre par med Jørnkangan . De er lette , har godt grep , meget god lest og tørker fort . I tilleg må det nevnes at det er meget bra service hos forhandleren Jørn Jensen Lærhandel på Lillestrøm , han kan dette med sko .

Har også i bruk andre paret fra Jørnkangan, og er meget fornøyd med dem.

Har slitt ut 3 par lundhags jakt/oxblod, kangan holder lenger enn disse til meg, og Jørn Jensen har en utmerket service.

Men som vinterstøvel duger de ikke, de er for kalde akkurat som lundhagen, da har jeg fotposer i sekken som jeg trer på, men det er bare om en skal sitte stille, når en går er de varm nok.

Sendte inn et par kangan til oppsying hos Jørn for et par år sia, de kom i retur etter seks dager, færdig sauma og med nye skoreimer, og det kosta ikke ei krone, betalte kun porto ned til dem...

Bedre service enn det går ikke å få i Norge, det banner jeg på.

Bruker "renapur" lærsmurning på dem, og er aldrig blaut på beina, men smører dem ofte.

Vader elver til midt på låret uten å bli blaut, om buksa er tett mot skaftet på støvla.

 

Reimhempene på kangan er hele oppover skaftet som ei løkke, sån at reimene må tres inni, dette ser jeg som en stor plussfaktor i forhold til hekter, de er mye mer solid og bøyes ikke ut å brekker, som en del andre merker. Hvem har ikke erfaring med avbrukkne og kvasse hekter på sko, om drar i kvister eller river opp bukser, scooterseter, eller annet utstyr.

 

Hilsen Kangan fan

Link to comment
Share on other sites

Det er vanvittig forskjell i passform mellom Rastegaisa og Jørnkangan. Begge to er håndverksmessig av topp kvalitet (Rastegaisa er den beste støvelen jeg har hatt), men jeg sliter med å forstå at noen kan ha donaldføtter nok til å fylle ut en Jørnkangan. Norges dyktigste skomaker hevdet at nordmenn ikke har spesielt brede føtter -- men at de derimot hadde et misforstått ønske om for store (brede) sko -- og Jørnkangan står for meg som det beste argumentet for påstanden hans.

Link to comment
Share on other sites

dårlig stramming over ankelledd, for stive å gå i til normalt bruk

De er stive, ja. Men for noen av oss er dette en fordel, de gir en vanvittig ankelstøtte som er god å ha i bratt og ulendt terreng. Jeg kjøpte mine etter å ha pådratt med en betennelse i dene ankelkulen pga. utstrakt bruk av M77 i bratt hjorte- og fjellrypeterreng. Ingen andre støvler som jeg prøvde (Chiruca, Alfa, Lundhag) ga tilstrekkelig støtte for meg og deigræva mi. Strammingen er ikke dårlig, men siden læret er så stivt må man ta i en del under inngåingsperioden for å få strammet dem godt nok inntil. Når man har gått dem inn, blir det merkbart bedre.

Hvordan er Isogaisa og Rastegaisa. Smal lest?
Jeg prøvde å si det i mitt forrige innlegg, men ser at jeg var litt uklar! :wink: -Så jeg prøver igjen: Ifølge Varg er Rastegaisa laget med en bredere lest enn Isogaisa, en lest tilpasset nordiske føtter.

Forrige versjon av Rastegaisa hadde en lest som var relativt smal over tærne. Den versjonen de lager nå har god bredde til tærne. Jeg har ett par av hver modell 8)

Link to comment
Share on other sites

Sako 30-06 : Mener du skrev noe om Rastegaisa på sluttstykke i sin tid. Jeg kommer til å gå for Rastegaisa da denne skal være stivere enn de jeg tidligere har brukt. Gjelder bare å finne en nettbutikk , for jeg tviler på at de har den hjemme i butikkene.

Link to comment
Share on other sites

dårlig stramming over ankelledd, for stive å gå i til normalt bruk

 

"De er stive, ja. Men for noen av oss er dette en fordel, de gir en vanvittig ankelstøtte som er god å ha i bratt og ulendt terreng."

 

"Strammingen er ikke dårlig, men siden læret er så stivt må man ta i en del under inngåingsperioden for å få strammet dem godt nok inntil. Når man har gått dem inn, blir det merkbart bedre."

 

Kjempestøvel i bratt og ulendt terreng, samt ekstra tunge bører, men for meg er ikke det normal bruk.

 

Med dårlig stramming rundt ankelen mente jeg at hempene akkurat i leddet ligger på linje med resten av hempene, på mange støvler ligger hempeparet i leddet litt lenger ut enn resten, som gir en behagelig og bra stramming.

 

Her var det altså Isogaisa det var snakk om

Link to comment
Share on other sites

Har hatt 2 par Isogaisa på 3 år.... Det blir ikke flere.

Har hatt 1 par Lundhags siden -97/-98, og brukes fortsatt!! Men nå begynner gummisålen bli som "slicks". For 5 år siden ble de levert til skomaker for "service", dvs han gikk over noen utslitte sømmer. Nå begynner læret å slippe messing ringene som er rundt lissene på foten. Jeg skal ha Lundhags igjen :!:

 

Det første paret med Varg kjøpte jeg på Villmarksmessa for 3 år siden. Da brukte jeg enhver anledning til å gå de inn i løpet av sommeren. Og kun 3 uker ute i småvilt-jakta, så knakk en del inne i sålen, bindsålen tror jeg de kalte det... Dette var under jakttur på Hardangervidda. Vertikal ble kontaktet og skoa sendt til de for reperasjon hos en skomaker. Da de kom tilbake, var den ødelagte skoen enda mer ødelagt. Skomakeren hadde greid å lime samme tuppen inne i skoen. Rett og slett dårlig jobb og kontroll fra en skomaker... :roll:

Men jeg må nevne at importøren av Varg, Vertikal, har gitt en god service og kundebehandling :!: Jeg kontaktet de umiddelbart, når jeg oppdaget den nye feilen. 2 dager senere stod det et par nye Isogaisa på trappa mi :!::D

Men også dette paret har nå blitt kassert..... De var tette og fine den første høsten. Jeg brukte smurning med bi-voks, noe som forhandleren anbefalte.

Men i løpet av den andre høsten, så merket jeg at det ble mer og mer umulig å holde de tette. Jeg smurte og smurte, men nei, det ville seg ikke.

Det var ikke lenger tett mellom messingnaglene, som lissene går igjennom på foten, og læret.

Dette mener jeg er en svakhet, ettersom naglene er går tverrs i igjennom læret og inn til foten. Her hjelper det ikke å smøre.....

Jeg mener sånne klaffer(hvor snøringa går nede på foten) som er lik de som M-77 og Lufferar har, er bedre egnet til å holde skoa tette. Dvs det er kun sømmer som må tettes godt når skoa smøres.

Link to comment
Share on other sites

Ikkje meininga å kuppe tråden...

 

Eg har planer om å få meg nye jaktstøvlar eg og. Har funne ut at eg sannsynlegvis vil kutte ut membran i skoa, mista trua på denslags etter diverse par med Alfa (Gode sko på foten, men begynner fort å lekke). Vurdera sterkt Varg Iso eller Rasta. Ser at begge får lovord, kva er forskjellen på dei?

Link to comment
Share on other sites

Den mest åpenbare forskjellen mellom Isogaisa og Rastegaisa er høyden på gummikalosjeringen, Rastegaisa har noe høyere kalosjering enn Isogaisa. Rastegaisa er SVJV enda litt stivere enn Isogaisa. I tillegg har Rastegaisa fått en ny, bredere lest; jeg vet ikke om Isogaisa har fått det.

 

Kan anbefale Rastegaisa selv om jeg bare har hatt slike et par år, men de har knapt vist brukstegn den tiden jeg har hatt dem. Som før nevnt trengte jeg støvler med solid ankelstøtte for hjorteliene og fjellrypeurene, og det har jeg fått. De har også vist veldig god vannmotstand i trønderske blautmyrer så lenge jeg har hatt mine, men de må smøres. De er også et helvete å gå inn, kjøp dem om våren og bruk sommeren til å gå dem inn. Jeg har ikke brukererfaring med Isogaisa.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Var innom Førde Sport og prøvde sko i dag. Han hadde berre Isogaisa inne, men kunne skaffe rasta.

Syns den satt veldig bra på foten. Hadde jo egentlig tenkt å gå for rastagaisa, men vil ikkje ha breiare lest enn den isogaisa'en eg prøvde i dag. Litt lettare er den og. Trur nok eg går for Isogaisa.

 

Edit: Kva smører dokke desse skoa med?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg skal også handle nye jaktstøvler i år. Var innom bygmakkern i Mosjøen og prøvde Isogaisa. Det blir nok et par sånne!

 

Men det jeg er litt usikker på er størrelsen. Jeg havnet midt i mellom 43 og 44 følte jeg. Han i butikken sa at da måtte jeg gå for den i 44 fordi skoene hadde en tendens til å terekke seg litt sammen pga. gummikanten.

Er det noen med brukererfaring som kan bekrefte dette her inne?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har erfaringer som tilsier det motsatte. Da jeg kjøpte mine første Rastegaisa, kjøpte jeg 44 siden de føltes litt trange rundt tærne. Under inngåingen brukte jeg to par strømper (Original ullfrotté, ett sett i tennissokk-tykkelse og ett sett litt tykkere) og syntes det passet bra. Nå må jeg trekke tykke raggsokker utenpå de tynneste strømpene, og fremdeles sklir foten litt rundt inni der. Bra blir det først med tykke ullfrotté pluss raggsokk (men da duger de jo greit når det er nokså kaldt, da). Dermed endte jeg opp med å kjøpe et nytt par, i 43. Nedi dem bruker jeg de tynneste Ulvang-strømpene (dress-sokketykkelse) med mellomtykk ullfrotté utenpå, og det funker utmerket.

 

Jeg har forresten hørt mange si slikt om Lundhags, er du sikker på at "han i butikken" ikke blander kortene?

Link to comment
Share on other sites

Har ett par Rastegaisa, ble innkjøpt for 3 år siden. Hadde endel innkjøringsproblemer med disse, med gnagsår på hæl og på siden av tåball. Skal sies at jeg har en bred fot og en lang stortå.

 

Erfaringene mine til nå tilsier at disse skoen må smøres ved enhver anledning, slik at skinnet ikke tørker ut og blir stivt igjen, for da må innkjøringen startes på nytt. Særlig hvis skoene ikke blir brukt på en stund.

 

Skoene er fortsatt tette etter 3 års passelig hard bruk i forskjellige typer terreng.

Jeg bruker ingen spesiell skosmøring, eneste kriteriet er at det ikke skal inneholde silikon. (Tror jeg har en boks med noe kiwi honning-ettellerannetfancysmancy). Varmer også opp sko med hørføner når jeg legger på dette, for å få voksen til å trekke skikkelig inn(ikke varm skinnet for mye da!)

 

Det er veldig positivt at varg har begynt å lage skoen litt bredere!

 

Så konklusjonen er at Rastegaisa er en meget god sko, sålenge disse smøres jevnlig og gis en hel del TLC..

Link to comment
Share on other sites

beer_81: Kjøp de i str. 44 du. Det verste med fjellsko er om tåa butter i front, spesielt for oss som går i bratte lier. Isogaisa er ingen problem å stramme i ankel slik at foten ikke sklir rundt inni. Jeg har ingen følelse av at de har trekt seg sammen slik selgeren har sagt til deg.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Gammel tråd, men aktuell på nytt for min del.

 

Jeg har hatt Isogaisa i 6 år nå. Disse har ihvertfall krympet. Hadde det ikke vært for det, så hadde jeg garantert ikke tenkt på nye sko. Vanntette og stødige, bortsett fra at de er glatte på våt stein.

Jeg bruker lærsmørning når læret begynner å tørke ut. Ellers bare nikvax impregnering. Vurderer å kjøpe Rastegaisa, men har ikke funnet noen som har enda.

 

Ellers, så har jeg kikket litt på "Alfa bever pro grip+" (puh..), men er usikker på om de er gode for min fot. Kjørte innom Nava sport på verdal og prøvde de med kun tynnsokker, og det blir litt galt. De bak kassen sa "hei!" når jeg kom, men ingen av de 3 gadd å komme bort til meg når jeg prøvde sko i 15 min. De sto bak kassen og pratet med hverandre istedet. Så det var den butikken.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Har hatt Isogaisa i 10 år nå, samme har far min, vi kjøpte de samtidig. Vi har ingenting å utsette på støvlene, er meget fornøyde begge to. Sålen er ganske slitt nå, og læret begynner å bære preg av 10 år slitasje, men vi bruker de enda. Blir nok Isogaisa eller Rastegaisa neste gang også.

 

Var ute etter en stiv støvel, da vi jakter i meget ulendt terreng. Isogaisa var helt topp til dette bruket. Rastegaisa er stivere, etter hva Varg annonserer.

Link to comment
Share on other sites

Forrige versjon av Rastegaisa hadde en lest som var relativt smal over tærne. Den versjonen de lager nå har god bredde til tærne. Jeg har ett par av hver modell 8)

 

Noen som vet når den bredere versjonen kom. Vet jeg kjøpte mine i den tiden det skulle komme en bredere versjon.

Er det noe på støvelen som kan fortelle meg hva jeg har.

 

Forøvrig godt fornøyd med skoene, men jeg velger noe annet på beina når jeg vil gå stillest mulig eller i mindre krevende terreng.

 

Roar

Link to comment
Share on other sites

Er det noe på støvelen som kan fortelle meg hva jeg har.
Hvis jeg ser på de jeg har, er det forskjell på låsehempa ved ankelen. Den gamle typen har en D-ring som kniper lissa mot en "dært" som stikker inn i ringen, den nye typen har en slags lukket låsehempe i platemetall som det er et sant hel*** å tre lissa gjennom.

 

Ta det ikke som en garantert fasit, det kan hende at de endret låsehempa før (eller etter at) de endret lesten. Men jeg er jeg nokså sikker på at gamletypen ikke kom i svart, bare i okseblod, mens den nye typen ble levert også i svart.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hmm...

Da har nok jeg den gamle typen. Litt irriterende, jeg blir litt sår på lilletåa etter en lang dags bruk.

Er det stor forskjell på ny og gammel type, Sako?

Skal ha meg ett par nye sko i løpet av sommeren, og holder da på å falle ned på Crispi Skarven el.

Rastegaisaen blir stortsett brukt når det er bratt og steinete eller når jeg reiser vekk på jakt og må ha med ett par som takkler alle forhold.

Men for lange dager i rype fjellet blir rastegaisa litt voldsom, men det er gnagingen på lilletåa som gjør at de ikke blir brukt på lange marsjer.

Tror at en sko som feks. Skarven vil være ett bra supplemang til Rastegaisa og Slagbjørn.

Det jeg har er langt fra utslitte, men søkenen etter det perfekte :roll: kan jo føre til at det blir ett par av den nye typen.

 

Roar

Link to comment
Share on other sites

Jeg har har begge :roll: Både Rastegaisa sort med den håpløst trange lisselåsen, bortsett fra det en suveren støvel, og Isogaisa sort, med D-ring lås. Her har Isogaisaen krympet merkbart i bredden, begger er i str 40 (jada, små ben). Kan ikke bruke Isogaisaene lenger, da de klemmer på stortåa (Disse gis bort hvis noen vil ha de :idea:). Kjøpte et par Lundhags Proffesional 2000, og er meget fornøyd med de også :D Har nå støvler for både skog og fjell.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Og sko ble det! :D

 

Kjente igjen følelsen fra Isogaisa med en gang. Tror ikke det er så forskjellige sko, men sålen skal vistnok være bedre på Rastegaisa.

Føler iallefall at dette bedre sko for meg enn Alfa bever pro grip + puh.. Prøvde de også, men de fikk en veldig markert brett bak tærne når jeg bøyde skoene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...